abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 28 november 2007 @ 16:41:40 #1
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54896618
Stel he, ik zou willen gaan basejumpen omdat me dit echt supervet lijkt en niet moeilijk als je je hoofd erbij houd.

Maar ik kan nergens zo'n ding aankomen, op marktplaats niet en anders heb je er een vergunning voor nodig... Op marktplaats staan alleen van die parapente dingen. Maar ik wil dus basejumpen hehe...
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
pi_54896682
Dat kan ook best zonder parachute!
pi_54896721
Zou ik eerst eens informeren bij een paraclub ( ) daar komen ook die basejumpers.

En zou niet denken dat het zo simpel is, voor je geplet op de grond ligt.Het is zowieso verboden in stedelijke gebieden.
Parachutespringen wel coolste wat ik ooit gedaan heb.
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
  woensdag 28 november 2007 @ 16:47:30 #4
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_54896776
Jumpen.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
  woensdag 28 november 2007 @ 16:50:00 #5
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_54896852
zo te horen heb je je al goed voorbereid en ingelezen
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
  woensdag 28 november 2007 @ 16:52:26 #6
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_54896925
Jezus man... gewoon even 3 grote baddoeken aan elkaar naaien met een touwtje eraan, en springen!
Je bent toch geen mietje!?
  woensdag 28 november 2007 @ 16:54:50 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54896990
Je kan wel een 2e hands chute kopen voor een 250 euro ofzo. Maar je moet er volgens mij rekening mee houden dat de chute speciaal is aangepast voor de basejump. De chute die ik heb is voor op hoogte maar bij base jump gebruik je een chute die meteen open gaat en je zelf uit moet gooien ofzo.

Dus i.d.d informeren op bijvoorbeeld een basejump website.

Daarnaast moet je ook winden kennen, Valwind of zijwind kan al snel dodelijk zijn.

Het is ook amper een sport. Maar meer een daredevil iets
pi_54897003
basejumpen is iets gevaarlijker dan je blijkbaar denkt, TS, maargoed dat die dingen niet in de supermarkt te koop zijn
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 28 november 2007 @ 16:58:55 #9
118784 denka
Vrijheid! Blijheid!
pi_54897105
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:41 schreef DoimeN het volgende:
Stel he, ik zou willen gaan basejumpen omdat me dit echt supervet lijkt en niet moeilijk als je je hoofd erbij houd.
Grapjas

Succes met je sprong..
Actually I don't remember being born, It must have happened during one of my black outs..
pi_54897237
Eerst maar eens een paar honderd gewone sprongen maken en goed leren om je parachute secuur te vouwen. Anders trek je gelijk een bocht in en knal je tegen het gebouw waar je net van af springt.

Verder is het inderdaad niet moeilijk,dwz: je komt altijd beneden.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  woensdag 28 november 2007 @ 17:13:06 #11
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54897495
quote:
Op woensdag 28 november 2007 16:54 schreef Buschetta het volgende:
Je kan wel een 2e hands chute kopen voor een 250 euro ofzo. Maar je moet er volgens mij rekening mee houden dat de chute speciaal is aangepast voor de basejump. De chute die ik heb is voor op hoogte maar bij base jump gebruik je een chute die meteen open gaat en je zelf uit moet gooien ofzo.

Dus i.d.d informeren op bijvoorbeeld een basejump website.

Daarnaast moet je ook winden kennen, Valwind of zijwind kan al snel dodelijk zijn.

Het is ook amper een sport. Maar meer een daredevil iets
Een kenner? Maar ik zie bij basejumpen ook dat ze een klein chuteje weggooien daar komt meteen die grote chute uit... Maar ik zou dus eerst zelf wat duosprongen moeten doen?
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  woensdag 28 november 2007 @ 17:14:55 #12
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54897552
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:13 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Een kenner? Maar ik zie bij basejumpen ook dat ze een klein chuteje weggooien daar komt meteen die grote chute uit... Maar ik zou dus eerst zelf wat duosprongen moeten doen?
Nee geen kenner. Heb ooit zo'n ding moeten kopen voor in m'n ultralight. Maar hem nog nooit gebruikt

Heb me er wel in verdiept. Ken ook een aantal "pro" basejumpers. En die vouw opmerking hierboven is ook erg belangrijk. Ook hebben ze maar 1 chute en volgens mij van lichter materiaal.

Ik zou als ik jou was eerst een paar sprongen maken vanuit een toestel. Dan naar Tsjechie gaan of Oosterijk voor parasailing. En dan langzaam leren om windrichtingen en met name de manier hoe de wind reageert bij hoge gebouwen.

Reken maar op hoge boetes als ze je pakken
  woensdag 28 november 2007 @ 17:21:11 #13
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_54897746
Kan dit topic niet naar ONZ
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_54897763
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:13 schreef DoimeN het volgende:

[..]

Maar ik zou dus eerst zelf wat duosprongen moeten doen?
Zou eerst eens flink bekwaam raken met het fenomeen parachute springen voordat je overstapt op basejumpen. Als alles gaat zoals het moet, is het inderdaad niet moeilijk, je springt, chute gaat open, en je komt beneden neer met een snelheid waarbij je je enkels niet achter je oren hebt zitten. Maar zonder de kennis en reflexen, het gevoel en de instincten die je opdoet bij het "gewoon" springen, vraag je gewoon om moeilijkheden, het is dan gokken dat alles goed gaat, in plaats van dat je zoveel mogelijk risico's in de hand houdt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_54898057
als je weet hoe je sprong gaat verlopen is het een stuk minder spannend
oneindig...?
dan is dus alle fictie werkelijkheid, en wel op dit moment
  woensdag 28 november 2007 @ 17:33:01 #16
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_54898076
Zonder dat je eerst lessen en een aantal duo-sprongen gemaakt hebt, mag jij helemaal niet eens alleen uit een vliegtuig springen.
Laat staan dat er een club zou zijn die jou onervaren mee zou nemen.

Ik zou me eerst maar eens wat verdiepen in het parachutespringen voor ik van alles zou willen en roepen. Je zult nu, alleen, nooit heelhuids je eerste sprong maken. Je weet niet eens hoe je moet landen.
Ziet simpel uit op tv hè...
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_54898089
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:21 schreef fathank het volgende:
Kan dit topic niet naar ONZ
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_54898145
www.dropzone.com
www.parachute.nl

basejumpen lijkt misschien niet lastig, maar de "meeste" basejumpers hebben 100-200 gewone parachute sprongen gemaakt voordat ze aan basejumpen zijn begonnen. Sterker nog, als je een base chute zou willen kopen "nieuw" dan zullen de meeste fabrikanten je dat niet eens verkopen als je er niet bekent mee bent, en ik mag hopen dat de gemiddelde basejumper je zijn tweedehans spul ook niet verkoopt.

Vooral het feit dat bij afsprong je nog geen luchtweerstand hebt (omdat je nog geen snelheid hebt) maakt het lastig een stabiele afsprong te maken, tis een oefening. Geen stabiele exit geeft je weinig kans op overleving. Ikzelf heb nu zo'n 600 parachute sprongen, en elke keer bij een sprong uit een luchtballon ga ik weer over de kop. Ofwel voor basejumpen heb ik nog wat oefening nodig. Tis waarschijnlijk een kleine truck die ik even onder de knie moet krijgen, maar het zit hem dus in de kleine dingen. Bij een sprong vanaf 2km hoogte is dat over de kop gaan niet zo'n probleem, je hebt immers zo'n 20 seconden om stabiel te raken en je hoofdparachute open te gooien, en dan nog vlieg je op 1km hoogte. met basejumpen spring je om te beginnen van zo'n 300meter hoog, als je mazzel hebt, en in feite heb je dan dus maar 3-4 seconden om je parachute open te gooien, voordat je dood bent.

