abonnement Unibet Coolblue
pi_57824009
quote:
AMSTERDAM - Een mishandelde Amerikaanse moeder die met haar kinderen 14 jaar geleden naar Nederland uitweek, heeft hier asiel gekregen. De buurman in Rijnsburg heeft hun adres nu echter aan de FBI doorgegeven.
Moeder Holly op VS opsporingsfoto, met Jennifer en Zachary zoals ze denken dat ze eruit zien (digitaal verouderd)

Holly Ann Collins nam haar toen nog kleine Zachary en Jennifer weg bij haar ex omdat die de kinderen stelselmatig zou mishandelen. Ze vluchtte naar Nederland en bouwde hier een nieuw leven op, zo schrijft NRC Next.

Nu, 14 jaar later, zit het gezin in de piepzak. De buurman in Rijnsburg zag een opsporingsposter van de kinderen die de FBI ooit verspreidde. Hij tipte de Amerikanen en nu dreigt Holly in grote juridische problemen te komen, aldus de krant.

Holly, die drie keer door haar ex het ziekenhuis werd ingeslagen, staat namelijk internationaal gesignaleerd als kinderontvoerster.

Holly en haar kinderen zijn volgens de krant naar alle waarschijnlijkheid de enige Amerikanen die ooit asiel hebben gekregen in Nederland. De rechter bepaalde in 1996 dat het stel op humanitaire gronden mocht blijven. Reden: de dreigingen van de ex.

Het ministerie van justitie zegt tegen Next dat asielverlening aan Amerikanen 'niet kan'. Maar Holly heeft het bewijs.

Destijds wilde de vrouw met haar kinderen naar Nieuw-Zeeland, maar bleef steken op Schiphol. Toen ze zei asiel te willen vragen, werd ze uitgelachen door de marechaussee. Holly bleek echter uitstekend gedocumenteerd en behaalde een unieke juridische overwinning.

De Amerikaanse bouwde een nieuw leven op in Nederland, maar zit sinds haar buurman haar heeft verraden weer in doodsangst. Buurman Jaap Hogewooning komt er tegen de NRC openlijk voor uit dat hij de Amerikaanse heeft aangegeven. Justitie in Amerika heeft laten weten een zaak te willen beginnen tegen Holly.

De kinderen zijn inmiddels 22 en 25, en wonen niet meer thuis.

De moeder zette een filmpje van het gezin op het net. Kijk!
hehe die buurman hoe zou hij nu aangekeken worden door iedereen uit zijn omgeving? Als held omdat hij de wereld heeft gered door een kinderontvoerdster aan te geven of als nsb-er
pi_57824318
toen ik het las dacht ik ook aan NSB-er, maar ws was zijn vader in de oorlog jodenjager.

wat ben je dan een laffe hond zeg, als buurman zie je toch wel of de kinderen liefdevol en goed worden opgevoed en met een simpel praatje had die toch zelf kunnen achterhalen dat ze mishandeld werd?

denk dat hij zelf ook vrouwen en kinderen mishandeld en daarom symphatie heeft met de vader.
pi_57824375
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:33 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

hehe die buurman hoe zou hij nu aangekeken worden door iedereen uit zijn omgeving? Als held omdat hij de wereld heeft gered door een kinderontvoerdster aan te geven of als nsb-er
Ze renden door z'n tuin

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_57824397
fout,

er is een jaap hogewoning lif van de visclub, lijkt mij dat die het is.

[ Bericht 77% gewijzigd door leefmeuit op 04-04-2008 10:55:56 ]
pi_57824402
Wat een buurman
Als je ze nou aangeeft een week nadat ze in het land zijn, oke..
Maar na 14 jaar, als de kinderen gelukkig opgegroeid zijn en al op eigen benen staan moet je zoiets gewoon laten rusten
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:53:59 #6
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57824474
Ralph Waver kreeg ten tijde van de vietnamoorlog asiel als deserteur. Check je feiten, krant.
Ik ga naar huis.
  vrijdag 4 april 2008 @ 10:56:44 #7
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57824533
Van de NRC-link:
quote:
Jaap Hogewoning heet hij. Hij is 39 jaar en chauffeur in de bouw. Hij vertelt dat hij al jaren last had van het gezin. De kinderen (ze heeft nu zeven biologische kinderen en drie pleegkinderen) liepen door het gazon. En: „Ik wil niet jaloersig zijn ofzo, maar hoe kan het dat zo’n vluchtelingengezin drie keer per week thuiszorg krijgt. Dat lukt mijn buurman van 86 niet eens.”
Lijkt me een beter plan om die buurman te deporteren.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57824586
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:56 schreef gronk het volgende:
Van de NRC-link:
[..]

Lijkt me een beter plan om die buurman te deporteren.
nou, inderdaad, wat een onsmakelijke vent zeg
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:00:05 #9
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57824618
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 10:56 schreef gronk het volgende:
Van de NRC-link:
[..]

Lijkt me een beter plan om die buurman te deporteren.
Gewoon naar Polen laten rijden en dan z'n sleuteltjes in de sloot gooien.
Ik ga naar huis.
pi_57824639
hoop dat geenstijl erop duikt inclusief andere media en ze op tv komen zodat heel nederland kan zie wat voor laf volk het is!
pi_57824666
de vrouw van jaap hogewoning

hyves weggehaald, ben er neit zeker van namelijk
pi_57824714
Tsja, die miep heef thet ook een beetje smerig gespeeld, maar wat die buurman deed is helemaal laf.
pi_57824723
heb geenstijl ook ff snel getipt

stuur ook nog ff een mailtje naar andere media, eens kijken wat ze ermee doen!
pi_57824754
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:04 schreef Evil_Jur het volgende:
Tsja, die miep heef thet ook een beetje smerig gespeeld, maar wat die buurman deed is helemaal laf.
hoezo dat dan?

iedereen klaagt bijvoorbeeld in nederland dat het rechtsysteem in bepaalde zaken zo slecht is.
zelfde geld voor huiselijke geweld in amerika.

doet een vrouw er zelf iets aan is het weer niet goed?

nogal wat om je hele leven in de vs achter te laten en in een vreemd land opnieuw te beginnen.

niks dan respect voor die dame
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:08:46 #15
16715 Mylene
*schatje*
pi_57824838
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:06 schreef leefmeuit het volgende:

[..]

hoezo dat dan?

iedereen klaagt bijvoorbeeld in nederland dat het rechtsysteem in bepaalde zaken zo slecht is.
zelfde geld voor huiselijke geweld in amerika.

doet een vrouw er zelf iets aan is het weer niet goed?

nogal wat om je hele leven in de vs achter te laten en in een vreemd land opnieuw te beginnen.

niks dan respect voor die dame
Er zijn in de VS meer dan genoeg instanties die dergelijke vrouwen en kinderen beschermen, zelfs als dat de politie niet lukt. Daar kennen ze net zo goed als hier bljjf-van-mijn-lijf huizen en dergelijke. Het was echt niet nodig geweest om haar kinderen mee de oceaan over te slepen.
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:11:07 #17
104871 remlof
Europees federalist
pi_57824876
Fijn zo'n buurman. Mag toch hopen dat die vrouw bescherming krijgt van de Nederlandse justitie.
  vrijdag 4 april 2008 @ 11:12:55 #18
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_57824927
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:
Er zijn in de VS meer dan genoeg instanties die dergelijke vrouwen en kinderen beschermen, zelfs als dat de politie niet lukt. Daar kennen ze net zo goed als hier bljjf-van-mijn-lijf huizen en dergelijke. Het was echt niet nodig geweest om haar kinderen mee de oceaan over te slepen.
Doe me nog eens zo'n heldere internetman-analyse?
Ik ga naar huis.
pi_57824972
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:12 schreef nietzman het volgende:

[..]

Doe me nog eens zo'n heldere internetman-analyse?
Help me even op weg.
pi_57824977
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Er zijn in de VS meer dan genoeg instanties die dergelijke vrouwen en kinderen beschermen, zelfs als dat de politie niet lukt. Daar kennen ze net zo goed als hier bljjf-van-mijn-lijf huizen en dergelijke. Het was echt niet nodig geweest om haar kinderen mee de oceaan over te slepen.
Alsof het verslepen van je kinderen en jezelf naar een vreemd klein landje aan de andere kant van de oceaan en daar een heel nieuw leven op bouwen de makkelijkste en eerste optie was...
pi_57825037
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:11 schreef remlof het volgende:
Fijn zo'n buurman. Mag toch hopen dat die vrouw bescherming krijgt van de Nederlandse justitie.
Nee het is superfijn als je een raar mens naast je hebt wonen met 10 kinderen zeker .
pi_57825065
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:09 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Er zijn in de VS meer dan genoeg instanties die dergelijke vrouwen en kinderen beschermen, zelfs als dat de politie niet lukt. Daar kennen ze net zo goed als hier bljjf-van-mijn-lijf huizen en dergelijke. Het was echt niet nodig geweest om haar kinderen mee de oceaan over te slepen.
schijbaar is het niet gelukt he....

onlangs een keer bij doctor phill een gezin die zwaar geterroriseerd werd door papa.
zelfs politie kon weinig doen
pi_57825083
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:15 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Alsof het verslepen van je kinderen en jezelf naar een vreemd klein landje aan de andere kant van de oceaan en daar een heel nieuw leven op bouwen de makkelijkste en eerste optie was...
Haar doel was eigenlijk Nieuw-Zeeland maar ze had niet de juiste papieren en werd daarom teruggestuurd naar de VS. Toen heeft ze besloten asiel aan te vragen.
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:18 schreef Amnesia. het volgende:

[..]

Nee het is superfijn als je een raar mens naast je hebt wonen met 10 kinderen zeker .
Ja, da's apart.
Ze zou dan nog vijf kinderen gekregen hebben in de 10 jaar in NL.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_57825094
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:18 schreef Amnesia. het volgende:

[..]

Nee het is superfijn als je een raar mens naast je hebt wonen met 10 kinderen zeker .
7 eigen kinderen en 3 adoptie kinderen, ze is iig wel erg humaan.

maar goed, sommige mensen zijn liever ontzetten laf an laag bij de grond.
pi_57825133
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 11:15 schreef parselmouth het volgende:

[..]

Alsof het verslepen van je kinderen en jezelf naar een vreemd klein landje aan de andere kant van de oceaan en daar een heel nieuw leven op bouwen de makkelijkste en eerste optie was...
Juist niet, daarom vind ik het zo vreemd dat ze dat gedaan heeft. Jaren doorbrengen in vluchtelingenkampen lijkt me nou niet echt de beste keuze.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')