SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kan iemand dit aan mij uitleggen? Mijn antwoord was: motorfiets / bromfiets / auto.
Ah, duidelijk. Ik wist niet dat rechtdoor voorrang had op afslaand verkeer. Maar dat is eigenlijk ook wel weer logisch.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Auto heeft als eerst voorrang omdat ie voor de brommer van rechts komt, daarna de brommer omdat ie rechtdoorgaat op dezelfde weg en de motor doet een bijzondere verrichting en moet dus al het verkeer voorlaten
quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:46 schreef ErikN het volgende:
Ah, duidelijk. Ik wist niet dat rechtdoor voorrang had op afslaand verkeer. Maar dat is eigenlijk ook wel weer logisch.
Afslaan is geen bijzondere verrichting.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:42 schreef admiraal_anaal het volgende:
Auto heeft als eerst voorrang omdat ie voor de brommer van rechts komt, daarna de brommer omdat ie rechtdoorgaat op dezelfde weg en de motor doet een bijzondere verrichting en moet dus al het verkeer voorlaten
'Rechtdoor op dezelfde weg gaat voor', dat leerde ik al op het fietsexamen op de basisschool.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:46 schreef ErikN het volgende:
Ah, duidelijk. Ik wist niet dat rechtdoor voorrang had op afslaand verkeer. Maar dat is eigenlijk ook wel weer logisch.
Bedankt.
Jajajajaquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Dan zou ik de theorie nog maar eens goed doornemen
Jaa, maar als er / staat, mag je dan niet parkeren of niet stilstaan, dat is de kloequote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:51 schreef zeemonster het volgende:
Je hebt van die leuke ezelsbruggetjes![]()
En dat ronde bord met dat kruis erin: bij een X mag niks (niet parkeren/stilstaan)
kijk jij nog eens naar het plaatje? Waar heb jij die 2e auto verstopt?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:51 schreef zeemonster het volgende:
Je hebt van die leuke ezelsbruggetjes![]()
Ik heb er nog steeds wat aan!
Zoals: Rechtdoor op de zelfde weg gaat altijd voor.
En dat ronde bord met dat kruis erin: bij een X mag niks (niet parkeren/stilstaan)
Zo heb je er nog meer, via google vind je ze vast.
Er rijdt een politieauto met optische en geluidssignalen achter de motor, maar die zie je nog nietquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:54 schreef BrandX het volgende:
[..]
kijk jij nog eens naar het plaatje? Waar heb jij die 2e auto verstopt?
waar gaat het over een tweede auto dan?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:54 schreef BrandX het volgende:
[..]
niet parkeren want dat duurt langer als stilstaan, als je namelijk wel mocht parkeren en niet mocht stilstaan is niet echt logisch he, want parkeren is ook een 'soort' stilstaanquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Jaa, maar als er / staat, mag je dan niet parkeren of niet stilstaan, dat is de kloe
Een gevaarlijke kruising?quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:51 schreef zeemonster het volgende:
ik had helemaal niet naar het plaatje gekeken iinderdaadquote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:54 schreef BrandX het volgende:
[..]
Je mag wel iemand bij een bushalte afzetten. En 12 meter bij een bushalte is ook wel logisch, een bus moet nog wel een beetje fatsoenlijk bij een halte kunnen stoppen. En een gewone bus is al 12 meter. Daarbij wil je ook niet dat de buspassagiers bij het instappen of uitstappen tegen je auto aanbotsen.quote:Op dinsdag 29 januari 2008 21:48 schreef ErikN het volgende:
[..]
JajajajaIk heb zo'n online cursus van de ANWB. Super saai, ik ben al twee keer erbij in slaap gevallen.\
Ook vrij kansloos dat je binnen 12 meter voor een bushalte mag stoppen e.d. (dat onthoud ik wel, maar voorrangsregels niet).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |