Gisteren nog: 52 BUS VOLquote:Op woensdag 12 maart 2008 10:33 schreef zwahiel het volgende:
Nou...
999 Sinterklaas
990 Prettige Feestdagen
- Sorry nu geen dienst -
Gereserveerd
en heb zelfs een keertje
980 Prettig weekend
gezien
xx is af en toe best origineel hoor
Hee dat heb ik ook, maar dan 300 meterquote:Op woensdag 12 maart 2008 15:13 schreef Peterselieman het volgende:
Ik weet niet welke idioot het heeft bedacht, maar ze hebben net de bushalte bij mij voor de flat weggehaald en 50 meter verderop neergeplant. Moet ik verder lopen naar de bushalte
Uithof he. DE centrale halte, zomaar opgeheven. Kost je altijd minstens 1 bus die je anders goed had kunnen halen. GVU stinkt sowieso trouwens. Ik heb een lange lijst met uitgevallen bussen, kapotte bussen, achterlijke kankermongolenchauffeurs, van alles.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:45 schreef zwahiel het volgende:
haha die bus vol is wel stijlvol stiekem. Mogen ze op lijn 12 ook wel plakken af en toe
En ach bushaltes die verplaatsen nou en... Als ze maar niet 1 km verder weg gaan. 300 meter is nog best te overzien. Waar is 't?
geen " tinadag"?quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:47 schreef NoBody122 het volgende:
Ik heb er meestal "LEGO World 2007" op staan, of "Military"
ook al eens op een frysker gezien die rare taal :pquote:Op woensdag 12 maart 2008 17:18 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen " tinadag"?
of deze:
[ afbeelding ]
"Tinadag" is voor vrouwen, dus neequote:Op woensdag 12 maart 2008 17:18 schreef Gnittoo het volgende:
[..]
geen " tinadag"?
of deze:
[ afbeelding ]
Opvallend dat Novio zo hoog scoort. Ze reden van alle vervoerders zo ongeveer met het oudste materieel rond.quote:GVB zwakste openbaar vervoerder
ROTTERDAM - Het Gemeentelijk Vervoersbedrijf (GVB) in Amsterdam levert de klant het minst waar voor zijn of haar geld.
Novio, de Connexxion-dochter die het stadsvervoerder in Nijmegen verzorgt, presteert het beste. Dat blijkt uit de OV-klantenbarometer 2007.
Het vakblad OV-Magazine publiceerde donderdag de belangrijkste gegevens uit de jaarlijkse enquête onder 70.000 reizigers donderdag.
Over een week presenteert het Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV), de ontwikkelaar en beheerder van de barometer, de complete resultaten en een aantal analyses
Oordeel
In de barometer geven de reizigers hun oordeel over een reeks aspecten, zoals reistijd en doorstroming, prijs, rijcomfort, informatie en veiligheid.
Novio kreeg met een 7,4 het beste algemene rapportcijfer. Het GVB is met een 6,7 "zoals gebruikelijk de hekkensluiter", meldt OV-Magazine.
Onderste regionen
In de onderste regionen van de 88 vervoersconcessies komt het GVB opvallend vaak voor.
De tram, bus en metro in de hoofdstad staan respectievelijk op de 81e, de 83e en 86e plaats. De treindienst van Syntus tussen Arnhem en Winterswijk eindigt met een 6,2 als 88e en laatste.
Wadden
Bovenaan eindigde de busdienst op de Waddeneilanden van Arriva en TCR met een 8,4. Connexxion completeert de top 3 met de veerdienst Rotterdam-Dordrecht (8,2) en de stadbus Twente (7,9). "Het beeld is duidelijk", concludeert OV-Magazine. "Particuliere vervoerbedrijven die aanbestedingen winnen, scoren ongeveer 0,5 punt hoger dan de overheidsbedrijven GVB, HTM en RET met hun onderhandse concessies." .
Lekker voortaan lopen dan ipv van kankeren, ownee, voor 1 halte stap je al in een bus omdat je te lui bent om te lopen.quote:Op woensdag 12 maart 2008 16:59 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Uithof he. DE centrale halte, zomaar opgeheven. Kost je altijd minstens 1 bus die je anders goed had kunnen halen. GVU stinkt sowieso trouwens. Ik heb een lange lijst met uitgevallen bussen, kapotte bussen, achterlijke kankermongolenchauffeurs, van alles.
Liever een oude Alliance dan een.. FRYKSER! dus JA! oud zegt niks :pquote:Op donderdag 13 maart 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Opvallend dat Novio zo hoog scoort. Ze reden van alle vervoerders zo ongeveer met het oudste materieel rond.
Dat kan de meeste reizigers toch ook helemaal niet schelen? En die 600- en 700-serie van Novio ziet er ook niet onverzorgd of hopeloos ouderwets uit ofzo. Het enige echt ouderwetse eraan is die hoge vloer. Verder gewoon netjes ondanks dat het relatief oud spul is. Veel moderner uiterlijk ook eigenlijk dan de GVU-Volvo's.quote:Op donderdag 13 maart 2008 15:53 schreef Peterselieman het volgende:
Van Nu.nl
[..]
Opvallend dat Novio zo hoog scoort. Ze reden van alle vervoerders zo ongeveer met het oudste materieel rond.
Een CSA moderner qua uiterlijk dan een Volvo Den Oudsten? Van die berkhofjes kan ik het nog begrijpen, maar NOVIO heeft nogal de neiging gehad om met een bonte stoet bussen te rijden. Of het goed onderhouden is, weet ik niet, omdat ik nog nooit met Novio gereisd heb.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:19 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat kan de meeste reizigers toch ook helemaal niet schelen? En die 600- en 700-serie van Novio ziet er ook niet onverzorgd of hopeloos ouderwets uit ofzo. Het enige echt ouderwetse eraan is die hoge vloer. Verder gewoon netjes ondanks dat het relatief oud spul is. Veel moderner uiterlijk ook eigenlijk dan de GVU-Volvo's.
Tuurlijk, daar heb ik ook niets over te melden, alleen over de leeftijd van het wagenpark. Kan ook zijn dat ze in Nijmegen niets met moderne bussen hebbenquote:En dan nog is dat maar een klein deel van dat onderzoek natuurlijk. Geen idee wat er precies gevraagd is, maar goede dienstverlening bieden is veel belangrijker dan of je toevallig oude bussen hebt (als ze maar goed onderhouden zijn).
UIteraard niet, maar een Alliance is nu niet bepaald met een CSA te vergelijken, al schaal ik een CSA wel hoger in dan een Frysker.quote:Op donderdag 13 maart 2008 19:14 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Liever een oude Alliance dan een.. FRYKSER! dus JA! oud zegt niks :p
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |