abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage zondag 20 april 2008 @ 01:25:46 #1
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_58170761
Net [Rec] gezien. Kpn er nog geen topic over vinden, maar wat een goeie film. Geweldige actie en spanning. Gaat over een cameraploeg van een soort SBS6 achtig programma die brandweermannen volgt in een saaie nacht. Tot er een alarm afgaat en ze naar een apartementencomplex moeten waar een hysterische vrouw rondloopt.

[ Bericht 14% gewijzigd door SunChaser op 20-04-2008 01:36:22 ]
pi_58170788
verrassing, ik heb hem ook net gezien

wát een goeie shit zeg.
en éng
nu ben ik een bange poeperd wat betreft enge films, maar deze wasl wel heel eng, heb mezelf echt moeten dwingen om hem af te kijken.

érg goed!
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  zondag 20 april 2008 @ 01:31:59 #3
189938 Dhr.P
for paranoia
pi_58170815
Goede film maar niet erg origineel, wel redelijk eng

overigens komt er een amerikaanse remake onder de naam "Quarantine" uit;
http://www.ugo.com/movies/quarantine/ voor de trailer, hoezo 1 op 1 gejat ( een aantal stukken dan )
batsen?
  zondag 20 april 2008 @ 01:32:46 #4
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_58170824
Wel geinig, maar ik ergerde me kapot aan het hysterische geschreeuw. Allemachies zeg, doe eens rustig mensen . Zal wel dat Spaanse temperament zijn.
2000 light years from home
pi_58170829
Laatst gekeken en ik vond 'm geweldig, vooral de eindscene was echt sick.
Extracted essence of the stone. Narcotic of the faceless ones
I awake on planet black. Freezing moon, no turning back.

We do not rock, we kill!
  Redactie Frontpage zondag 20 april 2008 @ 01:35:38 #6
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_58170868
Ik von die presentatrice er wel lekker uitzien maar ze was wel vervelend ambitieus. En ik dacht dat ik snel praatte
pi_58170879
heerlijk, dat spaanse temperament
  Redactie Frontpage zondag 20 april 2008 @ 01:44:49 #8
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_58170965
Wat is t doel van de remake. De film is een 1 op 1 copy muz van Amerikaans gesproken taal ipv Spaans. Alsof je Amelie opnieuw gaat maken.
  zondag 20 april 2008 @ 02:06:24 #9
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_58171226
quote:
Op zondag 20 april 2008 01:32 schreef Merkie het volgende:
Wel geinig, maar ik ergerde me kapot aan het hysterische geschreeuw. Allemachies zeg, doe eens rustig mensen . Zal wel dat Spaanse temperament zijn.
Stel je voor dat jij gevangen zit en zombies achter je aan krijgt. Blijf jij dan rustig? don't think so. Realistisch dus. Inlevings vermogen is doorgaans een vereiste bij film kijken.

Anyway geweldige horror die een aantal bekende themas in een fris jasje steekt. Hij deed mijn bloeddruk iig flink stijgen. Erg stoer
The Light Is Leaving Us All
  zondag 20 april 2008 @ 02:08:37 #10
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_58171247
quote:
Op zondag 20 april 2008 02:06 schreef Zeitgeist het volgende:

[..]

Stel je voor dat jij gevangen zit en zombies achter je aan krijgt. Blijf jij dan rustig? don't think so. Realistisch dus. Inlevings vermogen is doorgaans een vereiste bij film kijken.

Anyway geweldige horror die een aantal bekende themas in een fris jasje steekt. Hij deed mijn bloeddruk iig flink stijgen. Erg stoer
mijn bloeddruk schoot bijna door het plafond, schijterd die ik ben

Redactie Frontpage zondag 20 april 2008 @ 11:04:55 #11
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_58173661
quote:
Op zondag 20 april 2008 02:06 schreef Zeitgeist het volgende:

In die verboden kamer werd t pas echt eng, al vond ik dat wat er op de bandrecorder stond wel erg cheesy.
pi_58175822
had deze film vorig jaar november ongeveer hier in de bios gezien en was echt voor het eerst bang in de bioscoop.
Sprong zelfs van mn stoel af toen die camera met het licht bovenin rondging en dat meisje tevoorschijn kwam.
Alleen op de TV vind ik er nu niks meer aan.
AFC Ajax, Arsenal, Barcelona, Real Betis !!!
  zondag 20 april 2008 @ 13:00:06 #13
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58175870
Ze maken wel op intelligente wijze van een minpunt een pluspunt.

Je ziet die schrikmomenten echt van ontzettend ver aankomen, je kan bijna aftellen, maar toch werken ze vaak, meestal door het boe-effect net een seconde te laat te plaatsen, net nadat je begint te denken "Hm, misschien toch niet."
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Redactie Frontpage zondag 20 april 2008 @ 13:02:04 #14
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_58175907
Precies. ze laten minder zien dus het is enger.
  zondag 20 april 2008 @ 13:18:14 #15
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_58176255
Hij is in ieder geval beter dan Diary of the Dead. Dat was wel verrassend te noemen, omdat ik van Romereo meer had verwacht
Searchers after horror haunt strange, far places.
  zondag 20 april 2008 @ 13:28:23 #16
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_58176490
Tja, Romero is ondertussen al bijna 25 jaar over zijn top heen, dus daar verwacht ik niets meer van.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 20 april 2008 @ 13:39:56 #17
213215 Interloper
Verdomd gezellig hiero
pi_58176697
Moch, ik vond Land of the Dead persoonlijk beter dan [REC]. Maar ja, ik ben daarin overduidelijk één van de weinigen.
Searchers after horror haunt strange, far places.
pi_58218232
Damn, gaat REC nog ergens in een filmhuis in Amsterdam draaien of hoe zit dat? Heb m telkens op de filmfestivals gemist. En wil m eigenlijk wel op het witte doek zien ipv thuis op mn laptopje :s
pi_58219565
Hij draait op het moment echt alleen in Den Haag, maar ik ga niet naar de andere kant van het land voor een film van 75 minuten. Heb net de dvd gedownload met subs, perfecte kwaliteit, en ik koop hem straks toch wel ....
pi_58220439
als het goed is, gaat hij ook in Amsterdam draaien....
maar dan pas vanaf deze week of zo
  dinsdag 22 april 2008 @ 09:50:17 #21
82471 CrazyDutchPunk
Just watch me burn...
pi_58220761
Hij was echt geweldig
You know when you close your eyes and wish for something?
Well, God's the person that is ignoring you.
pi_58230679
Zeker een geweldige film dit. Begin vorige week gezien. Beetje Blairwitch idd, maar dan anders.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Boentekaf die grote foentebak
  woensdag 7 mei 2008 @ 00:29:13 #23
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58523238
Heb `m net gezien in Kinepolis in Hasselt. Wat een briljante film
Zat helemaal alleen in de zaal, wat het nog net wat spannender maakte
Dit schreef ik erover in het "gezien" topic:
quote:
Vanavond gezien in de bios:

[REC]
Een kleine 3 maanden schreef ik hier dat ik met Cloverfield toen al één van de tofste van het jaar in de bios had gezien. Boy, was I wrong! Wat ik toen uiteraard nog niet wist is dat ik vandaag de Spaanse horrorfilm [REC] ging zien. Man, man, man. Zoiets spannends, zulke spanning heb ik nog maar zelden meegemaakt in de bios. En er zal ook heel wat voor nodig zijn om dit te evenaren.

We volgen Angela, een tv-verslaggeefster die reportages maakt over mensen die hun beroep uitoefenen wanneer de meeste van ons op één oor liggen. Deze keer gaat ze samen met haar cameraman Pablo op bezoek bij de brandweer. Ze krijgt er een rondleiding en uitleg over hoe het geheel in z`n werk gaat. "Hopelijk gebeurt er vanavond nog iets, zodat we zien hoe jullie werk er echt uit ziet." zegt ze hoopvol. Dat is natuurlijk de Goden verzoeken en even later is het zover: de brandweermannen krijgen een oproep om te gaan kijken bij het huis van een vrouw die opgesloten zit in haar appartement.
Uiteraard gaan Angela en Pablo mee, dit is natuurlijk waar ze op hebben gewacht. Wat ze aantreffen wanneer ze arriveren overtreft al hun verwachtingen...

Na films als The Blair Witch Project en het eerdergenoemde Cloverfield wordt ook in [REC] gebruik gemaakt van een "handheld camera": ongeveer alles wordt vanaf de schouder gefilmd. Op deze manier zit je als kijker midden in de actie. In Cloverfield werkte dit al geweldig en ook hier wordt deze manier van filmen optimaal uitgebuit. Vanaf het begin waan je je in de hoedanigheid van Angela`s cameraman. Eerst lijkt het niet echt veel toe te voegen aan het verhaal en heb je zoiets van "is dit het nou?". Maar langzaam maar zeker blijkt echter dat regisseur Jaume Balagueró de spanning op een geweldige manier opbouwt. Langzaam aan wordt het tempo verhoogt en neemt de spanning razendsnel toe.
Het tweede deel van de film is dan ook niets minder dan briljant. Door het af en toe uitvallen van het licht en omdat je alleen maar stemmen om je hoort is de spanning te snijden. Het zweet staat je in de handen en op je voorhoofd. Dit is écht oprecht spannend en worden alle goedkope schrikmomenten goed omzeilt.
De laatste 20 minuten van de film zijn waarschijnlijk één van de meest intenste en spannendste die ik ooit heb meegemaakt. BRIL-JANT!.
Als dan ook het einde nog meer dan dik in orde is, is het meesterwerk compleet.

Jaume Balagueró toont gelukkig en met groot succes aan dat horror nog steeds spannend kan zijn en dat een andere aanpak ook in dit genre goed kan uitpakken.
Ik mag het dan al eerder gezegd hebben, maar het kan niet anders dan dat [REC] één van de grootste verassingen en spannendste en intenste films van het jaar is.
Als je de kans krijgt: gaat dat zien in de bioscoop!!!

10/10
Die Spaanse 2 disc komt er zeker in
Jammer van die US remake natuurlijk. Dit kunnen ze nooit evenaren.
  woensdag 7 mei 2008 @ 23:16:09 #24
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_58543902
Alleen kijken als je de Spaanse versie hebt gezien: de trailer van de USA remake:

Redactie Frontpage woensdag 7 mei 2008 @ 23:25:35 #25
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_58544159
Tot en met t einde nagemaakt dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')