Er is wel een groot verschil tussen 3% wat de PS3 en de WII halen en de 15 tot 30% die de xbox aan kapotte machines weet te halen.quote:Op donderdag 6 maart 2008 09:41 schreef Wouter2006 het volgende:
en maar zeiken op de xbox360 dat die zo snel kapot gaat
5%, weet niet waar jij werkt maar als ik van de fabriek te horen krijg dat er een 1% uitval bij de FQC is dan ligt alles al stil tot we weten waardoor het komt.quote:Op woensdag 5 maart 2008 22:19 schreef Yngwie het volgende:
Een stuk electronica gaat kapot? Echt waar?! Iets waar honderden componentjes op zitten en dat veel gevoelige spullen bevat vertoont problemen? Meen je niet!!
Elk, maar dan ook ELK type electronisch apparaat kamt met meer of minder problemen. Een gemiddelde ligt zo rond de 5%. Stel dat er in Nederland 100.000 PS'3 verkocht zijn nu, dan zouden er 5.000 probleemgevallen mogen zijn (minder natuurlijk, aangezien die 5% over een periode van 3 jaar gaan) Maar nergens op fora zie ik meer dan een handjevol mensen. Dat zegt mijns inziens genoeg, aangezien mensen met problemen door de regel snel klagen (al dan niet terecht).
Een complex apparaat als de PS3 zal in zijn eerste model bepaalde problemen hebben, die er pas na verloop van tijd uit komen, da's niet meer dan normaal. Bij de Xbox 360 is dat de warmte afvoer die niet goed genoeg is, waardoor mainboard kromtrekken of soldeerpunten loslaten (dat is in ieder geval tot nu toe aangegeven als de meestvoorkomende oorzaak van de RRoD). Om nog maar eens niet te spreken over andere mogelijke oorzaken (ruime met grote temperatuurverschillen, veel roken, er ruw mee omgaan.)
Dat er problemen besproken worden is niets mis mee, begrijp me niet verkeerd. Maar dat er al meteen om Radar geroepen wordt etc? Get a life!
FQC is heel wat anders dan uitval in de praktijk, dat zich makkelijk na een aantal weken danwel maanden van een in gebruik genomen apparaat kan uiten. Die 5% is een algemene waarde dan ook niet van dit soort apparaten die een fabriek verlaten, maar 5% binnen 3 jaar in gebruik, onder verschillende omstandigheden dan in een fabriek. En ja, de meeste problemen komen naar voren na een paar weken/maanden, daarna wordt de uitval minder (Infant Mortality), en door slijtage na verloop van tijd groter. Tuurlijk, liever 1% maar 3% uitval in de praktijk is gewoon geen bovengemiddeld probleem, zeker niet voor een nieuw product als de PS3.quote:5%, weet niet waar jij werkt maar als ik van de fabriek te horen krijg dat er een 1% uitval bij de FQC is dan ligt alles al stil tot we weten waardoor het komt.
Die probleem doet/deed zich bij ruim 15% van alle 1e generatie Xbox360's voor. Dat dit bij alle consoles zou moeten zijn is bullshit, aangezien dit afhankelijk kan zijn van talloze factoren (consoles die in een andere fabriek geproduceerd worden, met een ander merk/soort tin gesoldeerd worden, andere batches onderdelen (zou niet moeten mogen, maar kan desondanks zeker), situaties waarin consoles in andere omgevingen staan (zoals ik al aangaf, grote temperatuurverschillen of in een kastje zonder afvoer van hete lucht) om maar een paar willekeurige oorzaken te noemen waarom dat zeker niet bij alle consoles voor hoeft te doen.quote:Als bij de XBOX solderingen loslaten pf PCBs kromtrekken door hitte (solderen gebeurt op ~350 tot 450+ graden afhankelijk van de methode/materiaal) dan is dat niet bij 5% v/d units het geval maar bij waarsch. alle units (ie. design probleem) en zou je als bedrijf dit moeten oplossen en vervolgens de units recallen on ze te repareren.
Klopt, ik rook dan ook niet Maar lenzen van drives zijn best gevoelig voor rook, en wie zegt niet dat deze serie PS3 lenzen daar meer last van heeft dan verwacht? Ik zeg niet dat het zo is (ik ken de situatie bij de personen met disc read errors niet), maar het is wel een plausibele verklaring.quote:Trouwens, als je zoveel rookt dat de lens v/d drive last heeft van aanslag zou het laatste waar ik me druk over maak wel het leven van me console zijn
Het is maar wat je wilt, het lijkt er namelijk op dat de problemen zich vaker voor doen bij de nieuwe 40GB modellen ipv de oude 60GB.quote:Op vrijdag 7 maart 2008 18:01 schreef Deacon_Tigra het volgende:
kosten liggen nog best hoog idd.
Opschieten met die witte ps3's , kan ik mijn first-gen ps3 verkopen
En hoeveel % van de ps3 bezitters is dat totaal? Dat zijn de wenselijke cijfers, niet hoeveel ps3's er kapot gaan, maar het percentage van de hoeveelheid in gebruik.quote:Op maandag 10 maart 2008 23:49 schreef abruzzese het volgende:
Velen Playstation 3 bezitters vergissen zich in de ernst van de snel gaande kapotte drive .
Als je de Playstation 3 opstuurt naar Sony voor reparatie zou het 2 tot 3 weken duren maar dat er nu een enorme toename is van defecte Playstation 3 kan het zelfs 6 weken duren .
Zie hier Radar Tros tv : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&start=45
Maar op de Sony Playstation 3 Benelux forum gaat het er wel bizar slecht :
http://community.eu.plays(...)=3955437#post3955437
Begrijp me niet verkeerd, het is zeker heel vervelend en zelfs een klein beetje verontrustend dat er mensen zijn met 2 a 3 kapotte PS3's, maar dat er 'zelfs 60GB PS3's stuk gaan' is natuurlijk op zich niet zo vreemd. De 3 % (of meer zo je wilt) is natuurlijk wel ergens op gebaseerd.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:45 schreef abruzzese het volgende:
Als je playstation 3 nou eens een keer kapot zou gaan ( kapotte drive ) is dat gewoonweg domme pech .
Maar als je leest op forum,s dat sommige personen wel 2 tot 3 keer hetzelfde probleem ( kapotte drive ) hebben binnen korte termijnen is dat geen domme pech meer .
Stel voor dat er 50000 Playstation 3 verkocht zijn in de benelux en er 3% met kapotte drive te kampen hebben kom je uit op 1500 .
Mochten meerdere personen nou die pech hebben dat ze 2 tot 3 keer worden getroffen door kapotte drive dan is dat volgens mij geen 3% meer .
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=739397#739397
http://community.eu.plays....php?t=181722&page=32
Zelfs heb ik gelzen dat personen met een Playstation 3 60 GB zijn getroffen met kapotte drive,s en deze zouden stabieler zijn als de 40 GB ??
Ikzelf ben hem 2 tot 3 weken kwijt door reparatie en mocht de volgende kapot gaan vertrouw ik Sony Harware ook niet meer.
Heb vandaag nog gebeld met Sony Playstation 3 Service en deze persoon zij dat mijn console word omgeruild door een ander exemplaar en de kapotte playstation 3 worden later gerepareerd anders zou het Sony te veel geld en tijd kosten .
ow ja, die verhalen gingen ook rond aan het begin van het RROD-probleemquote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:38 schreef Ericjuh het volgende:
aan de mensen die de ps3 kapot hebben:
hebben jullie je wandcontactdoos geaard? Of hebben jullie een niet geaarde wandcontactdoos?
Lullig ja.quote:Op donderdag 13 maart 2008 16:45 schreef abruzzese het volgende:
Als je playstation 3 nou eens een keer kapot zou gaan ( kapotte drive ) is dat gewoonweg domme pech .
Maar als je leest op forum,s dat sommige personen wel 2 tot 3 keer hetzelfde probleem ( kapotte drive ) hebben binnen korte termijnen is dat geen domme pech meer .
Stel voor dat er 50000 Playstation 3 verkocht zijn in de benelux en er 3% met kapotte drive te kampen hebben kom je uit op 1500 .
Mochten meerdere personen nou die pech hebben dat ze 2 tot 3 keer worden getroffen door kapotte drive dan is dat volgens mij geen 3% meer .
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=739397#739397
http://community.eu.plays....php?t=181722&page=32
Zelfs heb ik gelzen dat personen met een Playstation 3 60 GB zijn getroffen met kapotte drive,s en deze zouden stabieler zijn als de 40 GB ??
Ikzelf ben hem 2 tot 3 weken kwijt door reparatie en mocht de volgende kapot gaan vertrouw ik Sony Harware ook niet meer.
Heb vandaag nog gebeld met Sony Playstation 3 Service en deze persoon zij dat mijn console word omgeruild door een ander exemplaar en de kapotte playstation 3 worden later gerepareerd anders zou het Sony te veel geld en tijd kosten .
PSN-Games kan je op 5 verschillende PS3's downloaden, dus dat zal het probleem niet zijn. (Uitzondering is volgens mij Warhawk).quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:34 schreef kepler het volgende:
weet je, zo begon het ook met het RROD-probleem op de 360 Eerst iedereen zo van: ow dat valt wel mee, tis normaal dat ze kapot, nee tis nog binnen de 5%, etc. Maar kijk waar we nu staan
Nee, de PS3 is degelijke kwaliteit ga ik vanuit. De gevallen die je nu ophaalt vallen inderdaad wel binnen die 5%, en zelfs zou het er iets boven liggen dan is het nog steeds geen ramp voor zo'n high-tech product als de PS3.
Je hebt trouwens het recht om je eigen console terug te krijgen (met een nieuwe console kan je volgens mij problemen krijgen met PSN-games enzo). Dat het hun teveel geld/tijd kost is niet jouw probleem Verder heb je volgens mij in NL gewoon 2 jaar fabrieksgarantie. Ik zou dus eerst eens goed uitzoeken wat precies je rechten zijn
staat los van het xbox gebeuren. Tis gewoon een vraag wat ik mij afvroeg.quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:41 schreef kepler het volgende:
[..]
ow ja, die verhalen gingen ook rond aan het begin van het RROD-probleem
Ik krijg nu toch wel een deja-vu
en als je nu zelf een bon maakt met daarop een datum wat binnen jaar valt?quote:Wat de garantie betreft, die is standaard bij Sony 1 jaar
dat snap ik Maar mensen dachten dat dit ook het probleem was met de RRODquote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:42 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
staat los van het xbox gebeuren. Tis gewoon een vraag wat ik mij afvroeg.
maar mag ik uit je reactie opmaken dat:quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:50 schreef kepler het volgende:
[..]
dat snap ik Maar mensen dachten dat dit ook het probleem was met de RROD
En je kan wel aannemen dat een PS3 een levensduur behoort te hebben van minimaal 5 jaar, dus dat is prima aan te vechten. Beetje ophef maken aan de telefoon helpt altijd een heleboelquote:Veel ondernemers en consumenten menen dat er een Europese wettelijke garantie bestaat van twee jaar.
Europese Richtlijn Koop en Garantie
In de Europese Richtlijn Koop en Garantie is inderdaad een wettelijke termijn van twee jaar opgenomen. Bij het omzetten van de Richtlijn naar Nederlands recht is er voor gekozen om deze twee jaar niet over te nemen. De richtlijn bevat namelijk minimale eisen waaraan lidstaten moeten voldoen.
Nederlandse wet
Omdat de Nederlandse wet er vanuit gaat dat u recht heeft op een deugdelijk product (een product dat beantwoordt aan de overeenkomst) zou de termijn van twee jaar een beperking zijn van uw rechten; veel producten gaan namelijk veel langer mee. Nederland biedt de consument dan ook een ruimere bescherming dan de Europese Richtlijn. Dit is toegestaan.
quote:Koopovereenkomst met de verkoper
Bij aanschaf van een product gaat u een koopovereenkomst aan met de verkoper. Die is degene die u een deugdelijk product moet leveren; hij mag u bij een slecht (ondeugdelijk) product niet doorverwijzen naar de fabrikant. De verkoper moetzelf voor een oplossing zorgen.
De verkoper kan op zijn beurt vervolgens wel zelf aankloppen bij de producent, maar daar hebt u als consument niets mee te doen.
Geen overeenkomst met de fabrikant
Met de fabrikant hebt u geen overeenkomst gesloten. Gaat u met uw ondeugelijk product toch direct naar de fabrikant, dan is deze vrij om aan de garantie allerlei beperkingen te verbinden. U moet dan bijvoorbeeld arbeidsloon betalen als een product moet worden gerepareerd.
Fabrieks- of verkopersgarantie kunnen overigens nooit afbreuk doen aan uw rechten volgens de wet; die gelden altijd.
kheb geen PS3 en geen geaard stopcontactquote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:52 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
maar mag ik uit je reactie opmaken dat:
a. jij een kapotte ps3 hebt/had?
b. jij je wandcontactdoos geaard hebt?
d'r is me namelijk ooit een keer verteld dat, als je een computer aan een niet geaard stopcontact plugt, de componenten eerder kapot zijn. Omdat ik toch vaak lees dat één persoon meerdere ps3 verslijt lijkt me dat er toch een verband moet zijn.
ik ben zelf ook geen expere op dat gebied, maar het zou zo kunnen zijn dat de bluray speler heel klein beetje statisch is. Als je een geaard stopcontact hebt dan ontlaat hij via stopcontact, maar als je dat niet hebt dan kan er volgens mij wel problemen voorkomen. Het kan zijn dat de bluray speler daar gewoon slecht tegen kan (wat dus niet het geval is bij de xbox, want die heeft geen bluray speler). Misschien dat bij het afspelen van de disc toch de drive een beetje statisch word (want de disc draait en lucht is negatief geladen).quote:Op vrijdag 14 maart 2008 00:57 schreef kepler het volgende:
[..]
kheb geen PS3 en geen geaard stopcontact
Maar volgens mij heeft een geaard stopcontact niks te maken met de stabiliteit van de voeding? Misschien dat het met statische electriciteit te maken heeft ofzo, maar dat zou dan voor elk electronisch apparaat gelden zoals je al aangeeft, en kan dus niet de (eventueel) hoger dan normale uitvalpercentages verklaren
Ze maken dat ding toch? Ze gaan je echt niet extra spullen geven hoorquote:Op vrijdag 14 maart 2008 17:23 schreef abruzzese het volgende:
Hopenlijk zijn die kapotte drive,s ( geen disc lezen ) een kinderziekte van Sony die ze kunnen oplossen .
Wat mij wel opvalt is dat je op gamesite,s niets leest over deze problemen met de Playstation 3 ?
Wel is het vervelend als je Playstation 3 minimaal 2 weken kwijt bent en je niet kunt gamen .
Eigenlijk zouden de winkelketens die gameconsole,s verkopen zeker een halfjaar omruil garantie moeten geven want zoals het nu gaat is gewoon klote .
Ik ga eens een goede brief schrijven naar Sony Service dat ze mij iets kunnen vergoeden om mij tegenmoed te komen voor die schade .
Ja want de failure rate ligt nu opeens ook rond de 10/15% (?)quote:Op vrijdag 14 maart 2008 18:43 schreef RickoKun het volgende:
en dán maar al die ps3 fanboys zeiken over de xdoosvolledraai dat ie zo vaak kapot ging!
Dat aantal is meer geloofwaardig dan die 3% .quote:Op vrijdag 14 maart 2008 21:43 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Ja want de failure rate ligt nu opeens ook rond de 10/15% (?)
De cjifers zijn gewoon bekend en bij de laatste meting lag de PS3 en de WII rond de 3% en was MS gezakt van 30% in het begin naar 15% nu.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:50 schreef abruzzese het volgende:
[..]
Dat aantal is meer geloofwaardig dan die 3% .
Als ik zo de forum,s af ga komt het zeker neer op zo,n 10% / 15%
denk wel dat je, mensen met een goede ps3 niet hoort, terwijl je mensen met een kapotte ps3 wel hoort.quote:Op zaterdag 15 maart 2008 15:50 schreef abruzzese het volgende:
[..]
Dat aantal is meer geloofwaardig dan die 3% .
Als ik zo de forum,s af ga komt het zeker neer op zo,n 10% / 15%
klopt, de percentages die gegeven waren komen dan ook van feiten en niet van mensen die gelijk roepen dat de mensen die wel een foute ps3 hebben minimaal 20% zijn ofzoquote:Op zondag 16 maart 2008 23:16 schreef Ericjuh het volgende:
[..]
denk wel dat je, mensen met een goede ps3 niet hoort, terwijl je mensen met een kapotte ps3 wel hoort.
Dat hebben ze bij MS beter geregeld dan. Op de 11de werkdag kreeg ik een splinternieuwe X360 .quote:Op maandag 10 maart 2008 23:49 schreef abruzzese het volgende:
Velen Playstation 3 bezitters vergissen zich in de ernst van de snel gaande kapotte drive .
Als je de Playstation 3 opstuurt naar Sony voor reparatie zou het 2 tot 3 weken duren maar dat er nu een enorme toename is van defecte Playstation 3 kan het zelfs 6 weken duren .
Zie hier Radar Tros tv : http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=57438&start=45
Maar op de Sony Playstation 3 Benelux forum gaat het er wel bizar slecht :
http://community.eu.plays(...)=3955437#post3955437
Want dat is natuurlijk een superlogische verklaringquote:Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef abruzzese het volgende:
Ik ben bang dat deze problemen ( geen disc lezen ) worden veroorzaakt door het downloaden van bepaalde bestanden .
dat werd bij de wii afgeraden volgens mij..quote:Dus misschien is proberen om een lensclean disc in de PS3 te stoppen (als die bestaan)
Jeez man, jij zoekt ook echt overal iets achter..quote:Op woensdag 19 maart 2008 00:25 schreef abruzzese het volgende:
Ik ben bang dat deze problemen ( geen disc lezen ) worden veroorzaakt door het downloaden van bepaalde bestanden .
Mijn Playstation 3 begaf het ook na het downloaden van een update Call of Duty 4 en daarna was alles over , is toch vreemd hé .
Gast koop een XBOX Eeuwige zeiksnorquote:Op donderdag 27 maart 2008 21:14 schreef abruzzese het volgende:
Er zijn Playstation 3 bezitters die denken dat overkomt mij niet dat mijn Playstation 3 defect gaat want er is maar een 3% wat kapot gaat , mooit niet hoor het percentage ligt velen malen hoger omdat de Bluray speler een onstabiele lazerlens heeft die geen lange levensduur heeft .
En hier blijft de lijst elke dag maar groeien :
http://community.eu.playstation.com/showthread.php?p=4145686&posted=1#post4145686
Jammer voor Sony , maar ik heb er geen vertrouwen meer in en ook al heb ik mijn tweede werken Playstation 3 die echt geen 5 jaar meegaat .
Bullshit , 1 jaar garantie stelt niks voor .
Voor die prijs kan je een nieuwe 360 aanschaffen in de winkelquote:Op vrijdag 7 maart 2008 15:58 schreef abruzzese het volgende:
kosten buiten garantie zijn namelijk nu:
40 gig: ¤198,44
60 gig: ¤249,48
Kan jij niet gewoon een read error krijgen?quote:Op vrijdag 11 april 2008 10:55 schreef SuperFruitig het volgende:
Kan deze debiele heksenjacht niet gewoon een slotje krijgen?
quote:Op vrijdag 11 april 2008 17:53 schreef JK het volgende:
[..]
Kan jij niet gewoon een read error krijgen?
Ik denk niet dat ze iedere PS3 gaan troubleshooten die ze binnen krijgen.quote:Op maandag 14 april 2008 09:26 schreef anielb het volgende:
ik begrijp het niet waarom het bij sony zo lang(2-6 weken) duurt?? Terwijl het een uurtje werk is om de blu ray laser te vervangen.!!!!!
Want dat is het daaadwerkelijke probleem dat de ps3 geen disks meer leest
hoe kan je geen winkelbon hebben?quote:Op dinsdag 22 april 2008 20:17 schreef Marcussi het volgende:
kickje. Mijn (gewonnen) PS3 is na 3 weken kapot. Hij pakt geen 1 spel meer. Wat kan ik nu het beste doen? heb geen winkel bon oid.
ja en?quote:Op dinsdag 22 april 2008 23:19 schreef xminator het volgende:
Lezen....
Wat fantastisch dat je je hiervoor geregistreerd hebtquote:Op woensdag 3 december 2008 21:21 schreef Fabian_1979 het volgende:
*jankverhaal wat nergens op slaat aangezien je in Nederland bij wet beschermd bent voor fouten van producten*
Welkom op FOKquote:Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef Fabian_1979 het volgende:
Paxlie.
Waar zie je die zin staan in mijn tekst??
Citeer me dan goed. Voel je jezelf soms zo kick dat je je geroepen voelt om voor een ander te denken.
Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je wil bereiken? Leg mij dan eens uit hoe je in Nederland beschermd bent voor fouten in producten? Ik weet het wel, maar het punt is dat Sony in dit geval daar weinig van aan trekt. Maargoed..vertel. Doe eens nuttig.
En ja ik heb me geregistreerd om deel te nemen aan dit forum. Waarom anders? Hoog vmbo gehalte hierzo...
Wat fantastisch dat jij mij zo'n zinvolle reactie hebt gegeven!
PS. Is er hier verder nog iemand met zinnige feedback?
Wat jij met Sony te doen hebt begrijp ik niet, je koopt een product bij een winkelier, als dat product vervolgens niet goed blijkt te zien, klop je aan bij die winkelier, niet bij de fabrikant.quote:Op woensdag 3 december 2008 22:29 schreef Fabian_1979 het volgende:
Ik begrijp sowieso niet helemaal wat je wil bereiken? Leg mij dan eens uit hoe je in Nederland beschermd bent voor fouten in producten? Ik weet het wel, maar het punt is dat Sony in dit geval daar weinig van aan trekt. Maargoed..vertel. Doe eens nuttig.
Je vergelijkt nou toch echt appels met peren. Sony biedt je een complete refurbished PS3 aan voor ¤200,quote:Op woensdag 3 december 2008 21:21 schreef Fabian_1979 het volgende:
I.p.v. dat ze erkennen dat dit een constructie fout is en ze dit defect zonder kosten voor me repareren, willen ze me 200,- euro voor een reparatie laten betalen. Welke ik overigens bij verschillende gameshops voor nog geen 100,- kan laten uitvoeren.
Ooooohh, je hebt wel ¤600 betaald voor een gameconsole.. En nou issie stuk.quote:Ze bieden geen goede oplossing aan iemand die in het verleden 600 euro voor het apparaat heeft neergelegd en na iets meer dan een jaar hier al geen gebruik meer van kan maken omdat deze stuk is.
Nee dat verwachten ze niet alleen, ze garandéren je zelfs dat de PS3 1 jaar probleemloos werkt.quote:Verwacht Sony in mijn geval dan dat de PS3 maar 1 jaar mee moet gaan?
I couldn't help myselfquote:Op vrijdag 5 december 2008 00:36 schreef SuperFruitig het volgende:
noes wat een gemiste aanwinst weer Why Pax Why
Daar gaat het fout, je hebt een overeenkomst met de winkelier, niet met sony.quote:PP / Fallen het klopt dat je als eerst naar de winkelier moet gaan met een defect, maar die hadden mij al direct aangegeven dat ik me bij Sony moest melden, omdat ik daar dus ook enkel 1 jaar garantie had gekregen. Toch bedankt voor de info!
DE HEKSENJACHT IS GEOPEND!!!11111zweidreiquote:Op dinsdag 9 december 2008 15:19 schreef Ludacriss het volgende:
Op http://www.trosradar.nl/index.php?id=948 zoeken ze mensen die problemen hebben gehad met hun PS3 of nog steeds hebben. Ik ga even een reactie sturen aangezien ik 3x in 1 jaar dit probleem heb gehad.
mijn maat had dit na 14 maanden. viel dus net buiten de garantie. kon hem alsnog onder garantievoorwaarden gratis laten repareren. goede zaak van playstation.quote:Op woensdag 5 maart 2008 21:50 schreef abruzzese het volgende:
Mijn Playstation 3 leest geen disc meer .
Heb mijn 40 GB geformateerd en ook dat leverde niks op .
Na een dag heb ik weer geprobeerd of mijn Playstation 3 disc zou lezen maar helaas .
Ik heb mijn Playstation 3 moeten opsturen naar Sony Service reparatiedienst .
Aankoop datum is 06-11-2007 .
Stel voor dat je Playstation 3 na een jaar deze problemen krijgt , wat dan ?????
Is de hardware dan toch niet vetrouwbaar van de Playstation 3 en krijgen wij Playstation 3 bezitters hetzelfde probleem zoals de Ring of Death van de Xbox 360 waar de garantie werd verlengd tot 3 jaar .
De problemen komen meer voor als jij denkt en als jij hetzelfde lees probleem met disc hebt doe je er verstandig aan om in deze forum dat te melden zodat Radar van de Tros contact met Sony opneemt vanwege garantie verlenging .
Hier link : http://forum.trosradar.nl:80/viewtopic.php?t=57438
quote:Op woensdag 3 december 2008 23:32 schreef Opa_vertelt het volgende:
Ooooohh, je hebt wel ¤600 betaald voor een gameconsole.. En nou issie stuk.
Welke oplossing wou je hebben dan, gratis vervanging van het meestgebruikte en
aan slijtage onderhevige onderdeel van de PS3 ná de garantietermijn? Kom op zeg..
[..].
En juist vanwege het feit dat je dat mag verwachten, kan je een beroep doen op het consumentenrecht.quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:59 schreef rival het volgende:
[..]
hallo opa, leuk dat je zo reageerd maar denk eens na....
de garantie is 12 maanden.... dus als je hem een jaar en een dag hebt, dan valt ie buiten de garantie..
je mag toch wel verwachten van een 600e apparaat dat die dan nog gewoon zonder problemen werkt?
of jij vind het heel logisch? en je denkt, nou helaas pech. nieuwe kopen?
kommop zeg....
Mijn ervaring is dat, mits je je niet al te hufterig aan de telefoon gedraagd,quote:Op dinsdag 9 december 2008 15:59 schreef rival het volgende:
[..]
hallo opa, leuk dat je zo reageerd maar denk eens na....
de garantie is 12 maanden.... dus als je hem een jaar en een dag hebt, dan valt ie buiten de garantie..
Ah, één Bart Smit medewerker herkent het probleem niet, dus zal het wel niet bestaan. Logische redenering.quote:Op dinsdag 9 december 2008 20:16 schreef RaymanNL het volgende:
Ik heb nog nooit problemen gehad met de lens, ik maak het ook echt weinig mee in de winkel. Ik snap niet dat radar hier ineens zoveel aandacht aan wilt besteden
das ook "mijn" ervaring....quote:Op dinsdag 9 december 2008 19:55 schreef Opa_vertelt het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat, mits je je niet al te hufterig aan de telefoon gedraagd,
Sony niet moeilijk doet om een maandje meer of minder.. That's all.
Maar ik ben dan ook bevooroordeeld.
En waarom heb je geen bon meer??quote:Op woensdag 24 december 2008 08:39 schreef m3lis het volgende:
heeft iemand misschien nog een bon voor me van een 40 gb anders helpen ze me niet en mijn ps 3 leest ook geen disc's meer alvast bedankt
Ik werk niet in de Bart Smit, ik werk in een electronica zaak. En wij verkopen zoveel PS3's dat ik wel kan zeggen dat het hardstikke meevalt. Ik had het er gisteren nog met mijn collega's over, en die zeiden exact hetzelfde. We krijgen 10 keer zoveel Xboxen terug dan PS3's.quote:Op dinsdag 9 december 2008 21:59 schreef PP. het volgende:
[..]
Ah, één Bart Smit medewerker herkent het probleem niet, dus zal het wel niet bestaan. Logische redenering.
zit je via wireless?quote:Op zondag 28 december 2008 11:01 schreef IkkuhNL het volgende:
Mijn PS3 Kan geen updates voor games downloaden.
Elke keer als ik update dan meldt hij me af bij PlayStation Network :S
Weet iemand wat het probleem is?
Dan gok ik zomaar dat je verbonden zit met een Linksys apparaat. Moet je ff googlen op het typenummer van je router. Er zijn een paar types die problemen geven bij de PS3quote:Op zondag 28 december 2008 11:12 schreef IkkuhNL het volgende:
Ja.
OKe Alvast bedanktquote:Op zondag 28 december 2008 11:25 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Dan gok ik zomaar dat je verbonden zit met een Linksys apparaat. Moet je ff googlen op het typenummer van je router. Er zijn een paar types die problemen geven bij de PS3
Nee, je bent gewoon een prutser. Als hij je disks niet wil lezen zal het inderdaad wel iets met je bluray speler te maken hebben, en het lijkt mij sterk dat een firmware update daar de oorzaak van is.quote:Op donderdag 1 januari 2009 23:39 schreef muisje-eliza het volgende:
R.I.P. de mijne
en die heb ik al n keertje opengemaakt omdat ik vogeltjes heb en die zijn iets stoffiger dan gewoon een kat. Bij mn ps2 ging dat prima, openmaken, schoonmaken..huppetee en ging weer n paar maanden als een zonnetje. Deze ps3 ging "dacht ik" ook beter toen ik de lens had schoongemaakt. Na een firmware update begon ie steeds minder te presteren, en moest ik spelletjes steeds vaker "erin en eruit" doen voor ie überhaubt doorkreeg wat voor moeite ik aan het doen was. Nu is t dus officieel, hij is dood.
Veel mensen denken dat het aan de lens ligt, als dat zo is koop ik een nieuwe en plak ik m dr zelf wel in. T rare is, is dat het bij mij na een firmware update bergafwaards ging...zou het wel aan de lens liggen dan? of is het gewoon domme pech
daar ging het foutquote:Op donderdag 1 januari 2009 23:39 schreef muisje-eliza het volgende:
R.I.P. de mijne
en die heb ik al n keertje opengemaakt
Wat was er aan de hand en wat heb je gedaan?quote:Op zondag 4 januari 2009 21:48 schreef muisje-eliza het volgende:
tuurlijk nou geweldig advies maar hij doet het weer
Zelf gemaakt
quote:Op maandag 5 januari 2009 00:26 schreef Fallen het volgende:
[..]
Wat was er aan de hand en wat heb je gedaan?
die was al voorbijquote:Op maandag 5 januari 2009 12:40 schreef lekzzz het volgende:
Maar wel einde garantie dan he, of was die periode al verstreken?
Dat wordt opsturen dusquote:Op zaterdag 14 februari 2009 17:18 schreef fleurzter het volgende:
Toen heb ik hem maar helemaal afgesloten en de knop achter ingedrukt en weer aangedaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |