abonnement Unibet Coolblue
  maandag 7 april 2008 @ 09:04:42 #77
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_57883275
Sorry hoor, over die cola (light in mijn geval) maar na een glas Pepsi heb ik last (tenzij het Max is), van Coca Cola niet. Dus wie ben jij om te bepalen dat ik dan maar Pepsi moet accepteren??

On topic: een restaurant die vraag om geld voor een glas kraanwater vind ik een sneu restaurant.
• Als men dáár op moet verdienen, als dat nou onderdeel van je omzet vormt, dan is dat sowieso sneu.
• Als de insteek is: "maar anders drinkt men alleen maar goedkoop" > zoals de waard is vertrouwd ie zijn gasten.
• Ik heb niet altijd zin om te moeten zeggen als het voor medicijnen is.

Kraanwater in een restaurant betalen? Prima, maar dan kan je die fooi ook wel vergeten. Alleen sneu dat ik daar de bediening mee heb...

Die post van iemand om met een wedervraag te komen: "Spa blauw?" Lijkt me een prima oplossing, beide partijen kunnen alle kanten op.
pi_57883331
Als ik om "water" vraag krijg ik spa-blauw, je moet echt "kraanwater" zeggen
pi_57883428
quote:
Gebruik je dan geen glaswerk?
Jawel, dat staat al op tafel en gaat toch de afwasmachine in.
quote:
En als je als je toch ¤50,- uitgeeft aan drank, is ¤3,50 dan teveel voor een fles lekker water?
Vind ik wel, als ik zin heb in kraanwater
quote:
Ik vind het een belediging voor elke wijn om kraanwater erbij te zuipen
Dat is jouw mening, ik vind het een belediging van de klant om hem een glaasje water te ontzeggen.

Ik snap best dat de horeca geld moet verdienen, maar doe dan wel op een manier waarbij de klant met een tevreden gevoel naar huis gaat. Nou ga ik regelmatig uit eten, en ik kom heel vaak tevreden weer thuis.
Maar zodra ik verplicht 5 euro moet neertellen voor een fles water en ook nog de mayonaise apart op de rekening zie staan is het voor mij snel afgelopen
  maandag 7 april 2008 @ 09:18:25 #80
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_57883484
"Maar dan kunnen we de prijs ten minste laag houden"

Dom dom, want de klant onthoud wel dat die mayo een 1euro extra kostte, maar
als het hele gerecht op de kaart een euro meer was geweest wat het niet opgevallen.

Vals gevoel? Zal best, maar ook ik baal van betalen voor kraanwater en extra mayo... echt zo enorm kinderlijk vind ik dat!

Overigens heb ik gister en van de week geen last gehad van dit soort geneuzel en juist prima service gehad. Ook met die karaf water erbij en extra botertje... Gelukkig het kan dus wel...
pi_57885284
quote:
Op zondag 6 april 2008 23:38 schreef Repeat het volgende:
[..]
Zeur je ook zo als je om een cola vraagt en je krijgt Pepsi? "Ik lust alleen Coca Cola"
Jij vergelijkt twee dingen die even duur zijn.
Deze discussie gaat over het recht van de cafébaas om te bepalen dat jij een duur product moet kopen als je een glaasje water wilt.

Het gaat niet om de smaak - daarom kunnen cafés er ook mee wegkomen om klanten kraanwater voor te zetten en daar 2,50 voor te vragen. De consumentenbond is daar heel boos over, maar ik denk: Als de klant zelf het verschil niet merkt, wat maakt het dan uit? Als je belazerd wilt worden door 2,50 te betalen voor water zal ik je belazeren.

Als Spa Blauw (dat is Frans voor 'kraanwater') 2,50 per glas kost, en je gaat er zeker twee van drinken ... ja, ik vind het wel prettig als ik zelf mag beslissen wat ik koop.

[ Bericht 25% gewijzigd door mgerben op 07-04-2008 11:17:02 ]
pi_57887056
quote:
ja, ik vind het wel prettig als ik zelf mag beslissen wat ik koop.
Keuze heb je altijd.
Het moet natuurlijk wel door de verkoper aangeboden worden.
Als de verkoper dat wat jij wilt niet aanbiedt dan heb jij de keuze iets anders te kopen of niets te kopen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
  maandag 7 april 2008 @ 13:04:38 #83
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_57887624
quote:
Op maandag 7 april 2008 12:36 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Keuze heb je altijd.
Het moet natuurlijk wel door de verkoper aangeboden worden.
Als de verkoper dat wat jij wilt niet aanbiedt aan wil bieden, dan heb jij de keuze iets anders te kopen of niets te kopen.
pi_57889588
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:10 schreef mgerben het volgende:

[..]

Het gaat niet om de smaak - daarom kunnen cafés er ook mee wegkomen om klanten kraanwater voor te zetten en daar 2,50 voor te vragen. De consumentenbond is daar heel boos over, maar ik denk: Als de klant zelf het verschil niet merkt, wat maakt het dan uit? Als je belazerd wilt worden door 2,50 te betalen voor water zal ik je belazeren.

Dit is off-topic en de consumentenbond is daar terecht boos over. Als mijn garagist Aldi-olie in mijn auto giet en op de rekening Shell Utra XXX vermeldt, merk ik dat ook niet, maar is je reinste bedrog.
pi_57891265
Heeft iemand al wetsvoorstellen gevonden m.b.t. het vraagstuk van TS?
quote:
Op zaterdag 5 april 2008 21:48 schreef mgerben het volgende:
Volgens mij willen mensen best betalen voor hun drinken maar willen ze niet gedwongen worden om hufterige prijzen te betalen, zodat je voor de prijs van drie liter cola welgeteld één glaasje voorgezet krijgt.
Mensen mogen toch zelf wel kiezen waar ze hun geld aan uitgeven?
Hufterig is een horeca-uitbater die alleen maar kraanwater spa blauw wil verkopen anders verdient-ie niet genoeg.
Ben ik het wederom met je eens.
Overigens vind ik wel dat mensen die alleen maar kraanwater drinken om geen kosten te hebben (oes bint suunig ), best er een bepaald bedrag er voor mogen betalen.
Mensen die het ergens bij bestellen, medicijnen slikken, of gewoon even tussendoor, etc. moeten het gratis krijgen.
quote:
Op zondag 6 april 2008 11:33 schreef Mars het volgende:
Zelfde verhaal met toiletvoorzieningen. Een café is bij wet verplicht gratis toiletvoorzieningen aan te bieden. Betaling is een gift, geen vereiste.

Is me op menig discussie met een toiletjuffrouw komen te staan. Ik betaal uit principe niet voor de wc, al maakt de koningin 'm schoon met haar tandenborstel.
Hahaha, dat vind ik ook zo stom! En ik betaal al helemaal niet wanneer ik er ook eet en drink.
pi_57891661
Kraanwater in het Frans is eau de robinet. En het Franse kraanwater is absoluut niet te vergelijken met Nederlands kraanwater, zo goor is het.
De wijze houdt zich op de achtergrond, in werkelijkheid staat hij vooraan
pi_57892155
quote:
Op maandag 7 april 2008 11:10 schreef mgerben het volgende:
Het gaat niet om de smaak - daarom kunnen cafés er ook mee wegkomen om klanten kraanwater voor te zetten en daar 2,50 voor te vragen. De consumentenbond is daar heel boos over, maar ik denk: Als de klant zelf het verschil niet merkt, wat maakt het dan uit? Als je belazerd wilt worden door 2,50 te betalen voor water zal ik je belazeren.
Precies, mensen gaan klagen dat ze door Spa belazerd willen worden ipv door de restauranthouder.

Ik wil gewoon niet meedoen met die belachelijke bronwateronzin. Het idee dat Spa of Sourcy verdient aan mij verdient met die milieuvervuilende volksverlakkerij staat me niet aan. Daarom vraag ik altijd om leidingwater, en anders maar geen water.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_59035976
Ik had een paar weken geleden het antwoord gekregen van Postbus 51. Althans een of andere variant. Zij hadden het nagevraagd bij het koninklijk horeca Nederland en daar wisten ze te vertellen dat het recht niet bestaat. Heb blijft een service van de café eigenaar. Is iedereen ook weer op de hoogte
  zaterdag 31 mei 2008 @ 19:36:19 #89
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59036468
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 19:10 schreef ER_Online het volgende:
Ik had een paar weken geleden het antwoord gekregen van Postbus 51. Althans een of andere variant. Zij hadden het nagevraagd bij het koninklijk horeca Nederland en daar wisten ze te vertellen dat het recht niet bestaat. Heb blijft een service van de café eigenaar. Is iedereen ook weer op de hoogte
toen dit topic in MAT stond dacht ik wie gaat dit topic nou kicken

