Misschien krijgen we morgen het topic 'Accountancy, funest voor een relatie?'quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:57 schreef Re het volgende:
aangezien je in vrienden blijven met mijn ex of niet? verklaart dat je ex vreemdgegaan is met een collega ging ze iig anders met ze om ja...
aaah ja, die geile opzwepende wereld der accountants... 't schijnt dat ze vooral smachtend in elkaars armen vallen als ze weer eens een jaarrekening kloppend hebben gekregen, ik heb ook vaak gehoord van klamme dijen en ongewenste erecties als een V&W-rekening op tijd af is.quote:Op woensdag 18 juni 2008 00:02 schreef piekeraar het volgende:
Ik weet dat het een rare wereld is die accountancy want meerdere collega´s van haar gingen bij de partner weg en er met een collega vandoor.Alleen al op mijn ex d´r kantoor is dat 3 maal gebeurd.Is dat nou normaal.Ik weet dat die mannen en vrouwen de hele dag op een kamer zitten en ook na werktijd vaak nog gaan borrelen of bedrijfsfitnessen maar is het nou zo moeilijk om trouw te blijven in die wereld?
Dat vraag je aan een willkeurige groep Fokkers? Vraag het haar!quote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:36 schreef piekeraar het volgende:
Zouden onze werelden teveel verschillen en de collega´s waar we mee omgaan?
Vróuwen zegt iequote:Op woensdag 18 juni 2008 00:54 schreef Sport_Life het volgende:
Op de pabo zitten hele leuken vrouwen, en het is een onzettend makkelijke opleiding, beetje groep 8 van de basisschool niveau.
Iddquote:Op dinsdag 17 juni 2008 23:40 schreef Maeghan het volgende:
Tja, moeilijk om daar als buitenstaander een mening over te geven. Na 16 jaar kan het vanalles zijn he?
Ik moet zeggen, mijn ex was schilder en daarmee lukte het totaal niet, maar er zat gewoon te veel verschil tussen ons, ook niveauverschil. We konden echt nergens over praten, hij was eigenlijk nergens in geinteresseerd behalve eten, uitgaan, vakantie, etc. Leuk hoor, maar hij begreep ook echt niet waar ik mee bezig was op m'n studie, begreep mijn grapjes niet, etc. en hij was ook niet zo geinteresseerd in wat ik deed. Dus dat ging wel snel over... Maar goed, het kan wel werken als je genoeg interesses deelt en niet al te ver uit elkaar ligt qua niveau, denk ik.
Ik zie juist dat het vaak misgaat niet om het nivo verschil maar om het feit dat men zich niet voor elkaar interesseert. Als je het wel op kan brengen om interesse in de ander zijn bezigheden te houden smeedt je juist een super team, eentje dat elkaar juist kan aanvullen.quote:Op woensdag 18 juni 2008 11:54 schreef Hexagon het volgende:
Uiteindelijk komt het een beetje neer op het onderlinge intelligentienivo. Je merkt vaak dat het niet goed gaat wanneer dat teveel verschilt. Nou zegt de keuze voor het bouwvakkersbestaan niet per definitie iets over je intelligentie maar toch.
Maar je ziet toch maar weinig voorkomen dat interesses door een nivoverschil heen zo op elkaar aansluiten. Het is vooral de belevingswereld en het kader waarin je denkt. Een minder intelligent persoon heeft over het algemeen behoefte en neemt genoegen met meer voorspelbare en oppervlakkige dingen dan een meer intelligent persoon. Die laatste raakt gewoon snel uitgekeken op de leefwereld van de eerste. En die eerste zal weinig lol hebben in hetgene de tweede wil.quote:Op woensdag 18 juni 2008 16:53 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Ik zie juist dat het vaak misgaat niet om het nivo verschil maar om het feit dat men zich niet voor elkaar interesseert. Als je het wel op kan brengen om interesse in de ander zijn bezigheden te houden smeedt je juist een super team, eentje dat elkaar juist kan aanvullen.
Klopt maar veel mensen hebben dan ook het empatisch vermogen van een amoebe.quote:Op woensdag 18 juni 2008 17:27 schreef Hexagon het volgende:
Maar je ziet toch maar weinig voorkomen dat interesses door een nivoverschil heen zo op elkaar aansluiten. Het is vooral de belevingswereld en het kader waarin je denkt. Een minder intelligent persoon heeft over het algemeen behoefte en neemt genoegen met meer voorspelbare en oppervlakkige dingen dan een meer intelligent persoon. Die laatste raakt gewoon snel uitgekeken op de leefwereld van de eerste. En die eerste zal weinig lol hebben in hetgene de tweede wil.
Ohja, laten we in MIMO systemen gaan praten. Daar heeft onze hulpzoekende bouwvakker wat aan.quote:Op woensdag 18 juni 2008 18:28 schreef hollander172 het volgende:
[..]
Klopt maar veel mensen hebben dan ook het empatisch vermogen van een amoebe.Hoe verder het nivo uit elkaar ligt hoe meer moeite je erin moet steken, ook iets dat bij veel mensen ontbreekt, er wordt vaak het MIMO systeem gehanteerd.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |