abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 16 mei 2008 @ 21:35:38 #1
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_58714940
Hoi ,

In mijn badkamer zitten er tegels tot 2 meter hoog, de badkamer zelf is 2,5 meter hoog.

Omdat ik geen tegels tot het plafond wil hebben, en geen vochtwerend systeemplafond, wil ik gaan verven.
Maar waarmee? Kan dat met latex? Of moet ik daarvoor speciale vochtwerende verf kopen?
pi_58715127
je hebt speciale latex voor vochtige ruimtes...vraag er maar eens om bij je schilder
kun je ook gewoon op kleur laten mengen
  vrijdag 16 mei 2008 @ 22:10:53 #3
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_58715574
Probeer een emmer wegenverf op de kop te tikken. Da's die witte verf die ze op asfalt gebruiken.

Voordeel: Wordt nooit meer zwart.
Nadeel: erg dik en slecht uit te smeren. Maar na wat kankeren en worstelen wel te doen. Gaat wel wat tijd in zitten, maar het resultaat mag er wezen.

Doe je dit niet:

- Muur voorstrijken met vochtwerende voorstrijk.
- Latex.
- Eventueel nog een 2e laag latex.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_58718993
Een badkamer is normaliter alleen vochtig als er gedouched of gebad wordt. Je muurverf moet watervast zijn en voor de rest je badkamer goed geventileerd.
Ook is het belangrijk dat je voordat je gaat verven of latexen, je een voorstrijkmiddel gebruikt (bijvoorbeeld tegelprimer voorstrijk), dan zuigft de muur niet voledig het vocht uit je muurverf (of latex) en heeft deze de tijd om te drogen.
Vochtwering is alleen goed te doen door goed te ventileren.
  Moderator zaterdag 17 mei 2008 @ 09:20:18 #5
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_58722056
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 22:10 schreef Biogarde het volgende:
Probeer een emmer wegenverf op de kop te tikken. Da's die witte verf die ze op asfalt gebruiken.

Voordeel: Wordt nooit meer zwart.
Nadeel: erg dik en slecht uit te smeren. Maar na wat kankeren en worstelen wel te doen. Gaat wel wat tijd in zitten, maar het resultaat mag er wezen.

Doe je dit niet:

- Muur voorstrijken met vochtwerende voorstrijk.
- Latex.
- Eventueel nog een 2e laag latex.
Wegenverf in de badkamer is wel een beetje overdreven.

die 2e optie zou wel kunnen, alleen is die latex op waterbasis. Bij iets te enthousiast douchen komt alles van de muur..
pi_58722611
Wegenverf is ook niet erg gezond als je dat zelf op je muren gaat smeren!

Waterbasis en wateroplosbaar is iets anders hoor
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_58723368
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:20 schreef jitzzzze het volgende:


die 2e optie zou wel kunnen, alleen is die latex op waterbasis. Bij iets te enthousiast douchen komt alles van de muur..
Zoals gezegd, er is ook latexverf voor vochtige ruimten.
in a crowd you lose humanity
  Moderator zaterdag 17 mei 2008 @ 17:55:07 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_58729428
Heb er net prachtige latex verf op gesmeerd die ook schimmelvorming tegengaat.

wat een goed spul zeg. Ook de net gestuckte muren zijn in 1 keer zit. Net als alle leidingen die er zitten.
pi_58729604
Koop schimmelwerend verf, dat is gewoon wat je moet hebben.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 18:42:53 #10
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_58730117
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 10:34 schreef LekkerApart het volgende:
Wegenverf is ook niet erg gezond als je dat zelf op je muren gaat smeren!

Waterbasis en wateroplosbaar is iets anders hoor
Wegenverf zal nooit meer verkleuren. Maar goed, zoek het uit
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_58732394
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 09:20 schreef jitzzzze het volgende:
die 2e optie zou wel kunnen, alleen is die latex op waterbasis. Bij iets te enthousiast douchen komt alles van de muur..
Welnee joh Ik heb in mijn huidige (huur) hut gewoon latex op de muur gesmeerd in de badkamer. Niets watervast, niets speciaal. Gewoon de aanbiedings-emmer van de lokale bouwmarkt. En ondanks mijn enthousiasme bij het douchen (alles wordt nat) is er nog niets van de muur komen zetten.

En natuurlijk, beter is om gewoon de goede spullen te gebruiken. Maar, als het zo uitkomt...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')