abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58423105
Mijn eerste topic op FOK! ging over het vlieggedrag van vliegen, deze cirkelen namelijk altijd onder de lamp. Ook als ie uit staat.
Daar is nooit een antwoord op gekomen, tenminste geen geloofwaardig antwoord.

Dat neemt niet weg dat deze krengen vervelend zijn, net zoals muggen. Die wil je gewoon niet in huis hebben. Vliegen niet omdat het smerig is, eerst hebben ze de vuilcontainer betast en daarna de anus van de buurhond. Get my drift?
Ook bij muggen heb ik zoiets van: Jullie zijn niet welkom.

Dus op zoek naar horren. Omdat ik dubbele deuren heb, moest ik goed opletten welke het beste waren.
Klapdeurhorren wilde ik niet hebben, dat is het net ff niet. Naar binnen draaiende deuren vind ik niks.
Dan kom je op die rolhorren. Nadeel is, als je ze los laat klapt de hor in de cassette, dat gebeurt een paar keer en dan is de kracht er wel van af. Ook blijven de deuren openstaan door een heel klein lipje, die natuurlijk vrij snel verdwijnt waardoor het heel goed je best moet doen om de hor open te houden.

Tadááá, de oplossing, plissé hordeuren. Geweldig, al loop je dwars door de deur heen, je spant het touwtje weer en hij is als nieuw. Ook blijft de hor op de plek staan waarop je hem open zet. Dus niks geen klapperende hordeuren.

Bij horren.com zagen we een filmpje hoe het werkte, geweldig. Behalve de prijs, dik 500 euro voor een dubbele hordeur.
Dat vond ik echt iets te veel, hoe mooi ze ook zijn.

Dus even verder kijken bij Bruynzeel.nl. Die hadden ook plissé hordeuren. Kosten ook 130 euro per stuk, maar dan ben je voor 260 euro ook klaar. Zoals Bruynzeel zelf schrijft: Met 2 deuren maakt u een dubbele deur.

Zo gezegd, zo gedaan. Alles geplaatst volgende de gebruiksaanwijzing (alleen tekeningen, geen tekst) en hup, dicht met die deur.
Ik zeg, dicht met die deur!!!!! Godver, een kier van zo'n 2 a 3 centimeter. Zie foto

Nu zou je zeggen, en ik deed dat ook, dan moet je die twee blokjes weg halen, dan komt de rails tegen elkaar. Maar dat kan dus niet, want er loopt een geleidedraad door de rails, en die wordt door de eindstop strak gehouden. Die eindstop moet er dus tussen.
Nu hebben de vliegen en muggen toch nog ruimte zat (zelfs een vlieg met een fles tequilla kan er nog tussendoor vliegen, met z'n vleugels voor de ogen) dus het effect is weg.

Maar goed, ik had me er in berust, al ben ik er nog steeds niet blij mee. Totdat vandeweek toch echt even de zon ging schijnen. Deuren open en horren dicht... eh ja.

Aan de "vaste" kant raakt de hor meteen los. Wat blijkt, het gaas wordt vastgehouden, nou ja vastgehouden, door dubbelzijdig tape. Met een beetje zon wordt dat dus warm en laat het gaas los. Lekker, nu kan ieder vliegend object het huis is, zelfs een reiger.
Ik heb zelfs de rails korter moeten maken, dus de hor wordt niet eens volledig uitgerekt, kan je nagaan als mijn deuren breder waren.

Dus is het tijd voor stappen! Ik ben in de pen geklommen en Bruynzeel gevraagd wat IK fout heb gedaan, ik koop toch een kwaliteitsproduct van Bruynzeel?
Daar moet nog antwoord op komen, want het mailtje heb ik gister verstuurd.

Als zij geen oplossing hebben, dan trek ik de horren er weer uit. Want dit is kut.
En nee, ik wil geen kattenstaarten voor de deuren.
pi_58423513
Ik wilde al bijna zeggen: "Dan hang je toch een kattestaart tussen het kiertje"

Maar ik ben benieuwd hoe het afloopt, dit is inderdaad niet iets wat je van bruynzeel mag verwachten...
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:18:40 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_58423526
260 euro weggegooid.

Ik ben zelf ook opzoek naar een hor voor op de schuifpui.
Deze oplossing schrap ik in elk geval van de lijst.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_58423631
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:18 schreef Lariekoek het volgende:
260 euro weggegooid.
quote:
Ik ben zelf ook opzoek naar een hor voor op de schuifpui.
Deze oplossing schrap ik in elk geval van de lijst.
Als het zou werken zoals het hoort te werken is het de minst slechte oplossing. Geen geklapper met de deur etc. Ja, wel met vliegen en muggen in huis... dat dan weer wel.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:30:27 #5
61660 Lariekoek
pi_58423742
Hoe breed is een zo'n hordeur eigenlijk?
  Jubileum moderator donderdag 1 mei 2008 @ 21:32:46 #6
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58423792
Ik heb dat filmpje ook even bekeken en het ziet er geweldig uit.

Ik ben heeeeeel erg benieuwd hoe Bruynzeel gaat reageren.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_58423907
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:30 schreef Lariekoek het volgende:
Hoe breed is een zo'n hordeur eigenlijk?
max. 2 meter. Ik heb van beide 4 centimeter afgehaald. Dus bij mij is ie 192 breed.
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:41:10 #8
61660 Lariekoek
pi_58423945
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:38 schreef Dirkh het volgende:

[..]

max. 2 meter. Ik heb van beide 4 centimeter afgehaald. Dus bij mij is ie 192 breed.
Misschien dat ik er dan wel wat mee kan op de schuifpui.
Morgen maar eens kijken.
pi_58423980
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:41 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Misschien dat ik er dan wel wat mee kan op de schuifpui.
Morgen maar eens kijken.
Dan heb je er wel twee hè, dus krijg je hetzelfde verhaal als ik heb.
Of je moet die van horren.com nemen, die kan je dus wel als één geheel bestellen voor een dubbele deur.
pi_58424014
er zijn ook speciale roldeuren voor dubbele deuren welke wel aansluiten in het midden, alleen werken deze wel met het bekende rol-meganisme
Dan moet je wel opletten dat je het type neemt waarvan je beide deuren los van elkaar vast kan zetten in het midden (anders moet je steeds beide deuren tegelijk open en dichtdoen)
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_58424015
Misschien toch iets teveel eraf gehaald?
Dat is wat zij gaan zeggen...
Steeds als ik tegen de lamp loop,
neem ik een stukje licht mee.
Knibbel, Knabbel etc met veel foto's! IV
  donderdag 1 mei 2008 @ 21:48:10 #12
61660 Lariekoek
pi_58424063
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:43 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Dan heb je er wel twee hè, dus krijg je hetzelfde verhaal als ik heb.
Of je moet die van horren.com nemen, die kan je dus wel als één geheel bestellen voor een dubbele deur.
Mijn schuifpui is niet zo breed.
pi_58424096
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:45 schreef Oblivion het volgende:
Misschien toch iets teveel eraf gehaald?
Dat is wat zij gaan zeggen...
Dan nodig ik ze persoonlijk uit om een kijkje te komen nemen, de rails is dan wel ingekort maar zit klem tussen de kozijnen en de stopblokjes zitten strak tegen elkaar.
Ter info, van het gaas heb ik niks afgehaald, dat is met dit systeem niet nodig. Kan ook niet, want dan verknal je het hele systeem. Er loopt een draad door het hele systeem, zodra je deze doorknipt kan je de hor ook weggooien.
pi_58424247
Ah, nu snap ik het...

