Wat ik er na de tijd mee ga doen zie ik nog wel.. Spelen denk ik..quote:Op woensdag 11 april 2007 19:35 schreef Mangoworks2002 het volgende:
is een b merk. In Culemborg zit wel een goede zaak, waar ze erg kundig zijn. Ik kan je wel alvast zeggen: voor 700 euro heb je niet veel. Maar goed, wat wil je er na je lessen mee doen?
Probleem is een beetje dat ik niet goed genoeg speel om daar echt verschil in te merken... Ik hoopte eigenlijk een beetje op iemand die ervaring had met een budget piano als bovenstaande...quote:Op woensdag 11 april 2007 19:41 schreef Ame_thyst het volgende:
Je moet vooral gaan voor iets die jezelf goed vind spelen, iedereen kan hier wel zijn favoriete merk gaan posten maar daar heb je niet veel aan, jij gaat hem bespelen. Ik kan je wel vertellen dan tot rond de ¤900 het vooral "klooi" piano's zijn. Net wat Mango zegt, die 2 zijn B merken.
Bekende en kwalitatief goede merken zijn: Roland, Yamaha, Korg.
Maar bij een stage piano zonder boxen zou ik dus een losse versterker + boxen moeten hebben neem ik aan? Komen de kosten dan ook niet veel hoger te liggen?quote:Edit:
Denk er nog is overna of je geen losse boxen wilt gebruiken, die inbouw dingen zuigen bijna altijd. (Stage piano heet niet voor niets Stage, hij moet versterkt worden!)
Goed idee, daar heb ik nog niet eens goed naar gekeken...quote:Op woensdag 11 april 2007 19:44 schreef Ame_thyst het volgende:
Dan wordt het een B merk, of ga eens opzoek naar een 2de hands, zijn meestal nog prima en veel goedkoper.
Dat helaas welquote:Op woensdag 11 april 2007 19:46 schreef whoops het volgende:
[..]
Probleem is een beetje dat ik niet goed genoeg speel om daar echt verschil in te merken... Ik hoopte eigenlijk een beetje op iemand die ervaring had met een budget piano als bovenstaande...
[..]
Maar bij een stage piano zonder boxen zou ik dus een losse versterker + boxen moeten hebben neem ik aan? Komen de kosten dan ook niet veel hoger te liggen?
Ik woon dichtbij Apeldoorn (Deventer)...quote:Op woensdag 11 april 2007 19:50 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Dat helaas welkoptelefoon kan natuurlijk ook denk ik nu net aan
Geen idee of je er in de buurt woont maar je kan eens op de site van feedback (een van de grootste muziek winkels in NL) rond kijken http://www.feedback.nl/
Mijn stageperiode is al bijna 10 jaar geleden afgelopen, helaas...quote:Op woensdag 11 april 2007 19:53 schreef SevenWonders het volgende:
ooooooo, een piano om mee op een stage te gaan......ik dacht een piano om op stage mee te gaan :-)
Jup.quote:Op woensdag 11 april 2007 19:56 schreef whoops het volgende:
(BTW: De specificatie 60-stemmig slaat op het aantal gelijktijdige tonen die het ding kan uitkramen? )
Die is inderdaad wel nice... Maar misschien moet ik toch maar wat meer geld uitgeven en bijvoorbeeld deze kopen: http://feedback.nl/?id=55&b=SP300RS ... It's all options...quote:Op woensdag 11 april 2007 20:01 schreef Ame_thyst het volgende:
[..]
Jup.
Ik zou eerder voor deze gaan dan: http://www.feedback.nl/?id=55&b=CP70 ingebouwde speakers.
Gebruikerservaringen...quote:Op woensdag 11 april 2007 23:54 schreef Beathoven het volgende:
een hele goede.. want ik heb 'm zelf ook
nee serieus..
De Korg SP-250
[afbeelding]
Retro design voor rond de 850 - 900 euro incl standaard en exact hetzelfde piano-geluid die je ook terugvind in de duurdere modellen van het merk. Had mijn voorkeur iig boven Yamaha en Roland modellen die ze hadden staan
De standaard kan alleen gebruikt worden voor dit type en je krijgt 'm incl het sustain pedaal er 'gratis' bij dus los kopen is niet nodigquote:Op donderdag 12 april 2007 09:51 schreef whoops het volgende:
[..]
Gebruikerservaringen......
Deze heb ik ook bij Feedback zien staan voor E 799,--... Het mooie aan dit apparaat vond ik wel dat er een standaard en sustain pedaal bij zit... Weet je of deze standaard ook los te halen is?
Ik had het even anders moeten formuleren, je kan de standaard ook loskoppelen van de piano, en de piano dan bijvoorbeeld op een bureau zetten? Het lijkt me eigenlijk wel... En als je deze hebt losgekoppeld, kan je het pedaal dan ook van die standaard af halen?quote:Op donderdag 12 april 2007 11:17 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De standaard kan alleen gebruikt worden voor dit type en je krijgt 'm incl het sustain pedaal er 'gratis' bij dus los kopen is niet nodig
Ik dacht dat je met 'halen' het ophalen bedoelde.. maar als je het zo bedoeld dan is dat mogelijk iddquote:Op donderdag 12 april 2007 11:25 schreef whoops het volgende:
[..]
Ik had het even anders moeten formuleren, je kan de standaard ook loskoppelen van de piano, en de piano dan bijvoorbeeld op een bureau zetten? Het lijkt me eigenlijk wel... En als je deze hebt losgekoppeld, kan je het pedaal dan ook van die standaard af halen?
Ik wil hem namelijk thuis op de standaard gebruiken, maar ik speel wel eens in een bandje, en daar zijn al tafels waar ik de piano op zou gaan zetten, vandaar...(Ik wil dus met en zonder de standaard kunnen spelen...
)
Gefeliciteerd met de aankoopquote:Op donderdag 12 april 2007 21:08 schreef whoops het volgende:
Goed, de kogel is door de kerk, ik heb gekozen voor de Korg SP250!
Zojuist ben ik bij Feedback in Apeldoorn geweest en daar heb ik hem gezien en even op gespeeld en het is volgens mij een prima apparaat...
Wel heb ik er een andere standaard bij gekocht (of eigenlijk: bij gekregen, na wat aandringen) want diegene die er bij geleverd wordt was voor mij echt te laag, de piano lag zowat om m'n knieën, en dat speelt volgens mij niet heel ontspannen...
Anyway, ik heb hem zojuist betaald, morgen haal ik hem op...
Grote afbeelding van de machine:
[afbeelding]
Edit: iedereen nog bedankt voor hun bijdrage trouwens! Ik ben nu al heel erg blij dat ik niet voor een B-merk gegaan ben...![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |