of je loopt hier eens een zootje tutorials doorquote:Op woensdag 19 december 2007 19:05 schreef RemcoDelft het volgende:
Google een cursusje HTML en CSS, dan lukt het wel.
Ik had deze nog niet gezien...quote:Op woensdag 19 december 2007 19:16 schreef Jack. het volgende:
Als je jezelf afvraagt of dit een ingewikkelde structuur is om een HTML website uit te ontwikkelen: zeker niet
Iemand die al eens een website in elkaar geknutseld heeft (en dus wat kennis van HTML heeft) zet dit makkelijk op een uurtje in elkaar.
Dus als je een projectje wil om HTML te leren, dan is dit zeker een goede start om de basis onder de knie te krijgen.
Hoe?
Persoonlijk doe ik het in een gewone editor (crimson editor, krijg je der ook nog kleurtjes bij zonder alle andere tralala), maar ik schrijf m'n html dan ook zelf ipv het te laten genereren door drag and drop toestanden (zoals dreamweaver etc). Wellicht dat je met dreamweaver iets sneller weg bent dan dat je pure html code gaat schrijven.
Dat in het midden zetten doe je niet met frames (gebruik van frames is reeds enige tijd afgeschreven)quote:Op woensdag 19 december 2007 19:17 schreef Nellid het volgende:
Ik die online cursussen html en css wel maar vaak is dat vrij standaard toch? Qua opbouw van de website dan (wat html betreft)? Dit leek me zo lastig omdat ik dan met veel frames enzo moet gaan werken, omdat t in t midden moet enzo.
Ja iemand met aardig wat ervaring heeft het zo in elkaar geknutseld.quote:Op woensdag 19 december 2007 19:17 schreef Nellid het volgende:
Maar voor de duidelijkheid: iemand met aardig wat ervaring heeft dit zo gemaakt? Anders vind ik t een beetje nutteloos daar heel veel tijd in te steken
Grappig, ze gebruiken nu een CMS van Joomlaquote:Op woensdag 19 december 2007 19:45 schreef wicked-j het volgende:
misschien CMS een idee? even googlen op de verschillende.
Joomla is een van de grotere maar hoge instap.
template kan je dan bijv tijdelijk een andere nemen zodat je op je gemak kan puzzellen om die van jou te maken.
of je besteed het natuurlijk uit. voordeel van CMS is dat je ook geen kennis nodig hebt van php / html om hem te kunnen updaten enz.
Niet in mijn versie geloof ik, maar dat lijkt me ook niet handig... Zeker niet met updaten enzo. Maar zou inderdaad wel lekker snel zijnquote:Op woensdag 19 december 2007 19:56 schreef freiss het volgende:
Als je het echt heel quick & dirty wil doen, er zit volgens mij in Photoshop een optie om op te slaan als webpagina.
Deze begrijp ik niet helemaal, slices?quote:Op woensdag 19 december 2007 20:52 schreef Tarabass het volgende:
Slices en exporteren naar html. Button-rollovers maken met image ready en inbouwen. Is vrij makkelijk..
DW drag & drop? nee niet echt...quote:Op woensdag 19 december 2007 19:16 schreef Jack. het volgende:
Als je jezelf afvraagt of dit een ingewikkelde structuur is om een HTML website uit te ontwikkelen: zeker niet
Iemand die al eens een website in elkaar geknutseld heeft (en dus wat kennis van HTML heeft) zet dit makkelijk op een uurtje in elkaar.
Dus als je een projectje wil om HTML te leren, dan is dit zeker een goede start om de basis onder de knie te krijgen.
Hoe?
Persoonlijk doe ik het in een gewone editor (crimson editor, krijg je der ook nog kleurtjes bij zonder alle andere tralala), maar ik schrijf m'n html dan ook zelf ipv het te laten genereren door drag and drop toestanden (zoals dreamweaver etc). Wellicht dat je met dreamweaver iets sneller weg bent dan dat je pure html code gaat schrijven.
Ja dit idee dus een beetjequote:Op vrijdag 21 december 2007 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Ow en het antwoord op je originele vraag is "neen". Je kan deze website niet snel zonder ervaring bouwen. Je kan heel snel tot 98% van je originele idee komen. Vervolgens ben je gedurende lange tijd bezig met finetuning tot 100%.... En dan ga je het resultaat bekijken in een andere browser...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |