Ik mis de gulden welquote:
Dat is waar, maar alleen de briefjes, de euro munten vind ik wel mooier dan de gulden muntenquote:Op woensdag 9 april 2008 16:46 schreef kyraaa het volgende:
Ik mis de gulden wel ja... Dat geld was veel mooier om te zien![]()
Practische door kwartje en rijksdaalder? Hoezo dat dan?quote:[quote]Op woensdag 9 april 2008 16:46 schreef BasEnAad het volgende:
De Guldenmunten zijn veeeeel makkelijker uit elkaar te houden. En zijn ook nog eens veel praktischer, vanwege het kwartje en de rijksdaalder.
We hebben er met de Euro zelfs 7 munten in plaats van 5 en daar zijn we helemaal niets mee opgeschoten.
quote:Op woensdag 9 april 2008 16:49 schreef Locusta het volgende:
Nou, ten tijde van de overgang werkte ik in een winkel en mooi wel dat we de guldenprijs vervingen door dezelfde prijs in euro's. En dat is mij in wel meer winkels opgevallen.
de 1cent en 2 centmunten bestaan nog hoorquote:Op woensdag 9 april 2008 16:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is waar, maar alleen de briefjes, de euro munten vind ik wel mooier dan de gulden munten
[..]
Practische door kwartje en rijksdaalder? Hoezo dat dan?
En bij de gulden hadden we 6 munten: 0,05; 0,10; 0,25; 1,00; 2,50 en 5,00
Nu effectie ook 6: 0,05; 0,10; 0,20; 0,50; 1,00; 2,00
Dus wat is je punt?
Munten als 20 cent en 2 euro voegen helemaal niets toe, het zijn gewoon dubbele 10 centen en 1 euro's. Met de kwartjes en rijksdaalders kon je met gemiddeld minder munten op een juist bedrag komen.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:51 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Dat is waar, maar alleen de briefjes, de euro munten vind ik wel mooier dan de gulden munten
[..]
Practische door kwartje en rijksdaalder? Hoezo dat dan?
En bij de gulden hadden we 6 munten: 0,05; 0,10; 0,25; 1,00; 2,50 en 5,00
Nu effectie ook 6: 0,05; 0,10; 0,20; 0,50; 1,00; 2,00
Dus wat is je punt?
In zo'n geval kan ik me zeker voorstellen dat je blij was met de komst van de euro! Dat scheelt je een shitload een Italiaanse lire in je portomonnee.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:56 schreef remlof het volgende:
Ik vond het geweldig. Ik woonde in Italië en kwam elke maand / twee maanden naar Nederland. Vanaf 1 januari 2002 kon ik overal met hetzelfde geld betalen en werd het vergelijken van de prijzen tussen de verschillende landen ook een stuk makkelijker. Niets dan hulde voor de euro
Als je 3 euro 30 moet betalen, betaal je met 1 2-euro munt, 1 1-euro munt, 1 20-cent munt en 1 10-cent munt.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:59 schreef BasEnAad het volgende:
Munten als 20 cent en 2 euro voegen helemaal niets toe, het zijn gewoon dubbele 10 centen en 1 euro's. Met de kwartjes en rijksdaalders kon je met gemiddeld minder munten op een juist bedrag komen.
Het was alleen jammer dat ik niet meer elke maand drie miljoen lire op m'n bankrekening kreeg gestord, maar slechts 1500 euroquote:Op woensdag 9 april 2008 17:01 schreef Blight het volgende:
[..]
In zo'n geval kan ik me zeker voorstellen dat je blij was met de komst van de euro! Dat scheelt je een shitload een Italiaanse lire in je portomonnee..
Haha.. dan was je snel miljonair geweestquote:Op woensdag 9 april 2008 18:08 schreef remlof het volgende:
[..]
Het was alleen jammer dat ik niet meer elke maand drie miljoen lire op m'n bankrekening kreeg gestord, maar slechts 1500 euro
Van de overganag zelf heb ik weinig meegekregen. Deed toen toch nooit boodschappen ofzo. En nu maakt het me weinig uit en qua financieel/overheid enzo schijnt het wel goed te zijn en ook qua betaling in andere landen is het relaxed..dus waarom teruggaan?quote:Op woensdag 9 april 2008 16:49 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik mis de gulden wel![]()
Ik weet nog zo goed hoe ze de euro er doorgedrukt hebben en dat Zalm zei: "Niemand gaat er op achteruit en het leven wordt niet duurder"
Nou, ten tijde van de overgang werkte ik in een winkel en mooi wel dat we de guldenprijs vervingen door dezelfde prijs in euro's. En dat is mij in wel meer winkels opgevallen.
De Hema. Ik weet niet of ze het overal deden, maar van een aantal producten waar ik de kaartjes moest vervangen, werden de prijzen bijna letterlijk overgenomenquote:Op woensdag 9 april 2008 16:52 schreef DroogDok het volgende:
Welke winkel was dat?
Wij hebben toen alles netjes omgerekend hoor, de gulden prijzen zijn er ook zeker nog ene jaar overal op blijven hangen.
Ach ja, terug kunnen we toch nietquote:Op woensdag 9 april 2008 18:22 schreef Cuegirllie het volgende:
Van de overganag zelf heb ik weinig meegekregen. Deed toen toch nooit boodschappen ofzo. En nu maakt het me weinig uit en qua financieel/overheid enzo schijnt het wel goed te zijn en ook qua betaling in andere landen is het relaxed..dus waarom teruggaan?
Tuurlijk kun je er zowat van op aan dat het niet gaat lopen zoals ze in gedachten hebben of zouden willen of ons voorschotelen.quote:Op woensdag 9 april 2008 18:34 schreef Locusta het volgende:
Ach ja, terug kunnen we toch nietNu ben ik toch wel gewend aan de euro.
Maar ik vond het gewoon verneukeratief dat iedereen liep te verkondigen dat "niemand er op achteruit ging", terwijl je natuurlijk wel aan je water kunt voelen dat dat niet het geval is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |