abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 december 2007 @ 18:45:29 #1
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55394495
Ok, het zit zo: iemand heeft aan mij gevraagd of ik een website kon maken. Nou vind ik t leuk om in photoshop te kutten enzo maar een website heb ik eigenlijk alleen nog nooit ontwikkeld.

Dit heb ik in Photoshop even in elkaar geknutseld:

Nu is de vraag dus of ik dit zonder ervaring in elkaar kan zetten? En hoe?

Dit is dus de homepagia. De content (als je op dichterbij in t blauw klikt bijv.) komt in t stuk waar nu agenda en het logo van Dichterbij staat.

Er komt dus een pagina dichterbij, contact, agenda (is gewoon simpel per maand opnder elkaar waar ze optreden) en muziek (gastenboek kan weg denk ik en het fotoalbum moet in zo'n soort van flash pop up komen).

Het meest tricky wordt "muziek" daar moet namelijk een stukje van ieder nummer van een cd te beluisteren zijn. Nu had ik dit al gevonden en dat leek me wel geschikt hiervoor: XSPF Web Music Player Volgens mij gratis en ziet er wel simpel uit.

Maar goed, kan ik dat? met 10% ervaring met html...

Ik denk zelf eigenlijk totaal van niet Maar ik kan er helemaal naast zitten, misschien moet t met al die tutorials wel lukken...
pi_55394982
Google een cursusje HTML en CSS, dan lukt het wel.
censuur :O
  woensdag 19 december 2007 @ 19:07:36 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55395048
Het kan best, het duurt alleen heel lang omdat je tijdens het bouwen de nodige kennis moet vergaren. Persoonlijk vind ik dat een uitstekende manier van leren, zelf uitvinden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_55395237
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Google een cursusje HTML en CSS, dan lukt het wel.
of je loopt hier eens een zootje tutorials door

http://www.tutorialized.com/

staan ook erg veel photoshop tutorials, dus sowieso wel toffe link
  woensdag 19 december 2007 @ 19:16:45 #5
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55395269
Als je jezelf afvraagt of dit een ingewikkelde structuur is om een HTML website uit te ontwikkelen: zeker niet
Iemand die al eens een website in elkaar geknutseld heeft (en dus wat kennis van HTML heeft) zet dit makkelijk op een uurtje in elkaar.

Dus als je een projectje wil om HTML te leren, dan is dit zeker een goede start om de basis onder de knie te krijgen.

Hoe?
Persoonlijk doe ik het in een gewone editor (crimson editor, krijg je der ook nog kleurtjes bij zonder alle andere tralala), maar ik schrijf m'n html dan ook zelf ipv het te laten genereren door drag and drop toestanden (zoals dreamweaver etc). Wellicht dat je met dreamweaver iets sneller weg bent dan dat je pure html code gaat schrijven.
  woensdag 19 december 2007 @ 19:17:28 #6
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55395296
Ik had er misschien bij moeten zetten, in een redelijk korte tijd

Ik die online cursussen html en css wel maar vaak is dat vrij standaard toch? Qua opbouw van de website dan (wat html betreft)? Dit leek me zo lastig omdat ik dan met veel frames enzo moet gaan werken, omdat t in t midden moet enzo.

Maar voor de duidelijkheid: iemand met aardig wat ervaring heeft dit zo gemaakt? Anders vind ik t een beetje nutteloos daar heel veel tijd in te steken
  woensdag 19 december 2007 @ 19:19:17 #7
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55395356
btw: http://www.handleidinghtml.nl/

Heb ik jaren geleden als naslagwerk gebruikt om HTML te leren.
Kan je ook gebruiken als je met dreamweaver aan de slag gaat ipv pure html.
  woensdag 19 december 2007 @ 19:20:18 #8
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55395389
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:16 schreef Jack. het volgende:
Als je jezelf afvraagt of dit een ingewikkelde structuur is om een HTML website uit te ontwikkelen: zeker niet
Iemand die al eens een website in elkaar geknutseld heeft (en dus wat kennis van HTML heeft) zet dit makkelijk op een uurtje in elkaar.

Dus als je een projectje wil om HTML te leren, dan is dit zeker een goede start om de basis onder de knie te krijgen.

Hoe?
Persoonlijk doe ik het in een gewone editor (crimson editor, krijg je der ook nog kleurtjes bij zonder alle andere tralala), maar ik schrijf m'n html dan ook zelf ipv het te laten genereren door drag and drop toestanden (zoals dreamweaver etc). Wellicht dat je met dreamweaver iets sneller weg bent dan dat je pure html code gaat schrijven.
Ik had deze nog niet gezien...

Maar met dreamweaver ben ik al eens bezig geweest ja, maar dat ging niet zo heel lekker Al dacht ik dat dat juist lekker simpel zou zijn.

Maar als ik iemand zoek die al aardig wat ervaring erin heeft, heeft ie t zo gemaakt? Anders is t de moeite voor mij ook niet ecth waard. Heb t best druk namelijk...
  woensdag 19 december 2007 @ 19:20:55 #9
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55395414
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:17 schreef Nellid het volgende:
Ik die online cursussen html en css wel maar vaak is dat vrij standaard toch? Qua opbouw van de website dan (wat html betreft)? Dit leek me zo lastig omdat ik dan met veel frames enzo moet gaan werken, omdat t in t midden moet enzo.
Dat in het midden zetten doe je niet met frames (gebruik van frames is reeds enige tijd afgeschreven)
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:17 schreef Nellid het volgende:
Maar voor de duidelijkheid: iemand met aardig wat ervaring heeft dit zo gemaakt? Anders vind ik t een beetje nutteloos daar heel veel tijd in te steken
Ja iemand met aardig wat ervaring heeft het zo in elkaar geknutseld.
  woensdag 19 december 2007 @ 19:23:27 #10
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55395509
Hmm, t klinkt nu zo simpel dat ik mezelf een loser zou vinden als t me niet zou lukken haha

Ik zal eens kijken naar die links, maar als t me teveel tijd gaat kosten schuif ik m toch maar door

En dat frames tegenwoordig afgeschreven zijn wist ik nog niet trouwens, benieuwd hoe t nu gaat dan...
  woensdag 19 december 2007 @ 19:26:41 #11
159094 Jack.
Verdwaalde Belg
pi_55395624
Als je er geen interesse voor hebt zal het altijd te veel tijd kosten, omdat je dan die zaken niet onthoud en elke keer weer dingen moet gaan opzoeken.

Maar wat ik wilde zeggen is dat het echt geen moeilijk design is om om te zetten naar een website.
  woensdag 19 december 2007 @ 19:37:28 #12
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_55396024
Als het snel online moet, zou ik zeker nog eens Dreamweaver opstarten en dan simpelweg de losse plaatjes via het WYSIWYG-gedeelte importeren en op de juiste plek zetten (in 'layers' bijv.). Eerst de homepage, daarna de andere pagina's.

Als eea dan online staat, kun je je op je gemak wat verdiepen in CSS / divs en andere zaken om alles wat flexibeler en makkelijker aanpasbaar te maken.

Je moet bij Dreamweaver misschien even een drempeltje over, maar die is niet zo hoog en als je 'm eenmaal hebt genomen, zet je daarna snel van alles en nog wat in elkaar. Desnoods allemaal via WYSIWYG.
Stop the world, I want to get out.
pi_55396360
misschien CMS een idee? even googlen op de verschillende.
Joomla is een van de grotere maar hoge instap.

template kan je dan bijv tijdelijk een andere nemen zodat je op je gemak kan puzzellen om die van jou te maken.

of je besteed het natuurlijk uit. voordeel van CMS is dat je ook geen kennis nodig hebt van php / html om hem te kunnen updaten enz.
------------_--------
  woensdag 19 december 2007 @ 19:53:45 #14
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55396638
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:45 schreef wicked-j het volgende:
misschien CMS een idee? even googlen op de verschillende.
Joomla is een van de grotere maar hoge instap.

template kan je dan bijv tijdelijk een andere nemen zodat je op je gemak kan puzzellen om die van jou te maken.

of je besteed het natuurlijk uit. voordeel van CMS is dat je ook geen kennis nodig hebt van php / html om hem te kunnen updaten enz.
Grappig, ze gebruiken nu een CMS van Joomla

Maar heb je daarin wel flinke vrijheid om aan te passen? Bijvoorbeeld een mp3 webplayer toevoegen, kan dat eenvoudig?

Dat het geen moeilijk design is ben ik inmiddels wel achter, dat is mooi dan. Misschien toch nog maar even in Dreamweaver gaan duiken dan... iig in dat WYSIGetc. Het hoeft ook niet binnen een week af hoor. Maar ik heb gewoon niet zoveel tijd en zit eigenlijk helemaal niet in het website gebeuren. Studeer wel communicatie en heb overal altijd commentaar op Vandaar dat ze aan mij dachten...

En ohja, bedankt voor de hulp al zo snel
  woensdag 19 december 2007 @ 19:56:47 #15
120139 freiss
Hertog Jan :9~
pi_55396738
Als je het echt heel quick & dirty wil doen, er zit volgens mij in Photoshop een optie om op te slaan als webpagina.
HJ 14-punt-gift.
Lijst met rukmateriaal!
pi_55398653
Slices en exporteren naar html. Button-rollovers maken met image ready en inbouwen. Is vrij makkelijk..
  woensdag 19 december 2007 @ 21:20:06 #17
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55399360
Het wordt steeds makkelijker, nog ff en t gaat vanzelf

Maar een en ander, de agenda bijvoorbeeld, en het fotoalbum moeten ook simpel aanpasbaar zijn. Is dat met bovengenoemde opties ook mogelijk?

En is het zo, dat als ik in Dreamweaver de website opmaak, je het naderhand gewoon kan updaten (de agenda bijvoorbeeld) met kladblok? Of moet dat dan per se ook met dreamweaver? Want een maand en wat data toevoegen kan makkelijk met kladblok of een andere html editor...
  woensdag 19 december 2007 @ 21:21:17 #18
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55399395
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:56 schreef freiss het volgende:
Als je het echt heel quick & dirty wil doen, er zit volgens mij in Photoshop een optie om op te slaan als webpagina.
Niet in mijn versie geloof ik, maar dat lijkt me ook niet handig... Zeker niet met updaten enzo. Maar zou inderdaad wel lekker snel zijn
  woensdag 19 december 2007 @ 21:22:07 #19
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55399426
quote:
Op woensdag 19 december 2007 20:52 schreef Tarabass het volgende:
Slices en exporteren naar html. Button-rollovers maken met image ready en inbouwen. Is vrij makkelijk..
Deze begrijp ik niet helemaal, slices?

edit: gevonden. Zijn ook wel tutorials over te vinden. Zat Ik ga met alles wel even aan de gang, op zich moet t zo moeilijk niet zijn Maar ook een leek moet t kunnen updaten, dat wordt nog de grootste klus volgens mij...

[ Bericht 32% gewijzigd door Nellid op 19-12-2007 21:46:41 ]
pi_55400518
quote:
Op woensdag 19 december 2007 19:16 schreef Jack. het volgende:

Hoe?
DW drag & drop? nee niet echt...
DW gebruik ik ook alleen maar in code view voor zowel php als html.
en de autocomplete feature is verdomde handig, versneld het hele proces enorm..
pi_55401778
www.w3schools.com
http://www.flos-freeware.ch/notepad2.html

En succes!

Ohja en die muziek is heel makkelijk. Die doe je gewoon niet.
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:46:04 #22
136427 Nellid
TRAINSPOTTING
pi_55445855
Zo, ben inmiddels met Dreamweaver begonnen en ik moet zeggen dat t best aardig gaat

Ik kom hier alleen niet uit:

De menubuttons moeten natuurlijk gewoon blijven staan... Zoals in mijn OP. En wat me ook niet lukt is de tekst te versmallen zeg maar, zodat t niet meteen tegen de buttons aan staat maar dat er nog wat ruimte zit tussen de tekst en de buttons.

Kan t ook niet in een tutorial vinden zo snel, thanx alvast!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 december 2007 @ 19:33:44 #23
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55447951
verschillende divjes gebruiken (en geen tabellen) en de ruimte kan je creëren door padding toe te voegen.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 21 december 2007 @ 19:37:48 #24
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_55448055
Ow en het antwoord op je originele vraag is "neen". Je kan deze website niet snel zonder ervaring bouwen. Je kan heel snel tot 98% van je originele idee komen. Vervolgens ben je gedurende lange tijd bezig met finetuning tot 100%.... En dan ga je het resultaat bekijken in een andere browser...
  vrijdag 21 december 2007 @ 22:30:48 #25
84926 WyriHaximus
Release the hounds smithers!
pi_55451684
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en het antwoord op je originele vraag is "neen". Je kan deze website niet snel zonder ervaring bouwen. Je kan heel snel tot 98% van je originele idee komen. Vervolgens ben je gedurende lange tijd bezig met finetuning tot 100%.... En dan ga je het resultaat bekijken in een andere browser...
Ja dit idee dus een beetje .
phluphy for president!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')