abonnement Unibet Coolblue
pi_55372913
Medio 2008 neem ik, in overleg met mijn werkgever, 4 maanden onbetaald verlof (vrijwilligerswerk buitenland). Nu is mijn vraag wat ik hier allemaal voor moet regelen.

Sowieso aangeven bij de belastingdienst omdat ik vermoed dat dit gevolgen heeft voor toeslagen.

Waar moet ik nog meer opletten? Hoe zit het bijvoorbeeld met het werkgeversdeel van de zorgverzekering? Dien ik dat in die maanden ook voor eigen rekening te nemen?

Ik hoop dat er wellicht iemand met ervaring is, en mij hier deelgenoot van wilt maken. Dank alvast.
pi_55372991
Een lang-op-reis-reisverzekering!
  Boks-Chick dinsdag 18 december 2007 @ 22:12:44 #3
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_55373266
ik geloof dat ik even mee blijven lezen, ik ga zeer waarschijnlijk hetzelfde doen.
lolwut
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:13:51 #4
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_55373310
doorloop pensioenopbouw
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
  dinsdag 18 december 2007 @ 22:16:39 #5
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_55373413
Wat ga je doen,vrijwillig beachbabes masseren op Hawaii?
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_55373508
quote:
Op dinsdag 18 december 2007 22:13 schreef Sjechov het volgende:
doorloop pensioenopbouw
Daar hoorde ik inderdaad iets over? Wat is dit precies? 4 maanden geen opbouw lijkt mij uiteindelijk op een totaal arbeidsleven niets uitmaken toch? Of heeft dit met iets anders te maken?
pi_55373821
Je kan bij de belastingdienst ook je inkomen laten middelen. (google maar even erop, ik weet er ook niet alles van)
pi_55373856
Dit moet ik even volgen

(schaamteloze tvp)
Wij zijn billen brandt, moet blij zijn dat ie niet andersom stond.....
  woensdag 19 december 2007 @ 07:13:13 #9
129586 klara12
fly with the wind
pi_55379390
Regelen dat je per maand een aantal vakantieuren opneemt en de rest onbetaald. Hoeveel het minimum is weet ik niet. Voordeel je ben nog gewoon in dienst en zorgverzekering loopt gewoon door. Hoef je daar niks af en aan te melden en ook bij je werkgever niks af en aan te melden.

Wel aparte verzekering regelen voor de reis en vakantie.

Pensioengedoe zou ik me niet druk over maken.
pi_55381259
sommige werkgevers geven een x aantal dagen kado als je vrijwilligerswerk doet (als een soort van Sociaal denken)
pi_55382167
quote:
Op woensdag 19 december 2007 07:13 schreef klara12 het volgende:
Regelen dat je per maand een aantal vakantieuren opneemt en de rest onbetaald. Hoeveel het minimum is weet ik niet. Voordeel je ben nog gewoon in dienst en zorgverzekering loopt gewoon door. Hoef je daar niks af en aan te melden en ook bij je werkgever niks af en aan te melden.

Wel aparte verzekering regelen voor de reis en vakantie.

Pensioengedoe zou ik me niet druk over maken.
afmelden kan met nieuwe stelsel niet. Je moet dus gewoon doorbetalen....

Werkgeversdeel is een interessante...Volgens mij wordt deze jaarlijks vastgesteld en dan maandelijks ingehouden door de werkgever? Dat is wat ik ff snel roep nadat ik niet veel kon vinden via Google. Jaarinkomen, berekening inhouding per maand en dit wordt dan ingehouden. Iemand die er meer verstand van heeft en mij terechtroept?
  woensdag 19 december 2007 @ 12:14:16 #12
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_55384041
Pensioen wordt altijd onderschat.
Laat maar eens een berekening maken door je pensioenfonds, dan schrik je wel.
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_55397316
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:14 schreef Sjechov het volgende:
Pensioen wordt altijd onderschat.
Laat maar eens een berekening maken door je pensioenfonds, dan schrik je wel.
Klint misschien dom en naief maar ik ben midden twintig en houd me totaal niet pensioen bezig. Dat zie ik tegen die tijd allemaal wel (als de wereld dan nog niet vergaan is.

Dat van die losse vakantiedagen klint als een goede tip. Ik denk echt niet dat mijn werkgever daar toe bereid is. Die stond sowieso al niet te juichen bij kennisneming van mijn voornemen. Dat drijf ik dus liever niet op de spits.

Hoe zit het met het werkgeversdeel dan, mbt de zorgverzekering. Moet ik dat zelf betalen? Hoeveel is dat, en hoe regel ik dat? Ik bedoel, al die bijstandsfiguren betalen toch ook geen werkgeversdeel?

Site van de belastingdienst geen geen goede informatie over betaling werkgeversdeel / inkomensafhankelijke bijdrage.

[ Bericht 6% gewijzigd door BobbySixkiller op 19-12-2007 22:03:11 ]
  donderdag 20 december 2007 @ 00:17:13 #14
129586 klara12
fly with the wind
pi_55405732
Laat werkgever een maand aan het idee wennen en bespreek dan de optie vakantieuren. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wel even zelf uitzoeken hoeveel je minimaal moet hebben per maand. Ex-collega deed dat ook altijd zo.
pi_55409534
je betaalt werkgeversdeel over je inkomen. Mijn gevoel zegt dat je die 4 maanden dus niets hoeft te betalen want je hebt geen inkomen. Of dat ook echt zo is...ik kan het ook nergens vinden.
pi_55427789
quote:
Op donderdag 20 december 2007 00:17 schreef klara12 het volgende:
Laat werkgever een maand aan het idee wennen en bespreek dan de optie vakantieuren. Nee heb je, ja kun je krijgen. Wel even zelf uitzoeken hoeveel je minimaal moet hebben per maand. Ex-collega deed dat ook altijd zo.
Ik denk inderdaad dat ik dat dan maar moet proberen, al geef ik het weinig kans.
quote:
je betaalt werkgeversdeel over je inkomen. Mijn gevoel zegt dat je die 4 maanden dus niets hoeft te betalen want je hebt geen inkomen. Of dat ook echt zo is...ik kan het ook nergens vinden.
Leek mij ook. Het is een inkomensafhankelijke bijdrage. Als je geen inkomen hebt, hoef je ook niets te betalen lijkt me... Ik heb echter vernomen dat er altijd een bijdrage betaalt moet worden. In het geval van loondienst doet je werkgever dit. In geval van een uitkering, de uitkeringsinstantie...


Is ier hier niemand die het naadje van de kous weet?
pi_55428486
Ik lees nu her en der op internet dat wanneer je geen inkomen hebt, dat je dus inderdaad ook geen inkomensafhankelijke bijdrage betaalt. (sounds fair).


Wat zou dan nog het nut zijn om een x aantal vakantiedagen op te nemen gedurende je periode dat je onbetaald verlof hebt? Ik zie daar dan geen enkel nut meer in...
pi_55433826
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:14 schreef Sjechov het volgende:
Pensioen wordt altijd onderschat.
Laat maar eens een berekening maken door je pensioenfonds, dan schrik je wel.
...en nog los van de vraag of jouw werkgever het werkgeversgedeelte van de pensioenpremie bij jou in rekening gaat brengen. Dat verschilt per werkgever, dus vraag e.e.a. eens na bij P&O/HR of in je personeelshandboek of zo. Heel theoretsch zou je daarmee dus een negatieve loonstrook kunnen krijgen in de maanden van onbetaald verlof.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_55433846
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 07:07 schreef Essebes het volgende:

[..]

...en nog los van de vraag of jouw werkgever het werkgeversgedeelte van de pensioenpremie bij jou in rekening gaat brengen. Dat verschilt per werkgever, dus vraag e.e.a. eens na bij P&O/HR of in je personeelshandboek of zo. Heel theoretsch zou je daarmee dus een negatieve loonstrook kunnen krijgen in de maanden van onbetaald verlof.
Waar wordt die premie dan op gebaseerd? Er is immers geen inkomen.
A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?
  vrijdag 21 december 2007 @ 07:16:24 #20
129586 klara12
fly with the wind
pi_55433854
vakantiedagen opnemen is loonstrookje krijgen is verzekerd zijn van een aantal wetten.
BV. als je ziek wordt, been breekt etc.

Bovenstaande heb ik zelf bedacht. Er zullen nog meer voordelen zijn. Laat een vriend/kennis het bij een p en o-er vragen. En maak dan zelf de afweging of het voordeel voldoende is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')