Vergeet de Tirreno niet!quote:Op woensdag 9 april 2008 16:45 schreef Zwansen het volgende:
Wat een palmares!
3 maal wereldkampioen
3 etappes Tour de France
6 etappes Vuelta
2 maal Milaan San Remo (8 deelnames allemaal top10)
3 keer Brabantse Pijl
Gent Wevelgem
Hamburg
Ik doelde ook op het feit dat de eindwinnaar van de Tour Down Under evenveel punten krijgt als de winnaar van een klassieker of zelfs het WK, namelijk 50 punten. Alle respect voor onze Australische vrienden, maar zelfs een 10e plaats in de AGR vind ik knapper dan eindwinst Down Under (of in de Eneco of Polen als we dan toch bezig zijn).quote:Op donderdag 10 april 2008 09:30 schreef Leatherface het volgende:
Maar ik ben het wel met je eens dat leider in de ProTour-stand niet echt representatief is voor zijn kunnen en de krachtsverhoudingen.
quote:Boonen: 'Twintig keer bijna verongelukt'
Het peloton vond de lus langs de Klokhofweg best meevallen. Boonen vond dat ook wel, maar bracht een belangrijke nuance aan: 'Het nieuwe rondje is niet veiliger omdat de coureurs het onveiliger maken. Het heeft niets te maken met het parcours zelf, maar met de houding van de renners. In de aanloop naar de Kemmel ben ik bijna twintig keer verongelukt.'
'De renners zijn momenteel veel te zot aan het koersen. Dat kwam o.a. door de andere aanloop naar de Kemmelberg. Vorig jaar kwam je van de Monteberg en daar trok je door, dan had je een afdaling waarin je geen plaatsen meer kon opschuiven en je begon aan de Kemmel. Nu kwamen we vanuit het dorp waar de snelheid niet zo hoog is. Het was een gewring en een gekwak van jewelste. Iedereen probeerde onder elkaars ellebogen door te rijden. Je kan op die plaats ook geen snelheid maken.'
Autocircuit
Koersdirecteur Hans De Clercq kon in eerste instantie niet lachen met de kritiek van Tom Boonen op de nieuwe lus die rond de Monteberg en Kemmelberg werd getrokken. 'De aanloop nog gevaarlijker? We moeten er toch geen autocircuit van maken. Het is nu eenmaal in alle Vlaamse koersen wringen om de juiste positionering af te dwingen. En niet enkel hier, maar zelfs naar een col in de Tour toe. Als dit al gevaarlijk is, dan moeten bepaalde mensen stoppen met koersen.' (hc)
Bron: Sportwereld.be
Aan de andere kant is er in Australie genoeg mogelijk qua grote ronde. Wat meer punten toekennen zou een motivatie kunnen zijn om de ronde wat meer aanzien doen te krijgen.quote:Op donderdag 10 april 2008 09:52 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik doelde ook op het feit dat de eindwinnaar van de Tour Down Under evenveel punten krijgt als de winnaar van een klassieker of zelfs het WK, namelijk 50 punten. Alle respect voor onze Australische vrienden, maar zelfs een 10e plaats in de AGR vind ik knapper dan eindwinst Down Under (of in de Eneco of Polen als we dan toch bezig zijn).
Dat oude FICP-systeem was quasi perfect, waarom moest dan aangepast worden? .
Dan had Rund um den Henniger Turm inderdaad beter in de wereldbeker gepast dan zo'n Leeds Classic, Hamburg etc.quote:Op donderdag 10 april 2008 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
15 jaar terug was de Ronde van Nederland 2e categorie (zoals Duinkerken, de Panne, Trentino), de Dauphiné en Zwitserland eerste en de drie grote rondes buiten categorie.
Er waren toen 5 categorieën (buiten categorie tot 4e), zowel voor eendagswedstrijden als etappewedstrijden en dat liep perfect. Wedstrijden konden toen vooral groter worden door over de jaren een reputatie op te bouwen, niet door geforceerde mondialisering.
Al had je toen ook wel misbaksels zoals de "Wincanton Classic" en de "GP des Amériques", die uiteraard hopeloos flopten en die vrijwel niemand zich nog kan herinneren, als stonden ze op 't niveau van Luik-Bastenaken-Luik en Parijs-Roubaix.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |