Heb ik ook aan gedacht, probleem is echter dat ik in een appartement woon en dus onderburen heb, die het niet zo leuk gaan vinden als ik een piano neer ga zetten...quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:04 schreef -sobriquet het volgende:
Je kan misschien het beste een piano huren totdat je zeker weet dat je er een wilt, en dan tot koop overgaan. Zo heb ik dat zelf ook gedaan, een goede piano ben je veel geld aan kwijt, dus beter zeker weten dat je hem ook echt wilt.
Overigens wat moet je met een keyboard als je piano wilt gaan leren? Waar je op moet letten is aanslaggevoeligheid, sommige keyboards en zelfs sommige digitale piano's hebben geen of minimale aanslaggevoeligheid. Als je dan een keer op een échte piano gaat spelen dan heb je het gevoel alsof je de toetsen moet inslaan ipv indrukken. Zelfde geld voor pedalen, een echte piano heeft 3 pedalen, een digitale piano heeft vaak een knopje genaamd sustain die je in kan drukken. Maar dan geld weer hetzelfde, erg handig maar als je ooit op een echte piano speelt dan zit er geen knopje met sustain op en zal je toch met het pedaal om moeten kunnen gaan.
Zelfs die midi controller is niet persee nodigquote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:15 schreef TenWords het volgende:
Je hebt al een midi-controller voor EUR150, die je met USB aan je computer kan aansluiten en op je computer VSTi instrumenten kunt installeren (waarvan velen gratis zijn)
Dus als je een digitale piano zou kopen zou je de helft van de tijd zitten te spelen met een koptelefoon op? Dat komt het geluid nou niet bepaald ten goede.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:17 schreef rosaatje het volgende:
[..]
Heb ik ook aan gedacht, probleem is echter dat ik in een appartement woon en dus onderburen heb, die het niet zo leuk gaan vinden als ik een piano neer ga zetten...
Tenzij je zorgt dat je een goede koptelefoon hebt natuurlijkquote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:32 schreef -sobriquet het volgende:
[..]
Dus als je een digitale piano zou kopen zou je de helft van de tijd zitten te spelen met een koptelefoon op? Dat komt het geluid nou niet bepaald ten goede.
quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:32 schreef -sobriquet het volgende:
[..]
Dus als je een digitale piano zou kopen zou je de helft van de tijd zitten te spelen met een koptelefoon op? Dat komt het geluid nou niet bepaald ten goede.
Zelfs de beste van de beste koptelefoon zal nooit het geluid geven wat uit de piano/digitale piano zelf komt. Dit heeft te maken met het feit dat het geluid veel dichter op je oor zit, en er daarom geen akoestiek is. Bovendien zijn de geluidsgolven uit zo'n piano niet gemaakt om te worden opgedeeld in links en rechts. Als dit wel gebeurd dan komt dat dus het geluid niet ten goede. Ik heb zelf een heeeel goede koptelefoon maar als ik iets mix met koptelefoon op en ik speel het daarna op me boxen af heb je vaak toch wel een ander geluid. Koptelefoons zijn leuke dingen maar als jij een dure piano koopt met een volumeschakelaar zet dan gewoon dat volume wat lager maar ga er geen koptelefoon in plempen.quote:Op zaterdag 16 februari 2008 16:47 schreef Doodkapje het volgende:
[..]
Tenzij je zorgt dat je een goede koptelefoon hebt natuurlijkmaar een echt pianogeluid haal je natuurlijk uit een echte piano.
Kijk eens naar Kurzweil of Kawai. Onze toetsenist heeft een Kawai en die is kwa geluid erg goed en kwa aanslag erg natuurgetrouw. Er zit een hamertechniek achter de toetsen die op schakelaartjes slaan, dus het voelt ook echt aan als een piano, maar dan met een digitale unit erachter...
Hoi,quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |