abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 10 april 2008 @ 00:12:42 #101
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_57947901
quote:
Op woensdag 9 april 2008 16:45 schreef Zwansen het volgende:
Wat een palmares!

3 maal wereldkampioen
3 etappes Tour de France
6 etappes Vuelta
2 maal Milaan San Remo (8 deelnames allemaal top10)
3 keer Brabantse Pijl
Gent Wevelgem
Hamburg
Vergeet de Tirreno niet!
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 10 april 2008 @ 09:22:15 #102
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57950835
Greipel blijft leider in de Pro-Tour. U weet wel, Greipel, winnaar van diverse topraces in Australië die in de Ronde van Vlaanderen op een stuk vals plat uit een peloton moest lossen waar de doorsnee Vlaamse kermiscoureur nog in zat.

Wat een leider .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57950949
Greipel is nu ook weer geen complete afgang hoor.

Hij heeft toch de nodige ritten al in Duitsland gewonnen. En Down Under deed ie het gewoon goed.

Dat ie er op de Vlaamse wegen niet bij kan blijven. Kan gebeuren.

Het is vooralsnog zeker geen hoogvlieger van het niveau Boonen, Pozzato, Freire enzovoorts (ik denk ook niet dat ie dat nog wordt) maar ook geen complete pannenkoek.

Maar ik ben het wel met je eens dat leider in de ProTour-stand niet echt representatief is voor zijn kunnen en de krachtsverhoudingen.
pi_57950965
Tja, als de ASO en de RCI niet besloten uit de ProTour te stappen had gewoon Cancellara aan de leiding gestaan en na deze maand wellicht Rebellin.

Het is wel zo, ook in vorige jaren, dat het ProTour klassement wel aardig is ter vervanging van een wereldbeker klassement, maar een echte wereldranglijst waar belangrijke dingen van af hangen zoals aantal plaatsen op een WK zou gewoon opgemaakt moeten worden over alle koersen zoals vroeger de UCI ranking. Ik snap niet waarom een ProTour klassement en UCI ranking niet naast elkaar mogen bestaan..

[ Bericht 38% gewijzigd door DutchSL op 10-04-2008 09:39:38 ]
  donderdag 10 april 2008 @ 09:52:19 #105
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57951315
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:30 schreef Leatherface het volgende:
Maar ik ben het wel met je eens dat leider in de ProTour-stand niet echt representatief is voor zijn kunnen en de krachtsverhoudingen.
Ik doelde ook op het feit dat de eindwinnaar van de Tour Down Under evenveel punten krijgt als de winnaar van een klassieker of zelfs het WK, namelijk 50 punten. Alle respect voor onze Australische vrienden, maar zelfs een 10e plaats in de AGR vind ik knapper dan eindwinst Down Under (of in de Eneco of Polen als we dan toch bezig zijn).

Dat oude FICP-systeem was quasi perfect, waarom moest dan aangepast worden? .
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57951670
quote:
Boonen: 'Twintig keer bijna verongelukt'

Het peloton vond de lus langs de Klokhofweg best meevallen. Boonen vond dat ook wel, maar bracht een belangrijke nuance aan: 'Het nieuwe rondje is niet veiliger omdat de coureurs het onveiliger maken. Het heeft niets te maken met het parcours zelf, maar met de houding van de renners. In de aanloop naar de Kemmel ben ik bijna twintig keer verongelukt.'
'De renners zijn momenteel veel te zot aan het koersen. Dat kwam o.a. door de andere aanloop naar de Kemmelberg. Vorig jaar kwam je van de Monteberg en daar trok je door, dan had je een afdaling waarin je geen plaatsen meer kon opschuiven en je begon aan de Kemmel. Nu kwamen we vanuit het dorp waar de snelheid niet zo hoog is. Het was een gewring en een gekwak van jewelste. Iedereen probeerde onder elkaars ellebogen door te rijden. Je kan op die plaats ook geen snelheid maken.'

Autocircuit

Koersdirecteur Hans De Clercq kon in eerste instantie niet lachen met de kritiek van Tom Boonen op de nieuwe lus die rond de Monteberg en Kemmelberg werd getrokken. 'De aanloop nog gevaarlijker? We moeten er toch geen autocircuit van maken. Het is nu eenmaal in alle Vlaamse koersen wringen om de juiste positionering af te dwingen. En niet enkel hier, maar zelfs naar een col in de Tour toe. Als dit al gevaarlijk is, dan moeten bepaalde mensen stoppen met koersen.' (hc)

Bron: Sportwereld.be

Wind extinguishes a candle and energizes fire
  donderdag 10 april 2008 @ 11:06:55 #107
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_57952915
quote:
Op donderdag 10 april 2008 09:52 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Ik doelde ook op het feit dat de eindwinnaar van de Tour Down Under evenveel punten krijgt als de winnaar van een klassieker of zelfs het WK, namelijk 50 punten. Alle respect voor onze Australische vrienden, maar zelfs een 10e plaats in de AGR vind ik knapper dan eindwinst Down Under (of in de Eneco of Polen als we dan toch bezig zijn).

Dat oude FICP-systeem was quasi perfect, waarom moest dan aangepast worden? .
Aan de andere kant is er in Australie genoeg mogelijk qua grote ronde. Wat meer punten toekennen zou een motivatie kunnen zijn om de ronde wat meer aanzien doen te krijgen.
pi_57953670
Het was vroeger in de UCI stand ook al zo dat de Ronde van Nederland evenveel punten opleverde als de Ronde van Zwitserland of de Dauphiné.
Dat krijg je nu eenmaal als je koersen in categorieën gaat indelen, of je moet 789 categorieën maken.
  donderdag 10 april 2008 @ 13:11:58 #109
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_57955779
15 jaar terug was de Ronde van Nederland 2e categorie (zoals Duinkerken, de Panne, Trentino), de Dauphiné en Zwitserland eerste en de drie grote rondes buiten categorie.

Er waren toen 5 categorieën (buiten categorie tot 4e), zowel voor eendagswedstrijden als etappewedstrijden en dat liep perfect. Wedstrijden konden toen vooral groter worden door over de jaren een reputatie op te bouwen, niet door geforceerde mondialisering.

Al had je toen ook wel misbaksels zoals de "Wincanton Classic" en de "GP des Amériques", die uiteraard hopeloos flopten en die vrijwel niemand zich nog kan herinneren, als stonden ze op 't niveau van Luik-Bastenaken-Luik en Parijs-Roubaix.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_57959929
quote:
Op donderdag 10 april 2008 13:11 schreef SaintOfKillers het volgende:
15 jaar terug was de Ronde van Nederland 2e categorie (zoals Duinkerken, de Panne, Trentino), de Dauphiné en Zwitserland eerste en de drie grote rondes buiten categorie.

Er waren toen 5 categorieën (buiten categorie tot 4e), zowel voor eendagswedstrijden als etappewedstrijden en dat liep perfect. Wedstrijden konden toen vooral groter worden door over de jaren een reputatie op te bouwen, niet door geforceerde mondialisering.

Al had je toen ook wel misbaksels zoals de "Wincanton Classic" en de "GP des Amériques", die uiteraard hopeloos flopten en die vrijwel niemand zich nog kan herinneren, als stonden ze op 't niveau van Luik-Bastenaken-Luik en Parijs-Roubaix.
Dan had Rund um den Henniger Turm inderdaad beter in de wereldbeker gepast dan zo'n Leeds Classic, Hamburg etc.

Maar de organisatoren in Frankfurt wilden geen concessies doen aan het traditioneel laten plaatsvinden van de koers op de dag van de arbeid.

De Cyclassic in Hamburg is op zekere hoogte natuurlijk wel een succes, maar dat laat onverlet dat de Henninger Turm alleen al op historische gronden meer aanspraak zou maken op de Pro Tour (voorheen dan de wereldbeker)
pi_57969146
Je hebt gelijk, ik was ervan overtuigd in mijn hoofd dat de RvN een HC koers was. Normaal controleer ik het nog wel even als ik feiten plaats, maar ik was er zeker van dat het een HC koers. My bad.

Maar het veranderd niks aan mijn mening, je kunt wel oneindig veel categorieen gaan maken. In de PT had je de vorige jaren bovenaan de grote rondes/monumentale klassiekers, daaronder de overige pT rondes/klassiekers, daaronder de x.HC's, de x.1, x.2 ....
Zoveel anders is dat dus niet, je kunt het belachelijk vinden dat de Paris-Nice of Zwitserland dezelfde categorie is als Polen, maar voor de PT waren San Sebastian en Hamburg dezelfde categorie als Roubaix, en dat was de vorige jaren dan weer niet zo. Elk systeem zal zijn scheve verhoudingen hebben, of je moet gewoon gigantisch veel categorieren gaan maken.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')