abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 29 maart 2008 @ 04:46:44 #1
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_57690725


Officiële landstaal: Spaans
Hoofdstad: Mexico-stad
Regeringsvorm: Federale republiek
Staatshoofd: President Felipe Calderón
Regeringsleider: President Felipe Calderón
Religie: Christendom 95%
(Rooms-Katholiek 89%, Protestant 6%),
Overig of geen 5%
Oppervlakte: 1.958.201 km² (2,3% water)
Inwoners: 108.700.891 (2007)



Bron: wikipedia


Hola!

Ik zag nog geen topic over Mexico hiero, dus dacht open er 1.
TS zit zelf op het moment in Guadalajara, Jalisco, Mexico. En zit hier nog voor zo'n maand of 4. Daarna gaat TS vakantie vieren in Puerto Vallarta voor een maand.
Dus deel je Mexico ervaringen hiero, vragen stellen mag natuurlijk ook altijd. Meeten kan ook wel geregeld worden, denk ik.
Ik heb het hier enorm naar mijn zin. Zolang je niks te maken hebt met de overheid, gaat alles vanzelf. Mensen zijn je bereid te helpen met alles.

[ Bericht 43% gewijzigd door popolon op 28-04-2008 03:54:41 ]
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
  zaterdag 29 maart 2008 @ 04:48:02 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_57690729
Pics!
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 maart 2008 @ 04:50:15 #3
7889 tong80
Spleenheup
pi_57690739
Wat denken ze over Leo Beenhakker ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  zaterdag 29 maart 2008 @ 04:52:11 #4
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_57690743
quote:
Op zaterdag 29 maart 2008 04:50 schreef tong80 het volgende:
Wat denken ze over Leo Beenhakker ?

Weet ik veel, voetbal intresseerd me niet. Dus ga het ze ook echt niet vragen.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
  Trouwste user 2022 zaterdag 29 maart 2008 @ 04:56:53 #5
7889 tong80
Spleenheup
pi_57690758
Kon ik ook niet weten

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_57695373
Leuk!

Ben benieuwd!
 FR
  zondag 30 maart 2008 @ 04:25:35 #7
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_57709739
Weinig Fok!'ers in Mexico.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_57709971
Wie weet wordt er nog iemand wakker...^^
 FR
pi_57709988
Mexicaans eten Ik ben er inmiddels aardig bedreven in om het zelf te maken, tot de tortilla's aan toe.
pi_57710106
Ik krijg er honger van....
 FR
pi_57710113
quote:
Op zondag 30 maart 2008 05:27 schreef Bora-Bora het volgende:
Ik krijg er honger van....
Wat ik nou echt mis hier is een burrito/enchilada bestel service (in de VS heb je die wel veel). Veel beter dan die Turkse pizza's.
pi_57769178
Uhuh, ik ben eindelijk wakker Bora Bora

Ja, ik woon dus ook in Mexico. Inmiddels alweer een jaar, en ben nog van plan een jaar ofzo te blijven. Heb eerder ook al een jaar hier gewoond. Maar ik woon aan de andere kant van het land, Cancun, Q. Roo it is. Geen mooie stad, maar ja, mijn werk is hier en daarbij reis ik veel en in de weekends ga ik regelmatig naar Playa del Carmen

Pero como estamos en un topic de México, mejor que hablaremos en Español, que te parece?

¡¡¡Saludos!!!
pi_57769873
Si insistes. Ofzo. Ik zit effe met m'n kop niet zo in ut español.
Maar als jullie kletsen, lees ik wel mee.


Trouwens, goed dat je 'm hebt gevonden!
Ik vroeg me al af wanneer je 'm zou zien.
 FR
pi_57770252
quote:
Op zondag 30 maart 2008 05:29 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat ik nou echt mis hier is een burrito/enchilada bestel service (in de VS heb je die wel veel). Veel beter dan die Turkse pizza's.
Taco Mundo! maar ik weet niet of die al in Rotterdam zitten, in Amsterdam iniedergeval wel.
  woensdag 2 april 2008 @ 04:25:07 #15
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_57773029
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 22:55 schreef Vogue het volgende:
Pero como estamos en un topic de México, mejor que hablaremos en Español, que te parece?

¡¡¡Saludos!!!
Esta bien por mi. Yo aprendo Español.
Guadalajara y Cancun, esta muy distantes.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_57778016
Oh trouwens,
doe er dan wel plaatjes bij voor degenen die geen Spaans spreken.
 FR
pi_57786641
Guadalajara y Cancun, ya es casi el otro lado del país. A ver si me encuentro un imagen...
Que te parece Guadalajara? Aqui en Cancun dicen que las chicas son muy guapas ahí Bueno, por los chicos no lo sé porque no conozco ningún de acá. El solo lado de México que conozco yo son los estados de Quintana Roo, Campeche, Yucatan, Tabasco, Chiapas y México DF. Me encanta este país y me gusta mucho vivir ahí.
pi_57787538
quote:
Op woensdag 2 april 2008 19:40 schreef Vogue het volgende:
Guadalajara y Cancun, ya es casi el otro lado del país. A ver si me encuentro un imagen...
We wachten vol spanning af!
quote:
Que te parece Guadalajara? Aqui en Cancun dicen que las chicas son muy guapas ahí Bueno, por los chicos no lo sé porque no conozco ningún de acá.
En zijn de vrouwen (en de mannen!) ook mooi in Cancun zefl?
quote:
El solo lado de México que conozco yo son los estados de Quintana Roo, Campeche, Yucatan, Tabasco, Chiapas y México DF.
En waar vond je het 't mooist/leukst/apartst?
quote:
Me encanta este país y me gusta mucho vivir ahí.
Leuk dat je het er zo naar je zin hebt!
Ga je vooral met Mexicanen om, of zit je in een erg internationale omgeving?

En woon je op jezelf? Ik bedoel, heb je daar je eigen huisvesting moeten regelen of was dat al kant en klaar van je werk uit?
 FR
pi_57795610
Ik heb je PM gehad Bora Bora Ay caramba :p Nu een antwoordenlijst op al je vragen :8

De mannen in Cancun zijn verre van mooi. Althans, de meeste. 95 % van de mannen is kleiner dan 1.65. De andere 5 % is niet van Yucatan maar uit het noorden, of buitenlander De vrouwen vind ik zelf wel mooi, maar een mannelijke collega van me vindt van niet. Ik ben natuurlijk geen kenner

Ik vind persoonlijk Chiapas heel mooi / puur. De natuur is er prachtig, bergen en heel groen, echt jungle met aapjes enzo. De mensen zijn er heel Indiaans, met vaak klederdracht nog, en linten door hun haren gevlochten. Wel is het erg arm. Ook Yucatan kan me deren. Merida is een prachtige stad op 4 tot 5 uur rijden van Cancun, waar ik regelmatig heenga als ik een lang weekend vrij ben. Het ligt niet aan zee maar barst van de (straat) theaters en andere culturele evenementen. Dat heb je in Cancun dus niet. Verder vind ik dat Yucatan nog veel meer te bieden heeft; de prachtigste hacienda's, mooie, maar arme vissersdorpjes, cenotes (grotten waar je in kan zwemmen), een boeiende jungle al ziet het er wat saai uit als je er langs rijdt omdat het vlak is, en natuurlijk de mooie knalblauwe caribische zee. Die ligt bij mij om de hoek

Ik ga om met Mexicanen (ben, samen met een handjevol Spanjaarden, een Duitser en een Italiaan de enige buitenlandse in een bedrijf van 130 man), Nederlanders, Duitsers en ik heb een Canadese vriendin. Maar het merendeel van mijn vrienden en kennissen hier zijn Mexicaans

Ja, ik woon op mezelf. Woonruimte vinden is hier erg makkelijk,mits je een Mexicaanse werk of verblijfsvergunning hebt. Ik heb nu echter wat problemen met mijn appartement,en dat gaat lekker op de Mexicaanse manier Ik zit al 3 maanden zonder warm water en er wordt maar geen boiler gekocht. Ik douche me dus dagelijks in de sportschool, en dat is geen doen natuurlijk. Gisteren ben ik boos naar de makelaar gegaan en heb gezegd dat ik geen huur betaal voordat ik de boiler heb, en als dat niet binnen een week is, dat ik dan tot 1 mei in mijn appartement blijf zonder huur te betalen (ik gebruik mijn borg dan als huur zeg maar). En dat ik daarna ga verhuizen, ook al heb ik een jaarcontract getekend bij de notaris. Gelukkig zijn zij het met me eens. Toen ik hier kwam, heb ik eerst een tijd in Playa del Carmen gewoond en daar had ik via via ook zo een appartement. Helaas is Playa-Cancun niet te doen dagelijks als je geen auto hebt

Ahorita es tu turno, Quacker
  donderdag 3 april 2008 @ 01:15:56 #20
89848 Quacker
Don't call me gringo!
pi_57796310
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:31 schreef Vogue het volgende:
Ahorita es tu turno, Quacker
Gracias.

De vrouwen hier zijn muy caliente, in ieder geval de meeste die tegen kom en ken. De mannen hier zeggen dat hier de mooie vrouwen van Mexico zitten. Dus ben op een goede plek terecht gekomen.
Van de mannen kan ben ik niet, dus let er ook niet op.

Ik ken tot zover alleen Mexico D.F. en Guadalajara. Puerto Vallarta ga ik binnenkort bezoeken.
Guadalajara is een grote stad. De wijk waar ik in woon is een 5de van de stad ongeveer en is groter dan Eindhoven (waar ik oorspronkelijk vandaan kom).

Ik ga alleen maar met Mexicanen om, hier op het bedrijf werken alleen Mexicanen en de vrienden die ik heb zijn ook alleen maar Mexicanen.

Ik woon ook op mezelf, maar ik huur dan gewoon een kamer bij de buren van de tante, van een vriendin, van me ouders.

Het is voor mij wel wennen aan de taal, ik heb echter nog nooit Spaanse les ofzo gehad. Begin is dus lastig, maar ben aardig op weg nu. Want ik moet wel, meeste collega's kennen wel Engels, maar normaliter praten ze Spaans. Maar op straat kennen er niet zoveel mensen Engels, de jeugd die studeerd dan weer wel, maar meestal is dat Spanglish.

Plaatje Guadalajara - Cancun.


Tu turno.
"Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
pi_57820555
quote:
Op donderdag 3 april 2008 00:31 schreef Vogue het volgende:
Ik heb je PM gehad Bora Bora Ay caramba :p Nu een antwoordenlijst op al je vragen :8
Ay, muchisimas gracias!! Wat een verhaal!
quote:
De mannen in Cancun zijn verre van mooi. Althans, de meeste. 95 % van de mannen is kleiner dan 1.65. De andere 5 % is niet van Yucatan maar uit het noorden, of buitenlander
Hè jammer!
quote:
Ik vind persoonlijk Chiapas heel mooi / puur. De natuur is er prachtig, bergen en heel groen, echt jungle met aapjes enzo. De mensen zijn er heel Indiaans, met vaak klederdracht nog, en linten door hun haren gevlochten. Wel is het erg arm. Ook Yucatan kan me deren. Merida is een prachtige stad op 4 tot 5 uur rijden van Cancun, waar ik regelmatig heenga als ik een lang weekend vrij ben. Het ligt niet aan zee maar barst van de (straat) theaters en andere culturele evenementen. Dat heb je in Cancun dus niet. Verder vind ik dat Yucatan nog veel meer te bieden heeft; de prachtigste hacienda's, mooie, maar arme vissersdorpjes, cenotes (grotten waar je in kan zwemmen), een boeiende jungle al ziet het er wat saai uit als je er langs rijdt omdat het vlak is, en natuurlijk de mooie knalblauwe caribische zee. Die ligt bij mij om de hoek
Dat klinkt fantastisch zeg! Je hebt er echt mazzel mee dat je deze job opportunity gekregen (en gegrepen!) hebt!
En als je uitstapjes maakt, trek je er dan met een (huur)auto op uit, of maak je meer gebruik van het openbaar vervoer?
quote:
Ik ga om met Mexicanen (ben, samen met een handjevol Spanjaarden, een Duitser en een Italiaan de enige buitenlandse in een bedrijf van 130 man), Nederlanders, Duitsers en ik heb een Canadese vriendin. Maar het merendeel van mijn vrienden en kennissen hier zijn Mexicaans
Spreken jullie onder buitenlanders trouwens ook Spaans? (of ga je daarmee gezellig je andere talen weer door elkaar halen? )
quote:
Ik zit al 3 maanden zonder warm water en er wordt maar geen boiler gekocht. Ik douche me dus dagelijks in de sportschool, en dat is geen doen natuurlijk.
Ja, da's zeker irritant! Ik hoop dat het toch nog (gauw) opgelost gaat worden, maarja, als het al zo op z'n elfendertigst gaat, hebben ze waarschijnlijk het idee hebben dat ze er toch geen geld op verliezen, op die manier...

Sterkte hoor!!
 FR
pi_57820561
quote:
Op donderdag 3 april 2008 01:15 schreef Quacker het volgende:

De vrouwen hier zijn muy caliente, in ieder geval de meeste die tegen kom en ken. De mannen hier zeggen dat hier de mooie vrouwen van Mexico zitten.
Quacker heeft dus blijkbaar meteen de juiste hoek uitgekozen, wat dat betreft!
quote:
Het is voor mij wel wennen aan de taal, ik heb echter nog nooit Spaanse les ofzo gehad. Begin is dus lastig, maar ben aardig op weg nu. Want ik moet wel, meeste collega's kennen wel Engels, maar normaliter praten ze Spaans. Maar op straat kennen er niet zoveel mensen Engels, de jeugd die studeerd dan weer wel, maar meestal is dat Spanglish.
Goed hoor! Je bent dus echt compleet in het Spaanstalige bad gedoken! Zonder echte voorkennis.
Da's moedig, en lekker spannend ook! Hoe lang zit je er al, intussen?
quote:
Plaatje Guadalajara - Cancun.
[ afbeelding ]
Goeie, dat plaatje om de enorme distancia even helemaal duidelijk te maken!
 FR
pi_57821321
Ik zal morgen en komend weekend eens wat fotootjes schieten van het dagelijkse leven hier. Van het gekkenhuis bij het busstation, tot het kantoor waar ik werk en de toeristengebieden enzo.

Quacker, volgens mij zijn wij de enige hier in Mexico
pi_57821428
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 03:02 schreef Vogue het volgende:
Ik zal morgen en komend weekend eens wat fotootjes schieten van het dagelijkse leven hier. Van het gekkenhuis bij het busstation, tot het kantoor waar ik werk en de toeristengebieden enzo.
Leuk leuk leuk!
 FR
pi_57821430
Volgens mij gaan de mensen het bij het lezen van jullie verhalen zo leuk vinden dat het aantal Mexico-gangers binnenkort sterk gaat toenemen!
 FR
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')