Maar hoe zit dat dan met een normale deuropening?
Daar zit dan toch ook eerst het stopdingie tegen aan en dan pas het aluminiumstripje....?
pi_58424281
Ik begon te lezen en dacht : what the f**k, ik heb echt teveel betaald voor mijn plissehor zo'n 2 jaar geleden Maar toen ik verder las zag ik dat die E275,- voor een gewone deur goed besteed zijn. Geen klachten met niet passen (maar het is ook geen dubbele deur) en geen loslatende kanten.
Yesterday is history,
Tomorrow is mystery,
Today is a gift,
Thats why they call it the present.
pi_58424377
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 21:56 schreef Oblivion het volgende:
Ah, nu snap ik het...

Maar hoe zit dat dan met een normale deuropening?
Daar zit dan toch ook eerst het stopdingie tegen aan en dan pas het aluminiumstripje....?
Ja, dan heb je een kier van 1 centimeter, ook kut dus.
De haartjes die aan de zijkant zitten zijn dus ook wat aan de korte kant.
pi_58424567
Dat klopt inderdaad niet, want op de website ziet er het er zo uit:

Ik ben zeer benieuwd wat Bruynzeel te melden heeft.
pi_58424715
De mail naar Bruynzeel, ik zal hun reactie hier ook wel plaatsen. Tenzij ze me verwijzen naar de bouwmarkt, want dan spring ik in de auto naar het kantoor van Bruynzeel.
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Onlangs hebben wij twee maal de Plissé hordeur PLUS aangeschaft voor onze dubbele deur. Gezien het design en het gebruikersgemak hebben wij voor deze hordeuren gekozen.

Na het goed laten informeren door onder andere uw website hebben we uiteindelijk gekozen voor dit model. We moesten ons wel goed laten informeren, omdat we dus dubbele deuren hebben en niet elke hordeur gebruikt kan worden.

Zoals uw website en de verpakking aangeeft, is de Plissé hordeur PLUS geschikt voor dubbele deuren, door gewoon twee hordeuren te plaatsen.
Letterlijk: Met 2 deuren maakt u een dubbele deur.

Na de aanschaf hebben we de gebruiksaanwijzing goed doorgenomen en de afbeeldingen op uw website bestudeerd. Dit omdat de gebruiksaanwijzing uitsluitend uit plaatjes bestaat en er verder geen beschrijving is.
Het plaatsen van de hordeuren ging vrij gemakkelijk.

Maar na het plaatsen moest uiteraard getest worden of alles goed werkte, tot onze schrik bleek er een kier tussen beide deuren te zitten. (zie onderstaande foto)

Ik schrok en dacht meteen dat ik een fout had gemaakt bij het monteren en bijvoorbeeld één eindstop had moeten gebruiken, zodat de rails meer aansluit. Maar dat bleek niet te kunnen, omdat het koord aan de eindstop verbonden is. (zie onderstaande foto)

De kier hoort er dus te zitten, maar dat neemt het effect van de hordeur deels weg met als gevolg dat er toch muggen/vliegen naar binnen kunnen.

Ook bleek na een paar dagen dat een van de horren losliet. Ik keek verbaasd en vroeg of mijn vrouw tegen de hor was gelopen. (wij hebben geen kinderen of huisdieren) Maar dat bleek niet het geval, de plooien in de hor waren ook niet anders, iets wat je meteen zal zien als iemand tegen de plissé hor zou lopen.

Wat blijkt, de hor wordt in het profiel gehouden door dubbelzijdig tape. Maar deze laat dus al vrij snel los. Dat kan haast niet de bedoeling zijn van een hordeur van deze kwaliteit. Uiteraard kan de hor weer hersteld worden door het gaas stevig terug te drukken tegen de tape aan. Maar bij een beetje zonneschijn wordt de tape waarschijnlijk wat minder kleverig en laat het gaas weer los. Ter informatie, de rails hebben we iets ingekort, dus de hor wordt niet maximaal open geschoven) (zie onderstaande foto)

Juist door te kiezen voor een Bruynzeel-hor en daardoor ook bereid waren om iets meer te betalen dan voor een “eigen merk” hordeur, hadden we juist verwacht dit soort verrassingen te vermijden.