Anyway, voor de meeste mensen is het springen vanuit een vliegtuig al heel erg eng, en ondanks dat de filmpjes op youtube over basejumpen er ontzettend vet uitzien, zijn die filmpjes gemaakt door mensen met honderden sprongen, en dus heel veel ervaring. Niet iets wat je je eerste basejump wil proberen.
pi_54898157
Je moet ook weten hoe te sturen enzo want bij een basejump heb je veel last van verradelijke wind omdat je van kliffen/gebouwen/zendmasten afspringt en niet in de open lucht.
Denk dat wel dat je naast wat duo sprongetjes ook een aantal (stuk of 100) solosprongen moet hebben gedaan voordat je dat "vertrouwd" kan gaan doen.
Als je echt dood wilt zou ik het gewoon doen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  woensdag 28 november 2007 @ 17:36:36 #20
162670 DoimeN
Nee, het boeit me niets!
pi_54898168
Jaah ziet er erg makkelijk uit, maar het leek me gewoon tof om van iets hoogs af te springen, voor de lol in mee eentje, met iemand onderaan met een auto. Maar ik houd het wel bij kitesurfen voor nu hehehe
--------------------------------------------------------------------------------------------
Als je gewoon je bek dicht houdt, is er niets aan de hand!
  woensdag 28 november 2007 @ 17:42:28 #21
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_54898305
quote:
Op woensdag 28 november 2007 17:35 schreef the-russian het volgende:
www.dropzone.com
www.parachute.nl

basejumpen lijkt misschien niet lastig, maar de "meeste" basejumpers hebben 100-200 gewone parachute sprongen gemaakt voordat ze aan basejumpen zijn begonnen. Sterker nog, als je een base chute zou willen kopen "nieuw" dan zullen de meeste fabrikanten je dat niet eens verkopen als je er niet bekent mee bent, en ik mag hopen dat de gemiddelde basejumper je zijn tweedehans spul ook niet verkoopt.

Vooral het feit dat bij afsprong je nog geen luchtweerstand hebt (omdat je nog geen snelheid hebt) maakt het lastig een stabiele afsprong te maken, tis een oefening. Geen stabiele exit geeft je weinig kans op overleving. Ikzelf heb nu zo'n 600 parachute sprongen, en elke keer bij een sprong uit een luchtballon ga ik weer over de kop. Ofwel voor basejumpen heb ik nog wat oefening nodig. Tis waarschijnlijk een kleine truck die ik even onder de knie moet krijgen, maar het zit hem dus in de kleine dingen. Bij een sprong vanaf 2km hoogte is dat over de kop gaan niet zo'n probleem, je hebt immers zo'n 20 seconden om stabiel te raken en je hoofdparachute open te gooien, en dan nog vlieg je op 1km hoogte. met basejumpen spring je om te beginnen van zo'n 300meter hoog, als je mazzel hebt, en in feite heb je dan dus maar 3-4 seconden om je parachute open te gooien, voordat je dood bent.

Anyway, voor de meeste mensen is het springen vanuit een vliegtuig al heel erg eng, en ondanks dat de filmpjes op youtube over basejumpen er ontzettend vet uitzien, zijn die filmpjes gemaakt door mensen met honderden sprongen, en dus heel veel ervaring. Niet iets wat je je eerste basejump wil proberen.
Ik denk dat ze die stabiliteit door de speciale wing suits krijgen.

En ik denk dat je zo'n chute echt wel van de gemiddelde base Jumper kan kopen. Zelfs op marktplaatst staan ze soms te koop. Maar ik vraag me zowiezo af waar je in Nederland vanaf gaat springen.

De Euromast ?


En ook een kleine truck weegt al snel een paar ton... dus dan kan je je knie wel vaarwel zeggen.

pi_54899033
Ik kom niet meer bij van dit topic en de serieuze toon van TS... (eigenlijk geloof ik het niet... )
pi_54900792
Er zijn genoeg plekken in Nederland om te basen. De para's van Teuge gingen nog wel eens vanaf de kranen(ik geloof bij de Belastingdienst) in Apeldoorn.

Stabiel zijn heeft alles te maken met je lichaamshouding. Een goed pak kan daarbij helpen. Een heel vleermuispak is echter niet nodig voor basejumpen. Naakt skydiven is trouwens erg lastig.


@TheYoung1 : Je mag direct de eerste sprong alleen hoor. Wel moet je geslaagd zijn voor je theorie, en springt er een instructeur met je mee. Op alle clubs behalve Texel kan bij mijn weten gesprongen worden door onervaren para's.
@DoimeN: je bent echt vrij kansloos als dit een serieus topic was.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')