Mijn bescheiden Duitse verzameling:
Voor alle zekerheid: Ik ben geen neo-nazi en keur antisemitisme/ontkenning van holocaust af.
Er mogen zich misschien schokkende tekens in sommige foto's voorkomen, maar dit alle vanwege verzameldoeleinde.
Ik ben trouwens sowieso meer geinteresseerd & gericht op de het leven van de Duitse soldaat, de waanzin van Hitler en zijn politieke partij/ideeën heb ik niets mee en houdt ik me ook zoveel mogelijk buiten.
![]()
Bovenste plank vintrine kast, Duits bajonet, Koppelslot HJ, brieven, broodzak en papieren. Verder nog wat verschillende hulzen en kogels.
![]()
Onderste planken vitrine: Duits gereedschap meegenomen door m'n opa, die het uit een vernietigd Duits konvooi heeft 'meegenomen', Hulzen en een Nederlandse helm. (Behalve de originele verf in slechte staat.)
![]()
Nederlandse helm van de 'Schalkhaarders' (het op Duitse leest geschoeide nieuwe politiepersoneel). , is mij ooit verteld.
![]()
Finse Mosin Nagant M24; In US gemaakt, naar Rusland verscheept en in de Winteroorlog door de Finnen in gebruik genomen. (Wees gerust, hij is onklaar en legaal, dus kan er geen bank mee beroven..)
![]()
Dankzij gebrek aan ruimte; OP mijn vitrinekast: Duits gasmaskerbus 'Heer', Duits veldfles van Kampfgruppe 254, Zeltbahn, nog wat gereedschap, en 3 mappen vol met originele kranten en wat lose rotzooi.
Foto's van kranten en blaadjes:
![]()
Duitse propoganda.
![]()
Inhoud map 1.
![]()
Map 1 'Quick shot'.
![]()
Inhoud map 2, zit wat meer in dan erop staats..
![]()
Inhoud map 3.
![]()
Duits etensblik.
![]()
Extra foto van de bovenste vitrineplank. (Zeltbahn en gasmaskerbus)
![]()
2e Gasmaskerbus, is helaas flink overgebruikt. (Grijs in de begin jaren van oorlog, later groen, toen zwart en daarna Luftwaffe (?) blauw.) Ooit ga ik eens met staalwol aan de slag...
![]()
Gewehr 98 uit de Somme-regio. Door de boer opgeploegd, voor sommige een stuk oud ijzer maar voor mij zit er door dat feit een 'meerwaarde' aan. (Ook hier, deze is zichtbaar onklaar en is ook niet meer bruikbaar bij het beroven van een bank. Zet het er maar even bij want de Nederlandse wapenwetgeving is nou eenmaal raar..)
![]()
Foto's gebombadeerd Russisch dorp/stad.
![]()
Anti-tank eenheid op Narva/Narwa. Originele actie foto.
![]()
Dezelfde eenheid bij een door hen afgeschoten tank.
![]()
2 Doodsprentjes en wat actie foto's uit Rusland.
![]()
Van m''n opa geweest: Kaart van de slag van Nieuwpoort, staat vanalles op in Latijns/oid, kan ik helaas niet lezen.
![]()
Duitse helm (bodemvondst/schuurvondst) uit Polen, resten van wintercamo aanwezig. (Trouwens ook nog resten van de Poolse boer, het nog wittere verf.)
![]()
Brits/Canadeze helm (bodemvondst) uit Zeeland.
![]()
![]()
Extra foto's Nederlandse helm, zijn wat ouder maar hij is nog in dezelfde staat.
Verder staan er nog 3/4 2cm Flak magazijnen met kist, maar die moeten nog worden gereinigd.
Ook nog wat andere spullen, veel na-oorlogs, wil er eigenlijk vanaf, maar verkopen doet het wss niet en weggooien is zonde..