abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58582741
Ik heb een airco thuis staan maar de werking er van is slecht, niet echt hele koude lucht komt er uit.

Nu zit er een soort slangetje aan met een openingetje die het apparaat ingaat, lijkt mij om de vloeistof bij te vullen. Kan ik dit zelf en waar is dit spul (r207c) te koop?
Hoor ik die Griekse melodie...
pi_58583464
dat gaatje en slangetje zijn ws om vloeistof, nl water, eruit te halen.
  vrijdag 9 mei 2008 @ 22:48:05 #3
28033 Pek
je moet wat
pi_58584906
quote:
Op vrijdag 9 mei 2008 21:06 schreef mark_dabomb het volgende:
waar is dit spul (r207c) te koop?
Dat is niet "zomaar" te koop. Alleen erkende koelmonteurs met de benodige vergunningen (STEK) kunnen het krijgen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  † In Memoriam † zaterdag 10 mei 2008 @ 09:40:57 #4
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_58590336
Airco Installatie
Ervaren en vakbekwame monteurs voor uw C.V. en airco onderhoud.
MijndeLouwVerwarming.nl/Onderhoud
  zaterdag 10 mei 2008 @ 16:23:40 #5
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_58595351
Yo ts, is jouw airco zoiets?
Als dat het geval is, dan moet je die grote buis/slang buiten je raam zetten/klemmen zodat er minimaal lucht van buiten terug in je kamer kan komen.(afdekken met je gordijk ofzo..) En dat kleine slangetje is om het water dat vrij komt uit de machine af te voeren Niet om olie oid erin te flikkeren! Dus als je veilig wilt zijn, gewoon een emmer eronder zetten en de machine niet op fan zetten maar cool en high en de temperatuur terugbrengen naar 17 graden. Hoe je dat doet, kun je zien aan het dashboard.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_58595583
Is inderdaad zoiets alleen dan een stuk ouder.

http://link.marktplaats.nl/167351739

die is het. IK kan dus niet temperatuur instellen alleen maar maximale kou toevoer, fan en timer.

Gordijn zit al voor het raampje, ik heb wel zo'n buis die zeg maar van dun plastic is (afzuiger kap buis), die wordt warm als de airco aanstaat. Maar dan nog zou het apparaat wel een ruimte van 20m2 moeten kunnen koelen?

Hoe lang duurt het voor een kamer koel is?
  zondag 11 mei 2008 @ 03:29:57 #7
28033 Pek
je moet wat
pi_58605112
Je weet het merk en waar je 'm gekocht hebt neem ik aan? Ga daar eens informeren of bel de firma
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_58605155
Vaag

Bij mijn airco moet je alleen af en toe het water verwijderen.....
Buy it, use it, break it, fix it,
Trash it, change it, mail - upgrade it,
Charge it, point it, zoom it, press it,
Snap it, work it, quick - erase it,
pi_58605962
Dat is ook normaal Agaith alleen de werking is niet helemaal goed.

Ik heb m 2dehands gekocht voor een paar tientjes en het is een oud model, ik vermoed dat er geen handleidingen beschikbaar zijn.
  zondag 11 mei 2008 @ 09:55:53 #10
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58605995
Heeft het ding wel goed gekoeld?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator zondag 11 mei 2008 @ 11:57:32 #11
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_58608372
Hyperdude, hij koelt wel, alleen ik vind lang niet goed genoeg. Kamer van 20m2 krijgt ie met moeite 3 graadjes kouder.
  zondag 11 mei 2008 @ 13:34:11 #13
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_58608578
OK.

