abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 mei 2008 @ 18:18:25 #1
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_58710565
Ik las net het gesloten topic onderaan over de grafische rekenmachine en vond het wel handig om een kort stappenplan te geven voor hoe je tekst op je rekenmachine krijgt. Misschien weet iedereen het al en ben ik slechts onnodige info aan het geven, maar ja niet geschoten is altijd mis

Benodigdheden:
-TI84 plus (of iig een TI die aan je computer gehangen kan worden en NoteFolio ondersteund)
-NoteFolio (applicatie voor op je GR)
-TI-connect software + het kabeltje om hem aan de computer te hangen
-Kladblok (hebben we allemaal wel )

Stappen:
-Typ de tekst die je op je GR wil zien in kladblok, het leuke hiervan is dat je ook dingen kan ctr+c ctr+v en, om zo bergen tekst in kladblok te zetten. (ik heb bijvoorbeeld voor mijn laatste Economie toets alle samenvattingen van internet geplukt en in mn GR gezet)
-sla het bestandje op in .txt formaat
-koppel je GR aan je computer d.m.v het kabeltje
-ga naar je bestandje en doe "openen met" en dan selecteer je "Ti connect application" (kan zijn dat je even in een lijstje moet zoeken, of zelfs moet bladeren door je mappen)
-Het kan even duren maar als het goed is transferred de pc het .txt bestandje nu naar je GR (zorg dat je GR aanstaat en herkend wordt door je pc)
-Ga nu in je Grafische Rekenmachine naar APPs -> Notefolio -> open -> "naam van je document"
-nu is je document geopend, maar het is waarschijnlijk een zooitje omdat je erg veel tekst erin hebt staan, gelukkig is er de "search" functie, stel je typt in "monopolistische" dan zoekt hij het document af naar dat desbetreffende woord.
-voila je hebt zojuist de mogelijkheid gekregen om al je examenstof in je rekenmachine te zetten, voor het geval je nog iets zou willen opzoeken.

PS: ik zie dat ik eigenlijk een omweg gebruik en dat je ook het programma "Note Folio Creator" kan gebruiken om word documenten om te zetten naar de bruikbare documenten, hoe dit werkt kan ik op dit moment nog niet zeggen, denk dat ik mijn methode maar blijf gebruiken
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_58710942
en als je iets verder wilt gaan: [NIEUW] Zelf je GR programma's maken
You dream it, I live it.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:06:07 #3
211774 Rhythm
Center-spaced
pi_58711485
Je had jezelf heel wat werk kunnen besparen .

http://www.linkkabel.nl/tutorials/notefoliocreator.htm
De zoektocht naar Beverton!
PI's zijn belangrijk.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:11:31 #4
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_58711587
hahahahaha nou vooruit, dan houden we het op bezigheids therapie
in ieder geval kunnen mensen via dit topic genoeg informatie krijgen om tekst op hun GR te zetten
Nothing succeeds like the appearance of success
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:38:56 #5
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_58712165
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 18:18 schreef Dayshine het volgende:
Ik las net het gesloten topic onderaan over de grafische rekenmachine en vond het wel handig om een kort stappenplan te geven voor hoe je tekst op je rekenmachine krijgt. Misschien weet iedereen het al en ben ik slechts onnodige info aan het geven, maar ja niet geschoten is altijd mis

Benodigdheden:
-TI84 plus (of iig een TI die aan je computer gehangen kan worden en NoteFolio ondersteund)
-NoteFolio (applicatie voor op je GR)
-TI-connect software + het kabeltje om hem aan de computer te hangen
-Kladblok (hebben we allemaal wel )

