abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55536242
Helaas ben ook ik er ingetrapt: op 24 december heb ik mij telefonisch laten aanmelden voor een contract bij Energie Direct. Lagere tarieven, maar nu ik eens kijk op internet zie ik dat het een malafide zaak is. Ik heb al een beetje gezocht, en als tip las ik: een aangetekende brief schrijven.

Ik ben nu bezig met een aangetekende brief om de aanmelding ongedaan te laten maken. Ook zal ik als aanvulling op 27 december telefonisch afmelden.

Welke problemen kan ik zoal verwachten?
Is het een probleem dat ik mijn klantnummer nog niet weet?
  dinsdag 25 december 2007 @ 19:05:03 #2
32846 WaSTeiL
geele sneeuw....
pi_55536482
Zorg er even voor dat je bij je huidige energie leverancier uitlegd dat je de aanmelding annuleert zodat ze niet alsnog van Energie direct ze je gaan afmelden bij je huidige leverancier.
Groepssex is eigenlijk gewoon time-management!
Drugs are only for losers and sex maniacs!
  dinsdag 25 december 2007 @ 19:07:40 #3
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_55536502
Zit hier nu hetzelfde bedrijf achter als Orion Direct, van de verzekeringen?
Vampire Romance O+
pi_55536593
Blijf even volhouden dat je in de overtuiging was dat je een offerte zou krijgen. Zolang je dat volhoudt sta je in ieder geval wat sterker.
Okay het is liegen maar zij begonnen met het bedrog.
pi_55536615
Omg snel proberen vanaf te komen, ik heb nog steeds ellende met die gasten en be er al 4 mnd weg.

Je krijgt een contract met E.D en interim justitia.
pi_55536676
is dat orion direct zo'n klote maatschappij dan..?
Signature
pi_55536685
Energie Direct.

En ja, 1 groot drama , proberen je zwaar leeg te kloppen.
  dinsdag 25 december 2007 @ 19:29:35 #8
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_55536712
quote:
Op dinsdag 25 december 2007 19:25 schreef Tournesol het volgende:
is dat orion direct zo'n klote maatschappij dan..?
Zolang je niets van ze gedaan hoeft te hebben zijn ze gewoon vooral erg goedkoop, maar als je wel iets gedaan moet hebben wordt het lastiger. Maar da's offtopic, terug naar de stroom. Geen idee trouwens of ze bij elkaar horen, maar het logo en naam lijken wel op elkaar.
Vampire Romance O+
pi_55537999
ik heb het ook sinds kort
eerst krijg ik 160 euro korting op de eerste facturen
de eerste heb ik nu gehad, daarna is het afwachten
Een paar jaar geleden heb ik problemen gehad met met Caplare, en dat was na 1 jaar kutten ook wel opgelost
pi_55559067
je hebt 7 dagen bedenktijd. in die tijd kun je gewoon schriftelijk opzeggen. wet op de colportage.
energiedirect is trouwens van essent. ik heb dat al jaren en ben er eigenlijk wel tevreden over. ik ben weggegaan bij essent door problemen van hun kant. bij ED nooit problemen gehad.
pi_55559867
Dat is wel geruststellend dat ze van Essent zijn en dat er ook tevreden klanten zijn.
Maar ik verafschuw de manipulatietechnieken die het bedrijf gebruikt om klanten te werven.

Ik ga dan ook gebruik maken van de 7 werkdagen bedenktijd. Omdat misschien wel meer mensen behoefte aan tips hebben: het betreft Artikel 3.2 van de Leveringsovereenkomst.

De website vermeldt dat het annuleren van de aanmelding telefonisch plaatsvindt via het (dure 0900) telefoonnummer op de welkomstbrief. Maar daar schijnen mensen talrijke problemen mee te hebben gehad - misschien ook een manipulatietechniek van Energie:Direct. Daarom doe ik het ook graag zwart-op-wit.
pi_55562103
Ik bedenk me ineens dat het de Nederlandse Energie Maatschappij blijkt te zijn (met stroomtarief 0,0995 per kWh exclusief belastingen). Maar het principe blijft hetzelfde, en ook nu moet ik bij Artikel 3.2 van de Algemene Voorwaarden zijn.
pi_55567057
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?

Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
  donderdag 27 december 2007 @ 10:08:27 #14
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_55567223
quote:
Op donderdag 27 december 2007 09:51 schreef The_End het volgende:
Ik gebruik al tijden Energie Direct en heb eigenlijk nog nooit problemen met ze gehad. Meeste contact verloopt via email en ze reageren altijd redelijk snel?

Wat waren de 'manipulatie technieken' die ze bij jou hebben toegepast? Fluittoon door de telefoon? Ronddraaiend beeld?
Waarschijnlijk hebben ze gedreigd zijn gezin om te brengen...
Gelukkig heeft TS weer wat geleerd, en gaat vanaf nu eerst een nachtje slapen voordat ie ergens JA op zegt.
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_55567488
Bij mij is ED ook al eens aan de deur geweest. Ik sluit zoiezo geen contract met bedrijven die bij de deur langsgaan maar toen ik zei dat ik geen interesse zei de jonge knaap: wilt u geen geld besparen dan?
omfg
pi_55571343
De telefonische werving zal zijn wortels wel bij Wehkamp vinden, ik heb daar op 10 december een redelijk bedrag besteed (en eerder nooit iets gekocht). Dit kan geen toeval zijn.
pi_55571665
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:44 schreef sempron2400 het volgende:
De telefonische werving zal zijn wortels wel bij Wehkamp vinden, ik heb daar op 10 december een redelijk bedrag besteed (en eerder nooit iets gekocht). Dit kan geen toeval zijn.
En toen is er vanzelf een contract ontstaan met Energie Direct?
  donderdag 27 december 2007 @ 14:19:52 #18
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_55572185
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef The_End het volgende:

[..]

Nee, hij suggereert dat Wehkamp zijn gegevens heeft verkocht aan ED
pi_55572342
quote:
Op donderdag 27 december 2007 13:57 schreef The_End het volgende:

[..]

Ben je zelf telemarketeer?
pi_55572392
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.

Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
  donderdag 27 december 2007 @ 14:31:08 #21
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_55572422
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:29 schreef fransbreda het volgende:
Er zijn meer gevallen bekend dat energie direkt gewoon zelf een contract aangaat zonder dat de persoon in kwestie er iets van weet.
Je krijgt dan ook interum justitia aan je deur.

Er zijn hele forums over die gasten joh, teringlijers.
zie oa. het forum van Tros Radar
pi_55572491
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:31 schreef IkWilbert het volgende:

[..]

zie oa. het forum van Tros Radar
Ik weet het, ik heb zelf nog steeds problemen met ze.
Al zoveel over opgezocht maar ze zijn stug.

Zelfs al hebben hun de fout toegegeven , enigste wat ze doen is incasso's sturen.
Ik ben het nu beu en laat het op een rechtzaak aankomen.
Ben door essent en ED zelf al in het gelijk gesteld, mongolen zijn het, pure maffia.
pi_55572848
Bij mij ging het dus om de Nederlandse Energie Maatschappij (NL Energie). Zij gaan bij de berekening van het voordeel uit van een stijging van ruim 16,6 procent van de energieprijzen op jaarbasis. Het is nog maar de vraag of de energieprijzen de komende jaren opnieuw zo snel zullen stijgen. Verder komt voor niets alleen de zon op. Ik woon nog maar pas zelfstandig en heb dus op dit moment weinig verstand van energierekeningen.

Inmiddels heb ik een aangetekende brief met handtekening retour verstuurd om de leveringsovereenkomst te annuleren. Ik wacht niet af tot ik het welkomstpakket krijg.

Een voordeel van NL Energie is dat het telefoonnummer van de klantenservice geen vermogen kost.
pi_55573286
quote:
Op donderdag 27 december 2007 14:27 schreef sempron2400 het volgende:

Ben je zelf telemarketeer?
Jij stelt dat je er ingeluist bent met 'manipulatie technieken'. Ik vroeg alleen maar HOE je gemanipuleerd bent om een contract aan te gaan bij ED. Echter ben je blijkbaar niet in staat om daar antwoord op te geven.

Er zijn genoeg bedrijven die met asociale technieken mensen overhalen om een contract af te sluiten. Echter hebben mensen zelf ook wel enige eigen verantwoordelijkheid.
pi_55573534
Manipuleren is misschien niet het goede woord, ze spelen naar mijn idee eerder in op de onwetendheid en gevoelens van mensen, dat mensen niet gauw geneigd zijn iets botweg te weigeren, en misschien zelfs de aankomende kerst (het was 24 december). Eerder was ik al op 14 december gebeld.

Het was bijvoorbeeld niet mogelijk om alleen een informatiepakket aan te vragen. Ze vertelden dat ze een pakket zouden sturen, waarbij je zeven dagen bedenktijd krijgt (dit zijn overigens zeven werkdagen, geen kalenderdagen, zie Algemene Voorwaarden). Als je niet reageert, dan heb je dus gewoon een contract. Een informatiepakket met de prijzen was niet mogelijk. Ook terugbellen was geen optie. Dan beweren ze dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze die service niet leveren. En dan te bedenken dat ze wel een informatiepakket hebben (namelijk op de website) EN een telefoonnummer om een contract af te sluiten.

Ik heb ook al ergens gelezen dat ze vooral mensen benaderen die relatief gemakkelijk te overtuigen zijn. Dan kijken ze naar leeftijd, soort buurt e.d.

Ze wisten ook nog eens dat ik bij ENECO zat (hoe ze dat weten, is mij een raadsel).

Mensen hebben inderdaad een eigen verantwoordelijkheid. Ik ben niet snel geneigd iets te weigeren. Ik heb weleens een telefonisch aanbod op een mobiel abonnement geweigerd.

Er is ook weleens een man aan de deur geweest of ik mee wilde doen met een cursus. Eigenlijk geen zin in, maar ik heb ik aarzelend gezegd dat ik wel een avond wil kennismaken. Het bleek achteraf trouwens een hele mooie cursus te zijn.

[ Bericht 13% gewijzigd door sempron2400 op 27-12-2007 15:21:25 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')