abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_57791176
Leuk! uit welke landen zijn je overwinningsmedailles? Belgie, Frankrijk en America?
pi_57830671
quote:
Op dinsdag 1 april 2008 12:06 schreef Gewas het volgende:
Handboek voor de Soldaat.

[ afbeelding ]

Uit het jaar 1978.

Heey die heb ik ook
  vrijdag 4 april 2008 @ 16:30:36 #53
152953 Sanderrrr
De r bleef hangen
pi_57831662
quote:
Op vrijdag 4 april 2008 15:37 schreef Mikieee het volgende:

[..]

Heey die heb ik ook
Zo één heb ik hier ook nog ergens liggen, maar daar heb ik sinds ik <10 jaar was echt nooit meer ingekeken. Even opzoeken.
pi_57868655
quote:
Op donderdag 7 februari 2008 11:15 schreef wafelijzer het volgende:
Geweldig :-) Ik ben zelf op zoek naar een originele Duitse helm uit de 2e wereldoorlog of andere dingen. Helaas vragen ze voor zo'n helm vaak al meer dan 200 euro's. Toch maar eens een metaaldetector kopen.
Ik heb een originele Duitse helm.

Helaas is hij helemaal verroest. Mijn opa gebruikte die namelijk vaak om de beerput van zijn stal leeg te scheppen. Hij had er dan een metalen staaf aan vast gemaakt zodat het een soort oversized pollepel werd.

Ik heb die staaf er nu uiteraard afgehaald.

Ook heb ik een bajonet van de 2de wereldoorlog. Geen idee van welk leger .
Mijn vader heeft die jammer genoeg met een schuurmachine bewerkt met de bedoeling om het roest er vanaf te halen .
Nu blinkt hij wel, maar qua waarde is hij sterk gedaald schat ik.
Er staat ook iets gegraveerd op die bajonet, maar dat is niet meer tegoei te lezen.
  zaterdag 17 mei 2008 @ 11:06:01 #55
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_58722937
quote:
Op zondag 6 april 2008 14:30 schreef Aufruhr het volgende:

[..]

Ik heb een originele Duitse helm.

Helaas is hij helemaal verroest. Mijn opa gebruikte die namelijk vaak om de beerput van zijn stal leeg te scheppen. Hij had er dan een metalen staaf aan vast gemaakt zodat het een soort oversized pollepel werd.

Ik heb die staaf er nu uiteraard afgehaald.

Ook heb ik een bajonet van de 2de wereldoorlog. Geen idee van welk leger .
Mijn vader heeft die jammer genoeg met een schuurmachine bewerkt met de bedoeling om het roest er vanaf te halen .
Nu blinkt hij wel, maar qua waarde is hij sterk gedaald schat ik.
Er staat ook iets gegraveerd op die bajonet, maar dat is niet meer tegoei te lezen.
Doe eens foto's plaatsen dan! Misschien weet iemand hier er wat meer van.
pi_58724913
Mijn bescheiden Duitse verzameling:

Voor alle zekerheid: Ik ben geen neo-nazi en keur antisemitisme/ontkenning van holocaust af.
Er mogen zich misschien schokkende tekens in sommige foto's voorkomen, maar dit alle vanwege verzameldoeleinde.
Ik ben trouwens sowieso meer geinteresseerd & gericht op de het leven van de Duitse soldaat, de waanzin van Hitler en zijn politieke partij/ideeën heb ik niets mee en houdt ik me ook zoveel mogelijk buiten.

Bovenste plank vintrine kast, Duits bajonet, Koppelslot HJ, brieven, broodzak en papieren. Verder nog wat verschillende hulzen en kogels.

Onderste planken vitrine: Duits gereedschap meegenomen door m'n opa, die het uit een vernietigd Duits konvooi heeft 'meegenomen', Hulzen en een Nederlandse helm. (Behalve de originele verf in slechte staat.)

Nederlandse helm van de 'Schalkhaarders' (het op Duitse leest geschoeide nieuwe politiepersoneel). , is mij ooit verteld.

Finse Mosin Nagant M24; In US gemaakt, naar Rusland verscheept en in de Winteroorlog door de Finnen in gebruik genomen. (Wees gerust, hij is onklaar en legaal, dus kan er geen bank mee beroven..)

Dankzij gebrek aan ruimte; OP mijn vitrinekast: Duits gasmaskerbus 'Heer', Duits veldfles van Kampfgruppe 254, Zeltbahn, nog wat gereedschap, en 3 mappen vol met originele kranten en wat lose rotzooi.
Foto's van kranten en blaadjes:

Duitse propoganda.

Inhoud map 1.

Map 1 'Quick shot'.

Inhoud map 2, zit wat meer in dan erop staats..

Inhoud map 3.

Duits etensblik.

Extra foto van de bovenste vitrineplank. (Zeltbahn en gasmaskerbus)

2e Gasmaskerbus, is helaas flink overgebruikt. (Grijs in de begin jaren van oorlog, later groen, toen zwart en daarna Luftwaffe (?) blauw.) Ooit ga ik eens met staalwol aan de slag...

Gewehr 98 uit de Somme-regio. Door de boer opgeploegd, voor sommige een stuk oud ijzer maar voor mij zit er door dat feit een 'meerwaarde' aan. (Ook hier, deze is zichtbaar onklaar en is ook niet meer bruikbaar bij het beroven van een bank. Zet het er maar even bij want de Nederlandse wapenwetgeving is nou eenmaal raar..)

Foto's gebombadeerd Russisch dorp/stad.

Anti-tank eenheid op Narva/Narwa. Originele actie foto.

Dezelfde eenheid bij een door hen afgeschoten tank.

2 Doodsprentjes en wat actie foto's uit Rusland.

Van m''n opa geweest: Kaart van de slag van Nieuwpoort, staat vanalles op in Latijns/oid, kan ik helaas niet lezen.

Duitse helm (bodemvondst/schuurvondst) uit Polen, resten van wintercamo aanwezig. (Trouwens ook nog resten van de Poolse boer, het nog wittere verf.)

Brits/Canadeze helm (bodemvondst) uit Zeeland.

Extra foto's Nederlandse helm, zijn wat ouder maar hij is nog in dezelfde staat.

Verder staan er nog 3/4 2cm Flak magazijnen met kist, maar die moeten nog worden gereinigd.
Ook nog wat andere spullen, veel na-oorlogs, wil er eigenlijk vanaf, maar verkopen doet het wss niet en weggooien is zonde..
  zaterdag 17 mei 2008 @ 15:12:13 #57
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_58726523
Mooie verzameling SolDat!
pi_58726892
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 11:06 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Doe eens foto's plaatsen dan! Misschien weet iemand hier er wat meer van.
sorry als ze te groot zijn

Ik heb inmiddels ontdekt wat gegraveerd is op de bajonet, namelijk:

Kan iemand me meer vertellen over de helm?
pi_58727312
Als ik naar de foto's vna soldat kijk vermoed ik dat ik een Brits - Canadese helm heb
  zaterdag 17 mei 2008 @ 16:08:11 #60
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_58727389
Mooi spul allemaal
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_58727504
Bajonetten zijn beide Amerikaanse M1 Bajonetten.

Helm lijkt op een Engelse Burgerbeschermings helm, aangezien de Mk.1/Mk.2 'gevechts'helmen die pinnen niet in de ronding hebben. Met zekerheid zeggen durf ik echter niet..
pi_58734992
SolDat, kan je me een goede metaaldetector aanraden?
pi_58740541
quote:
Op zaterdag 17 mei 2008 23:14 schreef Aufruhr het volgende:
SolDat, kan je me een goede metaaldetector aanraden?
Ik heb je een PM gestuurd.
pi_62295089
Ik heb twee jassen gehaald.

FOK!fotograaf zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:22:40 #65
145146 Andyy
pi_62302078
ik heb hier enkel een olijfgroene M65 jas die ik ook draag
  zaterdag 11 oktober 2008 @ 14:17:05 #66
211797 Esses
Splendide mendax
pi_62308298
soldat... hulzen... lees je brandverzekering er ff over na.
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_86208052
duidelijke fotos man ^O^ :')
Lost my ipod :`(
pi_86210300
Zo. Dat is nog eens een nutteloze kick.
  woensdag 8 september 2010 @ 18:05:06 #69
15258 Eraser127
Nijkerk Hardcore!!!
pi_86211773
iddd :P
  woensdag 8 september 2010 @ 23:11:40 #70
317523 Tactical_lift
jetfuel and dust!
pi_86225113
quote:
Op zaterdag 11 oktober 2008 14:17 schreef Esses het volgende:
soldat... hulzen... lees je brandverzekering er ff over na.
Hulzen worden gezien als munitie(of delen daarvan). Mocht je huis afbranden en ze kunnen geen oorzaak vinden maar ze vinden die huls wel dan heb je grote kans dat de verzekering je een oor aan naait door aan te geven dat de brand door de Hulzen(munitie) veroorzaakt is, waardoor jij geen rode cent krijg omdat munitie in de meeste gevallen verboden is. Ik weet het het is krom maar dan draaien hun niet op voor de kosten en ben jij alles kwijt. Dus pas op
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')