abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:50:27 #1
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57183932
Mijn Playstation 3 leest geen disc meer .
Heb mijn 40 GB geformateerd en ook dat leverde niks op .
Na een dag heb ik weer geprobeerd of mijn Playstation 3 disc zou lezen maar helaas .
Ik heb mijn Playstation 3 moeten opsturen naar Sony Service reparatiedienst .
Aankoop datum is 06-11-2007 .
Stel voor dat je Playstation 3 na een jaar deze problemen krijgt , wat dan ?????
Is de hardware dan toch niet vetrouwbaar van de Playstation 3 en krijgen wij Playstation 3 bezitters hetzelfde probleem zoals de Ring of Death van de Xbox 360 waar de garantie werd verlengd tot 3 jaar .
De problemen komen meer voor als jij denkt en als jij hetzelfde lees probleem met disc hebt doe je er verstandig aan om in deze forum dat te melden zodat Radar van de Tros contact met Sony opneemt vanwege garantie verlenging .
Hier link : http://forum.trosradar.nl:80/viewtopic.php?t=57438
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_57184470
Je bent niet de enige. Heb al van meer mensen gehoord dat hun PS3 kapot aan het gaan is enzo. Ook de kerel in de gamewinkel hier in de buurt zegt dat er steeds meer mensen komen met problemen.
pi_57184499
Op een Playstation zit toch langer garantie. Dat zijn ze wettelijk gezien zelfs verplicht, consumenten recht blaat. Ding heeft een verwachte levensduur van 3 jaar, waarin ze volgens mij gewoon garantie zouden moeten verleden.

Verder, ken best wat mensen met een Ps3, maar niemand gezien met een probleem, dus dat lijkt me beter te zitten als de 360. En rook jij toevallig? Of wordt er veel gerookt bij de PS3? Lensen kunnen namelijk slecht tegen (sigaretten) rook, cd spelers enz hebben dit ook.
pi_57184576
Hier ook een. Mijn playstation is tot 3 keer toe kapot gegaan (lees: 3x kon hij geen discs meer lezen, ook geen dvd's ). Ik heb mijn playstation 3 in november 2007 gekocht en sindsdien eigenlijk alleen maar drama. Ik heb gelukkig wel telkens een hele nieuwe meegekregen. Het is absoluut niet leuk en vrees dat deze werkende playstation in de toekomst ook kapot zal gaan.

http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=181722
pi_57184581
Dit probleem heb ik ook gehad (ook gemeld op radar forum). Volgens Sony kwam het bijna niet voor, onzin natuurlijk. Heb het apparaat opgestuurd en moest 3 weken wachten tot ik 'm terug had
pi_57184656
Sla je nu niet een klein beetje door? Apparatuur gaat wel vaker kapot.
Daarnaast kost een PS3 over 1 1/2 jaar nog maar 199 euro ofzo.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_57184770
@Dahei

Ik zou zeggen lees dit maar even door:
http://community.eu.playstation.com/showthread.php?t=181722

Is echt wel een hardware probleem.
pi_57185005
Een stuk electronica gaat kapot? Echt waar?! Iets waar honderden componentjes op zitten en dat veel gevoelige spullen bevat vertoont problemen? Meen je niet!!

Elk, maar dan ook ELK type electronisch apparaat kamt met meer of minder problemen. Een gemiddelde ligt zo rond de 5%. Stel dat er in Nederland 100.000 PS'3 verkocht zijn nu, dan zouden er 5.000 probleemgevallen mogen zijn (minder natuurlijk, aangezien die 5% over een periode van 3 jaar gaan) Maar nergens op fora zie ik meer dan een handjevol mensen. Dat zegt mijns inziens genoeg, aangezien mensen met problemen door de regel snel klagen (al dan niet terecht).

Een complex apparaat als de PS3 zal in zijn eerste model bepaalde problemen hebben, die er pas na verloop van tijd uit komen, da's niet meer dan normaal. Bij de Xbox 360 is dat de warmte afvoer die niet goed genoeg is, waardoor mainboard kromtrekken of soldeerpunten loslaten (dat is in ieder geval tot nu toe aangegeven als de meestvoorkomende oorzaak van de RRoD). Om nog maar eens niet te spreken over andere mogelijke oorzaken (ruime met grote temperatuurverschillen, veel roken, er ruw mee omgaan.)

Dat er problemen besproken worden is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd. Maar dat er al meteen om Radar geroepen wordt etc? Get a life!
pi_57191374
en maar zeiken op de xbox360 dat die zo snel kapot gaat
pi_57191411
quote:
Op donderdag 6 maart 2008 09:41 schreef Wouter2006 het volgende:
en maar zeiken op de xbox360 dat die zo snel kapot gaat
Er is wel een groot verschil tussen 3% wat de PS3 en de WII halen en de 15 tot 30% die de xbox aan kapotte machines weet te halen.
  donderdag 6 maart 2008 @ 09:50:50 #11
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_57191536
Ik heb een Gen 1 PS3 en die doet het nog steeds uitstekend .
Maar goed, bij mij binnen is er max 2 graden temp. verschil, heeft de PS3 genoeg ruimte om zich heen om koele lucht binnen te trekken en wordt er niet gerookt binnen.
pi_57191642
Ja wat als sony faliet gaat en je nog een ps3 hebt die stuk gaat! O o o wat dan.

Laatst zag ik dat de dreamcast niet meer geproduceerd werd. Wat nu als mijn DC kapot gaat. Kan niemand me meer redden Oh sega. Foei
Speaking is not communicating.
Je dagenlijkze puzzle | en als je er een vergeten bent! | en als je een mooie prent heb laat het even weten.
www.indiegamer.nl
  donderdag 6 maart 2008 @ 13:10:08 #13
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_57195549
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 22:19 schreef Yngwie het volgende:
Een stuk electronica gaat kapot? Echt waar?! Iets waar honderden componentjes op zitten en dat veel gevoelige spullen bevat vertoont problemen? Meen je niet!!

Elk, maar dan ook ELK type electronisch apparaat kamt met meer of minder problemen. Een gemiddelde ligt zo rond de 5%. Stel dat er in Nederland 100.000 PS'3 verkocht zijn nu, dan zouden er 5.000 probleemgevallen mogen zijn (minder natuurlijk, aangezien die 5% over een periode van 3 jaar gaan) Maar nergens op fora zie ik meer dan een handjevol mensen. Dat zegt mijns inziens genoeg, aangezien mensen met problemen door de regel snel klagen (al dan niet terecht).

Een complex apparaat als de PS3 zal in zijn eerste model bepaalde problemen hebben, die er pas na verloop van tijd uit komen, da's niet meer dan normaal. Bij de Xbox 360 is dat de warmte afvoer die niet goed genoeg is, waardoor mainboard kromtrekken of soldeerpunten loslaten (dat is in ieder geval tot nu toe aangegeven als de meestvoorkomende oorzaak van de RRoD). Om nog maar eens niet te spreken over andere mogelijke oorzaken (ruime met grote temperatuurverschillen, veel roken, er ruw mee omgaan.)

Dat er problemen besproken worden is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd. Maar dat er al meteen om Radar geroepen wordt etc? Get a life!
5%, weet niet waar jij werkt maar als ik van de fabriek te horen krijg dat er een 1% uitval bij de FQC is dan ligt alles al stil tot we weten waardoor het komt.

Als bij de XBOX solderingen loslaten pf PCBs kromtrekken door hitte (solderen gebeurt op ~350 tot 450+ graden afhankelijk van de methode/materiaal) dan is dat niet bij 5% v/d units het geval maar bij waarsch. alle units (ie. design probleem) en zou je als bedrijf dit moeten oplossen en vervolgens de units recallen on ze te repareren.

Met die zeer gevoelige componenten in electronica valt het ook wel mee, die R en Ctjes kan je op springen. Alleen de ICs zijn gevoelig, en dan alleen voor zaken als oververhitting of statische ontladingen.

Trouwens, als je zoveel rookt dat de lens v/d drive last heeft van aanslag zou het laatste waar ik me druk over maak wel het leven van me console zijn
Dum de dum
pi_57201300
quote:
5%, weet niet waar jij werkt maar als ik van de fabriek te horen krijg dat er een 1% uitval bij de FQC is dan ligt alles al stil tot we weten waardoor het komt.
FQC is heel wat anders dan uitval in de praktijk, dat zich makkelijk na een aantal weken danwel maanden van een in gebruik genomen apparaat kan uiten. Die 5% is een algemene waarde dan ook niet van dit soort apparaten die een fabriek verlaten, maar 5% binnen 3 jaar in gebruik, onder verschillende omstandigheden dan in een fabriek. En ja, de meeste problemen komen naar voren na een paar weken/maanden, daarna wordt de uitval minder (Infant Mortality), en door slijtage na verloop van tijd groter. Tuurlijk, liever 1% maar 3% uitval in de praktijk is gewoon geen bovengemiddeld probleem, zeker niet voor een nieuw product als de PS3.
quote:
Als bij de XBOX solderingen loslaten pf PCBs kromtrekken door hitte (solderen gebeurt op ~350 tot 450+ graden afhankelijk van de methode/materiaal) dan is dat niet bij 5% v/d units het geval maar bij waarsch. alle units (ie. design probleem) en zou je als bedrijf dit moeten oplossen en vervolgens de units recallen on ze te repareren.
Die probleem doet/deed zich bij ruim 15% van alle 1e generatie Xbox360's voor. Dat dit bij alle consoles zou moeten zijn is bullshit, aangezien dit afhankelijk kan zijn van talloze factoren (consoles die in een andere fabriek geproduceerd worden, met een ander merk/soort tin gesoldeerd worden, andere batches onderdelen (zou niet moeten mogen, maar kan desondanks zeker), situaties waarin consoles in andere omgevingen staan (zoals ik al aangaf, grote temperatuurverschillen of in een kastje zonder afvoer van hete lucht) om maar een paar willekeurige oorzaken te noemen waarom dat zeker niet bij alle consoles voor hoeft te doen.
Met die zeer gevoelige componenten in electronica valt het ook wel mee, die R en Ctjes kan je op springen. Alleen de ICs zijn gevoelig, en dan alleen voor zaken als oververhitting of statische ontladingen. De vernieuwde 360 heeft mede door een gewijzigde koeling (zal toch niet zomaar gedaan zijn lijkt me?) minder problemen tot nu toe.
quote:
Trouwens, als je zoveel rookt dat de lens v/d drive last heeft van aanslag zou het laatste waar ik me druk over maak wel het leven van me console zijn
Klopt, ik rook dan ook niet Maar lenzen van drives zijn best gevoelig voor rook, en wie zegt niet dat deze serie PS3 lenzen daar meer last van heeft dan verwacht? Ik zeg niet dat het zo is (ik ken de situatie bij de personen met disc read errors niet), maar het is wel een plausibele verklaring.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 15:58:55 #15
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57223322
Dit bericht hieronder heb ik gekregen via E-Mail toen ik mijn vraag stelde aan Sony :
u heeft op 06-03-2008 om 23:17:56 de volgende vraag aan ons gesteld:
Stel voor dat mijn Playstation 3 na een jaar van aankoop defect gaat ( geen disc meer kan lezen ) moet ik dat zelf gaan betalen of is hiervoor een extra service voor ?
Vind ik wel interessant om te weten omdat mijn Playstation 3 al defect is maar heb nu gelukkig garantie .
Aankoop datum is 06-11-2007
Als u mij antwoord kunt geven op mijn vraag dan hoor ik dat graag .
Alvast Bedankt .

Als antwoord van Sony kreeg ik het volgende :
op dit moment lijkt het 1 jaar garantie en na een jaar valt het buiten de garantie.
natuurlijk is de garantieregel nog niet van toepassing bij normaal gebruik.
waarschijnlijk, maar geen garantie geef ik erop, zullen ze de kosten veranderen aangezien het vrij hoog ligt. meer informatie krijgen we nog toegereikt hierover, want ze zijn er namelijk nog niet over uit.
het ligt aan de cijfers van defecten en de beslissing die het hoofdkantoor gaat nemen.
kosten buiten garantie zijn namelijk nu:
40 gig: ¤198,44
60 gig: ¤249,48
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_57223604
Een vriend van me heeft dit ook... Dus het lijkt vaker voor te komen.
  vrijdag 7 maart 2008 @ 18:01:39 #17
134803 Deacon_Tigra
Final Fantasy Fanboy
pi_57226062
kosten liggen nog best hoog idd.
Opschieten met die witte ps3's , kan ik mijn first-gen ps3 verkopen
Psn online ID Tec-Deacon
---------------------------------
オランダ語男狂った人の日本のゲームがプレイ
  maandag 10 maart 2008 @ 18:34:50 #18
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_57288291
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 18:01 schreef Deacon_Tigra het volgende:
kosten liggen nog best hoog idd.
Opschieten met die witte ps3's , kan ik mijn first-gen ps3 verkopen
Het is maar wat je wilt, het lijkt er namelijk op dat de problemen zich vaker voor doen bij de nieuwe 40GB modellen ipv de oude 60GB.

Ben ik blij dat ik dit keer een launch model gekocht heb...!
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  maandag 10 maart 2008 @ 23:49:41 #19
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57296267
Velen Playstation 3 bezitters vergissen zich in de ernst van de snel gaande kapotte drive .
Als je de Playstation 3 opstuurt naar Sony voor reparatie zou het 2 tot 3 weken duren maar dat er nu een enorme toename is van defecte Playstation 3 kan het zelfs 6 weken duren .
Zie hier Radar Tros tv : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&start=45
Maar op de Sony Playstation 3 Benelux forum gaat het er wel bizar slecht :
http://community.eu.plays(...)=3955437#post3955437
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  dinsdag 11 maart 2008 @ 11:25:37 #20
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_57302705
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:49 schreef abruzzese het volgende:
Velen Playstation 3 bezitters vergissen zich in de ernst van de snel gaande kapotte drive .
Als je de Playstation 3 opstuurt naar Sony voor reparatie zou het 2 tot 3 weken duren maar dat er nu een enorme toename is van defecte Playstation 3 kan het zelfs 6 weken duren .
Zie hier Radar Tros tv : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&start=45
Maar op de Sony Playstation 3 Benelux forum gaat het er wel bizar slecht :
http://community.eu.plays(...)=3955437#post3955437
En hoeveel % van de ps3 bezitters is dat totaal? Dat zijn de wenselijke cijfers, niet hoeveel ps3's er kapot gaan, maar het percentage van de hoeveelheid in gebruik.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  donderdag 13 maart 2008 @ 16:45:02 #21
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57354388
Als je playstation 3 nou eens een keer kapot zou gaan ( kapotte drive ) is dat gewoonweg domme pech .
Maar als je leest op forum,s dat sommige personen wel 2 tot 3 keer hetzelfde probleem ( kapotte drive ) hebben binnen korte termijnen is dat geen domme pech meer .
Stel voor dat er 50000 Playstation 3 verkocht zijn in de benelux en er 3% met kapotte drive te kampen hebben kom je uit op 1500 .
Mochten meerdere personen nou die pech hebben dat ze 2 tot 3 keer worden getroffen door kapotte drive dan is dat volgens mij geen 3% meer .
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=739397#739397
http://community.eu.plays....php?t=181722&page=32
Zelfs heb ik gelzen dat personen met een Playstation 3 60 GB zijn getroffen met kapotte drive,s en deze zouden stabieler zijn als de 40 GB ??
Ikzelf ben hem 2 tot 3 weken kwijt door reparatie en mocht de volgende kapot gaan vertrouw ik Sony Harware ook niet meer.
Heb vandaag nog gebeld met Sony Playstation 3 Service en deze persoon zij dat mijn console word omgeruild door een ander exemplaar en de kapotte playstation 3 worden later gerepareerd anders zou het Sony te veel geld en tijd kosten .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:26:22 #22
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_57365578
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:45 schreef abruzzese het volgende:
Als je playstation 3 nou eens een keer kapot zou gaan ( kapotte drive ) is dat gewoonweg domme pech .
Maar als je leest op forum,s dat sommige personen wel 2 tot 3 keer hetzelfde probleem ( kapotte drive ) hebben binnen korte termijnen is dat geen domme pech meer .
Stel voor dat er 50000 Playstation 3 verkocht zijn in de benelux en er 3% met kapotte drive te kampen hebben kom je uit op 1500 .
Mochten meerdere personen nou die pech hebben dat ze 2 tot 3 keer worden getroffen door kapotte drive dan is dat volgens mij geen 3% meer .
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=739397#739397
http://community.eu.plays....php?t=181722&page=32
Zelfs heb ik gelzen dat personen met een Playstation 3 60 GB zijn getroffen met kapotte drive,s en deze zouden stabieler zijn als de 40 GB ??
Ikzelf ben hem 2 tot 3 weken kwijt door reparatie en mocht de volgende kapot gaan vertrouw ik Sony Harware ook niet meer.
Heb vandaag nog gebeld met Sony Playstation 3 Service en deze persoon zij dat mijn console word omgeruild door een ander exemplaar en de kapotte playstation 3 worden later gerepareerd anders zou het Sony te veel geld en tijd kosten .
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker heel vervelend en zelfs een klein beetje verontrustend dat er mensen zijn met 2 a 3 kapotte PS3's, maar dat er 'zelfs 60GB PS3's stuk gaan' is natuurlijk op zich niet zo vreemd. De 3 % (of meer zo je wilt) is natuurlijk wel ergens op gebaseerd.

Volgens mij zijn er in NL wel al meer dan 50'000 PS3's verkocht en met al je inventarisaties kom je niet eens in de buurt van die 1500.

Ik vind het goed dat je probeert dingen te onderzoeken en in kaart wilt brengen, maar het lijkt er een beetje op alsof je in je eigen heksenjacht begint te geloven.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:34:27 #23
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57365727
weet je, zo begon het ook met het RROD-probleem op de 360 Eerst iedereen zo van: ow dat valt wel mee, tis normaal dat ze kapot, nee tis nog binnen de 5%, etc. Maar kijk waar we nu staan

Nee, de PS3 is degelijke kwaliteit ga ik vanuit. De gevallen die je nu ophaalt vallen inderdaad wel binnen die 5%, en zelfs zou het er iets boven liggen dan is het nog steeds geen ramp voor zo'n high-tech product als de PS3.

Je hebt trouwens het recht om je eigen console terug te krijgen (met een nieuwe console kan je volgens mij problemen krijgen met PSN-games enzo). Dat het hun teveel geld/tijd kost is niet jouw probleem Verder heb je volgens mij in NL gewoon 2 jaar fabrieksgarantie. Ik zou dus eerst eens goed uitzoeken wat precies je rechten zijn
The line is a dot to you!
pi_57365784
aan de mensen die de ps3 kapot hebben:

hebben jullie je wandcontactdoos geaard? Of hebben jullie een niet geaarde wandcontactdoos?
Dit keer zonder signature
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:41:45 #25
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57365835
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 00:38 schreef Ericjuh het volgende:
aan de mensen die de ps3 kapot hebben:

hebben jullie je wandcontactdoos geaard? Of hebben jullie een niet geaarde wandcontactdoos?
ow ja, die verhalen gingen ook rond aan het begin van het RROD-probleem

Ik krijg nu toch wel een deja-vu
The line is a dot to you!
pi_57365842
quote:
Op donderdag 13 maart 2008 16:45 schreef abruzzese het volgende:
Als je playstation 3 nou eens een keer kapot zou gaan ( kapotte drive ) is dat gewoonweg domme pech .
Maar als je leest op forum,s dat sommige personen wel 2 tot 3 keer hetzelfde probleem ( kapotte drive ) hebben binnen korte termijnen is dat geen domme pech meer .
Stel voor dat er 50000 Playstation 3 verkocht zijn in de benelux en er 3% met kapotte drive te kampen hebben kom je uit op 1500 .
Mochten meerdere personen nou die pech hebben dat ze 2 tot 3 keer worden getroffen door kapotte drive dan is dat volgens mij geen 3% meer .
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=739397#739397
http://community.eu.plays....php?t=181722&page=32
Zelfs heb ik gelzen dat personen met een Playstation 3 60 GB zijn getroffen met kapotte drive,s en deze zouden stabieler zijn als de 40 GB ??
Ikzelf ben hem 2 tot 3 weken kwijt door reparatie en mocht de volgende kapot gaan vertrouw ik Sony Harware ook niet meer.
Heb vandaag nog gebeld met Sony Playstation 3 Service en deze persoon zij dat mijn console word omgeruild door een ander exemplaar en de kapotte playstation 3 worden later gerepareerd anders zou het Sony te veel geld en tijd kosten .
Lullig ja.

Maar even één ding he, waarom loop je letterlijk iedere forum een probleem te creëren? Je valt zo wel erg in herhaling.
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:41:59 #27
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_57365843
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 00:34 schreef kepler het volgende:
weet je, zo begon het ook met het RROD-probleem op de 360 Eerst iedereen zo van: ow dat valt wel mee, tis normaal dat ze kapot, nee tis nog binnen de 5%, etc. Maar kijk waar we nu staan

Nee, de PS3 is degelijke kwaliteit ga ik vanuit. De gevallen die je nu ophaalt vallen inderdaad wel binnen die 5%, en zelfs zou het er iets boven liggen dan is het nog steeds geen ramp voor zo'n high-tech product als de PS3.

Je hebt trouwens het recht om je eigen console terug te krijgen (met een nieuwe console kan je volgens mij problemen krijgen met PSN-games enzo). Dat het hun teveel geld/tijd kost is niet jouw probleem Verder heb je volgens mij in NL gewoon 2 jaar fabrieksgarantie. Ik zou dus eerst eens goed uitzoeken wat precies je rechten zijn
PSN-Games kan je op 5 verschillende PS3's downloaden, dus dat zal het probleem niet zijn. (Uitzondering is volgens mij Warhawk).
Wat de garantie betreft, die is standaard bij Sony 1 jaar. Europees gezien moeten fabrikanten eigenlijk 2 jaar geven, alleen is dit niet in de Nederlandse wet opgenomen omdat er ook nog zo iets is als consumentenrecht. Die gaat meer over de periode waarin een apparaat deugdelijk dient te functioneren en wat dus een redelijk levensduur is. (Helaas bijten die 2 rechten elkaar).
Probleem hierin zit hem in het verschil tussen "gelijk hebben" en "gelijk krijgen". Met heel veel zeuren en bellen en zeiken en slijmen en dreigen kom je vaak tot de overeenkomst dat de onderdelen gratis worden vervangen maar je wel moet opdraaien voor het arbeidsloon, de transportkosten en de verzekering bij transport. Uiteindelijk ben je dus alsnog heel veel geld kwijt voor een gereviceerd model. Normaliter is overigens de winkel hiervoor het aanspreekpunt en niet de fabrikant.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_57365854
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 00:41 schreef kepler het volgende:

[..]

ow ja, die verhalen gingen ook rond aan het begin van het RROD-probleem

Ik krijg nu toch wel een deja-vu
staat los van het xbox gebeuren. Tis gewoon een vraag wat ik mij afvroeg.
Dit keer zonder signature
pi_57365876
quote:
Wat de garantie betreft, die is standaard bij Sony 1 jaar
en als je nu zelf een bon maakt met daarop een datum wat binnen jaar valt?
Dit keer zonder signature
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:50:17 #30
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57365983
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 00:42 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

staat los van het xbox gebeuren. Tis gewoon een vraag wat ik mij afvroeg.
dat snap ik Maar mensen dachten dat dit ook het probleem was met de RROD
The line is a dot to you!
pi_57366012
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 00:50 schreef kepler het volgende:

[..]

dat snap ik Maar mensen dachten dat dit ook het probleem was met de RROD
maar mag ik uit je reactie opmaken dat:

a. jij een kapotte ps3 hebt/had?
b. jij je wandcontactdoos geaard hebt?

d'r is me namelijk ooit een keer verteld dat, als je een computer aan een niet geaard stopcontact plugt, de componenten eerder kapot zijn. Omdat ik toch vaak lees dat één persoon meerdere ps3 verslijt lijkt me dat er toch een verband moet zijn.
Dit keer zonder signature
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:53:25 #32
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57366040
over de rechten:
quote:
Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.

Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.

Nederlandse wet
Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.
En je kan wel aannemen dat een PS3 een levensduur behoort te hebben van minimaal 5 jaar, dus dat is prima aan te vechten. Beetje ophef maken aan de telefoon helpt altijd een heleboel

edit:

En inderdaad bij de winkel, niet bij de fabrikant:
quote:
Koopovereenkomst met de verkoper
Bij aanschaf van een product gaat u een koopovereenkomst aan met de verkoper. Die is degene die u een deugdelijk product moet leveren; hij mag u bij een slecht (ondeugdelijk) product niet doorverwijzen naar de fabrikant. De verkoper moetzelf voor een oplossing zorgen.

De verkoper kan op zijn beurt vervolgens wel zelf aankloppen bij de producent, maar daar hebt u als consument niets mee te doen.

Geen overeenkomst met de fabrikant
Met de fabrikant hebt u geen overeenkomst gesloten. Gaat u met uw ondeugelijk product toch direct naar de fabrikant, dan is deze vrij om aan de garantie allerlei beperkingen te verbinden. U moet dan bijvoorbeeld arbeidsloon betalen als een product moet worden gerepareerd.

Fabrieks- of verkopersgarantie kunnen overigens nooit afbreuk doen aan uw rechten volgens de wet; die gelden altijd.
The line is a dot to you!
pi_57366086
Nouja in ieder geval hoop ik niet dat ik straks het volgende slachtoffer wordt. Dan gaat er de nodige glans af van m'n verjaardag .
  vrijdag 14 maart 2008 @ 00:57:41 #34
34586 kepler
No bounce, no play
pi_57366093
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 00:52 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

maar mag ik uit je reactie opmaken dat:

a. jij een kapotte ps3 hebt/had?
b. jij je wandcontactdoos geaard hebt?

d'r is me namelijk ooit een keer verteld dat, als je een computer aan een niet geaard stopcontact plugt, de componenten eerder kapot zijn. Omdat ik toch vaak lees dat één persoon meerdere ps3 verslijt lijkt me dat er toch een verband moet zijn.
kheb geen PS3 en geen geaard stopcontact

Maar volgens mij heeft een geaard stopcontact niks te maken met de stabiliteit van de voeding? Misschien dat het met statische electriciteit te maken heeft ofzo, maar dat zou dan voor elk electronisch apparaat gelden zoals je al aangeeft, en kan dus niet de (eventueel) hoger dan normale uitvalpercentages verklaren
The line is a dot to you!
pi_57366227
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 00:57 schreef kepler het volgende:

[..]

kheb geen PS3 en geen geaard stopcontact

Maar volgens mij heeft een geaard stopcontact niks te maken met de stabiliteit van de voeding? Misschien dat het met statische electriciteit te maken heeft ofzo, maar dat zou dan voor elk electronisch apparaat gelden zoals je al aangeeft, en kan dus niet de (eventueel) hoger dan normale uitvalpercentages verklaren
ik ben zelf ook geen expere op dat gebied, maar het zou zo kunnen zijn dat de bluray speler heel klein beetje statisch is. Als je een geaard stopcontact hebt dan ontlaat hij via stopcontact, maar als je dat niet hebt dan kan er volgens mij wel problemen voorkomen. Het kan zijn dat de bluray speler daar gewoon slecht tegen kan (wat dus niet het geval is bij de xbox, want die heeft geen bluray speler). Misschien dat bij het afspelen van de disc toch de drive een beetje statisch word (want de disc draait en lucht is negatief geladen).
Dit keer zonder signature
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:23:33 #36
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57378743
Hopenlijk zijn die kapotte drive,s ( geen disc lezen ) een kinderziekte van Sony die ze kunnen oplossen .
Wat mij wel opvalt is dat je op gamesite,s niets leest over deze problemen met de Playstation 3 ?
Wel is het vervelend als je Playstation 3 minimaal 2 weken kwijt bent en je niet kunt gamen .
Eigenlijk zouden de winkelketens die gameconsole,s verkopen zeker een halfjaar omruil garantie moeten geven want zoals het nu gaat is gewoon klote .
Ik ga eens een goede brief schrijven naar Sony Service dat ze mij iets kunnen vergoeden om mij tegenmoed te komen voor die schade .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  vrijdag 14 maart 2008 @ 17:55:18 #37
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_57379483
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 17:23 schreef abruzzese het volgende:
Hopenlijk zijn die kapotte drive,s ( geen disc lezen ) een kinderziekte van Sony die ze kunnen oplossen .
Wat mij wel opvalt is dat je op gamesite,s niets leest over deze problemen met de Playstation 3 ?
Wel is het vervelend als je Playstation 3 minimaal 2 weken kwijt bent en je niet kunt gamen .
Eigenlijk zouden de winkelketens die gameconsole,s verkopen zeker een halfjaar omruil garantie moeten geven want zoals het nu gaat is gewoon klote .
Ik ga eens een goede brief schrijven naar Sony Service dat ze mij iets kunnen vergoeden om mij tegenmoed te komen voor die schade .
Ze maken dat ding toch? Ze gaan je echt niet extra spullen geven hoor
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  vrijdag 14 maart 2008 @ 18:43:16 #38
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_57380486
en dán maar al die ps3 fanboys zeiken over de xdoosvolledraai dat ie zo vaak kapot ging!
pi_57384787
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 18:43 schreef RickoKun het volgende:
en dán maar al die ps3 fanboys zeiken over de xdoosvolledraai dat ie zo vaak kapot ging!
Ja want de failure rate ligt nu opeens ook rond de 10/15% (?)
  zaterdag 15 maart 2008 @ 15:50:32 #40
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57396024
quote:
Op vrijdag 14 maart 2008 21:43 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

Ja want de failure rate ligt nu opeens ook rond de 10/15% (?)
Dat aantal is meer geloofwaardig dan die 3% .
Als ik zo de forum,s af ga komt het zeker neer op zo,n 10% / 15%
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
pi_57396324
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:50 schreef abruzzese het volgende:

[..]

Dat aantal is meer geloofwaardig dan die 3% .
Als ik zo de forum,s af ga komt het zeker neer op zo,n 10% / 15%
De cjifers zijn gewoon bekend en bij de laatste meting lag de PS3 en de WII rond de 3% en was MS gezakt van 30% in het begin naar 15% nu.
pi_57419338
Goed om te zien dat elk topique wat ook maar IETS met gamen te maken heeft op een xbox vs ps3 bashtopique uitloopt
pi_57423017
quote:
Op zaterdag 15 maart 2008 15:50 schreef abruzzese het volgende:

[..]

Dat aantal is meer geloofwaardig dan die 3% .
Als ik zo de forum,s af ga komt het zeker neer op zo,n 10% / 15%
denk wel dat je, mensen met een goede ps3 niet hoort, terwijl je mensen met een kapotte ps3 wel hoort.
Dit keer zonder signature
  zondag 16 maart 2008 @ 23:40:51 #44
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_57423638
quote:
Op zondag 16 maart 2008 23:16 schreef Ericjuh het volgende:

[..]

denk wel dat je, mensen met een goede ps3 niet hoort, terwijl je mensen met een kapotte ps3 wel hoort.
klopt, de percentages die gegeven waren komen dan ook van feiten en niet van mensen die gelijk roepen dat de mensen die wel een foute ps3 hebben minimaal 20% zijn ofzo
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:25:31 #45
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57466968
Ik ben bang dat deze problemen ( geen disc lezen ) worden veroorzaakt door het downloaden van bepaalde bestanden .
Mijn Playstation 3 begaf het ook na het downloaden van een update Call of Duty 4 en daarna was alles over , is toch vreemd hé .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  woensdag 19 maart 2008 @ 00:32:36 #46
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_57467103
quote:
Op maandag 10 maart 2008 23:49 schreef abruzzese het volgende:
Velen Playstation 3 bezitters vergissen zich in de ernst van de snel gaande kapotte drive .
Als je de Playstation 3 opstuurt naar Sony voor reparatie zou het 2 tot 3 weken duren maar dat er nu een enorme toename is van defecte Playstation 3 kan het zelfs 6 weken duren .
Zie hier Radar Tros tv : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&start=45
Maar op de Sony Playstation 3 Benelux forum gaat het er wel bizar slecht :
http://community.eu.plays(...)=3955437#post3955437
Dat hebben ze bij MS beter geregeld dan. Op de 11de werkdag kreeg ik een splinternieuwe X360 .
En dat was toen ze met bosjes tegelijk stuk gingen.
-
pi_57467719
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef abruzzese het volgende:
Ik ben bang dat deze problemen ( geen disc lezen ) worden veroorzaakt door het downloaden van bepaalde bestanden .
Want dat is natuurlijk een superlogische verklaring

Lig nou niet zo debiel te doen over je brakke hardware. Okay het is kut voor je, we all know it, get the fuck over it. Stuur dat ding op en hou ons vooral NIET op de hoogte. Het komt wel eens voor klaar.
pi_57472392
Zou het er niet mee te maken hebben, dat er in de kamer word gerookt? Aangezien de PS3 een opendrive heeft kan rook er makkelijk in komen, en zo de lens beschadigen. De Wii heeft het zelfde probleem, maar daarbij merk je het alleen bij Dual Layer discs Dus misschien is proberen om een lensclean disc in de PS3 te stoppen (als die bestaan)
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_57504390
ik heb het ook gehad, maar ik denk dat inde toekomt je naar een winkel kunt gaan en dat je hem daar kunt laten maken voor een kleine vergoeding
pi_57505416
quote:
Dus misschien is proberen om een lensclean disc in de PS3 te stoppen (als die bestaan)
dat werd bij de wii afgeraden volgens mij..
Dit keer zonder signature
pi_57533140
quote:
Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef abruzzese het volgende:
Ik ben bang dat deze problemen ( geen disc lezen ) worden veroorzaakt door het downloaden van bepaalde bestanden .
Mijn Playstation 3 begaf het ook na het downloaden van een update Call of Duty 4 en daarna was alles over , is toch vreemd hé .
Jeez man, jij zoekt ook echt overal iets achter..

Wat wil je nou eigenlijk, dat Sony je levenslange garantie geeft ofzo?
Nee.
pi_57538184
mijn ps3 was ook gestopt met lezen maar heb een nieuwe van sony gekregen
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:14:03 #53
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57657516
Er zijn Playstation 3 bezitters die denken dat overkomt mij niet dat mijn Playstation 3 defect gaat want er is maar een 3% wat kapot gaat , mooit niet hoor het percentage ligt velen malen hoger omdat de Bluray speler een onstabiele lazerlens heeft die geen lange levensduur heeft .
En hier blijft de lijst elke dag maar groeien :
http://community.eu.playstation.com/showthread.php?p=4145686&posted=1#post4145686
Jammer voor Sony , maar ik heb er geen vertrouwen meer in en ook al heb ik mijn tweede werken Playstation 3 die echt geen 5 jaar meegaat .
Bullshit , 1 jaar garantie stelt niks voor .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  donderdag 27 maart 2008 @ 21:52:40 #54
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_57658949
Lieve abruzzese,

Ja, er zijn problemen. Ongetwijfeld, dat is ook niet vreemd. Maar volgens mij ben jij echt op een heksenjacht... in elk geval met de cijfers waar je nu mee aan komt zetten.

Op het playstation forum zijn 3510 leden die hebben ingevuld dat ze in Nederland wonen. Er zullen ongetwijfeld meer mensen geregistreerd zijn en geen land hebben ingevuld. Tel daarbij op de mensen uit België die nederlands posten, dan heb jij wel geteld 95 mensen die een defecte PS3 hebben. Dat levert een percentage op van 2,7%.

Dat er PS3's uitvallen, ja. En dat is vervelend. En inderdaad als er steeds hetzelfde onderdeel aan ten grondslag ligt is dat zorgelijk. Blijkbaar is het een kwetsbaar onderdeel. Maar overdrijf het ajb niet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Fallen op 27-03-2008 22:28:50 ]
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_57659785
quote:
Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef abruzzese het volgende:
Er zijn Playstation 3 bezitters die denken dat overkomt mij niet dat mijn Playstation 3 defect gaat want er is maar een 3% wat kapot gaat , mooit niet hoor het percentage ligt velen malen hoger omdat de Bluray speler een onstabiele lazerlens heeft die geen lange levensduur heeft .
En hier blijft de lijst elke dag maar groeien :
http://community.eu.playstation.com/showthread.php?p=4145686&posted=1#post4145686
Jammer voor Sony , maar ik heb er geen vertrouwen meer in en ook al heb ik mijn tweede werken Playstation 3 die echt geen 5 jaar meegaat .
Bullshit , 1 jaar garantie stelt niks voor .
Gast koop een XBOX Eeuwige zeiksnor
  donderdag 27 maart 2008 @ 22:38:25 #56
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_57660665
Deprimerend topic.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_57678141
nou als het echt zo erg is dan koop ik geen een spelcomputer meer ik heb nog een nintendo 64 staan van tie jaar oud en die al een stuk of vijf keer van de plank af gevallen (1,5 meter hoog) en hij doet het nog steeds perfect
en ik heb 3 jaar geleden een ps2 van de plank af gevallen (30 cm hoog omdat die rot controller niet op hielt met trillen en toen nam ik hem mee met mijn voet) en die wilt nieteens meer opstarten wat zal er gebeuren als je een ps3 op je plank neer zet (niet dat ik die ook op de grond laat vallen want ik ben niet meer zo onhandig)maar zal die dan kaput gaan als je haar op de plank neer zet
  donderdag 10 april 2008 @ 18:02:36 #58
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57961839
Het gaat zeker niet goed met de Sony Playstation 3 40 GB en de 60 GB en dat weet ik dat er bijna elke dag zich personen aanmelden met defecte Playstation 3 waarvan de Bluray geen enkele disc meer leest .
Nou zullen jullie zeker weer denken daar komt die onzin van Abruzzese weer en wil de Playstation 3 een slechte naam geven , integendeel wil ik dit liever niet doen maar Sony moet wel beter kwaliteit gaan leveren voor zo,n dure gameconsole .
Ziehier de link van Radar : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&start=60
De Sony Playstation site meent slim te zijn om het forum offline te houden ( meer dan een week al ) omdat daar zich de meeste personen aanmelden met defecte Playstation 3 40 Gb en de 60 GB .
Daar was al een lijst van meer dan 100 gedupeerden met steeds dezelfde lees probleem van de Playstation 3 .
Link is offline gezet kijk maar : http://community.eu.playstation.com/forumdisplay.php?f=106&langid=8
Ik heb nu mijn 2e Playstation 3 binnen 5 maanden maar ook vrees ik dat deze niet lang mee gaat .
Ik vind dat de gamesite,s zoals gamingonly dat probleem maar eens in het nieuws moet gooien zodat Sony er iets aan gaat doen want zo kan het echt niet verder .
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  donderdag 10 april 2008 @ 18:14:42 #59
160987 abruzzese
Veel geld veel vrijheid
pi_57962069
Hardlopen is mijn grote passie en loop ongeveer 3000 KM per jaar
  donderdag 10 april 2008 @ 18:55:02 #60
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_57962935
Mja het is afwachten he, bij de een gaat ie kapot, bij de ander niet....
Zo heeft de 360 de 3ROD, de PS3 het blu ray lees probleem en de Wii heeft last van een piepende voeding als ie op standby staat.... (maar dat laatste is ook niet erkend, toch was ik niet de enige)

Het is slecht gesteld met de huidige next gen consoles. Ach ik heb anderhalf jaar garantie op m'n PS3 en we zien het wel.... ik heb wel heel hard nagedacht welke ik zou kopen, de 360 of de ps3... zou ik kiezen voor herrie en kans op een 3rod of een stil apparaat en kans op leesproblemen....
Uiteindelijk gegaan voor de PS3.


We wachten het maar af Het viel me alleen idd ook wel op dat het bij COD4 vaak gebeurd als ik zo op internet rond kijk....

Aan de andere kant kan je je ook afvragen wat mensen in de PS3 stoppen... zijn de discs wel schoon die ze er in doen bijv.
pi_57967237
quote:
Op vrijdag 7 maart 2008 15:58 schreef abruzzese het volgende:

kosten buiten garantie zijn namelijk nu:
40 gig: ¤198,44
60 gig: ¤249,48
Voor die prijs kan je een nieuwe 360 aanschaffen in de winkel

Ben overigens niet zozeer benieuwd of dit uitloopt op een rel, maar meer naar de aard van de problemen. Zoals 1 site in dit topic al aangaf, blue-ray is toch wel vrij nieuw waardoor het (nog) niet geperfectioneerd is. Ik wil niet impliceren dat dit 'het' probleem is, maar mocht het er mee te maken hebben is het altijd wel interessant wat er dan nog mankeert aan een nieuw medium, die gezien de hd-dvd vs blue-ray oorlog en de ontknoping daarvan wellicht de toekomst gaat worden.
pi_57977484
Kan deze debiele heksenjacht niet gewoon een slotje krijgen?
  vrijdag 11 april 2008 @ 17:53:43 #63
4259 JK
In for a penny, in for a pound
pi_57986913
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 10:55 schreef SuperFruitig het volgende:
Kan deze debiele heksenjacht niet gewoon een slotje krijgen?
Kan jij niet gewoon een read error krijgen?
pi_57988061
quote:
Op vrijdag 11 april 2008 17:53 schreef JK het volgende:

[..]

Kan jij niet gewoon een read error krijgen?
pi_58037433
ik begrijp het niet waarom het bij sony zo lang(2-6 weken) duurt?? Terwijl het een uurtje werk is om de blu ray laser te vervangen.!!!!!
Want dat is het daaadwerkelijke probleem dat de ps3 geen disks meer leest
pi_58037504
quote:
Op maandag 14 april 2008 09:26 schreef anielb het volgende:
ik begrijp het niet waarom het bij sony zo lang(2-6 weken) duurt?? Terwijl het een uurtje werk is om de blu ray laser te vervangen.!!!!!
Want dat is het daaadwerkelijke probleem dat de ps3 geen disks meer leest
Ik denk niet dat ze iedere PS3 gaan troubleshooten die ze binnen krijgen.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_58234699
kickje. Mijn (gewonnen) PS3 is na 3 weken kapot. Hij pakt geen 1 spel meer. Wat kan ik nu het beste doen? heb geen winkel bon oid.
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:15:32 #68
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_58239967
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 20:17 schreef Marcussi het volgende:
kickje. Mijn (gewonnen) PS3 is na 3 weken kapot. Hij pakt geen 1 spel meer. Wat kan ik nu het beste doen? heb geen winkel bon oid.
hoe kan je geen winkelbon hebben?
enniehoe, bel Sony ff, misschien kunnen ze iets met een serienummer
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_58240098
Lezen....
  dinsdag 22 april 2008 @ 23:37:15 #70
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_58240680
quote:
Op dinsdag 22 april 2008 23:19 schreef xminator het volgende:
Lezen....
ja en?
hij moet toch iets hebben waar een leverdatum op staat?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_63736847
Helaas is ook mijn PS3 stuk gegaan. Dit terwijl deze met zorg behandeld is geweest..

Ik snap niet zo goed waarom sommige mensen in dit forum het zo voor de fabrikant van de PS3 opnemen. Het is nooit leuk als een apparaat van je stuk gaat. Of het nu binnen de 5% norm valt of niet. Het is knap dat Sony de aantallen laag weet te houden (wat ik overigens betwijfel, want er komen steeds meer PS3 defecten aan het licht), maar voor de mensen waarvan de PS3 niet meer werkt zeggen deze aantallen natuurlijk nix.

Ook mijn PS3 is 2 weken geleden stuk gegaan. Hij leest geen disks meer. Vol vertrouwen heb ik toen gebeld naar de Sony helpdesk in de veronderstelling dat ze een oplossing voor dit probleem zouden hebben. Helaas.. Mij werd toen doodleuk gemeld dat ik 200,- euro moest betalen voor de reparatie, omdat mijn PS3 net buiten de garantie van een jaar valt.

Van een reparatie blijkt vervolgens geen sprake, want je console wordt dan gewoon omgeruild voor een opgelapte tweede hands. Dit geven ze bij Sony gewoon toe. Vervolgens krijg je maar 3 maanden garantie op je nieuwe console en kun je binnen de kortste keren weer met een probleem komen te zitten.

I.p.v. dat ze erkennen dat dit een constructie fout is en ze dit defect zonder kosten voor me repareren, willen ze me 200,- euro voor een reparatie laten betalen. Welke ik overigens bij verschillende gameshops voor nog geen 100,- kan laten uitvoeren. Ik vind het maar een raar verhaal.. Het getuigd mij in ieder geval van weinig respect van Sony naar hun klanten.

Ze nemen je bij Sony als klant met een probleem dus totaal niet serieus. Ze bieden geen goede oplossing aan iemand die in het verleden 600 euro voor het apparaat heeft neergelegd en na iets meer dan een jaar hier al geen gebruik meer van kan maken omdat deze stuk is.

Het is natuurlijk onzin wat sommige leden hier eerder in het forum beweren dat het normaal is dat apparatuur stuk gaat, want een fabrikant moet een vooraf bepaalde economische levensduur van een apparaat garanderen. Daarom worden er ook tests uitgevoerd voordat iets op de markt gezet wordt. Verwacht Sony in mijn geval dan dat de PS3 maar 1 jaar mee moet gaan? Zoniet...waarom moet ik dan betalen voor een defect dat ik niet zelf veroorzaakt heb.

Kort samengevat laat Sony je dus als een baksteen vallen als je met een probleem komt. Bel de helpdesk van Sony anders eens voor de grap met een probleem. Dan ervaar je het zelf..
pi_63737306
Ik weet het Xbox360 en microsoft owned ps3. en sony
  woensdag 3 december 2008 @ 21:34:56 #73
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_63737440
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:21 schreef Fabian_1979 het volgende:
*jankverhaal wat nergens op slaat aangezien je in Nederland bij wet beschermd bent voor fouten van producten*
Wat fantastisch dat je je hiervoor geregistreerd hebt
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_63739834
Paxlie.

Waar zie je die zin staan in mijn tekst??
Citeer me dan goed. Voel je jezelf soms zo kick dat je je geroepen voelt om voor een ander te denken.

Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je wil bereiken? Leg mij dan eens uit hoe je in Nederland beschermd bent voor fouten in producten? Ik weet het wel, maar het punt is dat Sony in dit geval daar weinig van aan trekt. Maargoed..vertel. Doe eens nuttig.

En ja ik heb me geregistreerd om deel te nemen aan dit forum. Waarom anders? Hoog vmbo gehalte hierzo...

Wat fantastisch dat jij mij zo'n zinvolle reactie hebt gegeven!

PS. Is er hier verder nog iemand met zinnige feedback?
pi_63741194
IN DE FACE PAXLIE
  woensdag 3 december 2008 @ 23:08:10 #76
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_63741370
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef Fabian_1979 het volgende:
Paxlie.

Waar zie je die zin staan in mijn tekst??
Citeer me dan goed. Voel je jezelf soms zo kick dat je je geroepen voelt om voor een ander te denken.

Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je wil bereiken? Leg mij dan eens uit hoe je in Nederland beschermd bent voor fouten in producten? Ik weet het wel, maar het punt is dat Sony in dit geval daar weinig van aan trekt. Maargoed..vertel. Doe eens nuttig.

En ja ik heb me geregistreerd om deel te nemen aan dit forum. Waarom anders? Hoog vmbo gehalte hierzo...

Wat fantastisch dat jij mij zo'n zinvolle reactie hebt gegeven!

PS. Is er hier verder nog iemand met zinnige feedback?
Welkom op FOK
Verder ben je in Nederland beschermt bij wet dat je mag verwachten dat een product gewoon blijft werken. Dat Sony zich hier niets van aantrekt is aan jou te wijten want als jij achter je rechten aan was gegaan had je dit nooit hoeven te posten

Gelukkig kom je wel enorm volwassen over voor je 29 jaar

Verder zeg ik dat je je geregistreerd hebt om te janken over Sony, niet om te discusseren want dan had je wel punten aangehaald die ter discussie zouden kunnen staan.
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_63741453
quote:
Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef Fabian_1979 het volgende:


Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je wil bereiken? Leg mij dan eens uit hoe je in Nederland beschermd bent voor fouten in producten? Ik weet het wel, maar het punt is dat Sony in dit geval daar weinig van aan trekt. Maargoed..vertel. Doe eens nuttig.
Wat jij met Sony te doen hebt begrijp ik niet, je koopt een product bij een winkelier, als dat product vervolgens niet goed blijkt te zien, klop je aan bij die winkelier, niet bij de fabrikant.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
  woensdag 3 december 2008 @ 23:24:24 #78
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_63741942
Wat PP. aangeeft is ook de hele reden waarom men in Nederland de 2 jaar garantie regel niet van toepassing is. De EU zou voorzien in een 2 jaar garantie, alleen het nederlands consumentenrecht levert een 'betere' bescherming.

De winkelier die het product aan jou geleverd heeft, die is verantwoordelijk voor de deugdelijke werking van dat product en die is vaak een stuk langer dan die 2 jaar. Je klopt dus aan bij de winkel. De fabrikant geeft fabrieksgarantie, die is in dit geval 1 jaar vanuit Sony. Klop je bij hun aan, dan verwijzen ze daar dus ook naar.

Overigens kan je er beter rekening meehouden dat ook indien de winkelier je tegemoet komt, er echt nog wel kosten zijn. Vaak wordt de prijs van de onderdelen wel vergoed, maar de verzend/verzekeringskosten niet, net zo min als het arbeidsloon.

Dat MS met de Xbox360 wat coulanter is, is heel mooi meegenomen. Aan de andere kant is het volledige naaierij.... ze moeten wel.. de hoeveelheid RROD's is echt veel te veel en de eerste paar machines die definitief buiten garantie vallen zijn er nu ook al.
Dat er steeds meer PS3's zijn die het begeven is natuurlijk niet zo vreemd. Er worden er ook steeds meer verkocht, maar of het daadwerkelijk 5% is....?

Hoe dan ook... je moet bij de winkel aankloppen, niet bij de fabrikant.

Als je een doos eieren koopt en er is er 1 stuk ga je ook klagen bij de winkel, niet bij de kip....
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_63742226
quote:
Op woensdag 3 december 2008 21:21 schreef Fabian_1979 het volgende:

I.p.v. dat ze erkennen dat dit een constructie fout is en ze dit defect zonder kosten voor me repareren, willen ze me 200,- euro voor een reparatie laten betalen. Welke ik overigens bij verschillende gameshops voor nog geen 100,- kan laten uitvoeren.
Je vergelijkt nou toch echt appels met peren. Sony biedt je een complete refurbished PS3 aan voor ¤200,
en die "gameshops" bieden je aan om voor ¤100 alleen een 'nieuwe' (denk je*) drive voor je in te bouwen.
*Leuk detail in deze: Sony verkoopt géén losse PS3 onderdelen. Aan niemand. (dus ook niet aan gameshops e.d.)
quote:
Ze bieden geen goede oplossing aan iemand die in het verleden 600 euro voor het apparaat heeft neergelegd en na iets meer dan een jaar hier al geen gebruik meer van kan maken omdat deze stuk is.
Ooooohh, je hebt wel ¤600 betaald voor een gameconsole.. En nou issie stuk.
Welke oplossing wou je hebben dan, gratis vervanging van het meestgebruikte en
aan slijtage onderhevige onderdeel van de PS3 ná de garantietermijn? Kom op zeg..
quote:
Verwacht Sony in mijn geval dan dat de PS3 maar 1 jaar mee moet gaan?
Nee dat verwachten ze niet alleen, ze garandéren je zelfs dat de PS3 1 jaar probleemloos werkt.
Zo niet, wordt je PS3 graits door ze gerepareerd. Daarna heb je pech, dingen gaan nou eenmaal kapot.
Nee.
pi_63743650
Nou ja, meeste fabrikanten geven 2 jaar. Sony 1.
-
pi_63771676
Paxlie bedankt voor het welkom.

De reden dat ik mijn verhaal hier doe is om mijn bevindingen met Sony te delen met als doel hier enige steun/tips te vinden bij het gelijk halen qua rechten tegenover in dit geval Sony. In het traject van mijn gelijk halen bevind ik me dus nog. Dat is nou juist de hele reden dat ik hier m'n verhaal probeer te doen.

Een jankverhaal of niet. Als ik jouw reacties op eerdere berichten van leden lees vraag ik me ook af of die zoveel toegevoegde waarde hebben.

PP / Fallen het klopt dat je als eerst naar de winkelier moet gaan met een defect, maar die hadden mij al direct aangegeven dat ik me bij Sony moest melden, omdat ik daar dus ook enkel 1 jaar garantie had gekregen. Toch bedankt voor de info!


Opa_vertelt Sony biedt een tweede hands oplap model aan. Daar ga ik natuurlijk niet mee akkoord als je zelf zuinig bent geweest op je eigen PS3. Ik wil dus enkel dat het defect onderdeel vervangen wordt. Dit kan dus al voor 100 euro. Ze moeten niet met een oplossing komen die het doel voorbij schiet en alleen maar extra kosten met zich mee brengt.

*Leuk detail. Overal kun je losse PS3 Onderdelen kopen.

http://www.twenga.nl/dir-Games,Sony-Playstation-3,PS3-onderdelen
http://www.gamersdirect.n(...)rdelen_consoles.html

Als ze mij garanderen dat de PS3 1 jaar probleemloos werkt dan hebben ze weinig vertrouwen in hun eigen product. Zo'n apparaat dient veel langer mee te gaan. Zeker gezien de aanschafprijs. Hoe interessant je met je boehoe en nu issie stuk ook probeert te zijn.

Dr. Daggla. Klopt, maar blijkbaar heeft Sony minder vertrouwen in hun eigen produkt.

Maargoed voordat ik nog meer Pro Sony zieltjes kwets verplaats ik me naar een ander forum. Ik ben weg hier. Bedankt voor de zinnige en onzinnige feedback!

Adios amigos
pi_63772186
noes wat een gemiste aanwinst weer Why Pax Why
  vrijdag 5 december 2008 @ 00:39:35 #83
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_63772238
quote:
Op vrijdag 5 december 2008 00:36 schreef SuperFruitig het volgende:
noes wat een gemiste aanwinst weer Why Pax Why
I couldn't help myself

wel jammer dat ie zich niet netjes heeft voorgesteld

"hoi, ik ben Fabian, 29 jaar en ik doe Woody Wood Pekker na"
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_63772368
quote:
PP / Fallen het klopt dat je als eerst naar de winkelier moet gaan met een defect, maar die hadden mij al direct aangegeven dat ik me bij Sony moest melden, omdat ik daar dus ook enkel 1 jaar garantie had gekregen. Toch bedankt voor de info!
Daar gaat het fout, je hebt een overeenkomst met de winkelier, niet met sony.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_63879918
Op http://www.trosradar.nl/index.php?id=948 zoeken ze mensen die problemen hebben gehad met hun PS3 of nog steeds hebben. Ik ga even een reactie sturen aangezien ik 3x in 1 jaar dit probleem heb gehad.
pi_63880771
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:19 schreef Ludacriss het volgende:
Op http://www.trosradar.nl/index.php?id=948 zoeken ze mensen die problemen hebben gehad met hun PS3 of nog steeds hebben. Ik ga even een reactie sturen aangezien ik 3x in 1 jaar dit probleem heb gehad.
DE HEKSENJACHT IS GEOPEND!!!11111zweidrei
pi_63880878
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 21:50 schreef abruzzese het volgende:
Mijn Playstation 3 leest geen disc meer .
Heb mijn 40 GB geformateerd en ook dat leverde niks op .
Na een dag heb ik weer geprobeerd of mijn Playstation 3 disc zou lezen maar helaas .
Ik heb mijn Playstation 3 moeten opsturen naar Sony Service reparatiedienst .
Aankoop datum is 06-11-2007 .
Stel voor dat je Playstation 3 na een jaar deze problemen krijgt , wat dan ?????
Is de hardware dan toch niet vetrouwbaar van de Playstation 3 en krijgen wij Playstation 3 bezitters hetzelfde probleem zoals de Ring of Death van de Xbox 360 waar de garantie werd verlengd tot 3 jaar .
De problemen komen meer voor als jij denkt en als jij hetzelfde lees probleem met disc hebt doe je er verstandig aan om in deze forum dat te melden zodat Radar van de Tros contact met Sony opneemt vanwege garantie verlenging .
Hier link : http://forum.trosradar.nl:80/viewtopic.php?t=57438
mijn maat had dit na 14 maanden. viel dus net buiten de garantie. kon hem alsnog onder garantievoorwaarden gratis laten repareren. goede zaak van playstation.
en je hoort de laatste tijd steeds vaker van mensen dat de ps3 de discs niet meer kan lezen...

ik zei al tegen die maat, als je een console wilt die nooit stuk gaat moet je de 360 kopen
pi_63881135
quote:
Op woensdag 3 december 2008 23:32 schreef Opa_vertelt het volgende:

Ooooohh, je hebt wel ¤600 betaald voor een gameconsole.. En nou issie stuk.
Welke oplossing wou je hebben dan, gratis vervanging van het meestgebruikte en
aan slijtage onderhevige onderdeel van de PS3 ná de garantietermijn? Kom op zeg..
[..].

hallo opa, leuk dat je zo reageerd maar denk eens na....
de garantie is 12 maanden.... dus als je hem een jaar en een dag hebt, dan valt ie buiten de garantie..

je mag toch wel verwachten van een 600e apparaat dat die dan nog gewoon zonder problemen werkt?
of jij vind het heel logisch? en je denkt, nou helaas pech. nieuwe kopen?

kommop zeg....
  dinsdag 9 december 2008 @ 18:21:24 #89
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_63884819
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:59 schreef rival het volgende:

[..]

hallo opa, leuk dat je zo reageerd maar denk eens na....
de garantie is 12 maanden.... dus als je hem een jaar en een dag hebt, dan valt ie buiten de garantie..

je mag toch wel verwachten van een 600e apparaat dat die dan nog gewoon zonder problemen werkt?
of jij vind het heel logisch? en je denkt, nou helaas pech. nieuwe kopen?

kommop zeg....
En juist vanwege het feit dat je dat mag verwachten, kan je een beroep doen op het consumentenrecht.
Het consumentenrecht slaat in dit geval nog steeds op de relatie van de koper en de verkoper.

De fabrikant zorgt er zelf voor dat je daar terecht kan gedurende de eerste 12 maanden (en met coulance vaak nog langer). Daarna zal je toch echt bij de leverancier / verkoper moeten zijn.
Alleen is er nog een verschil tussen recht hebben en je recht krijgen.
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_63887297
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 15:59 schreef rival het volgende:

[..]

hallo opa, leuk dat je zo reageerd maar denk eens na....
de garantie is 12 maanden.... dus als je hem een jaar en een dag hebt, dan valt ie buiten de garantie..
Mijn ervaring is dat, mits je je niet al te hufterig aan de telefoon gedraagd,
Sony niet moeilijk doet om een maandje meer of minder.. That's all.

Maar ik ben dan ook bevooroordeeld.
Nee.
pi_63887894
Ik heb nog nooit problemen gehad met de lens, ik maak het ook echt weinig mee in de winkel. Ik snap niet dat radar hier ineens zoveel aandacht aan wilt besteden
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_63888767
Check de forum op trosradar. Daarnaast denk ik dat veel mensen eerst op internet gaan zoeken wat er mis is aan de ps3 en daardoor terecht komen bij Sony die direct hun ps3 omwisselt of repareert.
pi_63890596
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 20:16 schreef RaymanNL het volgende:
Ik heb nog nooit problemen gehad met de lens, ik maak het ook echt weinig mee in de winkel. Ik snap niet dat radar hier ineens zoveel aandacht aan wilt besteden
Ah, één Bart Smit medewerker herkent het probleem niet, dus zal het wel niet bestaan. Logische redenering.
Bijen zoemen
De hei is paars
Er zijn dus bloemen
En touringcars
pi_63897932
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 19:55 schreef Opa_vertelt het volgende:

[..]

Mijn ervaring is dat, mits je je niet al te hufterig aan de telefoon gedraagd,
Sony niet moeilijk doet om een maandje meer of minder.. That's all.

Maar ik ben dan ook bevooroordeeld.
das ook "mijn" ervaring....
pi_64315285
heeft iemand misschien nog een bon voor me van een 40 gb anders helpen ze me niet en mijn ps 3 leest ook geen disc's meer alvast bedankt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 24 december 2008 @ 08:46:30 #96
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_64315371
quote:
Op woensdag 24 december 2008 08:39 schreef m3lis het volgende:
heeft iemand misschien nog een bon voor me van een 40 gb anders helpen ze me niet en mijn ps 3 leest ook geen disc's meer alvast bedankt
En waarom heb je geen bon meer??
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_64316122
quote:
Op dinsdag 9 december 2008 21:59 schreef PP. het volgende:

[..]

Ah, één Bart Smit medewerker herkent het probleem niet, dus zal het wel niet bestaan. Logische redenering.
Ik werk niet in de Bart Smit, ik werk in een electronica zaak. En wij verkopen zoveel PS3's dat ik wel kan zeggen dat het hardstikke meevalt. Ik had het er gisteren nog met mijn collega's over, en die zeiden exact hetzelfde. We krijgen 10 keer zoveel Xboxen terug dan PS3's.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
  zaterdag 27 december 2008 @ 17:43:55 #98
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_64405024
Vandaag zei mijn PS3 60gb ook ik stop ermee. Ik had wel al eens eerder een vastloper gehad maar even uit en aanzetten dan deed hij het weer. Nu startte hij nog wel op maar las geen cd/dvd/bluray meer. Ik had Wehkamp gebeld en kreeg een nummer van Sony. Toen de helpdesk aan de telefoon gehad en ik moest een systeemherstel doen (slow) kortom alles werd gewist.

Na de uitzending van trosradar had ik er al weinig vertrouwen in maar ik wachtte af. Na bijna 4 uur formatteren en herstellen deed hij het nog steeds niet. Weer met de helpdesk gebeld en ik moet nu maandag terugbellen. De mijne heb ik 27 nov 2007 gekocht en waarschijnlijk valt het wel binnen de garantie, ondanks dat het iets meer dan een jaar is. Wat er gaat gebeuren is dat de PS3 omgeruild wordt voor een andere 60gb, wat ik op zich wel jammer vind maar ook wel weer goed. De persoon van Sony zei dat er nieuwere hardware in zit en alles wat problemen opleverde in het verleden vervangen is.

Ik ga maandag even bellen en dan hoor ik hoe of wat, wel jammer dat ik nu niet gamen kan met die koude dagen Ik houd jullie op de hoogte
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_64423660
Mijn PS3 Kan geen updates voor games downloaden.
Elke keer als ik update dan meldt hij me af bij PlayStation Network :S

Weet iemand wat het probleem is?
Op donderdag 4 december 2008 10:27 schreef Birra het volgende:
Behalve dan dat ik hem origineel heb en dat mijn Xbox niet is omgebouwd, zoals je moeder. :').
  zondag 28 december 2008 @ 11:07:38 #100
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_64423778
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:01 schreef IkkuhNL het volgende:
Mijn PS3 Kan geen updates voor games downloaden.
Elke keer als ik update dan meldt hij me af bij PlayStation Network :S

Weet iemand wat het probleem is?
zit je via wireless?
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_64423866
Ja.
Op donderdag 4 december 2008 10:27 schreef Birra het volgende:
Behalve dan dat ik hem origineel heb en dat mijn Xbox niet is omgebouwd, zoals je moeder. :').
  zondag 28 december 2008 @ 11:25:18 #102
21082 Paxlie
Ies best bro
pi_64424066
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:12 schreef IkkuhNL het volgende:
Ja.
Dan gok ik zomaar dat je verbonden zit met een Linksys apparaat. Moet je ff googlen op het typenummer van je router. Er zijn een paar types die problemen geven bij de PS3
Wie werd waar wanneer geboren en waarom werd hij door wie hoe genoemd?
Praten over mma? Kom naar #mma
pi_64424130
quote:
Op zondag 28 december 2008 11:25 schreef Paxlie het volgende:

[..]

Dan gok ik zomaar dat je verbonden zit met een Linksys apparaat. Moet je ff googlen op het typenummer van je router. Er zijn een paar types die problemen geven bij de PS3
OKe Alvast bedankt
Op donderdag 4 december 2008 10:27 schreef Birra het volgende:
Behalve dan dat ik hem origineel heb en dat mijn Xbox niet is omgebouwd, zoals je moeder. :').
  maandag 29 december 2008 @ 14:58:16 #104
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_64465492
En dan hierbij het antwoord van Sony:

Geachte klant,

Hierbij willen wij uw recente RMA aanvraag voor het terugsturen van uw defecte PS PlayStation 3 model nummer: PS3 60GB Black ..... bevestigen. U kunt uw product onder RMA nummer ...... terugzenden.

Gelieve enkel de volgende componenten op te sturen, die ook op de RMA pagina vermeld stonden toen u de aanvraag indiende:
- PS3 Console
- PS3 Harde Schijf

U dient de zending binnen 30 dagen op te sturen na de aanvraag bij SCE Benelux. Gelieve de retour label te gebruiken die u per email van onze Post Partner toegezonden krijgt na uw aanvraag.

De volgende toebehoren moeten in het pakket in zitten:
-Kopie van aankoopbewijs, of een bankafschrift waarop de aankoopdatum van het product staat
-Kopie van deze email bevestiging
-De bijbehorende componenten die te samen met het type product moeten worden opgestuurd.

Het garantielabel dient intact en onbeschadigd te zijn. Zodra het product ontvangen is, wordt de garantielabel gecontroleerd en in het geval dat deze niet intact en onbeschadigd is dan zult u de kosten dienen te betalen van de vervangende eenheid(heden) en deze moet eerst betaald worden voordat deze verzonden wordt

Zodra wij uw vervangende eenheid(heden) hebben ontvangen, wordt uw bestelling verwerkt en verzonden.

Het SCE RMA Support Center dankt u voor de gelegenheid om u te helpen en hoopt dat wij u op een goede manier hebben kunnen helpen.

Met vriendelijke groet,


Wat ik wel telefonisch te horen heb gekregen is dat ik dus een vervangende gereviseerde PS3 60gb krijg. De onderdelen die Sony de afgeopen tijd heeft vervangen zijn de onderdelen waar problemen mee waren (dus in mijn geval niet alleen de laser) De garantie die er dan weer op staat is 3 maanden. Weet niet of dit voldoende is maar ik denk dat ik er genoegen mee moet nemen?
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_64569483
R.I.P. de mijne

en die heb ik al n keertje opengemaakt omdat ik vogeltjes heb en die zijn iets stoffiger dan gewoon een kat. Bij mn ps2 ging dat prima, openmaken, schoonmaken..huppetee en ging weer n paar maanden als een zonnetje. Deze ps3 ging "dacht ik" ook beter toen ik de lens had schoongemaakt. Na een firmware update begon ie steeds minder te presteren, en moest ik spelletjes steeds vaker "erin en eruit" doen voor ie überhaubt doorkreeg wat voor moeite ik aan het doen was. Nu is t dus officieel, hij is dood.
Veel mensen denken dat het aan de lens ligt, als dat zo is koop ik een nieuwe en plak ik m dr zelf wel in. T rare is, is dat het bij mij na een firmware update bergafwaards ging...zou het wel aan de lens liggen dan? of is het gewoon domme pech
pi_64574267
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:39 schreef muisje-eliza het volgende:
R.I.P. de mijne

en die heb ik al n keertje opengemaakt omdat ik vogeltjes heb en die zijn iets stoffiger dan gewoon een kat. Bij mn ps2 ging dat prima, openmaken, schoonmaken..huppetee en ging weer n paar maanden als een zonnetje. Deze ps3 ging "dacht ik" ook beter toen ik de lens had schoongemaakt. Na een firmware update begon ie steeds minder te presteren, en moest ik spelletjes steeds vaker "erin en eruit" doen voor ie überhaubt doorkreeg wat voor moeite ik aan het doen was. Nu is t dus officieel, hij is dood.
Veel mensen denken dat het aan de lens ligt, als dat zo is koop ik een nieuwe en plak ik m dr zelf wel in. T rare is, is dat het bij mij na een firmware update bergafwaards ging...zou het wel aan de lens liggen dan? of is het gewoon domme pech
Nee, je bent gewoon een prutser. Als hij je disks niet wil lezen zal het inderdaad wel iets met je bluray speler te maken hebben, en het lijkt mij sterk dat een firmware update daar de oorzaak van is.
PSN: Cidolfas - FFXIV: Cidolfas Windu
pi_64575516
quote:
Op donderdag 1 januari 2009 23:39 schreef muisje-eliza het volgende:
R.I.P. de mijne

en die heb ik al n keertje opengemaakt
daar ging het fout
pi_64665694
tuurlijk nou geweldig advies maar hij doet het weer
Zelf gemaakt
  maandag 5 januari 2009 @ 00:26:09 #109
12648 Fallen
135335 and rising...
pi_64672565
quote:
Op zondag 4 januari 2009 21:48 schreef muisje-eliza het volgende:
tuurlijk nou geweldig advies maar hij doet het weer
Zelf gemaakt
Wat was er aan de hand en wat heb je gedaan?
He didn't set up the rhyme with meaningless words.
As you predicted or assumed everything was calculated
Every word had purpose just not always on the surface.
But you couldn't look below, life is fast when you're shallow.
pi_64676636
quote:
Op maandag 5 januari 2009 00:26 schreef Fallen het volgende:

[..]

Wat was er aan de hand en wat heb je gedaan?

nou tot nu toe geven ze advies alleen het bovenlensje schoon te maken wat bij sommige mensen helpt, we hebben m helemaal itelkaar gepulkt en de lens ook an de onderkant schoongemaakt...et voilla
  maandag 5 januari 2009 @ 12:40:09 #111
87334 lekzzz
It's not easy being green
pi_64682046
Maar wel einde garantie dan he, of was die periode al verstreken?
Xiaomi Mi-2 16GB/JB 4.1.1
pi_64702522
quote:
Op maandag 5 januari 2009 12:40 schreef lekzzz het volgende:
Maar wel einde garantie dan he, of was die periode al verstreken?
die was al voorbij
pi_66058339
Hallo.

Na een middagje Call Of Duty 4 te hebben gespeeld zette ik het spel op pauze. 5 minuten later wil ik het spel hervatten maar heb hierbij geen geluid meer. Ik dacht bij mezelf dat zou zichzelf wel weer herstellen, maar na een kwartiertje had ik er al een aardig hard hoofd in. Ik besloot mijn PS3 overnieuw op te starten maar ook daar deed ie vrij moeilijk in, het leek alsof hij vastliep. Toen drukte ik hem handmatig uit en hoorde de 2 piepjes wel als je afsluit, maar de lichtjes bleven aan en de blauwe indicator bleef knipperen. Toen heb ik hem maar helemaal afgesloten en de knop achter ingedrukt en weer aangedaan. Eenmaal de PS3 overnieuw opgestart te hebben en Call Of Duty er weer in gedaan te hebben zag ik alleen het icoontje rechtsboven in het scherm dat aangeeft dat hij bezig is, alleen het spel starte hij niet op. Ik haalde de disc eruit en stopte er PES 2008 in maar ook die las hij op een of andere manier niet.

Inmiddels leest mijn PS3 dus ook geen disc's meer, na honderden keren geformatteerd te hebben en overnieuw te hebben opgestart, hij leest nog steeds niets ! Is mijn lens kapot ?

Fleur.
pi_66058454
quote:
Op zaterdag 14 februari 2009 17:18 schreef fleurzter het volgende:
Toen heb ik hem maar helemaal afgesloten en de knop achter ingedrukt en weer aangedaan.
Dat wordt opsturen dus
  zondag 15 februari 2009 @ 22:03:12 #115
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_66100088
Bagger verwijderd. Dit topic gaat over defecte PS3's, dus laten we het daar ook bij houden
En voor iedereen die erom liep te vragen: laat ons maar bepalen of een slotje op z'n plaats is, daar zijn we voor Als je hier toch je mening over wil uiten, dan graag via een topicreport (gele driehoekje met uitroepteken).

[ Bericht 23% gewijzigd door Bart op 15-02-2009 22:08:19 ]
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_66101523
nadat die van mij bij elke schoonmaakbeurt minder lang goed bleef, en op een gegeven moment gewoon echt dood was, heb ik een blu-ray lens online besteld voor 5 tientjes. en hij loopt weer als een zonnetje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')