abonnement Unibet Coolblue
pi_56425000
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:49 schreef LXIV het volgende:
Ik ben begonnen in 1985 voor drie gulden per uur. En er waren ook kinderen die toen maar fl 2,25 per uur kregen. Een pilsje kostte toen 1,50 ofzo.

Maar goed, er kan wel gelachen worden om dat relatief lage loon, ik denk dat er nog altijd een positieve relatie bestaat tussen mensen die op jonge leeftijd al bijverdienen en later goed gaan verdienen. Het gaat immers om de spirit.
Er lopen genoeg mensen rond die altijd alles van hun pappie en mammie hebben gekregen, en pas op hun 18e ofzo gingen werken.
pi_56425075
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 09:57 schreef Tuvai.net het volgende:
Op alle "omfg wat weinig lolol!!!!" roepers: je moet toch ergens beginnen, en ik moet zeggen dat ik het toch elke keer weer knap vind wanneer een puber uit zichzelf een bijbaantje gaat zoeken. Je kunt niet overal meteen een fortuin gaan verdienen.

Ik ben toen ik 11 was ook met een krantenwijkje begonnen waar ik het mini-bedrag van ongeveer 160 gulden per maand overhield. Maar hey, dat was veel geld toendertijd, vooral voor die leeftijd.
Inderdaad. De ene gaat op straat hangen en eventueel mensen lastig vallen of beroven, de ander gaat werken voor z'n geld. Uiteindelijk zul je zien dat meestal juist die laatste het meest ver komt in z'n leven

Ik zou willen dat ik op die leeftijd zo'n instelling had.
X
X
X
pi_56427414
Toen ik zo jong was werkte ik in een ziekenhuis als schoonmaker / afwaskeuken... ook gewoon minimumloon...

lijkt me nog altijd beter baantje dan de mac..
I'm not the man you think I am!
pi_56438080
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 22:34 schreef tinoburg het volgende:
verder is je loon afhankelijk van de franschise nemer(groot kans vd 230restaurants zijn er +-20 van Mcdonalds Nederland)

dus het kan verschillen,maar ga uit van een krappe 2,50eur netto.
Ja, klopt. Bij Mc Donalds in Rosmalen langs de A2 verdien je een stuk minder per uur (ongeveer minimumloon) dan bij Mc Donalds Den Bosch die niet van Mc Donalds Nederland is. Je kunt ook even solliciteren bij een andere vestiging en kijken of het loon daar hoger ligt.
pi_56473528
Bij ons in Hardenberg was het toen ik er werkte (2 jaar geleden) bij 16 jaar een bedrag van ¤ 2,62 per uur. Wat (zeer) langzaam in de jaren oploopt.
pi_56476128
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 21:51 schreef BaggerUser het volgende:
15 wordt je aangenomen voor de lobby, sowieso het minimum

vanaf je 16e mag je kassa of keuken, kans om meer te verdienen maak je pas na 2 jaar en dan het nieuwe kalenderjaar.

dan verdien je een euro meer. (dit is trouwens niet verplicht meer, slechte CAO dus weinig kans)

vet pot zal het niet meer worden bij de mc, daar ben je ongeveer 4 jaar te laat voor, vast contract hoef je ook niet meer op te rekenen, ben je ook 4 jaar te laat voor. In de randstad kan het zijn dat je iets meer verdient veel zal het niet schelen, mc donalds is tegenwoordig niets beter meer dan een willekeurige supermarkt.

en zondag toeslag hoef je ook niet meer op te rekenen
Waat krijg je helemaal niet meer betaald als je op zondag werkt?
Dan is Ah werk nog redelijk(dubbel betaald)
pi_56476204
quote:
Op zaterdag 2 februari 2008 11:19 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

Waat krijg je helemaal niet meer betaald als je op zondag werkt?
Dan is Ah werk nog redelijk(dubbel betaald)
Je kreeg zelfs niet meer betaald voor werk na 23.00, dit was eerder ook gewoon zo. Wel toeslag van 50% op feestdagen. Maar ook dit heeft de franchiser in handen.
pi_56477820
ik ben op mijn 16e ergens begonnen voor 9 gulden per uur.... krantewijk betaalde op zich niet echt slecht...

ook vakantiewerk gedaan, maand bij een elektrobedrijf, had toen dik 1200 gulden verdiend....
  maandag 11 februari 2008 @ 11:19:32 #34
155158 Pascal86
Volvo for life
pi_56661642
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 21:50 schreef Sigmund666 het volgende:

[..]

En jij bent natuurlijk de propagandamachine van Ronald McDonald?

[Ik denk ook wel dat je ietsjes ouder bent als de TS] en dan nog is 7,50¤/uur je rijnste diefstal!
propaganda nou nee want als ik de kans zou krijgen zou ik zo wegzijn maar ik moet helaas mijn eigen school betalen
Because they will last that long.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')