abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:39:11 #1
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_58645895
hey mensen,

eind 2006 heb ik een nieuwe computer gekocht met windows XP MCE. bij deze windows zat een voucher van moduslink voor een (wat blijkt) upgrade van winxp--> vista.

Nu heb ik dus gisteren geprobeert om windows vista op een lege HDD te zetten en dit is gelukt. Alleen is nu vista niet geactiveerd. Hoelang kan ik zonder de activatie werken en mis ik nu opties?

Daarnaast de vraag.. officieel willen ze dat ik eerst winxp MCE erop zet, en daarna de upgrade. krijg ik dan niet meer rommel op mn pc dan normaal via een schone vista installatie? Ik snap niet waarom microsoft niet gewoon een normale vista-cd geeft?

graag jullie gedachtes.
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:41:16 #2
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_58645938
Bij XP was het 30 dagen, bij Vista weet ik niet of het anders is. Je mist verder geen opties. Een upgrade is idd niet aan te bevelen, dus ik zou of XP er weer opzetten of een normale Vista licentie kopen.
pi_58646187
Upgrade zou ik niet doen. Stel je voor dat het niet werkt, ben je al je bestanden / programma's etc etc. kwijt.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 15:59:57 #4
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_58646357
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:52 schreef Devlinsect het volgende:
Upgrade zou ik niet doen. Stel je voor dat het niet werkt, ben je al je bestanden / programma's etc etc. kwijt.
Zoals ik in de OP zei, betreft het een LEGE harde schijf. ik heb al mn bestanden gebackupped op een andere hdd..
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 15:41 schreef Sanderrrr het volgende:
Bij XP was het 30 dagen, bij Vista weet ik niet of het anders is. Je mist verder geen opties. Een upgrade is idd niet aan te bevelen, dus ik zou of XP er weer opzetten of een normale Vista licentie kopen.
Ik heb toendertjid die windows XP MCE gekocht omdat ik voor de vista voucher ging. nu blijkt het om een upgrade te gaan en daar ben ik niet echt blij mee. is een beetje dubbel op. Denk je dat het effect zal hebben als ik microsoft aanschrijf dat ik XP MCE en de upgrade cd in wil ruilen voor een normale vista?

Ik ga niet weer 80 euro lappen voor een besturingssysteem en het dubbel installeren is beetje lomp...
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:14:51 #5
74548 Jo0Lz
Lick the box!
pi_58646682
Een upgrade dvd is volgens mij hetzelfde als de normale dvd... Ik heb een upgrade dvd, die heb ik gewoon geinstalleerd en daarna geactiveerd. Zonder problemen.

Er is ook een workaround ergens op het internet, daarmee installeren ze eerst de windows vista zonder key en activatie, om dan vanuit windows vista een upgrade installatie te starten, deze kun je dan wel activeren en de windows.old directory verwijder je erna...
Yes we can! | I didn't fail, it's just postponed success.
  dinsdag 13 mei 2008 @ 16:23:05 #6
135890 Bootje84
Bewuste taalnazi
pi_58646799
quote:
Op dinsdag 13 mei 2008 16:14 schreef Jo0Lz het volgende:
Een upgrade dvd is volgens mij hetzelfde als de normale dvd... Ik heb een upgrade dvd, die heb ik gewoon geinstalleerd en daarna geactiveerd. Zonder problemen.

Er is ook een workaround ergens op het internet, daarmee installeren ze eerst de windows vista zonder key en activatie, om dan vanuit windows vista een upgrade installatie te starten, deze kun je dan wel activeren en de windows.old directory verwijder je erna...
ik heb dus zelf uitgevonden dat ik geen code in hoefde te voeren tijdens de installatie. Toen ik mn windows wilde activeren zei hij dat het een upgrade versie was en geen normale.

Heb je voor mij de link van die workaround of is die illegaal?
Leer spaties gebruiken!
Op donderdag 16 december 2010 20:05 schreef craftyvirus het volgende:
Bootje84 is een westlander waar ik respect voor heb :@ :P
pi_58652172
upgrade is erg makkelijk
Instal windows vista compleet zonder te activeren.
Dan doe je een upgrade met de zelfde cd en zet dan je key er in
Dan heb je officeel een upgrade gedaan volgens microsoft.
Ik heb het zo ook gedaan met mijn windows vista basic

Hoe komt het dat het dan werk en dat het mag?
Simpel:
Je heb windows vista geprobeert en het bevalt je .
En heb toe een upgrade gedaan naar windows vista.
Dit is dus legaal in nederland.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')