Stappen:
-Typ de tekst die je op je GR wil zien in kladblok, het leuke hiervan is dat je ook dingen kan ctr+c ctr+v en, om zo bergen tekst in kladblok te zetten. (ik heb bijvoorbeeld voor mijn laatste Economie toets alle samenvattingen van internet geplukt en in mn GR gezet)
-sla het bestandje op in .txt formaat
-koppel je GR aan je computer d.m.v het kabeltje
-ga naar je bestandje en doe "openen met" en dan selecteer je "Ti connect application" (kan zijn dat je even in een lijstje moet zoeken, of zelfs moet bladeren door je mappen)
-Het kan even duren maar als het goed is transferred de pc het .txt bestandje nu naar je GR (zorg dat je GR aanstaat en herkend wordt door je pc)
-Ga nu in je Grafische Rekenmachine naar APPs -> Notefolio -> open -> "naam van je document"
-nu is je document geopend, maar het is waarschijnlijk een zooitje omdat je erg veel tekst erin hebt staan, gelukkig is er de "search" functie, stel je typt in "monopolistische" dan zoekt hij het document af naar dat desbetreffende woord.
-voila je hebt zojuist de mogelijkheid gekregen om al je examenstof in je rekenmachine te zetten, voor het geval je nog iets zou willen opzoeken.

PS: ik zie dat ik eigenlijk een omweg gebruik en dat je ook het programma "Note Folio Creator" kan gebruiken om word documenten om te zetten naar de bruikbare documenten, hoe dit werkt kan ik op dit moment nog niet zeggen, denk dat ik mijn methode maar blijf gebruiken
in mijn tijd noemden we dat spiekbriefjes; het is zeker weer examentijd ?

in plaats van dit soort onzin zou je ook gewoon kunnen proberen iets daadwerkelijk te leren, of zijn jullie allemaal van plan om bijvoorbeeld in de operatiezaal met je patiënt onder narcose je grafische rekenmachine erbij te halen om te kijken wat ook alweer het verschil was tussen hersenen en spieren?
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 19:52:14 #6
213232 Dayshine
Cómo está hoy?
pi_58712437
het is zeker weer examentijd ja,
en tja het is meer als geheugensteuntje, het is niet veel werk om iets van internet te
plukken en het in je GR te zetten, kun je er tijdens het examen toch nog even naar kijken...
Nothing succeeds like the appearance of success
pi_58712871
Opzich wel handig om achter de hand te houden. Jammer dat mijn kabeltje of computer niet meewerkt.
De computer geeft wel aan een TI-84+ gevonden te hebben, maar de verbinding tussen de computer en rekenmachine wil maar niet lukken. Ach, zonder moet het ook te doen zijn.
"In case of dissension, never dare to judge till you've heard the other side."
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:16:17 #8
176844 Liebe
scheisse passiert
pi_58712959
Ohja. Ik heb net vanmiddag een hoop M&O formules handmatig in m'n rekenmachine gezet, omdat ik geen zin had dat kabeltje te zoeken.
Uiteindelijk was ik toch best lang bezig
Hé meid, hé gozer, dat jij een minderwaardigheidscomplex hebt betekent nog niet dat je niet dom en lelijk bent.
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:18:01 #9
215011 Placenta
eating your placenta
pi_58712992
Ik heb zo'n ouderwetse, daar moet je alles handmatig inzetten , toch maar even bij iemand zo'n nieuwerwets ding regelen
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:28:18 #10
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_58713261
Is dat wel toegestaan? Bedoel, gaan ze niet controleren ofzo?
  vrijdag 16 mei 2008 @ 20:50:44 #11
123170 alors
zlata1234
pi_58713828
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:12 schreef Karammel het volgende:
Opzich wel handig om achter de hand te houden. Jammer dat mijn kabeltje of computer niet meewerkt.
De computer geeft wel aan een TI-84+ gevonden te hebben, maar de verbinding tussen de computer en rekenmachine wil maar niet lukken. Ach, zonder moet het ook te doen zijn.
heb ik ook ja, gelukkig heb ik het hele jaar door er al formules in gezet
know'm sayin?
×
word? word.
pi_58714441
vroegâh toen ze net gr-rekenmachines hadden heb ik nog urenlang handmatig hele formulelijsten zitten invoeren
Op zaterdag 27 januari 2007 23:12 schreef Broekpaling het volgende:
Jij moet vaker drank nuttigen, bij elke slok word je leuker. :D
  vrijdag 16 mei 2008 @ 23:14:59 #13
176873 marcel-o
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_58717211
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 21:15 schreef Djarum het volgende:
vroegâh toen ze net gr-rekenmachines hadden heb ik nog urenlang handmatig hele formulelijsten zitten invoeren
dat dus..
en dan kwam t er op aan, had je t niet nodig, omdat je lang genoeg had zitten klooien met dat klere ding dat je t geleerd had
whehe.
alleen bij biologie en duits had je er niks aan
| Wordfeud: marcel-o |plug.dj/uptempo |<-- draai zelf je platen
  zaterdag 17 mei 2008 @ 09:50:46 #14
167185 Ziewoarut
Shitpoepfuck
pi_58722243
Ik heb van elk hoofdstuk van economie een samenvatting erin staan
  zaterdag 17 mei 2008 @ 14:59:06 #15
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_58726340
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 20:28 schreef Eva4Evah het volgende:
Is dat wel toegestaan? Bedoel, gaan ze niet controleren ofzo?
nee en ongetwijfeld wel, het is bedroevend voor het niveau van scholieren op dit moment, zeker omdat dat onze toekomst moet zijn.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:00:13 #16
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_58726357
quote:
Op vrijdag 16 mei 2008 19:52 schreef Dayshine het volgende:
het is zeker weer examentijd ja,
en tja het is meer als geheugensteuntje, het is niet veel werk om iets van internet te
plukken en het in je GR te zetten, kun je er tijdens het examen toch nog even naar kijken...
je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.