Wel leuk dat je ff laat weten wat het is
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:47:22 #90
216123 GeckoGecko
Im a slimy filfthy lizard!
pi_59037743
Ik zou het nog geen eens durven te vragen.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 20:52:21 #91
216123 GeckoGecko
Im a slimy filfthy lizard!
pi_59037837
quote:
Op maandag 7 april 2008 08:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Die mensen heb je ook inderdaad. Nee ik drink alleen maar Coca Cola, want Pepsi is niet te zuipen. Ga weg mens, cola is cola.
Pepsi is ook niet te zuipe en normale cola ook niet ik hou van cola light normaal is veel te zoet bleh. Het grappige is dat ze cola zero hebben gemaakt omdat mannen zich schamen om light te kopen omdat het wijverig is JAAAAAAAAAA---->HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOR!!!!!!!!!!!!!!!!! Ik proef meteen het verschil tussen normaal en light ook met pepsi.
  zaterdag 31 mei 2008 @ 21:03:21 #92
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_59038048
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 20:47 schreef GeckoGecko het volgende:
Ik zou het nog geen eens durven te vragen.
Het ligt eraan: als ik met de auto ben dan drink ik niet of hou het bij hoogstens 2 biertjes, verder zit ik dan aan de Spa blauw. Maakt me ook niets uit, het is in dat geval een alternatief voor cola of iets anders wat ook gewoon betaald moet worden.
Ik zou het niet in m'n hoofd halen om de hele avond in de kroeg aan het kraanwater te zitten, dan moet ik dat lekker thuis doen, daar is het ook gratis en mag ik het glas achteraf zelf in de vaatwasser zetten.

Echter, als ik op een avond met een hoop bier een glas water tussendoor wil dan vraag ik rustig om een glas kraanwater, dan is het niet om te drinken maar om even achterover te tikken.

Dat is nog nooit ergens een probleem geweest, en als het dat wel zou zijn dan drink ik daar m'n bier (en op andere avonden Spa Blauw) ook niet meer.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_59038467
Tering zeg, wat een debiele discussie. Zijn we nu echt zo gedegenereerd dat er een WET voor moet zijn die ons moet vertellen of we recht hebben op een glaasje kraanwater? Flikker nou toch op man. Hoe triest is het met ons gesteld? Moet er voor elke fucking futiliteit een WET komen???
  zaterdag 31 mei 2008 @ 22:59:53 #94
191418 AcerOne
The One and Only
pi_59039872
was laatst bij een steakhouse en kraanwater stond zelfs op de kaart, was iets van 50 cent voor een glas, verder hadden ze ook wel gewoon bronwater uit een flesje.
pi_59040070
In het geval van discotheken (valt dat onder de horeca?) die entree vragen, vind ik dat je niet moet hoeven te betalen voor kraanwater en zeker niet voor de WC (dan kun je daar altijd nog een slokje water nemen). Tenslotte, als je komt voor het feest en het duurt de hele nacht, en je komt niet om te zuipen, moet je af en toe gewoon wat drinken en naar de WC. En je eigen drinken meenemen is verboden...
/\oo/\
  zaterdag 31 mei 2008 @ 23:25:16 #96
182728 honda1990
Laat gaan joh is toch heerlijk
pi_59040258
quote:
Op zaterdag 31 mei 2008 23:12 schreef Elketraz het volgende:
In het geval van discotheken (valt dat onder de horeca?) die entree vragen, vind ik dat je niet moet hoeven te betalen voor kraanwater en zeker niet voor de WC (dan kun je daar altijd nog een slokje water nemen). Tenslotte, als je komt voor het feest en het duurt de hele nacht, en je komt niet om te zuipen, moet je af en toe gewoon wat drinken en naar de WC. En je eigen drinken meenemen is verboden...
Valt zeker onder horeca, voorderest ben ik het met je eens
Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
  zondag 1 juni 2008 @ 01:20:02 #97
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_59042055
quote:
Op zondag 6 april 2008 13:06 schreef Bullebak het volgende:
Niet willen betalen voor je water

Kraanwater bestellen
Tokkies
Dat duss
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_59046435
Kraanwater krijgen is in de meeste horeca gelegenheden inderdaad een kunst. Meestal krijg je die vieze Spa. Ik klaag dan altijd over het feit dat het niet te zuipen is en dat het bovendien nog minder zuiver is dan kraanwater!
Ik vraag om kraanwater en dat wil ik dan ook hebben. En ik ben best bereid hiervoor te betalen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')