abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57113906
Sinds enige tijd (nu 4 maanden) heb ik een blox ingeschakeld voor internet op mijn mobiel bij vodafone. Ze hanteren een FUP van 10x het gemiddelde verbuik.

Ook ik heb nu de inmiddels bekende vage brief gekregen dat ik meer verbruik. In de brief staat NIET over welke periode het gaat, staat NIET hoeveel ik verbruikt heb en staat NIET wat het gemiddelde verbruik is in de betreffende periode. Ik word echter wel vriendelijk verzocht mijn verbruik aan te passen......

De vele mb's die ik verbruikt heb komt doordat mij belooft is (via de info op de website en door verschillende medewerkers van de afd data van vodafone) dat de combi internet blox en een abo op tunin.fm (digitaal radioportaal) ----> ONBEPERKT (dus niet zorgeloos) luisteren mogelijk maakte. Inmiddels is obv mijn telefoninsche uiting van ongenoegen de website aangepast EN mij verteld dat ik binnende FUP moet blijven.

Na contact met Vodafone melden zij dat het gemiddelde op 20-25 mb aan data verbruik is. Maar dat melden ze al vanaf de zomer van 2007 heb ik begrepen. Het is voor de gebruiker niet inzichtelijk laat staan controleerbaar.

Ik wil dan ook tot het volgende oproepen:

ALLE VODAFONE GEBRUIKERS MET INTERNET BLOX GA DATA IN EEN MAAND GENEREREN; MAX LATEN WE ZEGGEN 200 MB. EN BRENG ZODOENDE HET GEMIDDELDE OMHOOG !!!

Niets illegaals aan en uiteindelijk voordelig voor iedereen.
  zondag 2 maart 2008 @ 21:51:18 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57114064
Of ga naar de concurrent. Dat zal ze leren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57114401
sorry hoor maar hier is het ook niet voor gemaakt natuurlijk ... zet gwn een lading mp3's op je phone en klaar ...
pi_57114579
Streaming radio is heel normaal voor mobiele toepassingen.

Ik heb net mijn contract verlengd met 2 jr........... Ik krijg graag wat me beloofd is.

Maar inderdaad bij Tmobile is het werkelijk onbeperkt !!
pi_57114840
Had ik ook last van, dat digitale radio luisteren is best mb's verslindend.. moet je maar is in je logboek kijken.
Kreeg een brief en vreemd genoeg een maand later ook nog een smsje, terwijl ik daarna toch echt niet meer dan 50mb verbruikt heb. Ben er wel op gaan letten namelijk.:O
pi_57115021
Ik doe mee, deze maand al 330 dankzij vodafone tv. Maar die data telt geloof ik niet mee.
T-mobile is wel onbeperkt maar niet zo snel.
pi_57115624
Ik heb laatst een berekening gemaakt wat ik zou verbruiken bij een maand luisteren naar een i-net radio van 192kbps en dat was 3 gig nu maakt dat voor een adsl verb. niet uit maar ik denk dat dat wel voor Vodafone uit maakt.
MAAR Vodafone mag van haar kant wel absoluut duidelijker zijn in hun communicatie over hun producten.

Vergeet trouwens ook niet dat zij zakelijke gebruikers hebben die veel geld betalen voor hun data abonement en als je als consument voluit kan data trekken gaat de zakelijke markt zeuren van " ja heee wij betalen 50 a 100 euro voor een open i-net en die consument maar 10 euro". dat is niet eerlijk.

Dus ik zou eigenlijk zeggen VODAFONE kom met betere informatie over vodafone bloks en leg uit wat in JULLIE ogen een FUP (FAIR USE policy) is.

ik mijn ogen is dat 1 gig per maand of 500MB per maand lijkt me wel redelijk voor 10 euro.
en vodafone naast normale gebruikers heb je ook TWEAKERS die willen meer doen dus houd dat ook in gedachte.
ik doe veel dingen zo als MSN, surfen, mailen, Mirc, streaming
Sorry voor de evt. spelfouten maar ik heb een lichte vorm van dyslectie
pi_57115824
tvp, ik heb dit ook.
pi_57119430
Ik meen te weten dat ik ergens heb gelezen dat het gemiddelde verbruik 50MB was, met het surfen nar mobiele sites kun je dan inderdaad nooit over de 500MB gaan (10x gemiddeld). Maar het is verrekte lastig, of eigenlijk onmgelijk om te weten te komen hoeveel data je mag slurpen.