kansloos, dat is het.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_58726509
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:00 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.

kansloos, dat is het.
Voordat je commentaar gaat geven moet je er wel eerst in verdiepen. Het is gewoon toegestaan:

Veel scholen geven aan hun examenkandidaten niet duidelijk aan wat er wel en niet is toegestaan bij het gebruik van de grafische rekenmachine. Er komen hierover dan ook veel vragen binnen bij het Landelijk Aktie Komitee Scholieren (LAKS). Alle mogelijkheden van goedgekeurde merken en types van grafische rekenmachines mogen worden gebruikt bij het centraal examen. Daartoe behoort ook de mogelijkheid tot het opslaan van tekst in het geheugen van de machine. Het geheugen van de machine wordt niet gewist voor aanvang van het examen.
pi_58726634
Waarschijnlijk is het niet heel nuttig. De meeste vragen (vooral op het VWO) zijn inzicht en bronnengerichte vragen.
pi_58727758
Klopt, heb je helemaal gelijk in. Maar ik heb bij wiskunde toch aardig wat formules erin staan, ook al krijg je een formule kaart, toch staat niet alles erop en je kan er ook bij zetten hoe je iets moet doen
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:36:19 #20
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_58727894
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 14:59 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

nee en ongetwijfeld wel, het is bedroevend voor het niveau van scholieren op dit moment, zeker omdat dat onze toekomst moet zijn.
Het is gewoon toegestaan en jij bent gewoon jaloers dat het in jouw tijd niet kon. Dus stfu.
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
  zaterdag 17 mei 2008 @ 19:55:29 #21
122997 zquing
Drama Junk
pi_58731182
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 15:00 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

je probeert je frauduleuze gedrag goed te praten, het blijft dieptriest dat je zelfs probeert dit goed te praten onder de noemer geheugensteuntje.

kansloos, dat is het.
kansloos is 't wel, maar het mag gewoon..... Zie 't nut er ook niet echt van in ofzo
"Those unforgettable days, for them I live"
pi_58731639
De examens worden zelfs gemaakt met de wetenschap dat leerlingen info in hun rekenmachine hebben gezet. In dat opzicht is het dus totaal niet kansloos.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 20:47:30 #23
215011 Placenta
eating your placenta
pi_58732150
Heb een rekenmachine kunnen fixen die je wél aan je computer kan hangen, na veel gekloot het ding eindelijk aan de praat gekregen op een andere computer inmiddels alle begrippen uit de OP erin gezet, als iemand nog wat voor wiskunde a12 heeft mag die persoon het best delen.
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
pi_58732385
Hoeveel kun je eigenlijk in je rekenmachine zetten? Ik ben bang dat als ik er te véél inzet, hij te sloom zal worden! Wat raden jullie aan?
pi_58732798
Gewoon zorgen dat je er niet teveel inzet. Nu vast de dingen klaar maken voor de volgende examens en dan de oude dingen verwijderen (cq de examens die je hebt gehad)

Paul
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')