abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 april 2007 @ 19:25:38 #1
65490 whoops
Home is where the heart is...
pi_48227008
Al maanden ben ik van plan een stage piano te kopen, alleen ben ik er nog steeds niet uit welke het moet worden... Ik ben van plan er tussen de 500 en 750 euro aan uit te geven.

Het plan is dat ik piano ga leren spelen, ik kan al wel het een en ander maar ik ben er nog lang niet... De kans is groot dat ik over een aantal maanden ook les ga nemen...

Hij moet aan een aantal eisen voldoen:
  • 88 gewogen toetsen
  • Hij moet draagbaar zijn (dus geen vast onderstel)
  • Hij moet stand-alone zijn (er moeten dus speakers + versterker in zitten)
  • Enkele verschillende 'voices/sample' (het hoeven er geen honderden te zijn, een stuk of 10 is prima)
  • Line-out via een grote Jack

Twee betaalbare paino's die ik vanmiddag gezien heb bij de lokale muziekboer:

Orla Stage Partner linkje E 599,--

Medeli SP-40 a E 495,--

De Orla heb ik even bespeeld en dat voelde prima aan en hij klonk ook niet verkeerd (voor zover ik dat kan beoordelen...)

Aangezien dit merk (voor mij) onbekend is ben ik benieuwd of iemand hier er ervaring mee heeft? De verkoper was er erg enthousiast over, maargoed, dat is verkoper-eigen...

Verder heb ik natuurlijk veel online gezocht, maar ik zie door de bomen het bos niet meer...
  • In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_48227412
    is een b merk. In Culemborg zit wel een goede zaak, waar ze erg kundig zijn. Ik kan je wel alvast zeggen: voor 700 euro heb je niet veel. Maar goed, wat wil je er na je lessen mee doen?
    Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
    die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
    Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
    dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
    pi_48227725
    Je moet vooral gaan voor iets die jezelf goed vind spelen, iedereen kan hier wel zijn favoriete merk gaan posten maar daar heb je niet veel aan, jij gaat hem bespelen. Ik kan je wel vertellen dan tot rond de ¤900 het vooral "klooi" piano's zijn. Net wat Mango zegt, die 2 zijn B merken.

Bekende en kwalitatief goede merken zijn: Roland, Yamaha, Korg.
    Edit:
    Denk er nog is overna of je geen losse boxen wilt gebruiken, die inbouw dingen zuigen bijna altijd. (Stage piano heet niet voor niets Stage, hij moet versterkt worden!)
    Als jij al je vrienden mee neemt kom ik ook alleen
      woensdag 11 april 2007 @ 19:43:14 #4
    65490 whoops
    pi_48227785
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 19:35 schreef Mangoworks2002 het volgende:
    is een b merk. In Culemborg zit wel een goede zaak, waar ze erg kundig zijn. Ik kan je wel alvast zeggen: voor 700 euro heb je niet veel. Maar goed, wat wil je er na je lessen mee doen?
    Wat ik er na de tijd mee ga doen zie ik nog wel.. Spelen denk ik..

Ik wil al jaren graag piano kunnen spelen en de een van de beste manieren is volgens mij om er zelf eentje te hebben, ik kan nu namelijk nergens oefenen... Het gaat er mij vooral om dat ik een flinke set toetsen tot m'n beschikking heb...

Op zich ben/was ik ook wel meer geneigd om naar merken als Roland, Korg of Yamaha te kijken, maar volgens mij zit ik dan meer in de prijsklasse 800-1200 euro, en dat heb ik er nu nog niet voor over...
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
    pi_48227834
    Dan wordt het een B merk, of ga eens opzoek naar een 2de hands, zijn meestal nog prima en veel goedkoper.
      woensdag 11 april 2007 @ 19:46:42 #6
    65490 whoops
    pi_48227920
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 19:41 schreef Ame_thyst het volgende:
    Je moet vooral gaan voor iets die jezelf goed vind spelen, iedereen kan hier wel zijn favoriete merk gaan posten maar daar heb je niet veel aan, jij gaat hem bespelen. Ik kan je wel vertellen dan tot rond de ¤900 het vooral "klooi" piano's zijn. Net wat Mango zegt, die 2 zijn B merken.
    Bekende en kwalitatief goede merken zijn: Roland, Yamaha, Korg.
    Probleem is een beetje dat ik niet goed genoeg speel om daar echt verschil in te merken... Ik hoopte eigenlijk een beetje op iemand die ervaring had met een budget piano als bovenstaande...
    quote:
    Edit:
    Denk er nog is overna of je geen losse boxen wilt gebruiken, die inbouw dingen zuigen bijna altijd. (Stage piano heet niet voor niets Stage, hij moet versterkt worden!)
    Maar bij een stage piano zonder boxen zou ik dus een losse versterker + boxen moeten hebben neem ik aan? Komen de kosten dan ook niet veel hoger te liggen?
    In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
      woensdag 11 april 2007 @ 19:47:23 #7
    65490 whoops
    pi_48227952
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 19:44 schreef Ame_thyst het volgende:
    Dan wordt het een B merk, of ga eens opzoek naar een 2de hands, zijn meestal nog prima en veel goedkoper.
    Goed idee, daar heb ik nog niet eens goed naar gekeken...

Ik ga direct eens even op marktplaats kijken...
    pi_48228054
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 19:46 schreef whoops het volgende:

[..]

Probleem is een beetje dat ik niet goed genoeg speel om daar echt verschil in te merken... Ik hoopte eigenlijk een beetje op iemand die ervaring had met een budget piano als bovenstaande...
    [..]

Maar bij een stage piano zonder boxen zou ik dus een losse versterker + boxen moeten hebben neem ik aan? Komen de kosten dan ook niet veel hoger te liggen?
    Dat helaas wel koptelefoon kan natuurlijk ook denk ik nu net aan

Geen idee of je er in de buurt woont maar je kan eens op de site van feedback (een van de grootste muziek winkels in NL) rond kijken http://www.feedback.nl/

misschien is dit iets: http://www.feedback.nl/?id=55&b=PX110
    stage piano's afdeling: http://www.feedback.nl/?id=26&a=28
    pi_48228168
    ooooooo, een piano om mee op een stage te gaan......ik dacht een piano om op stage mee te gaan :-)
    Take on the situation, but not the torment ...
      woensdag 11 april 2007 @ 19:56:36 #10
    65490 whoops
    pi_48228283
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 19:50 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Dat helaas wel koptelefoon kan natuurlijk ook denk ik nu net aan

Geen idee of je er in de buurt woont maar je kan eens op de site van feedback (een van de grootste muziek winkels in NL) rond kijken http://www.feedback.nl/
    Ik woon dichtbij Apeldoorn (Deventer)...

Deze ziet er niet verkeerd uit, maar hier zal ik waarschijnlijk nog versterker+speakers bij moeten kopen...
    http://www.feedback.nl/?id=55&b=KKOPISP200RS

(BTW: De specificatie 60-stemmig slaat op het aantal gelijktijdige tonen die het ding kan uitkramen? )
      woensdag 11 april 2007 @ 19:58:52 #11
    65490 whoops
    pi_48228401
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 19:53 schreef SevenWonders het volgende:
    ooooooo, een piano om mee op een stage te gaan......ik dacht een piano om op stage mee te gaan :-)
    Mijn stageperiode is al bijna 10 jaar geleden afgelopen, helaas...
    pi_48228501
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 19:56 schreef whoops het volgende:
    (BTW: De specificatie 60-stemmig slaat op het aantal gelijktijdige tonen die het ding kan uitkramen? )
    Jup.
    Ik zou eerder voor deze gaan dan: http://www.feedback.nl/?id=55&b=CP70 ingebouwde speakers.
      woensdag 11 april 2007 @ 20:13:03 #13
    65490 whoops
    pi_48229098
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 20:01 schreef Ame_thyst het volgende:

[..]

Jup.
    Ik zou eerder voor deze gaan dan: http://www.feedback.nl/?id=55&b=CP70 ingebouwde speakers.
    Die is inderdaad wel nice... Maar misschien moet ik toch maar wat meer geld uitgeven en bijvoorbeeld deze kopen: http://feedback.nl/?id=55&b=SP300RS ... It's all options...

Een ding is in elk geval zeker, ik ga binnenkort eens naar Feedback om e.e.a. te bekijken/betasten/beluisteren, voordat ik mijn keuze maak...
      woensdag 11 april 2007 @ 20:13:41 #14
    65490 whoops
    pi_48229128
    Ik wil gewoon een fucking piano...

pi_48239695
    een hele goede.. want ik heb 'm zelf ook

nee serieus..

De Korg SP-250

Retro design voor rond de 850 - 900 euro incl standaard en exact hetzelfde piano-geluid die je ook terugvind in de duurdere modellen van het merk. Had mijn voorkeur iig boven Yamaha en Roland modellen die ze hadden staan
    pi_48239708
    hm.. dubbel
      donderdag 12 april 2007 @ 09:51:25 #17
    65490 whoops
    pi_48245968
    quote:
    Op woensdag 11 april 2007 23:54 schreef Beathoven het volgende:
    een hele goede.. want ik heb 'm zelf ook

nee serieus..

De Korg SP-250

[afbeelding]

Retro design voor rond de 850 - 900 euro incl standaard en exact hetzelfde piano-geluid die je ook terugvind in de duurdere modellen van het merk. Had mijn voorkeur iig boven Yamaha en Roland modellen die ze hadden staan
    Gebruikerservaringen... ...

Deze heb ik ook bij Feedback zien staan voor E 799,--... Het mooie aan dit apparaat vond ik wel dat er een standaard en sustain pedaal bij zit... Weet je of deze standaard ook los te halen is?
    pi_48248984
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 09:51 schreef whoops het volgende:

[..]

Gebruikerservaringen... ...

Deze heb ik ook bij Feedback zien staan voor E 799,--... Het mooie aan dit apparaat vond ik wel dat er een standaard en sustain pedaal bij zit... Weet je of deze standaard ook los te halen is?
    De standaard kan alleen gebruikt worden voor dit type en je krijgt 'm incl het sustain pedaal er 'gratis' bij dus los kopen is niet nodig

Het design is wat retro, in de stijl van de electrische piano's uit de jaren '60 en qua geluid doet het niet onder van een echte piano. Bij de Roland en Yamaha modellen was het piano geluid zo'n beetje identiek aan die van hun keyboards dus daar was ik snel op uitgekeken.

Maar je kunt 'm natuurlijk het beste even zelf proberen in de winkel want uitleggen hoe iets klinkt is niet te doen. Alhoewel.. er zijn wel samples van.

Sample 1 - Gr. Piano

Sample 2 - Bright Piano

Sample 2 - Elec. Piano

Sample 4 - Gr .Piano

Sample 5 - Strijkers (Air on the G-String)

[ Bericht 20% gewijzigd door Beathoven op 12-04-2007 11:32:58 ]
      donderdag 12 april 2007 @ 11:25:51 #19
    65490 whoops
    pi_48249290
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 11:17 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De standaard kan alleen gebruikt worden voor dit type en je krijgt 'm incl het sustain pedaal er 'gratis' bij dus los kopen is niet nodig
    Ik had het even anders moeten formuleren, je kan de standaard ook loskoppelen van de piano, en de piano dan bijvoorbeeld op een bureau zetten? Het lijkt me eigenlijk wel... En als je deze hebt losgekoppeld, kan je het pedaal dan ook van die standaard af halen?

Ik wil hem namelijk thuis op de standaard gebruiken, maar ik speel wel eens in een bandje, en daar zijn al tafels waar ik de piano op zou gaan zetten, vandaar... (Ik wil dus met en zonder de standaard kunnen spelen... )
    pi_48249475
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 11:25 schreef whoops het volgende:

[..]

Ik had het even anders moeten formuleren, je kan de standaard ook loskoppelen van de piano, en de piano dan bijvoorbeeld op een bureau zetten? Het lijkt me eigenlijk wel... En als je deze hebt losgekoppeld, kan je het pedaal dan ook van die standaard af halen?

Ik wil hem namelijk thuis op de standaard gebruiken, maar ik speel wel eens in een bandje, en daar zijn al tafels waar ik de piano op zou gaan zetten, vandaar... (Ik wil dus met en zonder de standaard kunnen spelen... )
    Ik dacht dat je met 'halen' het ophalen bedoelde.. maar als je het zo bedoeld dan is dat mogelijk idd
      donderdag 12 april 2007 @ 11:58:48 #21
    24054 search64
    Avec le grande
    pi_48250606
    Als je nou nog even doorspaart kun je de allervetste stagepiano kopen die bestaat; de fender rhodes. Ik heb ze al wel eens zien staan voor 750 euro, maar 1250 voor een 73 is een redelijke prijs.

"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
      donderdag 12 april 2007 @ 21:08:34 #22
    65490 whoops
    pi_48269009
    Goed, de kogel is door de kerk, ik heb gekozen voor de Korg SP250!

Zojuist ben ik bij Feedback in Apeldoorn geweest en daar heb ik hem gezien en even op gespeeld en het is volgens mij een prima apparaat...

Wel heb ik er een andere standaard bij gekocht (of eigenlijk: bij gekregen, na wat aandringen ) want diegene die er bij geleverd wordt was voor mij echt te laag, de piano lag zowat om m'n knieën, en dat speelt volgens mij niet heel ontspannen...

Anyway, ik heb hem zojuist betaald, morgen haal ik hem op...

Grote afbeelding van de machine:

Edit: iedereen nog bedankt voor hun bijdrage trouwens! Ik ben nu al heel erg blij dat ik niet voor een B-merk gegaan ben...

[ Bericht 9% gewijzigd door whoops op 12-04-2007 21:23:20 ]
    pi_48274884
    quote:
    Op donderdag 12 april 2007 21:08 schreef whoops het volgende:
    Goed, de kogel is door de kerk, ik heb gekozen voor de Korg SP250!

Zojuist ben ik bij Feedback in Apeldoorn geweest en daar heb ik hem gezien en even op gespeeld en het is volgens mij een prima apparaat...

Wel heb ik er een andere standaard bij gekocht (of eigenlijk: bij gekregen, na wat aandringen ) want diegene die er bij geleverd wordt was voor mij echt te laag, de piano lag zowat om m'n knieën, en dat speelt volgens mij niet heel ontspannen...

Anyway, ik heb hem zojuist betaald, morgen haal ik hem op...

Grote afbeelding van de machine:
    [afbeelding]

Edit: iedereen nog bedankt voor hun bijdrage trouwens! Ik ben nu al heel erg blij dat ik niet voor een B-merk gegaan ben...
    Gefeliciteerd met de aankoop

Er zit trouwens ook een Fender Rhodes pianopatch in die Search64 hierboven noemde.

Blijft natuurlijk wel gaaf om zo'n fender origineel te hebben natuurlijk

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 12-04-2007 23:26:39 ]
    pi_48280796
    Gefeliciteerd mooie piano!
    pi_48670104
    Ben hier naartoe gestuurd met mijn vraag... Kan iemand me misschien helpen?

Ik zit te denken om een keyboard te kopen...

Ik zit te denken aan de Yamaha ypt 300
    (hier kun je wat meer info over vinden :
    link

Kan deze tweedehands krijgen voor 100 euro incl adapter, tas en standaard

Ik heb alleen niet zoveel verstand van keyboards. Kan iemand me vertellen of dit een goede is?
    Iemand ervaring met deze? of raad iemand me een andere aan?

Gewoon bedoeld trouwens om hobbymatig te spelen. Niet om op te treden of zo.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')