abonnement Unibet Coolblue
pi_57925232
Hallo!

Heeft een brandweerwagen (vrachtwagen) een begrenzer op 80km/h? Of kunnen die wel gewoon sneller?
  woensdag 9 april 2008 @ 00:40:41 #2
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57925259
TVP.

Dat hele 80KM begrens verhaal is toch niet waar ? Althans op de duitse autobahn rijden die dingen echt wel harder (120 KM)
pi_57925310
Omdat alle vrachtwagens een begrenzer hebben voor onder andere veiligheid enzo. Een vrachtwagen die met 120km/h rijdt zal een veel grotere ravage aanrichten dan bij 80km/h.
Daarom was ik ook wel heel benieuwd of een brandweervrachtwagen wel sneller mag.
  woensdag 9 april 2008 @ 00:43:48 #4
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_57925322
Nee, brandweer heeft er een vrijstelling voor.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
pi_57925374
Maar wat als ze een noodstop moeten maken met 120km/h? Dan gaan er toch serieus doden en gewonden vallen. Als dat echt zo is zal ik het hier bij de lokale gemeente aankaarten, dan moet ik maar de klokkenluider zijn.
  woensdag 9 april 2008 @ 00:57:07 #6
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_57925497
interesant topic. Betekent dat dat alle vrachtwagens in NL niet harder als 80 mogen ? Hoe zit dat dan met die vrachtwagens die internationaal rijden ? Ik reed weleens in een touringcar 130 op de autobahn. Dus hoe kunnen NL'se bedrijven dan concureren met buitenlandse bedrijven qua internationaal transport ?
  woensdag 9 april 2008 @ 07:34:03 #7
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57926858
quote:
Op woensdag 9 april 200800:57 schreef Buschetta het volgende:
Ik reed weleens in een touringcar 130 op de autobahn. Dus hoe kunnen NL'se bedrijven dan concureren met buitenlandse bedrijven qua internationaal transport ?
Omdat Nederlandse chauffeurs kennelijk nog wel iets geven om de veiligheid van hun passagiers?
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
pi_57926921
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:57 schreef Buschetta het volgende:
interesant topic. Betekent dat dat alle vrachtwagens in NL niet harder als 80 mogen ? Hoe zit dat dan met die vrachtwagens die internationaal rijden ? Ik reed weleens in een touringcar 130 op de autobahn. Dus hoe kunnen NL'se bedrijven dan concureren met buitenlandse bedrijven qua internationaal transport ?
Touringcars mogen harder idd. Vrachtwagen mogen volgens mij in heel europa maar 80 km/h.

Of brandweerwagen daarvan uitgezonderd zijn weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat het weinig zin heeft, ze rijden meestal alleen binnen de bebouwde kom, daar heeft 120 rijden weinig tijdswinst tot gevolg.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  woensdag 9 april 2008 @ 07:45:10 #9
74976 JDude
groetjes, veldmuis
pi_57926930
quote:
Op woensdag 9 april 200807:43 schreef DroogDok het volgende:

Touringcars mogen harder idd.
Maar dan nog steeds maar 100 max.
It's always around me, all this noise
But not nearly as loud as the voice saying
"Let it happen, let it happen (It's gonna feel so good)
Just let it happen, let it happen"
  woensdag 9 april 2008 @ 08:09:30 #10
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_57927059
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:47 schreef WoefieBlaf het volgende:
Maar wat als ze een noodstop moeten maken met 120km/h? Dan gaan er toch serieus doden en gewonden vallen. Als dat echt zo is zal ik het hier bij de lokale gemeente aankaarten, dan moet ik maar de klokkenluider zijn.
"Meneer de burgemeester ik las op fok dat brandweerwagens harder mogen dan 80 maar het zijn ook vrachtauto's en nu stap ik naar de pers!!!11 "

Ze zien je aankomen.
pi_57927566
quote:
Op woensdag 9 april 2008 07:45 schreef JDude het volgende:

[..]

Maar dan nog steeds maar 100 max.
In Nederland, net als Buschetta heb ik ook in touringcars gezeten die dik harder reden dan 100, op de peages in frankrijk werd de 1 na de andere auto ingehaald.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57933553
Brandweerwagens zijn niet begrensd.
Ze mogen bij spoedeisende hulp (prio1) harder rijden dan de borden aangeven.
Dit harder rijden mag niet meer zijn dan 20 km te hard (dus 70 binnen de bebouwde kom)
Buiten de bebouwde kom 100 en op de snelweg ook 100 (mogen ze eigenlijk 80, maar dan 20 km harder, dus ook 100).
Onder alle ander situaties moeten ze zich ook aan de snelheid en alle andere verkeersregels houden.
pi_57935810
quote:
Op woensdag 9 april 2008 13:43 schreef grommet het volgende:
Brandweerwagens zijn niet begrensd.
Ze mogen bij spoedeisende hulp (prio1) harder rijden dan de borden aangeven.
Dit harder rijden mag niet meer zijn dan 20 km te hard (dus 70 binnen de bebouwde kom)
Buiten de bebouwde kom 100 en op de snelweg ook 100 (mogen ze eigenlijk 80, maar dan 20 km harder, dus ook 100).
Onder alle ander situaties moeten ze zich ook aan de snelheid en alle andere verkeersregels houden.
Volgens mij kúnnen brandweerwagens niet eens harder dan 80, met of zonder begrenzing..
pi_57936576
quote:
Op woensdag 9 april 2008 09:01 schreef DroogDok het volgende:

[..]

In Nederland, net als Buschetta heb ik ook in touringcars gezeten die dik harder reden dan 100, op de peages in frankrijk werd de 1 na de andere auto ingehaald.
Hoe oud waren die dingen?

Of was er wat omzeild?
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 9 april 2008 @ 16:15:05 #15
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_57936668
Chauffeurs van Hulpdiensten krijgen een speciale training voor het "rijden met verhoogde snelheid". Max is dan 160 km/h. Is ooit eens (lang geleden) bij Blik op de Weg geweest
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_57936759
quote:
Op woensdag 9 april 2008 15:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Volgens mij kúnnen brandweerwagens niet eens harder dan 80, met of zonder begrenzing..
Lijkt mij gewoon een kwestie van een aangepaste transmissie.

Volgens mij hebben bepaalde sleepdiensten ook vrijstelling (dus geen begrenzer) omdat die in sommige situaties ook in zo min mogelijk tijd op locatie moeten zijn.
pi_57937013
een brandweerwagen is gewoon gebouwd op een normale vrachtwagen, en vrachtwagens lopen zonder begrenzer best 110-120. met een veranderde overbrenging zoals een ander cardan kan dit nog wel harder.
en sleepdiensten hebben idd ook een vrijstelling voor de begrenzer.
pi_57937478
quote:
Op woensdag 9 april 2008 00:47 schreef WoefieBlaf het volgende:
Maar wat als ze een noodstop moeten maken met 120km/h? Dan gaan er toch serieus doden en gewonden vallen. Als dat echt zo is zal ik het hier bij de lokale gemeente aankaarten, dan moet ik maar de klokkenluider zijn.
Ik hoop echt dat je een grapje maakt
pi_57937630
Helaas is de gemiddelde TAS (Tank Auto Spuit, meestgebruikte voertuig) nogal zwaar, ze hebben al minimaal 1,5 ton aan water bij zich, waardoor ze niet erg hard kunnen.
Zo gaan hier regelmatig de signalen uit op de snelweg, dit zaait alleen maar paniek, en inhalen zit er vaak toch niet in.
Aan de andere kant, als je over een snelweg moet om bij een brand/ongeluk/whatever te komen, is de locatie of het aantal kazernes ook niet ideaal (ongelukken op de snelweg zelf uitgezonderd uiteraard)
pi_57938008
Bij ons gaat de vrachtwagen gewoon 120 hoor 1 maand voor de begrenzer-plicht aangeschaft
A man's got to do what a man's got to do.
pi_57948488
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
pi_57948613
quote:
Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Denk je niet dat men bij de brandweer rekening houdt met het overige verkeer. Sowieso worden ze er op getraind om met zo'n zware auto hard te rijden.

We kunnen ook alle brandweerauto's begrenzen op 50! de kans dat er dan een dode valt door een aanrijding is dan een stuk lager. Maar de kans dat mensen levend verbranden is groter.
pi_57949849
quote:
Op woensdag 9 april 2008 17:18 schreef MJay1 het volgende:
Bij ons gaat de vrachtwagen gewoon 120 hoor 1 maand voor de begrenzer-plicht aangeschaft
Maakten ze in de jaren 70 al zulke snelle vrachtwagen dan?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_57949896
quote:
Op donderdag 10 april 2008 00:46 schreef WoefieBlaf het volgende:
Ik ben vandaag bij de brandweer zelf geweest en heb het gevraagd. Ze zeiden inderdaad dat ze sneller mogen. Ik ben het hier niet mee eens, ik heb een brief klaar die ik ga versturen aan de gemeente en de lokale krant.
We kunnen beter doden voorkomen dan nadat er een dode is gevallen actie ondernemen. Deze beslissingen had de gemeente niet mogen nemen.
Hoeveel doden denk je dat ervallen als de brandweer er niet op tijd is?
  donderdag 10 april 2008 @ 09:17:08 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_57950771
Schopje naar PTA
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')