abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_59475608
Vroeger zaten we bij elkaar in de klas maar ik heb voor de bouw gekozen en zij voor doorleren.De laatste jaren is ze opgeklommen tot directeur accountancy en ik ben bouwvakker gebleven.Na een relatie van 16 jaar wou ze niet meer.Zouden onze werelden teveel verschillen en de collega´s waar we mee omgaan?
pi_59475726
Tja, moeilijk om daar als buitenstaander een mening over te geven. Na 16 jaar kan het vanalles zijn he?

Ik moet zeggen, mijn ex was schilder en daarmee lukte het totaal niet, maar er zat gewoon te veel verschil tussen ons, ook niveauverschil. We konden echt nergens over praten, hij was eigenlijk nergens in geinteresseerd behalve eten, uitgaan, vakantie, etc. Leuk hoor, maar hij begreep ook echt niet waar ik mee bezig was op m'n studie, begreep mijn grapjes niet, etc. en hij was ook niet zo geinteresseerd in wat ik deed. Dus dat ging wel snel over... Maar goed, het kan wel werken als je genoeg interesses deelt en niet al te ver uit elkaar ligt qua niveau, denk ik.
Sanity is (not) statistical
pi_59475858
Ik kon niet echt met haar praten over haar werk terwijl ze daar thuis ook heel erg mee bezig was,ze had weinig gespreksstof behalve over haar werk.En ik denk dat ze daarom vreemdging met een getrouwde collega,daar kon ze natuurlijk wel beter mee praten.
pi_59475910
kan ik mij goed voorstellen , dat je uitelkaar groeit, omdat je op een andere golflengte praat.

als er te veel niveauverschil komt dan onstaan deze problemen
  dinsdag 17 juni 2008 @ 23:57:13 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_59476239
aangezien je in vrienden blijven met mijn ex of niet? verklaart dat je ex vreemdgegaan is met een collega ging ze iig anders met ze om ja...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_59476359
Hmm, klinkt als een bekend verhaal.
De collega van mij was in dit geval ook een vrouw en haar man een bouwvakker.
Zij waren afgelopen oktober getrouwd en nu is zij met een collega ervandoor die al een tijd samenwoonde.
Honesty may not win friends, but it can touch hearts.
It's not that I hate you, its just.. that I dont like you
pi_59476389
Ik weet dat het een rare wereld is die accountancy want meerdere collega´s van haar gingen bij de partner weg en er met een collega vandoor.Alleen al op mijn ex d´r kantoor is dat 3 maal gebeurd.Is dat nou normaal.Ik weet dat die mannen en vrouwen de hele dag op een kamer zitten en ook na werktijd vaak nog gaan borrelen of bedrijfsfitnessen maar is het nou zo moeilijk om trouw te blijven in die wereld?
pi_59477522
achja accountants doen het op kantoor met iedere leuke collega die ze leuk vinden en bouwvakkers fluiten naar iedere chick, zo is het leven nou eenmaal .

niet lullig bedoeld maar over het algemeen moet je wel ongeveer op hetzelfde nivau zitten voor een goede relatie.. Helaas voor jou werken er niet zoveel knappe vrouwen in de bouw dus misschien toch maar doorstuderen? Op de pabo zitten hele leuken vrouwen, en het is een onzettend makkelijke opleiding, beetje groep 8 van de basisschool niveau .
  woensdag 18 juni 2008 @ 07:47:00 #9
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_59479501
Ik vrees dat je de wereld van de Accountancy nogal verheerlijkt.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  woensdag 18 juni 2008 @ 09:02:17 #10
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_59480347
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:57 schreef Re het volgende:
aangezien je in vrienden blijven met mijn ex of niet? verklaart dat je ex vreemdgegaan is met een collega ging ze iig anders met ze om ja...
Misschien krijgen we morgen het topic 'Accountancy, funest voor een relatie?'
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_59480427
Heeft niks met de beroepen of sector, opleidingsniveau of wat-dan-ook te maken. Heeft alleen met jullie persoonlijkheid te maken.

Kennelijk lukt het gewoon niet. Klaar.
pi_59480533
Accountants hebben zulk dodelijk saai werk dat ze elkaar nodig hebben om in leven te blijven.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_59481167
Na 16 jaar kan er veel gebeuren he. Ben jij een lekkere fitte bouwvakker en zij een geile strenge accountvrouwtje in pantsuit?

Of ben je heel dik geworden en zij dodelijk saai en gebruikt geen haar conditioners meer?
A little bit hateful
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:03:12 #14
210501 right_turn
It's my turn
pi_59481556
Omgekeerd zou het waarschijnlijk wel werken. Onderontwikkelde vrouw vs intelligente man. De hele dag is ze omringd met mensen die haar aanspreken op haar niveau. Het is duidelijk dat jij haar van te weinig intellectuele stimulansen weet te voorzien. Ik denk dat je aanstaande zaterdag maar eens naar een leuke kassajuf moet gaan uitkijken.
Acht Cola, Acht Bier!
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:08:31 #15
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_59481666
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 00:02 schreef piekeraar het volgende:
Ik weet dat het een rare wereld is die accountancy want meerdere collega´s van haar gingen bij de partner weg en er met een collega vandoor.Alleen al op mijn ex d´r kantoor is dat 3 maal gebeurd.Is dat nou normaal.Ik weet dat die mannen en vrouwen de hele dag op een kamer zitten en ook na werktijd vaak nog gaan borrelen of bedrijfsfitnessen maar is het nou zo moeilijk om trouw te blijven in die wereld?
aaah ja, die geile opzwepende wereld der accountants... 't schijnt dat ze vooral smachtend in elkaars armen vallen als ze weer eens een jaarrekening kloppend hebben gekregen, ik heb ook vaak gehoord van klamme dijen en ongewenste erecties als een V&W-rekening op tijd af is.
Vind je het gek dat het dan regelmatig misgaat.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  woensdag 18 juni 2008 @ 10:29:44 #16
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_59482152
Sailing Away, Sailing Away.
It's fun to charter an accountant
And sail the wild accountancy
To find, explore, the funds offshore
and scourge the sholls of bankruptcy.
It can be manly in insurance,
we'll up your premium semi-annually.
It's all tax deductable,
we're fairly incorruptable.
We're sailing on the wide accountancy.
Sailing Away, Sailing Away
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_59482376
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:36 schreef piekeraar het volgende:
Zouden onze werelden teveel verschillen en de collega´s waar we mee omgaan?
Dat vraag je aan een willkeurige groep Fokkers? Vraag het haar!
pi_59482470
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 00:54 schreef Sport_Life het volgende:
Op de pabo zitten hele leuken vrouwen, en het is een onzettend makkelijke opleiding, beetje groep 8 van de basisschool niveau .
Vróuwen zegt ie

Naïeve, giechelende meisjes die nauwelijks de pubertijd zijn ontstegen en in tranen uitbarsten als ze ¾ x ¼ moeten uitrekenen..
  woensdag 18 juni 2008 @ 11:54:11 #19
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59484374
quote:
Op dinsdag 17 juni 2008 23:40 schreef Maeghan het volgende:
Tja, moeilijk om daar als buitenstaander een mening over te geven. Na 16 jaar kan het vanalles zijn he?

Ik moet zeggen, mijn ex was schilder en daarmee lukte het totaal niet, maar er zat gewoon te veel verschil tussen ons, ook niveauverschil. We konden echt nergens over praten, hij was eigenlijk nergens in geinteresseerd behalve eten, uitgaan, vakantie, etc. Leuk hoor, maar hij begreep ook echt niet waar ik mee bezig was op m'n studie, begreep mijn grapjes niet, etc. en hij was ook niet zo geinteresseerd in wat ik deed. Dus dat ging wel snel over... Maar goed, het kan wel werken als je genoeg interesses deelt en niet al te ver uit elkaar ligt qua niveau, denk ik.
Idd

Uiteindelijk komt het een beetje neer op het onderlinge intelligentienivo. Je merkt vaak dat het niet goed gaat wanneer dat teveel verschilt. Nou zegt de keuze voor het bouwvakkersbestaan niet per definitie iets over je intelligentie maar toch.

Beide leven toch op een andere golflengte waarbij de behoefte aan prikkels sterk verschilt. Als een bovengemiddeld intelligent persoon (al hoeven accountants ook geen academici te zijn maargoed) te weinig geprikkeld wordt dan zal de verveling snel toeslaan en wordt hij of zij er niet vrolijk van.

Ik heb bijvoorbeeld helemaal niks met verreweg de meeste lager of middelbaar opgeleiden. Het is niet dat ik ze niet aardig vind of ze te min vind. Maar de dingen waarmee ze zich gemiddeld bezig houden vind ik al snel saai en te beperkt dus mijn vrienden zullen het niet snel worden. Zoals de onderwerpen die je al noemt. Ik houd ook van uitgaan en vakantie maar ben er al snel over uitgepraat en heb er sowieso vaak een andere smaak in. We moeten ons toch een beetje in elkaars wereld kunnen inleven en dat geld net zo goed voor een relatie.