Gisteren maar wat streams gekeken, was al 30MB op een paar minuutjes.
pi_57129305
Is er al iemand die zeker weet hoe hoog het gemiddelde verbruik inmiddels is ?
pi_57133401
Even van de Vodafone site geplukt:
* Zorgeloos = vrijwel onbeperkt surfen binnen Nederland op het internet via je mobiel: surfen, chatten en e-mailen. Het datagebruik mag niet regelmatig 10x zoveel (of meer) per maand zijn dan het gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.

Dus dat betekent: meerdere maanden achter elkaar teveel dataverkeer levert een waarschuwing op.
pi_57133523
En even de complete voorwaarden van Vodafone:
Zorgeloos Internet
- Met “Zorgeloos Internet” kun je binnen Nederland op het internet vrijwel onbeperkt
surfen, chatten en e-mailen op je mobiele telefoon, dat wil zeggen dat het
datagebruik niet regelmatig tien keer zoveel (of meer) per maand mag zijn dan het
gemiddelde datagebruik van alle gebruikers.
- Indien Contractant een datagebruik heeft dat tien keer zoveel (of meer) per maand is
dan het gemiddelde van alle gebruikers, zal Vodafone contact opnemen met
Contractant om het gebruik te matigen. Duurt dit datagebruik echter drie maanden
binnen een periode van 12 maanden, dan behoudt Vodafone zich het recht voor om
Zorgeloos Internet te beëindigen en Contractant een passend aanbod te doen.
- Bij Zorgeloos Internet is het onder meer niet toegestaan de mobiele telefoon
te gebruiken als modem voor PC, laptop e.d. of voor VOIP en SMSoIP.
- Vodafone behoudt zich het recht voor om ingeval van misbruik Zorgeloos
Internet per direct te beëindigen.
- Bij Zorgeloos Internet is datagebruik in het buitenland uitgesloten. Datagebruik in
het buitenland wordt apart in rekening gebracht tegen de daarvoor geldende
tarieven.

Het helpt dus inderdaad als iedereen flink wat dataverkeer genereert
Ze nemen het gemiddelde en als jij dat drie maanden per jaar minstens 10x overschrijdt, dan heb je een probleem(pje). Nou ja, in elk geval een brief thuis.
Zal me benieuwen hoe snel ze dit gaan veranderen, steeds meer mensen nemen mobiel internet en dus gaat ook het gemiddelde (denk ik dan toch) omhoog.
pi_57134693
Dussssssssssssssss is er al iemand (vodafone webteam.....) die mij/ons kan vertelllen hoe hoog het gemiddelde IS op dit moment ??????????????????
pi_57136198
quote:
Op maandag 3 maart 2008 20:26 schreef beezerone het volgende:
Dussssssssssssssss is er al iemand (vodafone webteam.....) die mij/ons kan vertelllen hoe hoog het gemiddelde IS op dit moment ??????????????????
Nope. De klantenservice kon me niet helpen, wel de belofte om het uit te zoeken.

[ Bericht 4% gewijzigd door Osramp op 03-03-2008 21:40:03 ]
pi_57136353
In de voorwaarden staat duidelijk dat er wordt uitgegaan van een gemiddeld gebruik van circa 50 MB per maand, ik gebruik vodafone mobiel internet voor mobiel internet/email (elke 5 minuten wordt de email gechecked en binnen gehaald) en af en toe wat browsen en gemiddeld heb ik de afgelopen maanden inderdaad 20-30 MB (volgens het tellertje op de telefoon) lijkt me best reeel dat ze niet willen dat je er videos mee gaat binnen halen of radio gaat luisteren... Het si best handig om algemene voorwaarden af en toe eens door te kijken....
Gelukkig zonder haar
pi_57136488
Je kan beter zeggen dat de wil vd klantenservice er niet is om je te helpen !!! 't Zal toch maar zo zijn dat het gemiddeld 100 mb is............................

Dan mag iedereen zo maar 1GB verbruiken, nou dan zijn de poppen aan het dansen.

Even zonder cynisch te willen doen. Het is net zoals met het "gewone" internet 10 jr geleden. Toen was er ook een FUP. Het is gewoon niet vol te houden.......... Een kwestie van tijd zullen we maar zeggen. En ik wil graag een handje helpen om de tijd wat sneller te laten gaan.

WIE HELPT ER MEE ?
pi_57136624
De klantenservice stuurde me een sms met een antwoord. Het gemiddelde verbruik is 20 tot 25MB per maand. Live abbonementen voor radio of TV zijn daarvan uitgesloten.
Dus je moet voor al het overige verkeer onder de 250MB blijven. Voor surfen voldoende, maar voor de rest veel te weinig, met name voor streaming media.
pi_57137790
Heel eigenaardig antwoord. Ik was vanmiddag in een vodafone winkel en daar wist men mij tevertellen dat het gemiddelde inmiddels 30-50 mb was !!!!!!!!!!!!!!!!!!

Het kan toch ook niet vanaf juni 2007, 20-25 mb zijn ???????????????

Vodafone wil graag dat het 20-25 mb is, lijkt mij zo
  maandag 3 maart 2008 @ 23:34:11 #19
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_57140136
Opvallend dat niemend hier zijn Vodafone rekening durft te plaatsen.
Ik heb "per ongeluk" 1 kutplaatje van vodafone gedownload. Die paar bytes kostte mij 1 Euro extra.
Dat was mijn eerste en laatste kennismaking met vodafone-live.

Ik kijk wel uit voordat ik die "Live" toets weer aanraak, hoewel die zeer sneaky in de "terug"-toets op het toetsenbord zit.

Weet iemand een site voor debranding de W910i ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_57140994
Ow ik dacht dat het 50 MB per maand was btw..
pi_57176891
Iemand die het gemiddelde echt weet ? Webteam misschien ?
pi_57177386
Het gemiddelde doet er niet toe, vodafone heeft in de voorwaarden staan dat zij 50 MB per maand als "normaal gebruik" beschouwen, en dat je, als je meerdere maanden achter elkaar meer verbruikt, een waarschuwing krijgt.
Gelukkig zonder haar
pi_57179545
quote:
Op woensdag 5 maart 2008 17:16 schreef TeChNo2 het volgende:
Het gemiddelde doet er niet toe, vodafone heeft in de voorwaarden staan dat zij 50 MB per maand als "normaal gebruik" beschouwen, en dat je, als je meerdere maanden achter elkaar meer verbruikt, een waarschuwing krijgt.
50MB heb ik in de voorwaarden niet gevonden?? Alleen 10x het gemiddelde verbruik, dat dus hooguit 25MB is. Dus dan kun je max 250MB per maand verbruiken wat al beter is als 50MB.
pi_57182554
precies !! Er is een FUP van 10 maal het gemiddelde.

DUS NOGMAALS DE VRAAG WIE WEET HET GEMIDDELDE ECHT WANT IK GELOOF VODAFONE NIET.

Het kan toch niet zo zijn dat al meer dan een half jaar het gemiddelde hetzelfde blijft. Mobiel internet is booming.
Nergens op de website van Vodafone wordt inzichtelijk gemaakt hoe hoog het gemiddelde is.
  woensdag 5 maart 2008 @ 21:04:59 #25
61284 Folkwin
Muisje op het kruisje!
pi_57182579
quote:
Op maandag 3 maart 2008 23:34 schreef sooty het volgende:
Weet iemand een site voor debranding de W910i ?
http://www.davinciteam.eu/index.html
"I don't know things I'm supposed to know, but I do know things I'm not supposed to know"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')