abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:12:46 #1
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_56880424
De zoekfunctie ligt er weer eens uit en via google vond ik 2 oude topics, 1 uit 2003 en 1 uit 2006.
beide dus flink gedateerd.

Ik ben voor mijn studie op zoek naar een anti-kraak adres in Utrecht.
lekker anti-kraak samen wonen met mijn vriendinnetje die daar ook haar opleiding gaat vervolgen.

Het probleem? de meeste nt-kraak beheerders werken met het voordracht systeem, m.a.w. je moet al iemand kennen die via hun anti-kraak woont, en wij kennen daar dus nog helemaal niemand.

Heeft iemand nog tips voor mij? of kan jij mij zelf voordragen?

Benaderd:
Camelot
AD-HOC, alleen deze heeft heel erg weinig locaties in Utrecht (stad)
HOD, geen bekenden die anti-kraak wonen via deze beheerder.
pi_56880681
Anti-kraak BV in Utrecht, zit ook in andere steden. Heb er zelf 3 maanden van gehuurd (ook in Utrecht) Het was wel relaxed, maar je moet wel veel dingen zelf regelen (gas, water, electra) Ook nog aardig wat extra kosten van gemeente e.d. Uiteindelijk is het niet zo goedkoop als je denkt, tenminste, dat viel mij op.
En daarbij: je kan er elk moment uit gezet worden. Jij hebt bij hen 2 weken opzegtermijn, maar zij hoeven ook maar 2 weken van tevoren te zeggen dat je eruit moet. En ze zijn niet verplicht iets anders voor je te vinden.

Ben benieuwd!
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:27:24 #3
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56880698
Wat kost dat nou nog dan, zo'n antikraakpandje?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  donderdag 21 februari 2008 @ 11:32:05 #4
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_56880784
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:26 schreef BalLon het volgende:
Anti-kraak BV in Utrecht, zit ook in andere steden. Heb er zelf 3 maanden van gehuurd (ook in Utrecht) Het was wel relaxed, maar je moet wel veel dingen zelf regelen (gas, water, electra) Ook nog aardig wat extra kosten van gemeente e.d. Uiteindelijk is het niet zo goedkoop als je denkt, tenminste, dat viel mij op.
En daarbij: je kan er elk moment uit gezet worden. Jij hebt bij hen 2 weken opzegtermijn, maar zij hoeven ook maar 2 weken van tevoren te zeggen dat je eruit moet. En ze zijn niet verplicht iets anders voor je te vinden.

Ben benieuwd!
volgens mij werd via HOD en AD-HOC het gas water elektra, en dus ook douche, keukenblokl e.d. door de verhuurder geleverd.

via AD-HOC kost het 160 euro p.p. en met samenwonen 135 oid p.p.
pi_56880863
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:26 schreef BalLon het volgende:
Anti-kraak BV in Utrecht, zit ook in andere steden. Heb er zelf 3 maanden van gehuurd (ook in Utrecht) Het was wel relaxed, maar je moet wel veel dingen zelf regelen (gas, water, electra) Ook nog aardig wat extra kosten van gemeente e.d. Uiteindelijk is het niet zo goedkoop als je denkt, tenminste, dat viel mij op.
En daarbij: je kan er elk moment uit gezet worden. Jij hebt bij hen 2 weken opzegtermijn, maar zij hoeven ook maar 2 weken van tevoren te zeggen dat je eruit moet. En ze zijn niet verplicht iets anders voor je te vinden.

Ben benieuwd!
Dat van die opzegtermijn viel me wel flink tegen. Ook al bleek achteraf dat al veel langer dan twee weken bekend was dat we moesten verhuizen, het werd altijd exact twee weken vantevoren gemeld.
Heb op drie locaties gewoond: een winkelpand (9 mnd), een 2kamerapp. (3 mnd) en 4 weken in een kantoorpand dat ik zo vervelend vond dat ik naar een gewone kamer ben verhuisd.
Je moet het geluk hebben dat je ergens lang kan blijven wonen, als er niet alle voorzieningen aanwezig zijn, is er weinig haast het wel te regelen, en als je eruit moet is het nog maar de vraag of je doorgeplaatst (kan) word(en).
Soms is het bijna kamperen; moest met 5 man een douche delen waarbij je als je 's nachts ging na 5 minuten al geen warm water meer had.

Maar het kan ook erg leuk en gezellig zijn hoor

Ik betaalde 145/mnd inc.
Het mooi kotsende meisje.
pi_56880940
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:32 schreef luciferist het volgende:

[..]

volgens mij werd via HOD en AD-HOC het gas water elektra, en dus ook douche, keukenblokl e.d. door de verhuurder geleverd.

via AD-HOC kost het 160 euro p.p. en met samenwonen 135 oid p.p.
Zou best kunnen, ik heb geen idee. Bij anti-kraak BV werkt het in ieder geval niet zo en moet je het zelf regelen en betalen. Een pand kost 150 euro excl. Uiteindelijk kwam het bij mij uit op zo'n 300 euro per maand.
Ik weet er trouwens nog een: http://www.snelwonen.nl. Daar was ik ook ingeschreven, maar heb maar 1 keer bericht gehad dat ze iets hadden. Daar reageerde ik op, maar iemand anders die langer ingeschreven stond was me voor. Dat was trouwens wel inclusief gas, water en elektra. Inschrijven kost geloof ik 15 euro ofzo en je kan ook aangeven dat je met nog iemand wilt wonen.
pi_56881091
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:35 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dat van die opzegtermijn viel me wel flink tegen. Ook al bleek achteraf dat al veel langer dan twee weken bekend was dat we moesten verhuizen, het werd altijd exact twee weken vantevoren gemeld.
Heb op drie locaties gewoond: een winkelpand (9 mnd), een 2kamerapp. (3 mnd) en 4 weken in een kantoorpand dat ik zo vervelend vond dat ik naar een gewone kamer ben verhuisd.
Je moet het geluk hebben dat je ergens lang kan blijven wonen, als er niet alle voorzieningen aanwezig zijn, is er weinig haast het wel te regelen, en als je eruit moet is het nog maar de vraag of je doorgeplaatst (kan) word(en).
Soms is het bijna kamperen; moest met 5 man een douche delen waarbij je als je 's nachts ging na 5 minuten al geen warm water meer had.

Maar het kan ook erg leuk en gezellig zijn hoor

Ik betaalde 145/mnd inc.
Was dat ook via Anti-kraak BV.? Ik moet zeggen dat ik ze ook behoorlijk laks vond. Ik moest telkens zelf overal achteraan, heb geen borg van 300 euro betaald enz. Er werken ook niet de meest sociaal vaardige mensen vond ik. Maar goed, het is niet duur voor de ruimte die je doorgaans krijgt (ik huurde midden in het centrum een benedenwoning, met tuin en schuur. Het stond te koop, dus ik had ook telkens vreemde mensen in huis, ook als ik er niet was.) Maar tegen al die nadelen moet je kunnen.
Ik zit nu ook weer op een kamer in een studentenhuis en dat bevalt me 10x beter
pi_56881304
Nee het was alvast.
Nog wat meer nadelen opsommen hoor nu ik toch bezig ben
- ik kon me niet inschrijven in m'n eerste bedrijfspand, bij de gemeente, dit heeft natuurlijk gevolgen voor de hoogte van je stufi. Ze waren niet bepaald welwillend daar serieus voor ons achteraan te gaan, dat moest zelf maar geregeld worden. Uiteindelijk maar bij iemand anders ingeschreven.
- onbeschoft behandeld ook weleens ja. Zo was de contactpersoon voor gas en elektra natuurlijk het antikraakbedrijf. Maar ik had nog geen gas en elektriciteit. Bel ik alvast of ze AUBAUB zo snel mogelijk iemand sturen daarvoor, blijkt dat ze even later iemand vd energie afgescheept hadden met 'ja ik weet niet of er wel iemand is, kom er maar een andere keer heen'. Toen was ik echt erg boos, maar ja, wat doe je eraan? Zo zijn er nog wat andere voorbeelden.
- ik voelde me vrij machteloos over de situatie als er steeds mensen over de deur komen die het pand wel willen hebben of huren. Bleef toch op de achtergrond op kamernet zoeken, want voor hetzelfde geld hadden ze niets anders voor me.
Het mooi kotsende meisje.
  donderdag 21 februari 2008 @ 12:17:57 #9
90563 luciferist
proud owner of a penis
pi_56881810
en ik dacht er nog positief over
pi_56882857
Ja, dat snap ik, omdat het zo goedkoop is zeker. Maar het is natuurlijk niet voor niks zo goedkoop! En je kan het ook wel proberen; dan moet je wel geluk hebben dat je iets krijgt waar je langer in kan blijven. Ik ken ook iemand die via Anti-kraak BV huurt en daar al ruim een jaar woont. Maar dat weet je nooit van tevoren.
Dat pand wat ik via snelwonen.nl kon krijgen was trouwens ook voor langere tijd, ik geloof 2 jaar, maar dat was dus niets geworden.
Proberen kan altijd!
pi_56884561
Een jaar of 10 geleden heb ik anti-kraak gewoond via Woningnet.
Dat betrof voor zover ik weet altijd sociale-huurwoningen die gesloopt gaan worden. Als je bij Woningnet daar ingeschreven stond,ik dacht minstens 3 jaar, kon je daarvoor in aanmerking komen.

Als je eruit moest, waren ze verplicht je weer een nieuwe anti-kraak woning aan te bieden (mits voorradig).
Indien er geen nieuwe anti-kraak woning beschikbaar was kon je kiezen: of op straat, of een echt sociale-huurwoning accepteren. Zo kwam ik met 3 wachtjaren terecht in een huurappartement waar normaal 6 a 7 jaar wachttijd voor stond

Ik weet niet of ze dat nog steeds doen, maar je zou eens kunnen informeren.
  donderdag 21 februari 2008 @ 21:09:20 #12
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_56892849
Vraagt het ook eens in het Utrecht topic: Utrecht XXIV - Waar de winter door ons stadsie waait
***
  zondag 24 februari 2008 @ 10:50:45 #13
12880 CraZaay
prettig gestoord
pi_56942259
quote:
Op donderdag 21 februari 2008 11:27 schreef Damzkieee het volgende:
Wat kost dat nou nog dan, zo'n antikraakpandje?
In Amsterdam 150 euri per maand, excl. G/W/L en dergelijke.

Soms zit je super voor dat geld (hele fabriek + kantoren), soms ellendig (enkel glas, half-kapotte geiser en gaten in de muren zodat je bij -5 zo naar buiten kijkt). Been there, done that (9 maanden lang volgehouden, 3 adressen gehad)
pi_57037123
Probeer eens op www.interveste.nl of http://www.camelotproperty.com/

Woon zelf Anti-kraak in centrum Den Bosch voor ¤65/maand...
2011: Groezrock - Pinkpop - Hurricane - Summerfestival - Exit - Parade - Dour - Rock Werchter - Sziget - Lowlands - Laundry Day - Iceland Airwaves
Hoppa!! Lekker zomertje!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')