Nou is 16 jaar wel behoorlijk lang. Dus ik ben benieuwd hoe de TS dat gedaan heeft.
  woensdag 18 juni 2008 @ 16:53:34 #20
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59492830
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Uiteindelijk komt het een beetje neer op het onderlinge intelligentienivo. Je merkt vaak dat het niet goed gaat wanneer dat teveel verschilt. Nou zegt de keuze voor het bouwvakkersbestaan niet per definitie iets over je intelligentie maar toch.
Ik zie juist dat het vaak misgaat niet om het nivo verschil maar om het feit dat men zich niet voor elkaar interesseert. Als je het wel op kan brengen om interesse in de ander zijn bezigheden te houden smeedt je juist een super team, eentje dat elkaar juist kan aanvullen.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:27:12 #21
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_59493697
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 16:53 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Ik zie juist dat het vaak misgaat niet om het nivo verschil maar om het feit dat men zich niet voor elkaar interesseert. Als je het wel op kan brengen om interesse in de ander zijn bezigheden te houden smeedt je juist een super team, eentje dat elkaar juist kan aanvullen.
Maar je ziet toch maar weinig voorkomen dat interesses door een nivoverschil heen zo op elkaar aansluiten. Het is vooral de belevingswereld en het kader waarin je denkt. Een minder intelligent persoon heeft over het algemeen behoefte en neemt genoegen met meer voorspelbare en oppervlakkige dingen dan een meer intelligent persoon. Die laatste raakt gewoon snel uitgekeken op de leefwereld van de eerste. En die eerste zal weinig lol hebben in hetgene de tweede wil.

Bij mijn eigen relatie lopen de interesses behoorlijk uiteen. Toch kunnen we het prima over elkaars interesses/beroep/hobby's praten omdat we ons in elkaars leefwereld kunnen inleven. We zijn als het ware geinteresseerd in elkaars interesses en kunnen het opbrengen om er als leek met elkaar over te praten en daar plezier uit te halen zonder dat we er zelf in meedoen.
  woensdag 18 juni 2008 @ 17:28:52 #22
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_59493744
tenzij je zo dom bent als de achterkant van een varken (lijkt me niet want je gebruikt een computer) lijkt me niet dat dit een probleem hoeft te zijn
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
  woensdag 18 juni 2008 @ 18:28:09 #23
17709 hollander172
Sea por favor apacible con mí.
pi_59495099
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 17:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar je ziet toch maar weinig voorkomen dat interesses door een nivoverschil heen zo op elkaar aansluiten. Het is vooral de belevingswereld en het kader waarin je denkt. Een minder intelligent persoon heeft over het algemeen behoefte en neemt genoegen met meer voorspelbare en oppervlakkige dingen dan een meer intelligent persoon. Die laatste raakt gewoon snel uitgekeken op de leefwereld van de eerste. En die eerste zal weinig lol hebben in hetgene de tweede wil.
Klopt maar veel mensen hebben dan ook het empatisch vermogen van een amoebe. Hoe verder het nivo uit elkaar ligt hoe meer moeite je erin moet steken, ook iets dat bij veel mensen ontbreekt, er wordt vaak het MIMO systeem gehanteerd.
Capa del satén blanco, Cuerpo del acero, Corazón del oro.
pi_59495686
quote:
Op woensdag 18 juni 2008 18:28 schreef hollander172 het volgende:

[..]

Klopt maar veel mensen hebben dan ook het empatisch vermogen van een amoebe. Hoe verder het nivo uit elkaar ligt hoe meer moeite je erin moet steken, ook iets dat bij veel mensen ontbreekt, er wordt vaak het MIMO systeem gehanteerd.
Ohja, laten we in MIMO systemen gaan praten. Daar heeft onze hulpzoekende bouwvakker wat aan.

Ik denk dat het niveauverschil wel degelijk uitmaakt.
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
pi_59496042
Ik denk niet dat ik dom ben.Ik heb een havo diploma en had verder kunnen leren maar zag een kantoorbaan niet zitten.Ik werk liever in de frisse lucht.Mijn ex is wel gaan studeren en heeft zich opgewerkt van assistent accountant tot directeur accountancy.Hier heb ik heel veel respect voor maar zij liet zich altijd laagdunkend uit over bouwvakkers,dat waren maar domme mensen volgens haar maar daar bedoelde ze mij niet mee.In de bouw lopen wel veel laaggeschoolde mensen rond maar ook heel veel mensen die echt wel koppie koppie hebben maar ook graag buiten mogen werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')