abonnement Unibet Coolblue
pi_55571116
Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een 2e-hands auto.
Ik heb nu in een aantal proef gereden, en zal binnenkort een keuze maken.

Echter... nu het financiele aspect. Hoe kun je het het beste aanpakken dat je de auto zo voordelig mogelijk koopt?
Die verkopers zijn natuurlijk enorm gedreven in dat spel, hoe kan ik voorkomen dat ik gepakt wordt? Zodat ik straks rij in een goede auto, waar ik niet teveel voor betaal heb.
pi_55571179
vraag onderhoudsboekjes/NAP e.d. erbij...

voor de rest word je pas genaaid als je naar je eigen gevoel teveel voor een auto betaald.
pi_55571301
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:34 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een 2e-hands auto.
Ik heb nu in een aantal proef gereden, en zal binnenkort een keuze maken.

Echter... nu het financiele aspect. Hoe kun je het het beste aanpakken dat je de auto zo voordelig mogelijk koopt?
Die verkopers zijn natuurlijk enorm gedreven in dat spel, hoe kan ik voorkomen dat ik gepakt wordt? Zodat ik straks rij in een goede auto, waar ik niet teveel voor betaal heb.
Als je via marktplaats koopt;
Geen bod-systeem gebruiken, ook niet mailen (alleen voor vragen!), breng een bod altijd telefonisch uit! Kom je serieuzer over en zijn ze sneller geneigd terug te bellen.

Wanneer de prijs te mooi voor woorden is, dan is het ook te mooi, dus niet doen!
ne okuyon, bokmu var?
pi_55571659
Sowieso niet bij een dealer kopen: ben je altijd veel duurder uit! En het is slim om iemand mee te nemen die verstand heeft van auto's: een monteur bijvoorbeeld. Die kan precies inschatten of de verkoper al dan niet te veel vraagt.

Maar uiteindelijk is het zoals Hiolpi zegt: alleen jij kan bepalen of de auto die je gekocht hebt de prijs waard is.
I'm an individual, yeah, but I'm part of a movement...My movement told me be a consumer and I consumed it....They told me to just do it, I listened to what that swoosh said....Look at what that swoosh did...
pi_55571932
Wat je ook doen is langs een ANWB keurstation rijden om voor 100 euro de auto helemaal door te laten checken.

Kost je misschien 100 euro maar je weet meteen wat voor "vlees" je in de kuip hebt
pi_55572051
Meteen een monteur hoeft niet perse mee.
Als je auto rijdt heb je toch wel een beetje verstand van auto's? Je weet hoe een auto moet klinken, hoe het ongeveer eruit moet zien onder de motorkap.

Gewoon tijdens de testrit, snel optrekken, hard op de rem staan, hoge toeren maken etc.
ne okuyon, bokmu var?
pi_55572624
En de onderhandeling over de prijs... hoe kun je die het beste doen?
pi_55572738
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:39 schreef dyna18 het volgende:
En de onderhandeling over de prijs... hoe kun je die het beste doen?
Extra laag inzetten, dan komt verkomende partij met een tegenbod waar jij vervolgens weer onder gaat zitten.

Overigens, niet laten zien dat je de auto graag wilt kopen. Verder alle minpunten van de auto aandragen
pi_55573614
Koop via marktplaats of speurders een auto van een particulier dus geen garagebedrijf.
Die zijn even bedreven in het verkopen van een auto als jij met het kopen van een auto.

Kijk ook eens naar de prijzen op internet.

Op marktplaats en speurders de nieuwe advertenties bekijken die zijn interessant.
Een auto die al langer dan 2 weken op internet staat is vaak niet het koopje dat je zoekt.
Mensen met meer dan 1 auto in de aanbieding zijn handelaren die wel weten wat ze verkopen voor een te hoog bedrag.

Zelf heb ik 2500 euro betaald voor een nette peugeot 306 sedan (met snufjes).
3 jaar en 75.000 km verder en hij doet het nog steeds prima.

Onderhandelen met een particulier:
- Weet wat je maximaal wil betalen.
- Maak een lange proefrit.
- Stond de prijs vermeld vraag er dan een kruimeltje vanaf en vraag of hij de auto vol wil tanken.
- Maak een afspraak om de auto over te schrijven.

Onderhandelen bij een dealer/autobedrijf
- Weet wat je maximaal wil betalen.
- Maak een proefrit.
- Vraag naar garantie.
- Noem de prijs die je maximaal wilt betalen - +/-500 euro.
- Neem de garantie voorwaarden mee in de onderhandelingen
--- Duur van de garantie.
--- Garantie op alles (niet alleen de bewegende delen).
--- Garantie inclusief arbeidskosten.
--- Zet de garantie afspraken natuurlijk zwart op wit op papier anders gaat de koop niet door. Pas betalen als je de garantie afspraken ondertekend op papier hebt.

Voor beide geld:
- Er zijn heeel veel auto's te koop dus als de prijs aan de hoge kant is kijk dan gerust verder.
- Neem je vader mee? Zijn leeftijd / ervaring in de strijd gooien kan wel eens 100 euro besparen.
pi_55573645
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:43 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Extra laag inzetten, dan komt verkomende partij met een tegenbod waar jij vervolgens weer onder gaat zitten.

Overigens, niet laten zien dat je de auto graag wilt kopen. Verder alle minpunten van de auto aandragen
Laat wel merken dat je interesse hebt in de auto en dat de verkoper zaken met je kan doen.
Laat hem wel merken dat als jullie er niet uit komen er nog heel veel andere auto's zijn waar je uit kunt kiezen bij een andere verkoper.
  donderdag 27 december 2007 @ 18:07:27 #11
52493 Prowl
IMAGE GOES HERE
pi_55577623
Vi är Borg. Motstånd är meningslöst. Ni kommer att bli assimilerade!!
pi_55582136
Check ook http://www.anwb.nl eens voor de koerslijst onder de rubriek auto. Dan krijg je al een redelijk beeld wat een auto zou moeten kosten (wel even een anwb-pas bij de hand houden)
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_55582410
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:34 schreef dyna18 het volgende:
Ik ben op dit moment aan het zoeken naar een 2e-hands auto.
Ik heb nu in een aantal proef gereden, en zal binnenkort een keuze maken.

Echter... nu het financiele aspect. Hoe kun je het het beste aanpakken dat je de auto zo voordelig mogelijk koopt?
Die verkopers zijn natuurlijk enorm gedreven in dat spel, hoe kan ik voorkomen dat ik gepakt wordt? Zodat ik straks rij in een goede auto, waar ik niet teveel voor betaal heb.
Zorg dat je weet wat jou voorkeur auto overal kost.Bekijk wat je belangrijk vindt. KM, bouwjaar of iets anders.

NAP / Garantie en die gasten uitkleden.

Voor Euro 500,- regel ik voor je de deal. Ik vind het ZOOOOO leuk om die gasten uit te kleden.
pi_55582442
quote:
Op donderdag 27 december 2007 20:49 schreef JumpingJacky het volgende:
Check ook http://www.anwb.nl eens voor de koerslijst onder de rubriek auto. Dan krijg je al een redelijk beeld wat een auto zou moeten kosten (wel even een anwb-pas bij de hand houden)
A.u.b. niet bij de ANWB. Check de prijzen op autoweek.nl
  vrijdag 28 december 2007 @ 05:30:46 #15
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_55594391
Ow, en van te voren even het kenteken checken als je die mogelijkheid hebt...

De handelaren kun je dan gelijk skippen. Veel handelaren proberen nl via marktplaats auto;s te verkopen als zijnde particulier om zo maar de garantie te ontwijken.

Oh, en over kopen? Vraag de reden van verkoop. Andere wagen gekocht: ding moet weg. Weet dat een auto inruil weinig tot niets oplevert. Dat is vaak de optie: inruilen voor een lage prijs of verkopen (particulier) en dan korting bedingen wegens geen inruil.

De prijzen op autoweek.nl kloppen redelijk met de inruilprijzen volgens mij die de dealer ervoor teruggeven.


Oh, en iemand meenemen die goed kan onderhandelen kan ook wel een goed idee zijn!
Wat 'draaijer' zegt, kan best interessant zijn trouwens. Een persoon die stevig kan onderhandelen levert altijd het meeste prijsvoordeel op.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_55595641
quote:
Op donderdag 27 december 2007 20:56 schreef draaijer het volgende:

Zorg dat je weet wat jou voorkeur auto overal kost.Bekijk wat je belangrijk vindt. KM, bouwjaar of iets anders.

NAP / Garantie en die gasten uitkleden.

Voor Euro 500,- regel ik voor je de deal. Ik vind het ZOOOOO leuk om die gasten uit te kleden.
Mooi is dat...
Maar kun je hier misschien ook wat tips geven hoe je dat doet?
  zaterdag 29 december 2007 @ 17:41:45 #17
44760 Nachtdier
Heeft usericon gejat!
pi_55627891
Ga eerst zelf onderhandelen...

Laat vervolgens Draaijer onderhandelen en geef m de helft van de extra korting die hij kan bedingen en beide zijn tevreden.. Als Draaijer tenminste nog flinke korting extra kan bedingen.


Afdingen is een kwestie van doen, en alle schaamte opzij zetten. Een achterneef ofzo, die is er ook zo goed in. Die kan echt perfect bluffen en haalt de mooiste kortingen binnen.
Amaranta is een dropmuts!
"Your body only has enough blood to run either your brain or your cock".>>>ik denk dus met mn lul!

Webicon maximum 100kB, geen 1.4MB. Removed by Jump
pi_55629029
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 82% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:37:53 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_55629094
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:37:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56316232
Ik heb nu een auto op het oog die voor 17k wordt aangeboden.
Wat kan ik nu het beste doen? Een proefrit maken en als die bevalt dan bijvoorbeeld 15.5k bieden?
pi_56316267
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef Plus1 het volgende:
Sowieso niet bij een dealer kopen: ben je altijd veel duurder uit! En het is slim om iemand mee te nemen die verstand heeft van auto's: een monteur bijvoorbeeld. Die kan precies inschatten of de verkoper al dan niet te veel vraagt.

Maar uiteindelijk is het zoals Hiolpi zegt: alleen jij kan bepalen of de auto die je gekocht hebt de prijs waard is.
Niet bij een dealer kopen?!?!? Hoe kom je daar nou bij.
Die gasten hebben een naam hoog te houden hoor. NAP en garantie en die gasten gewoon hard voor het blok zetten... Gewoon zeggen wat je wilt.. Lijkt me niet zo lastig.. Als hij het niet wil, dan niet.. Mazzel
pi_56316292
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 11:23 schreef dyna18 het volgende:
Ik heb nu een auto op het oog die voor 17k wordt aangeboden.
Wat kan ik nu het beste doen? Een proefrit maken en als die bevalt dan bijvoorbeeld 15.5k bieden?
Waar staat die auto? ((bova) of merk dealer of particulier)
Post het type, bouwjaar en km stand

Vraag altijd een NAP aan. Zonder NAP koop ik NIKS.
pi_56316958
Is bij een bovag aangesloten autodealer (geen officiele merk dealer).

Maar zijn er nog mensen met tips over het onderhandelen?
pi_56317200
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 90% gewijzigd door Sander op 19-05-2011 21:37:54 ]
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_56317494
Dit is gek, het nummerbord 94-XK-LL komt niet voor bij RDW.
https://www.rdw.nl/Ovi/Paginas/Voertuiggegevens.aspx
Is dat mogelijk?
Op de fotos van de auto staat wel hetzelfde nummerbord (voor en achter).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')