abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:47:02 #51
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56308782
quote:
Op donderdag 24 januari 2008 00:05 schreef lexine het volgende:

[..]

Bloed wordt vaak getest op schildklierafwijking, nieren, suiker.
Hoe oud is meneer? Leeftijd is ook wel een indicatie wat er mis kan zijn. Dat betekent overigens niet dat jonge katten niet ook een zelfde ziekte kunnen hebben.
Misschien ten overvloede, het per spuit geven van vocht en/of bijvoorbeeld vlees uit zo'n zeer luxe mini blikje verdund met water, altijd aan de zijkant tussen de kiezen inspuiten en nooit van voren in de bek spuiten! Hier wordt door de DA's vaak niets over gezegd en je kunt er veel schade mee aanbrengen als je dat verkeert doet.

Uh, ook misschien ff een nieuwe thermometer halen?
Meneer is 4 lentes. Bedankt voor de spuittip, die hadden wij ook gekregen.

Update: Hij heeft deze week geen koorts meer gehad, en hij eet weer zijn gewone brokjes zo nu en dan, en het Super de Luxe Dierenarts Voer ook. Vanmiddag heeft hij nog een reisje naar de DA gemaakt. De antibiotica-kuur is klaar en daar kunnen we mee stoppen. Het anti-misselijkheidsmiddel kunnen we nog geven, maar ik weet niet of dit echt nodig is omdat hij zojuist zonder dwang zijn brokken (zonder pillen) op had. We hebben een pasta gekregen waardoor hij minder last zou moeten hebben van haarballen (die kwamen er 's nachts uit, mogelijk omdat hij meer haar verloor vanwege z'n ziekte en weinig echt voer binnen kreeg).

Hij is sinds maandag in ieder geval niet meer afgevallen (klein beetje aangekomen zelfs), en hij lijkt wat actiever. Hij speelt en kroelt ook weer, en hij is zojuist ook voor het eerst weer de hort op gegaan (het grootste deel van de week hing hij binnen rond).



Maar het is nu nog steeds niet duidelijk wat er nu aan de hand was/is, dus de dierenarts heeft hem nogmaals zeer uitgebreid bevoeld (geen opmerkzaamheden), nog wat uitgebreidere bloedtesten aangevraagd en een kweekje, waar we de uitslag maandag van krijgen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 21:49:27 #52
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56308836
Gelukkig dat hij zich weer wat beter voelt

Ik hoop dat jullie er nog achter komen wat hij mankeerde.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 25 januari 2008 @ 21:58:13 #53
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56309103
Tja, dat is inderdaad de vraag. Als hij zonder verdere ingrepen blijft aansterken zal het wel een bacterie geweest zijn. Het is wel een goede zaak dat de koorts is weggebleven en dat hij weer eet. Maar tot hij weer 100% de oude is qua gedrag, houd ik nog even een slag om de arm.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator vrijdag 25 januari 2008 @ 21:59:26 #54
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_56309139
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:58 schreef soylent het volgende:
Tja, dat is inderdaad de vraag. Als hij zonder verdere ingrepen blijft aansterken zal het wel een bacterie geweest zijn. Het is wel een goede zaak dat de koorts is weggebleven en dat hij weer eet. Maar tot hij weer 100% de oude is qua gedrag, houd ik nog even een slag om de arm.
Dat snap ik, vergiftiging of iets dergelijks is uitgesloten?
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  vrijdag 25 januari 2008 @ 22:09:02 #55
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_56309390
quote:
Op vrijdag 25 januari 2008 21:59 schreef senesta het volgende:

[..]

Dat snap ik, vergiftiging of iets dergelijks is uitgesloten?
Geen idee, is voor zover ik weet niet ter sprake gekomen! Op zich heeft hij niet gebraakt (alleen een paar haarballen gisteren), gekwijld of aan de diarree gezeten, en de maag was ook niet pijnlijk.. Dus ik weet niet hoe waarschijnlijk het is. Maar er is natuurlijk een oneindige hoeveelheid gifstoffen...
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_59450988
is alles goed gekomen?
mijn kat heeft het nu ook sinds 4-5 dagen
dus heb je misschien wat tips voor me want ik weet niet wat ik er mee aanmoet
ik heb wel al dat astronautenvoeding.dat geef ik sinds vandaag maar er is nog niet echt een vooruitgang
hij eet zijn eigen voer niet,geen vis,helemaal nix.soms drinktie wel een beetje water maar dat gaat ook nog lastig.
hij slaapt ook slecht en wast zich ook niet.
naar buiten gaat hij alleen alstie moet plasse,de rest van de dag ligtie binnen.
hij is wel bijna 16 jaar maar het moet denk ik niet aan zijn leeftijd legge,want de jouwe is 4 jaar toch?
hebt je alsjeblieft wat tips voor me???
groetjes kevin
pi_59451023
Als een kat langer dan 2 dagen niet eet krijgt ie last van lever vervetting, daardoor worden ze nog zieker...dus zodra je kat 2 dagen NIETS eet: ALTIJD naar de dierenarts gaan!
(:
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')