abonnement Unibet Coolblue
  zondag 13 juli 2008 @ 10:40:49 #226
3455 Helsie
Proud to be
pi_60071443
quote:
Op woensdag 9 juli 2008 09:57 schreef Stofje het volgende:

[..]

Als een club resultaat boekt is dat fijn en leuk, maar daar schuilen de herinneringen niet.
Tenzij er een memorabel feestje op volgt (maar bij clubs die vaak successen boeken gaat het 'bijzondere' van zulke feestjes af en is dat effect dus ook te verwaarlozen).
Als niet elke idioot zomaar mag autorijden, waarom mag dan wel elke idioot internetten?
pi_60071726
wanneer is de loting eigenlijk
pi_60071820
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:10 schreef Fallon144 het volgende:
wanneer is de loting eigenlijk
Van de beker?

Die is al geweest.

GVVV of Deurne-NAC

Lurling zou ook blijven volgens de berichten
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_60071932
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:19 schreef Superheld het volgende:

[..]

Van de beker?

Die is al geweest.

GVVV of Deurne-NAC

Lurling zou ook blijven volgens de berichten
Ik bedoelde europees voetbal
pi_60072478
quote:
Op zondag 13 juli 2008 11:31 schreef Fallon144 het volgende:

[..]

Ik bedoelde europees voetbal
Rosenborg uit zeer waarschijnlijk voor intertoto, ik geloof na vanavond dat, dat zeker is.
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_60072516
Jullie hebben er een concurrent bij als het om Schilder gaat, al kan ik het me niet voorstellen dat hij naar Sparta wil.
pi_60072545
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:16 schreef Blawh het volgende:
Jullie hebben er een concurrent bij als het om Schilder gaat, al kan ik het me niet voorstellen dat hij naar Sparta wil.
quote:
Op het verlanglijstje van Maaskant stond Robbert Schilder maar die lijkt niet meer haalbaar. “Ik heb aangegeven er graag een bij te hebben op die positie, maar als dan Sparta met een zak met geld aan komt, is het onmogelijk voor NAC om hem nog te halen. Want bij NAC is er op dit moment gewoon geen geld en moeten we het doen met de middelen die we hebben.”

Door deze uitspraak lijkt het er op dat Sparta de strijd lijkt te gaan winnen om de Ajacied Schilder.
Volgens goal.com, geen idee hoe betrouwbaar dat is...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_60072671
quote:
Op zondag 13 juli 2008 12:19 schreef Superheld het volgende:

[..]


[..]

Volgens goal.com, geen idee hoe betrouwbaar dat is...
Dat zou misschien het verschil kunnen maken na die klapper van Sparta met Emnes, maar dan denk ik nog dat Schilder persoonlijk niet zit te wachten op Sparta.
pi_60078544
Volgens nacblog.nl (site van BN/Destem) gaat Lurling bijtekenen. Goed nieuws dus.
pi_60078753
Rosenborg 3 - 0 Ekranas

Rosenborg dus...
Chris van Nijnatten: "Het gevoel dat NAC iets onmetelijks was, iets Bredaas en iets ongelooflijk moois en warms, zelfs zo mooi en warm dat je er letterlijk voor ten strijde wilde trekken"
pi_60084475
quote:
NAC gaat Intertoto in met Lurling
Door ROB HARTOG

BREDA - Assistent-trainer Gert Aandewiel bekeek zondag Rosenborg SK, tegenstander in de Intertoto Cup. Vanaf vandaag bivakkeert coach Robert Maaskant met zijn manschappen in een heus trainingskamp in Noordwijkerhout.

Maar ondanks die uiterlijke schijn leeft de Intertoto niet echt bij NAC. ,,Als sportman wil je altijd winnen, maar Rosenborg komt op een ongelukkig moment,'' erkent Maaskant nadat zijn ploeg zaterdagmiddag in Zundert een selectie uit het Brabantse dorp met 8-0 afdroogde. ,,We beginnen nu aan de derde week van de voorbereiding. Rosenborg, toch een sterke ploeg met veel ervaring in de Champions League, komt gewoon te vroeg. We proberen de groep wedstrijdfit te maken, meer kunnen we niet doen.''

De wedstrijd in de Intertoto zaterdag in het eigen stadion tegen de Noren heeft niet de hoogste prioriteit binnen de Bredase club. Het opstapje naar kwalificatie voor het toernooi om de UEFA Cup verstoort zelfs een beetje de voorbereiding op de competitie. Daarin moet Robert Maaskant, de opvolger van de in Breda zo succesvolle Ernie Brandts, de opzienbare prestaties van vorig seizoen (derde in de reguliere competitie en halve bekerfinalist), een passend vervolg zien te geven.

,,We forceren komende dagen niets. Daar ben ik eerlijk en duidelijk in,'' bekent Maaskant. ,,Het is geen ideale situatie. We benaderen Rosenborg weliswaar als een serieuze wedstrijd, maar het is niet zo dat we alles opzij schuiven. De competitie heeft onze hoogste prioriteit. Tegen de tijd dat we écht beginnen, moet de ploeg er staan.''

De trainer van NAC kampt tijdens de voorbereiding met veel tegenslag. Het trio De Graaf (enkel), Elshot (meniscus) en Gilissen (buikwand) is langdurig uitgeschakeld. Molhoek (Vitesse) en Van Gessel (Sparta) verlieten de club. Daar tegenover staat nog slechts de komst van reservedoelman Van Fessem, verdediger Kwakman en de aanvallers Cairo en Pollack.

,,Er moet nog wel wat gebeuren,'' zegt Maaskant. ,,Vooral links op het middenveld hebben we dringend behoefte aan versterking. We zijn naarstig op zoek. Moeten daarbij heel zorgvuldig te werk gaan, want de financiële middelen zijn nu eenmaal beperkt. We hebben niet, zoals een vergelijkbare club als Sparta, ineens door de verkoop van een speler miljoenen, te besteden.''

Meevaller voor Maaskant is dat Anthony Lurling vermoedelijk in Breda blijft. Heerenveen hengelt nadrukkelijk naar de spelverdeler, die eerder in zijn carrière een mooie periode had in Friesland, maar de kans dat de 31-jarige Lurling zijn voetballoopbaan bij NAC afsluit is groot. De Bredase club heeft hem een contract aangeboden tot medio 2012 en verwacht eigenlijk dat de routinier binnen enkele dagen toehapt.

Maaskant: ,,Ik heb goede hoop dat Anthony blijft. Hij heeft het goed naar zijn zin in Breda en heeft van ons een mooie aanbieding gekregen. Voor mij is hij een belangrijke speler.''

Wat Maaskant precies met zijn ploeg wil, bleef zaterdag in Zundert onduidelijk. De gehele selectie kwam in actie, in wisselende samenstelling. Nieuwe aanwinst Cairo mocht het eerste half uur meedoen. De van het Engelse Coventry afkomstige rechterspits kon daarin nauwelijks imponeren. Weliswaar was hij zijn directe tegenstander op snelheid enkele malen de baas, maar zijn voorzetten misten nog precisie.

Maaskant: ,,Hij heeft tijd nodig. Dat wisten we.'' Datzelfde geldt voor Pollack. De Oostenrijkse aanvaller voelde zich ondanks twee doelpunten duidelijk nog een beetje onwennig. Dat gold veel minder voor de talentvolle Kees Kwakman. De van RBC overgekomen centrale verdediger lijkt nu al een serieuze bedreiging te vormen voor het ervaren duo Rob Penders-Patrick Zwaanwijk.

AD.
pi_60104360
Pollack scheen tegen de amateurs ook nauwelijks een man voorbij te komen. Cairo in de VI wel mooi natuurlijk. "Ik wilde altijd al graag in het geel spelen."

Denk wel dat Kwakman een absolute aanwinst is. Zou ook nog op het middenveld kunnen spelen natuurlijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_60191464
Morgen eindelijk weer eens naar het stadion. Ik kijk er naar uit.

Wel apart dat iedereen overal mag zitten, weer eens een keer een fanatieke groep aan lange zijde zou leuk zijn.
pi_60194636
Kan je ook zonder clubcard een kaarjte kopen? En is er ook nog kaartverkoop aan het stadion morgen? En hoeveel kosten de kaartjes? En is er een kans aanwezig dat het uitverkocht raakt (zal wel niet) ?
pi_60195225
Ongeacht wie de tegenstander is, zal NAC haar thuiswedstrijd afwerken op zaterdag 19 juli om 19.30u. De voorverkoop voor het duel begint zaterdag 12 juli bij Ticketbox. Vanaf maandag 14 juli zijn ook kaarten te koop bij de S&I-desk. De prijs is voor alle tribunes en voor zowel jeugd, 65+ als volwassenen ¤ 10. Bij Ticketbox betaalt u ¤12,80. Er geldt géén ClubCard-verplichting, wat inhoudt dat een ieder een onbeperkt aantal kaarten kan kopen. Op de wedstrijddag is er kassaverkoop vanaf 16.00u.
pi_60196205
Uitverkocht zal het niet raken vermoed ik, er waren gisteren nog maar iets van 3000 kaarten verkocht geloof ik.

Overigens heeft Willem 2 een nieuwe hoofdsponsor:


pi_60196239
quote:
Op vrijdag 18 juli 2008 19:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ongeacht wie de tegenstander is, zal NAC haar thuiswedstrijd afwerken op zaterdag 19 juli om 19.30u. De voorverkoop voor het duel begint zaterdag 12 juli bij Ticketbox. Vanaf maandag 14 juli zijn ook kaarten te koop bij de S&I-desk. De prijs is voor alle tribunes en voor zowel jeugd, 65+ als volwassenen ¤ 10. Bij Ticketbox betaalt u ¤12,80. Er geldt géén ClubCard-verplichting, wat inhoudt dat een ieder een onbeperkt aantal kaarten kan kopen. Op de wedstrijddag is er kassaverkoop vanaf 16.00u.
Ah, dank.
pi_60200691
quote:
NAC: Intertoto Cup bijzaak
Door ROB HARTOG

BREDA - Breda loopt nog niet warm voor de eerste internationale wedstrijd sinds 2003, toen NAC in het UEFA Cup-toernooi op Newcastle United stuitte. De teller voor het Intertoto-duel met Rosenborg BK stokte gisteren op circa drieduizend verkochte kaartjes.

Dat aantal verdubbelt zich wellicht vandaag, maar zelfs dan valt de publieke belangstelling voor het Europese optreden van NAC bitter tegen. ,,Die wedstrijd komt gewoon op een ongelukkig moment,’’ weet centrale verdediger Rob Penders. ,,De meeste supporters liggen lekker op het strand.’’

Ook voor de spelersgroep komt Rosenborg niet echt gelegen. ,,We zijn pas ruim twee weken in training. Die Noren zitten volop in de competitie. Zij hebben dus op voorhand al een voorsprong.’’

Trainer Robert Maaskant erkende eerder al ruiterlijk dat de strijd om de Intertoto Cup geen hoge prioriteit heeft in het Bredase kamp. Het kost de opvolger van de succesvolle Ernie Brandts al veel moeite vanavond voldoende wedstrijdfitte spelers op het veld te krijgen.

,,Toch leeft Rosenborg binnen de spelersgroep wel degelijk,’’ zegt Penders. ,,Natuurlijk is de competitie straks belangrijker, maar we kijken uit naar deze tegenstander. Rosenborg doet vrijwel altijd mee in de Champions League. Het is gewoon leuk tegen zo’n bekende ploeg te moeten spelen.’’

Voor NAC is de deelname aan de Intertoto Cup een schrale troostprijs na een fantastisch seizoen, waarin de club als derde finishte in de reguliere competitie en doordrong tot de halve finale van de KNVB Beker.

,,We hebben een topseizoen gedraaid,’’ kijkt Penders nog één keer terug. ,,Jammer dat de pijp leeg was toen de play-offs eenmaal begonnen. We zaten in een roes. Het is en blijft alleen jammer dat we dat tijdens de play-offs niet door hebben kunnen trekken. Dat bezorgde ons toch wel een kater.’’

NAC spoelde die kater weg op Kreta, waar de Bredase selectie aan het eind van het lange seizoen wat op adem kwam. ,,Het was goed dat we daar naar toe zijn gegaan,’’ vindt Penders. ,,We hebben daar onderling veel gepraat, geprobeerd te analyseren waarom het uiteindelijk tóch mis ging. De eerste dagen liepen we met lange gezichten rond, maar uiteindelijk hebben we de knop om kunnen draaien. Achteraf mogen we best trots zijn op wat we vorig seizoen hebben gepresteerd.’’

Een evenaring van het topjaar lijkt dit seizoen een vrijwel onmogelijke opgave. Routinier Penders erkent dat de kans niet groot is dat NAC zich andermaal op de ranglijst tussen de vaderlandse grootmachten nestelt. ,,Dát verwachten is niet reëel. Het zou al mooi zijn als we de prestaties van vorig jaar een beetje kunnen benaderen. En waarom zou dat niet lukken? Veel veranderd is er niet binnen de groep. Ja, Molhoek is weg, die was belangrijk voor ons. Wat overblijft, heeft echter genoeg kwaliteit. Het is alleen te hopen dat we snel weer over al onze geblesseerde spelers kunnen beschikken. De competitie komt voor sommigen te vroeg, maar zodra de selectie op sterkte is, blijft NAC een ploeg die kan stunten.’’

Met welke strijdwijze is nog onduidelijk. De club heeft met Maaskant gekozen voor een trainer die voor meer spektakel moet zorgen dan zijn voorganger. Avontuurlijk voetbal is het parool in Breda waar het ‘Avondje NAC’ moet herleven.

Penders: ,,Het is nog te vroeg daar wat over te zeggen, maar je kunt al wel merken dat we eerder en beter druk willen zetten. De rest moet in de praktijk groeien. Zo’n duel met Rosenborg is een waardevolle test.’’
pi_60204245
En toch zijn de meeste oefenpotjes wel leuk. Jammer dat dit geen echt oefenpotje is. Vak G dicht, geen bier. Erg jammer.
- NAC Breda -
pi_60206199
Kunnen we het nog ergens live zien op tv?
Sjakie Wolfs 1931-2008
Bobby Haarms 1934-2009
Michael Jackson 1958-2009
  zaterdag 19 juli 2008 @ 12:52:55 #247
67174 Dos37
Come on Twente
pi_60206262
Die van Twente was 2 jaar geleden alleen op regionale TV volgens mij.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_60208042
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de wedstrijd te bekijken is via de website van Rosenborg: http://www.rbk.no/english/

Maar 100% zeker weet ik dat niet,....
pi_60212886
quote:
Op zaterdag 19 juli 2008 14:30 schreef Thieske het volgende:
Ik dacht ergens gehoord te hebben dat de wedstrijd te bekijken is via de website van Rosenborg: http://www.rbk.no/english/

Maar 100% zeker weet ik dat niet,....
Weet iemand of dit klopt? Lijkt me namelijk zeer sterk....
En hoe werkt het dan?
pi_60213143
http://www.rbk.no/incoming/article113314.ece

Hier staat dat je ze live kan volgen, maar volgens mij is dit een textverslag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')