max. snelheid verhogen is net zoiets als belastingen verlagen.quote:Op zondag 2 december 2007 14:18 schreef Robbiej het volgende:
Een snelheidsverhoging van 10 km/h heb je geen zak aan... maak er dan minimaal 140 km/h van. alle 80 km/h zones op de snelwegen opheffen en alles wat nu 100 is, 120 km/h van maken.
De laatste tijd gebeuren er juist veel ongelukken op plekken waar ze staan te flitsen. Van de week een motorrijder die van schrik vol in de rem gaat en onderuit glijdt bijvoorbeeld.quote:Op zondag 2 december 2007 14:44 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
max. snelheid verhogen is net zoiets als belastingen verlagen.
De kans dat Hyperdude 1 EUR. op de bankrekening van iedere Fokker stort is nog groter.![]()
Het is wel weer een zeer matig plan van de VVD; net of zij niet jaren op Financiën en Verkeer en Waterstaat hebben rondgehangen!?
120 naar 130 en 100 waar het nodig is. En boetes/flitsen misschien daar halen waar de ongelukken gebeuren; dat is al onbereikbaar maar zou mij al een flinke verbetering lijken.
Totale onzin dit voorstel.quote:Volgens De VVD'er gaan er te veel tijd, papier en kosten verloren aan deze onbenullige en ongevaarlijke snelheidsoverschrijdingen. In 2006 nam het aantal bekeuringen toe met een miljoen stuks.
Er is geen minimumsnelheid. En da's maar goed ook, want anders konden er lekker veel boetes worden uitgeschreven als 't druk is.quote:Op zondag 2 december 2007 14:18 schreef Robbiej het volgende:
minimumsnelheid verhogen op een 120 km/h weg naar 90 km/h (auto's met aanhangers mogen binnenkort 90 km/h, en vrachtwagens moeten ze ook op 90/100 km/h laten rijden)
Op een snelweg van 140 km/h moet dan de minimumsnelheid 110 km/h zijn. alleen met een aanhanger mag je 90 km/h. (en een grote dubbelasser die kan wat mij betreft wel 100 km/h) (mits ervoor geconstrueerd is, mischien iets als een aanhanger apk?)
Dus niet:quote:Op zondag 2 december 2007 18:44 schreef Accordtje het volgende:
Er is weldegelijk een minimumsnelheid. Onder normale omstandigheden moet je namelijk minimaal 60 km/uur rijden op de snelwegen. Nog veel te weinig overigens....levensgevaarlijk die figuren die dat doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg#Minimumsnelhedenquote:In Nederland is het verboden voor een voertuig dat niet tenminste 60 km/h kan en mag rijden op de autosnelweg te rijden, maar dit betekent niet dat er een minimumsnelheid van 60 km/h geldt. Dit zou ook onzinnig zijn, want door drukte en files kan de snelheid vaak veel lager liggen. Wie echter te langzaam rijdt (bijvoorbeeld 60 km/h als de rest 120 km/h rijdt, wat uitermate gevaarlijk is), kan worden beboet voor gevaarlijk rijgedrag, een zeer algemene "vangnet"bepaling uit de WegenVerkeersWet.
quote:Op zondag 2 december 2007 18:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wanhoopsoffensief van een partij die haar einde nadert. Jammer want ik heb er vaak op gestemd.
De maximumsnelheid moet juist omlaag willen we dit land nog redden van een milieu en filecatastrofe
Zolang die groen-denkende mensen in een Toyota Prius stappen want daar zit millieu vriendelijk accuzuur in.. Denk ik dat wij auto-liefhebbers gedoemd zijn.quote:Op zondag 2 december 2007 18:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wanhoopsoffensief van een partij die haar einde nadert. Jammer want ik heb er vaak op gestemd.
De maximumsnelheid moet juist omlaag willen we dit land nog redden van een milieu en filecatastrofe
Punt is juist dat die kleine bekeuringen (of in jouw voorstel waarschuwingen) meer kosten dan ze opleveren...quote:Op zondag 2 december 2007 17:55 schreef SuperFrank het volgende:
Ik denk persoonlijk dat een systeem van waarschuwen tot 10-15km/h te hard beter zal werken (3x binnen X-tijd te hard = redelijk forse boete bijvoorbeeld). De boetes die nu worden gegeven voor die snelheden buiten de bebouwde kom leiden meer tot frustratie dan werkelijk verandering in rijgedrag. Als deze frustratie omgezet wordt in een bonus/malus systeem, denk ik dat dit meer support heeft bij de weggebruikers.
Yeah right. Dat helpt dat verlagen....hebben we gezien op de A12 Den Haag uit en op de A13 Rotterdam in....quote:Op zondag 2 december 2007 18:53 schreef Nieuwschierig het volgende:
Wanhoopsoffensief van een partij die haar einde nadert. Jammer want ik heb er vaak op gestemd.
De maximumsnelheid moet juist omlaag willen we dit land nog redden van een milieu en filecatastrofe
Komt op hetzelfde neer. Rijdt je onder die 60 wordt je van de weg gehaald en krijg je een bekeuring. (onder normale omstandigheden wanneer iedereen de normale snelheden kan aanhouden)....quote:Op zondag 2 december 2007 18:46 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dus niet:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Autosnelweg#Minimumsnelheden
Precies, moet zeggen dat ik die snelheden zelf al zo ingedeeld heb. Maar als ze het legaliseren dan hoef ik iig niet meer op de berm te letten, kan ik me volledig op het verkeer richten...quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:53 schreef HansU het volgende:
prima idee, het is ook zo'n waanzin. RIjdt je gewoon lekker 120, kijk je even 20 seconden niet op de teller. Flits!
Je had niet door dat het een beetje heuveltje af ging.. blijft schandalig.
80=100/110 hangt er beetje vanaf of de situatie gevaarlijk is, wegdek, invoegen, bochten enzo.
100=110/130 idem
23.00 tot 06.00=160
Dan ben ik tevreden
Moet verkeersveiligheid dan altijd financieel iets opleveren? Dat is toch best krom? Wat het oplevert zijn mogelijk mensenlevens, veel meer waard dan 18euro. Ik snap het punt opzichzelf wel, maar mij ontgaat de laatste tijd een beetje het nut van bepaalde regels en wetten. In mijn ogen het verkeerd inzetten van diensten. Het levert meer frustraties op dan gedragsverandering en het respect voor verkeershandhavers verdwijnt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:10 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Punt is juist dat die kleine bekeuringen (of in jouw voorstel waarschuwingen) meer kosten dan ze opleveren...
Dacht dat de kosten van een bekeuring rond de 18 euro lagen... Dat zal met een waarschuwing niet anders zijn...
Ik ook, vandaar die indelingquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:56 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Precies, moet zeggen dat ik die snelheden zelf al zo ingedeeld heb. Maar als ze het legaliseren dan hoef ik iig niet meer op de berm te letten, kan ik me volledig op het verkeer richten...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |