Hier sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:28 schreef HiZ het volgende:
weet ik veel ... ik heb een mini hypotheek en hou me verder niet zo heel erg bezig met de waarde van huizen... je moet toch ergens wonen..
Hij heeft de illusie dat hij dan wel een huis kan kopen maar wie zegt dat dit dan opeens wel zo is?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:36 schreef GBA het volgende:
Waarom houd jij je er eigenlijk zo druk mee bezig TS? Welk stiekem, onzuiver belang heb je bij het instorten van de huizenmarkt?
Tja economische groei en inflatie is niet gelijk aan arbiedsmarkt. In 1978 werden mensen aan de lopende band werkloos, dat gaat de komende decennia niet gebeuren wegens afnemende arbeidsparticipatie doordat de babyboom generatie met pensioen gaan.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:54 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Nog wel. En daarom gebeurd er ook nog bijna niets. Maar wat zijn de verwachtingen?
Ja maar wat zegt de hoeveelheid huizen die te koop staan tov van de vraag.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:46 schreef vastgoedzeepbel het volgende:
Er is nu net als toen voldoende aanbod :
http://www.huizenhype.nl/statistieken_huizenaanbod.php
Er staan bijna 155000 huizen te koop.
Is dat zo? De erfenissen van de grijze golf komt bij ons terecht en wij financieren er onze huizen weer door.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 15:59 schreef Swetsenegger het volgende:
Zodra die overlijden komt er sowieso wel een prijscorrectie doordat het aanbod woningen sterk zal stijgen. Dus als 'de huizenmarkt' het nog een jaartje of 10 volhoudt.....
Geloof je echt dat het zo werkt?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat zo? De erfenissen van de grijze golf komt bij ons terecht en wij financieren er onze huizen weer door.
Maar er is dan nog steeds voldoende aanbod. Dus waarom zou de prijs nog stijgen?quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:23 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Is dat zo? De erfenissen van de grijze golf komt bij ons terecht en wij financieren er onze huizen weer door.
Blijkbaar zijn er dus te weinig woning beschikbaar die mensen willen hebben. Dat zal uiteindelijk dan toch zijn weerslag op de prijs moeten hebben.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ja maar wat zegt de hoeveelheid huizen die te koop staan tov van de vraag.
http://www.ey.nl/download(...)woningmarkt_2002.pdf
Een rapport van ernst en young over een structureel tekort van 200.000 woon eenheden.
Omdat men blijft scheiden, of sterker nog, niet eens meer gaan trouwen, steeds vroeger een huis menen te moeten kunnen kopen, inflatie etc. etc. etc.quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:27 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Maar er is dan nog steeds voldoende aanbod. Dus waarom zou de prijs nog stijgen?
Leuk... als er dan nog steeds voldoende aanbod is.....quote:Op vrijdag 30 mei 2008 16:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Omdat men blijft scheiden, of sterker nog, niet eens meer gaan trouwen, steeds vroeger een huis menen te moeten kunnen kopen, inflatie etc. etc. etc.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |