abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:02:19 #1
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_57092161
Er komt weer een nieuwe subsidie regeling voor zonnepanelen.
Daarom wil ik me goed voorbereiden op de aanschaf van deze panelen.
Wie heeft ze al en waar moet ik vooral op letten.
Ben van plan om ongeveer 1000 kwh op jaar basis op te wekken.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:14:00 #2
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_57092551
Misschien heb je hier iets aan: http://www.polderpv.nl/
  zaterdag 1 maart 2008 @ 22:59:47 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_57094170
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:14 schreef Keiichi het volgende:
Misschien heb je hier iets aan: http://www.polderpv.nl/
Sjeez, wat een ellendige klotesite .
  zaterdag 1 maart 2008 @ 23:05:20 #4
3185 Adelante
To let it go now
pi_57094367
Ik zag laatst die milieu minister zeggen dat de techniek voor zonne-energie nog niet was uitontwikkeld en het dus ook voorlopig (ondanks subsidies) nog niet kostendekkend is gedurende de levensduur van zo'n paneel
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_57094819
Daar heeft de milieuminister gelijk in.

Zonnepanelen zijn ontzettend duur en leveren momenteel nog relatief weinig elektriciteit. Daardoor duurt het nogal lang voordat je de kosten eruit hebt. Aan de andere kant zal energie waarschijnlijk wel duurder gaan worden, waardoor je meer bespaart met een zonnepaneel.

Ik denk dat een windmolentje zichzelf sneller terugverdient, maar dat is niet altijd een optie al zijn daar de laatste tijd ook mere verbeteringen in (zoals de windurbines met verticale as)
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 1 maart 2008 @ 23:49:36 #6
113667 Keiichi
Konnichiwa!
pi_57095693
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 22:59 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Sjeez, wat een ellendige klotesite .
Ik weet, het is niet mijn site, maar er staat behoorlijk wat op.
pi_57095813
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 23:49 schreef Keiichi het volgende:

[..]

Ik weet, het is niet mijn site, maar er staat behoorlijk wat op.
De website op zich is een beleving.
kerst op aarde
  zondag 2 maart 2008 @ 00:45:56 #8
156233 geelster
kritisch blijven
pi_57096723
Merci voor de opbeurende opmerkingen.

Probleempjes?

Vragen?

Genoeg te vinden. Opmaak kan beter, maar actualiteit over zonnestroom heeft bij mij prioriteit.

250-300 unieke bezoekers per dag voor een particuliere non-profit "klote-site" vind ik nog wel meevallen...

Met vriendelijke groet,

de webmaster van ... Polder PV
Sunlight is for free, electricity is not
pi_57097406
Een gemiddeld huishouden verhuist toch elke zeven jaar? Heb je tegen die tijd de investering terugverdiend of mag dan de volgende eigenaar ervan profiteren?

Trouwens, die panelen zijn bij wooncomplexen toch ook geregeld gewoon eigendom van de energiemaatschappij?
pi_57099535
quote:
Op zaterdag 1 maart 2008 23:05 schreef Adelante het volgende:
Ik zag laatst die milieu minister zeggen dat de techniek voor zonne-energie nog niet was uitontwikkeld en het dus ook voorlopig (ondanks subsidies) nog niet kostendekkend is gedurende de levensduur van zo'n paneel
Met die subsidie wordt het dus wel kostendekkend. De subsidie zit als volgt in elkaar:

Een zonnepaneel kost 20.000 euro. Het bespaart 1.000 euro per jaar. De gemiddelde levensduur van een zonnepaneel is 13 jaar. Dat betekent dus dat je nog 7.000 euro tekort komt (gemiddeld) en dat bedrag kun je dus als subsidie krijgen.
pi_57100110
Dus dennisdotcom, eigenlijk heb je er gewoon een hoop werk van (het moet ook nog geïnstalleerd worden) en uiteindelijk schiet je er geen euro mee op?
  zondag 2 maart 2008 @ 10:55:46 #12
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57100144
1 zonnepaneel 20.000 euro?
Dus mijn ouders hebben voor 1.2 miljoen op het dak liggen?

Super.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 2 maart 2008 @ 11:07:30 #13
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57100304
quote:
Op zondag 2 maart 2008 09:50 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Met die subsidie wordt het dus wel kostendekkend. De subsidie zit als volgt in elkaar:

Een zonnepaneel kost 20.000 euro. Het bespaart 1.000 euro per jaar. De gemiddelde levensduur van een zonnepaneel is 13 jaar. Dat betekent dus dat je nog 7.000 euro tekort komt (gemiddeld) en dat bedrag kun je dus als subsidie krijgen.
een beetje redelijk zonnepaneel kost je ongeveer 800 euro voor een 130w exemplaar.
Leg er 10 op je dak, ben je 8000 euro verder en heb je 1040 Wh per dag. (10Kwh) doe dat maal 365 dagen
en je zit op 3796 Kwh per jaar. TS wil 1000Kwh per jaar opwekken dan heb je er dus bijna 4x zo weinig nodig dus geen 10 stuks maar 3 of 4 van die dingen. Dat kost je dus 3200 euro ongeveer. Nog wat accu's en regelapparatuur erbij en je komt met 4-5000 euro al een heel eind.

1000Kwh kost je bij een gemiddelde stroomleverancier een euro of 280 - 300. dus in 17 jaar heb je je investering terug. Aangezien prijzen alleen maar blijven stijgen zal dat wel korter worden (denk jaar of 15) en aangezien de zonnepanelen een levensduur van ongeveer 30-40 jaar hebben zijn ze wel rendabel, alleen duurt het even.

Alleen het gevoel dat je onafhankelijk bent van de stroomleveranciers en het net is denk ik onbetaalbaar
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57100324
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:52 schreef Colin1985 het volgende:
Dus dennisdotcom, eigenlijk heb je er gewoon een hoop werk van (het moet ook nog geïnstalleerd worden) en uiteindelijk schiet je er geen euro mee op?
Inderdaad. Hooguit als je zonnepanelen langer dan de gemiddelde levensduur meegaan. Maar zoals hierboven al genoemd, moet je dan niet ook nog eens tussentijds verhuizen.

Eigenlijk is het dus alleen leuk als je een milieufreak bent en het daarvoor doet.
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:55 schreef GizartFRL het volgende:
1 zonnepaneel 20.000 euro?
Dus mijn ouders hebben voor 1.2 miljoen op het dak liggen?

Super.
Het was slechts een rekenvoorbeeld. Echter, de gedachte achter de berekening klopt wel .
pi_57100416
Joh als ik een sjieke keuken in mn huis zet, betaalt de koper daar toch ook voor. Ik neem aan dat je de zonnepanelen ook gewoon meeneemt in je verkoopprijs, dus beetje kromme redenering.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  zondag 2 maart 2008 @ 11:23:12 #16
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_57100520
quote:
Op zondag 2 maart 2008 11:08 schreef dennisdotcom het volgende:


Het was slechts een rekenvoorbeeld. Echter, de gedachte achter de berekening klopt wel .
Ah, dacht al.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
  zondag 2 maart 2008 @ 11:27:29 #17
3185 Adelante
To let it go now
pi_57100585
quote:
Op zondag 2 maart 2008 11:07 schreef Metro2005 het volgende:

Alleen het gevoel dat je onafhankelijk bent van de stroomleveranciers en het net is denk ik onbetaalbaar
Volgens mij ben je hier in NL nooit onafhankelijk van een stroomleverancier, die paneeltjes moet je aansluiten op het netwerk en het teveel aan opgewekte energie moet de leverancier in mindering brengen op je kosten. Maar als er een stroomuitval is in jouw stad, heb jij net zo goed geen energie, ondanks paneeltjes...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 2 maart 2008 @ 11:28:30 #18
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57100602
quote:
Op zondag 2 maart 2008 11:27 schreef Adelante het volgende:

[..]

Volgens mij ben je hier in NL nooit onafhankelijk van een stroomleverancier, die paneeltjes moet je aansluiten op het netwerk en het teveel aan opgewekte energie moet de leverancier in mindering brengen op je kosten. Maar als er een stroomuitval is in jouw stad, heb jij net zo goed geen energie, ondanks paneeltjes...
daar kan je voor kiezen, het hoeft niet. JE kunt ook gewoon zelfvoorzienend worden
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  zondag 2 maart 2008 @ 11:32:29 #19
1571 marky
Heerlijk.... sleur
pi_57100666
quote:
Op zondag 2 maart 2008 01:29 schreef k_man het volgende:
Een gemiddeld huishouden verhuist toch elke zeven jaar? Heb je tegen die tijd de investering terugverdiend of mag dan de volgende eigenaar ervan profiteren?
Nee die heb je niet terug verdient in 7 jaar tijd. Je mag hopen op een jaar of tien en dan moet de converter niet stuk gaan (en dat gebeurd nog wel eens in 10 jaar tijd) want dan duurt het nog langer

De prijzen van elektra stijgen nu wel maar het kan ook nog maar eens zo zijn dat ze gaan zakken (vorig jaar ook gebeurd) dan gaat het dus weer langer duren.

Als je het voor het milieu doet kan je beter groene stroom nemen betaal je ook meer voor maar je weet wel wat je krijgt. Doe je het voor het geld laat dan maar zitten de kWh prijs is zelfs met subsidie gewoon te hoog.
  zondag 2 maart 2008 @ 11:33:45 #20
3185 Adelante
To let it go now
pi_57100687
quote:
Op zondag 2 maart 2008 11:28 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

daar kan je voor kiezen, het hoeft niet. JE kunt ook gewoon zelfvoorzienend worden
volgens mij MAG dat niet, maar geheel zeker ben ik niet...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  zondag 2 maart 2008 @ 11:35:55 #21
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_57100717
Onlangs zijn er ook nieuwe zonnepanelen ontwikkeld die die giftige stoffen (die er vroeger in zaten) niet meer nodig heeft. Ook de productie ervan is velen malen versneld, wat het totaalplaatje op het gebied van financien voor die zonnepanelen vele malen aantrekkelijker maakt.

Ik zal eens kijken of ik er wat van terug kan vinden.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_57100803
Zonnepanelen zijn nu misschien nog niet rendabel genoeg, maar dat zal de komende jaren waarschijnlijk sterk veranderen.
De huidige energieprijzen zullen namelijk niet gaan dalen maar eerder sterker gaan stijgen, waardoor het steeds aantrekkeliker word om van nieuwe technieken gebruik te gaan maken.

De huidige Nederlandse gasvoorraad is ook veel minder dan gedacht.
( voor degene die zich afvragen wat de gasvoorraad hiermee van doen heeft, er zijn ook gasgestookte energiecentrales in Nederland, naast de kolencentrales en overige. )
In 2004 werd deze met zo`n 130 miljard kubieke meter verlaagd, en er wordt nog teveel geleund op niet ontdekte gasvelden.
Met de huidige winning en voorraad van het Nederlands aardgas kunnen we zo`n 20 jaar vooruit.

Natuurlijk is dat dan niet het einde van het gastijdperk,immers in rusland liggen zeer veel grote gasvelden.
De vraag is alleen tegen welke prijs we dat dalijk kunnen inkopen, wat dat betreft heeft rusland en gazprom tot nu toe bewezen dat ze niet echt te vertrouwen zijn wat economische samenwerking betreft.
De vraag is dan ook of dit in de toekomst voor een stabiele wereld zal zorgen.

Al met al, kunnen we beter concluderen dat we beter zo snel mogelijk masaal over kunnen stappen dan pas op de lange termijn.
Hiermee besparen we op onze gasvoorraad waardoor we langer onafhankelijk zullen blijven.
Het is dus niet alleen iets voor milieu-freaks, maar ook wat voor degene die liever onafhankelijk blijven dan dat ze hun handje op moeten houden.
  zondag 2 maart 2008 @ 12:39:29 #23
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_57101846
quote:
Op zondag 2 maart 2008 10:55 schreef GizartFRL het volgende:
1 zonnepaneel 20.000 euro?
Dus mijn ouders hebben voor 1.2 miljoen op het dak liggen?

Super.
Hebben die echt zonnepanelen of zonnecollectoren?

Straks in het nieuwe huis krijgen we ook zo'n zonnecollector op het dak
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zondag 2 maart 2008 @ 14:07:05 #24
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_57103629
quote:
Op zondag 2 maart 2008 11:33 schreef Adelante het volgende:

[..]

volgens mij MAG dat niet, maar geheel zeker ben ik niet...
Waarom niet, je mag toch gewoon kiezen voor géén stroomlevering? Als ik in het donker bij een kaars wil zitten dan moet ik dat toch zelf weten
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_57109411
ik heb met toch laten vertellen dat investeren in zonnepanelen voordeliger is dan het geld beleggen.

In belgië toch, (financieel) rendement zou op 7-8 % liggen. In belgie krijg je er wel veel subsidie voor bij mijn weten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')