Je kan ook nog eens kijken of de capaciteit wel groot genoeg is. Als er veel zon je kamer binnenkomt is zo'n mobiele airco vaak onvoldoende. Rekenmodelletje: http://www.airconditionin(...)bid/304/Default.aspx

Je kan ook nog de temperatuur van de gekoelde lucht meten, als die te hoog is koelt het ding niet goed.
Waarden moet je maar ff op googlen. Als de gekoelde lucht te warm is zou je hier mogelijk wat aan kunnen doen door bij te vullen. Of dat loont/helpt tov. een nieuwe airco te kopen weet ik niet. Makkelijk verkrijgbaar zijn die koelmiddelen niet.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_58609630
quote:
Op zondag 11 mei 2008 13:20 schreef mark_dabomb het volgende:
Hyperdude, hij koelt wel, alleen ik vind lang niet goed genoeg. Kamer van 20m2 krijgt ie met moeite 3 graadjes kouder.
Je kan eventueel de ingaande en uitgaande temperatuur meten.
Stel de kamer is 24 graden, dit is dus de ingaande temperatuur, en stel dat de uitgaande temperatuur 14 graden is, dan is je airco dus goed,en dan moet je dus inderdaad denken aan capaciteitsproblemen.
Een splitunit is trouwens beter dan een mono-unit.

Bij een lekkage in de unit moet je ook een ander geluid gaan horen van je compresor, deze gaat dan meer geluid produceren totdat deze defect is, vandaar dat ik denk dat je het eerder in de capaciteit moet zoeken dan in een lek.
Misschien is dat ook de reden geweest waarom de vorige eigenaar hem juist verkocht heeft.
pi_58610516
ding is 9000 BTU in een kamer van 20m2....dat zou toch genoeg moeten zijn?
pi_58622975
quote:
Op zaterdag 10 mei 2008 16:41 schreef mark_dabomb het volgende:

Gordijn zit al voor het raampje, ik heb wel zo'n buis die zeg maar van dun plastic is (afzuiger kap buis), die wordt warm als de airco aanstaat.

Die buis moet je wel naar buiten hangen.
Heb je trouwens je condensopvangbak al gecontroleerd?
Als deze vol is stopt de airco vaak ook met koelen.
Dat slangetje waar je het eerder over had is waarschijnlijk het slangetje om het condenswater direct af te voeren naar een afvoerpunt.

Nadeel van een mobiele airco is natuurlijk dat deze warme lucht via een slang moet afvoeren, hierdoor word er namelijk constant warme lucht vanuit andee vertrekken cq kieren naar binnen getrokken welke ook weer gekoeld moet worden.

Bij een split-unit zit het warme deel buiten de ruimte en behoeft dus alleen de gekoelde lucht steeds weer opnieuw verder gekoeld te worden, er hoeft immers geen grote hoeveelheden nieuwe warme lucht aangevoerd te worden.

Maar controleer eerst je condensopvangbak eens.
pi_58623875
er zit zo'n slangetje aan maar daar komt nog geen druppeltje vocht uit.

Slang hangt naar buiten door een raam op een kier, daarvoor doe ik gordijnen voor betere isolatie zeg maar.

Heb m net is open gehad, het reservoir voor de gassen / vloeistof wordt erg warm als de airco aanstaat.
pi_58628024
Heb je trouwens ook je verdamper en condensor gecontroleerd?
Indien deze erg vuil zijn gaat de capaciteit ook sterk naar beneden cq gaat de unit continue op storing.
(de lamelblokken moet je dan reinigen, met perslucht of met een stofzuiger en een borstel voorzichting borstelen.
pi_58633343
ik zal morgen is kijken of ik deze kan reinigen, dat zijn toch die blokken die lijken op een radiateur?
pi_58803754
quote:
Op zondag 11 mei 2008 15:44 schreef mark_dabomb het volgende:
ding is 9000 BTU in een kamer van 20m2....dat zou toch genoeg moeten zijn?
Het gaat niet om m2 maar om m3. Daarnaast zijn ligging belangrijk. Als je bijvoorbeeld een plat dak hebt en ramen op het zuid-westen dan heb je veeeel meer nodig dan een kamer op de BG met een klein raampje op het oosten.

Overigens is 9000BTU erg weinig voor een kamer van deze grootte. Deze grootte wordt aanbevolen voor een (kleine) slaapkamer. Ik heb zelf een 12000BTU en die koelde in mijn oude huis mijn slaapkamer van ruim 26m3 net.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')