Graag hoor ik van u welke oplossingen mogelijk zijn om bovenstaande op te lossen. Nu heb ik deze hordeuren wel bij de bouwmarkt gekocht en kan eventueel daar vragen wat de oplossing is, maar gezien het feit dat het hier om de constructie gaat en niet om een defect product, richt ik mij rechtstreeks tot u.

Alvast vriendelijk bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,
Beleefd ben ik hè?
pi_58424902
Zeer beleefd, ik denk dat Bruynzeel wel met een oplossing komt.
  Moderator vrijdag 2 mei 2008 @ 10:42:14 #20
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_58431717
TS,

- Wil je een klustechnische oplossing voor jou probleem met deze roldeuren;
- Of wil je verhaal verhalen bij de fabrikant van deze roldeuren en doormiddel van dit topic ons daarvan op de hoogte houden

Het ene past prima in klussen en wonen, echter als het om verhaal halen gaat bij de fabrikant dan schop ik dit topic richting Werk, Geldzaken en Recht
pi_58439029
K
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 10:42 schreef Vonkenboer het volgende:
TS,

- Wil je een klustechnische oplossing voor jou probleem met deze roldeuren;
- Of wil je verhaal verhalen bij de fabrikant van deze roldeuren en doormiddel van dit topic ons daarvan op de hoogte houden

Het ene past prima in klussen en wonen, echter als het om verhaal halen gaat bij de fabrikant dan schop ik dit topic richting Werk, Geldzaken en Recht
Klustechnisch is alles welkom, dat was ook de reden waarom ik het het K&W plaatste.
Daarbij is het ook iets wat juist in deze tijd van het jaar relevant is voor "wonen". Het is weer horretijd
  vrijdag 2 mei 2008 @ 17:34:14 #22
3185 Adelante
To let it go now
pi_58439126
terug vlieg post

moet ook nog horren plaatsen voor zowel ramen als dubbele openslaande deuren, dat gaat nog leuk worden
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 2 mei 2008 @ 18:10:44 #23
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58439775
Mss ben ik gek, maar kan je de span-touwtjes van de linker en de rechterdeur niet gewoon aan elkaar knopen in het midden? Dan ben je toch van het hele probleem af en kan idd de stop uit het midden weg?

Wij hebben ze ook. Dat wil zeggen, eentje zit er in en functioneerd prima, de 2e staat al anderhalf jaar stof te happen in de schuur omdat wij sloten hebben de rails in de weg zitten.
pi_58439965
quote:
Op vrijdag 2 mei 2008 18:10 schreef Brighteyes het volgende:
Mss ben ik gek, maar kan je de span-touwtjes van de linker en de rechterdeur niet gewoon aan elkaar knopen in het midden? Dan ben je toch van het hele probleem af en kan idd de stop uit het midden weg?

Wij hebben ze ook. Dat wil zeggen, eentje zit er in en functioneerd prima, de 2e staat al anderhalf jaar stof te happen in de schuur omdat wij sloten hebben de rails in de weg zitten.
Dat was mijn eerste gedachte nadat ik de kier zag, maar helaas.
In de eindstop zit een blokje die door de trekkracht van het koord op zijn plek blijft. Als ik dus aan beide zijde het koord vast zou zetten, dan heffen die twee de kracht op en valt het blokje van zijn plek op het moment dat bij een van deze koordjes de spanning minder wordt.

Wat je zegt klink logisch, maar het kan dus niet.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 19:07:49 #25
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58440693
Maar dat blokje heb je toch niet meer nodig dan? Dat zit er volgens mij alleen maar op om idd te zorgen dat de stop blijft zitten waar hij zit en dat je het touwtje kan spannen. Als je die dus aan elkaar knoopt heb je volgens mij hetzelfde effect.
Je hebt nl. de stop niet meer nodig omdat de deuren elkaars stop zijn zeg maar.
Toch?

De stop werkt overigens niet echt heel goed bij een enkele deur, wij hebben er maar een spijker naast geslagen.
Loslaten aan de andere kant hebben wij geen last van gelukkig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')