abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 27 december 2007 @ 14:30:49 #1
72282 360sjors
King of the Hill
pi_55572414
Zaterdag vlieg ik naar Egypte; nog nooit geweest. Ik hoorde via-via dat het wellicht voordelig zou zijn om, gezien de sterke euro, dollars mee te nemen, in plaats van egyptische ponden. Kan je overal met dollars betalen in Egypte en worden de prijzen dan niet gigantisch naar boven afgerond, vergeleken met de prijzen in egyptische valuta? Kan je overal op afdingen? En wellicht zijn er nog meer bruikbare tips, via de links in de FAQ werd ik niet veel wijzer!

Mijn dank is groot!
pi_55572633
Ik ben er niet geweest, maar waarom niet gewoon euro's meenemen? Lijkt me dat ze het principe "wisselkoers" daar wel snappen.
censuur :O
pi_55572835
Pas nog geweest, je kan natuurlijk met euro's betalen maar ik zou het je afraden om hier op straat mee te gaan betalen. Op muntjes zitten ze eigenlijk niet te wachten (moeilijk wisselen voor hun), en met briefgeld wat start bij 5 euro betaal je al gauw teveel.
Wat ik vaak te horen kreeg met afdingen was dat het verschil tussen hun prijs en de mijne maar een paar euro was, dat was toch niets?? Voor lokale begrippen is zo'n verschil echter enorm, een ervaren timmerman verdient bijvoorbeeld 25 euro per week. Ga je dus met euro's onderhandelen dan breng je nog een extra nadeel voor jezelf mee.

Daarnaast loop je denk ik het risico op ongewenst gezelschap als ze zien dat je dollars of euro's bij je hebt. Probeer niet teveel in de kijker te lopen.

Hotels ed kan je natuurlijk gewoon met euro's betalen, al zal de wisselkoers niet gunstiger zijn dan bij het pinnen. Je kan op elke straathoek pinnen, en de tarieven hiervoor vallen enorm mee. De sterke euro zorgt er ook voor dat de pinautomaat meer ponden geeft voor je euro!

Egypte is spotgoedkoop, don't worry.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:53:16 #4
72282 360sjors
King of the Hill
pi_55573015
Thanks wokkel!
  Redactie Frontpage donderdag 27 december 2007 @ 15:20:43 #5
37941 crew  Days-Of-Wild
Gerard Ekdom fan
pi_55573670
* Jaloers is *
Ben d'r op huwelijksreis geweest. Lekker warm, lekker eten, mooie bezienswaardigheden. Kzou zo wel terug willen. Veel plezier daar.
http://www.patriots.com - New England Patriots - 6-Time Super Bowl Champions XXXVI, XXXVIII, XXXIX, XLIX, LI, LIII
  donderdag 27 december 2007 @ 15:21:52 #6
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55573704
Volgens mij willen ze gezien de lage dollarkoers juist liever geen dollars maar euro's
pi_55574075
Als de dollar voor jou goedkoper is, krijg je er daar waarschijnlijk ook minder voor terug? Ik heb op vakantie gewoon Egyptische ponden gepind. Lijkt me ook het makkelijkst voor de meeste aankopen. Ik had wel wat Euro's en Dollars bij me, maar meer voor noodgevallen.

Die Euro briefjes wilden ze wel. Toen ze erachter kwamen dat ik die had, wilden ze allemaal hun euromuntjes wisselen, maar ik zat ook niet op een berg losse muntjes te wachten dus ik vroeg 11 euro's voor een briefje van 10, maar toen waren ze zo weg. Ja ik weet het...beetje asociaal dat je als 'rijke' Westerling geld wilt verdienen aan arme Egyptenaren....
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
  donderdag 27 december 2007 @ 17:05:47 #8
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_55576321
quote:
Op donderdag 27 december 2007 15:35 schreef Loohcs het volgende:
Ja ik weet het...beetje asociaal dat je als 'rijke' Westerling geld wilt verdienen aan arme Egyptenaren....
Daar hoef je je niet voor te schamen hoor, als je eens wist hoeveel toeristen zij al opgelicht hebben.

Zo heb ik diverse wisseltrucs in taxi busjes meegemaakt. Dan geef je 100 egyptische ponden (bijvoorbeeld) en dan zeggen ze doodleuk "waar is de rest? je gaf net 5 pond"

Oplichters. Snel de taxi uitgegaan zonder een cent extra te betalen.
pi_57021199
Ik heb gehoord dat je tegenwoorig in egypte als toerist niet meer met egyptische ponden kunt betalen bij toeristische winkels/bedrijven. En dat je nu met euro's of dollars moet betalen. Weet iemand of dit klopt??? Ik vind het een gek verhaal, maar ga binnekort naar egypte, dus wil het toch ff checken.
pi_57021795
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:03 schreef lindaatjuh het volgende:
Ik heb gehoord dat je tegenwoorig in egypte als toerist niet meer met egyptische ponden kunt betalen bij toeristische winkels/bedrijven. En dat je nu met euro's of dollars moet betalen. Weet iemand of dit klopt??? Ik vind het een gek verhaal, maar ga binnekort naar egypte, dus wil het toch ff checken.
Dit soort spookverhalen hoor ik ook vaak (ik werk bij een wisselkantoor). Maar uiteraard mogen ze hun eigen valuta niet weigeren. Uiteindelijk is het in bijna elk land ter wereld het voordeligst om met de eigen valuta te betalen (en die gewoon ter plaatse te pinnen). In dit geval dus de egyptische pond.
pi_57030966
quote:
Op woensdag 27 februari 2008 22:27 schreef mirannie het volgende:

[..]

Dit soort spookverhalen hoor ik ook vaak (ik werk bij een wisselkantoor). Maar uiteraard mogen ze hun eigen valuta niet weigeren. Uiteindelijk is het in bijna elk land ter wereld het voordeligst om met de eigen valuta te betalen (en die gewoon ter plaatse te pinnen). In dit geval dus de egyptische pond.
Oke, gelukkig. Dankjewel!
  donderdag 28 februari 2008 @ 11:53:45 #12
62913 Blik
The one and Only!
pi_57031408
Pas wel op. Het briefgeld van Egypte schijnt het vieste briefgeld van de wereld te zijn (Sowieso is Egypte niet echt een schoon land)
pi_57038466
quote:
Op donderdag 28 februari 2008 11:53 schreef Blik het volgende:
Pas wel op. Het briefgeld van Egypte schijnt het vieste briefgeld van de wereld te zijn (Sowieso is Egypte niet echt een schoon land)
Dankjewel. Ik was ook eigelijk al niet van plan om aan dat geld te gaan likken ofzo
Ik heb ook inderdaad wel vaker gehoord dat het echt een vies land is en dat veel mensen er ziek worden. Wordt je ook gewoon ziek van het eten in restaurant?
pi_57038724
Beetje opletten wat je eet he, geen ongekookte salades en zo gaan eten.
pi_57039596
Je hoeft niet aan het geld te likken om er ziek van te worden. Gewoon geld aanpakken en direkt daarna je broodje opeten.
Per saldo kan men in Egypte overal ziek van worden. Zowel in intenationale hotel restaurants als lokale tenten. Voordeel van een lokale tent is dat je zicht hebt op degene die het eten hanteert en hygiene.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')