abonnement Unibet Coolblue
pi_54878192
Er is trouwens geen logische reden om te trainen hiervoor, tenzij het een toelatingstest voor een opleiding is.
pi_54878244
Binnen één maand moet het toch wel lukken om je goed te trainen, en een paar puntjes meer halen?
pi_54878338
IQ testen vallen te trainen. Je werkelijke IQ is dan ook niet de score van je eerste IQ test , maar die van je 5e of 6e of zelfs 10e. Zolang je IQ elke test blijft stijgen (en dat doet het in het begin!) ben je nog niet op je werkelijke IQ score uitgekomen.

Je moet namelijk wennen aan de opgaven en de manier van denken. Op een gegeven moment stijgt je score niet meer. Je komt dan in tijdnood om de moeilijkere vraagstukken goed te beantwoorden. Alleen mensen die slimmer zijn dan jij lukt het wel

Ik heb eens een boek met 20 IQ testen gekocht. Tussen de 1e en de 5e test zat bijna 10 punten. Daarna bleef het min of meer gelijk.

Een IQ test bestaat over het algemeen uit 3 hoofdzaken:
- grammaticaal verbanden leggen
- wiskundig verbanden leggen
- ruimtelijk verbanden leggen

Wat je moet doen is een intern checklistje aflopen zo snel mogelijk. Bij cijferreeksen moet je heel snel kijken of het verband gevonden kan worden door bijv. getallen op te tellen met een bepaald getal, delen door 2 en dan +1 of het is +1 -1, +2 -2, +3 -3...dat soort rijtjes. Als je er veel van doet, ga je ze allemaal op dezelfde manier benaderen.

Zelfde met ruimtelijke dingen. Meestal moet je ze roteren, spiegelen of een kwartslag draaien en dan spiegelen enzovoorts. Gewoon heel snel dat interne (door ervaring wijs!) lijstje afwerken. Weet je het dan nog niet, gok dan of sla even over en doe eerst andere vragen. Vlak voor je klaar bent nog even alle opengelaten vragen gokken en klaar is kees
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_54878434
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 21:12 schreef Snuwerd het volgende:
"Onzin, als je voorbereid bent kun je veel hoger scoren. Een IQ test gaat vaak op tijd en als je weet wat je kunt verwachten scheelt dat gewoon veel tijd."

Uhuh en dan wordt je IQ hoger geschat dan hij daadwerkelijk is. Wil je graag die illusie houden?
Niet dus. Als je echt officieel ergens je IQ score wilt laten testen wordt je geacht geoefend te hebben. Als je al de helft van de tijd kwijt bent om de vragen te snappen, dan is de test niet echt nauwkeurig. En een vraag snappen of niet heeft niets met IQ te maken, hoe dat ook wel lijkt te zijn.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:26:26 #30
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54878438
Waarvoor dient de IQ-test als ik vragen mag? Anyway, als je je beeld wilt vertekenen kan dat wel, onderdelen zijn goed trainbaar. Ga een tijdje oefenen met getallenreeksen en woordparen (dit staat tot dat als zus staat tot zo) en je wordt beter. Eindconclusie: je IQ is je score op een IQ-test en heeft weinig meer met je intelligentie te maken. Succes.
pi_54878736
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:17 schreef Snuwerd het volgende:
Er is trouwens geen logische reden om te trainen hiervoor, tenzij het een toelatingstest voor een opleiding is.
Wat dacht je van een sollicitatie

Zelfs assessmentpsychologen raden je trouwens aan te oefenen met IQ tests.
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:39:35 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54878851
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:26 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Niet dus. Als je echt officieel ergens je IQ score wilt laten testen wordt je geacht geoefend te hebben. Als je al de helft van de tijd kwijt bent om de vragen te snappen, dan is de test niet echt nauwkeurig. En een vraag snappen of niet heeft niets met IQ te maken, hoe dat ook wel lijkt te zijn.
niet bij mij hoor.. ik heb dat een keer laten doen en mij werd verteld: niet oefenen.
Huilen dan.
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:40:21 #33
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54878874
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:36 schreef _Boo_ het volgende:

[..]

Wat dacht je van een sollicitatie

Zelfs assessmentpsychologen raden je trouwens aan te oefenen met IQ tests.
Vervolgens stijgt het gemiddelde IQ zodat we over tien jaar allemaal een IQ van 200 hebben maar niet slimmer zijn geworden.
pi_54878967
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:40 schreef TNA het volgende:

Vervolgens stijgt het gemiddelde IQ zodat we over tien jaar allemaal een IQ van 200 hebben maar niet slimmer zijn geworden.
Nee hoor, het gemiddelde IQ blijft hetzelfde: 100. Het is een index, he.
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:44:42 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54879014
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:43 schreef the_mind het volgende:

[..]

Nee hoor, het gemiddelde IQ blijft hetzelfde: 100. Het is een index, he.
ja, maar dan worden de vragen moeilijker
Huilen dan.
pi_54879020
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:40 schreef TNA het volgende:

[..]

Vervolgens stijgt het gemiddelde IQ zodat we over tien jaar allemaal een IQ van 200 hebben maar niet slimmer zijn geworden.
Door IQ testen te oefenen wordt je wel slimmer. Je leert immers sneller grammaticale, wiskundige en ruimtelijke verbanden te zien. Je woordenschat wordt groter; je kunt sneller met getalletjes spelen... draagt allemaal bij aan een hogere intelligentie lijkt me.

Hangt er natuurlijk af wat je onder 'slim' verstaat. Intelligent en slim is voor de ene persoon hetzelfde en voor de ander niet.
beter een knipoog dan een blauw oog
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:45:18 #37
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54879034
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:43 schreef the_mind het volgende:

[..]

Nee hoor, het gemiddelde IQ blijft hetzelfde: 100. Het is een index, he.
I know, vandaar de als PI
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:46:39 #38
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54879077
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:44 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Door IQ testen te oefenen wordt je wel slimmer. Je leert immers sneller grammaticale, wiskundige en ruimtelijke verbanden te zien. Je woordenschat wordt groter; je kunt sneller met getalletjes spelen... draagt allemaal bij aan een hogere intelligentie lijkt me.

Hangt er natuurlijk af wat je onder 'slim' verstaat. Intelligent en slim is voor de ene persoon hetzelfde en voor de ander niet.
Hehe. Precies. Je wordt beter in... het maken van IQ-tests. Net als een onderzoek van vorige week: sudoku's maken is goed voor je hersens. Want je wordt veel beter in... het maken van sudoku's!
  dinsdag 27 november 2007 @ 22:51:47 #39
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54879260
het oefenen voor een iq test is misschien slim, intelligenter wordt je er niet van

intelligentie is het vermogen tot leren van nieuwe dingen, het verbeteren van jezelf

misschien kijken julie daar anders tegen aan
Huilen dan.
pi_54880860
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:26 schreef TNA het volgende:
Waarvoor dient de IQ-test als ik vragen mag? Anyway, als je je beeld wilt vertekenen kan dat wel, onderdelen zijn goed trainbaar. Ga een tijdje oefenen met getallenreeksen en woordparen (dit staat tot dat als zus staat tot zo) en je wordt beter. Eindconclusie: je IQ is je score op een IQ-test en heeft weinig meer met je intelligentie te maken. Succes.
Gewoon benieuwd naar wat het IQ nu is. Na ongeveer 5 jaar wil ik wel weten of me iq wel gestegen is.
Bij de vorige test heb ik niks geoefend, en was ik half ziek met een knallende hoofdpijn.

Nu wil ik het een stuk beter gaan doen, met goed geoefende hersenen, veel water drinken, en fit zijn de test doen bij onze lokale GGZ.

Alleen zit ik met één probleem. Waar kan ik iq testen oefenen, waarbij ik nog intensief kan trainen op mijn zwakke plekken?
  dinsdag 27 november 2007 @ 23:48:33 #41
139330 TNA
For the stars that shine
pi_54880947
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 23:44 schreef F04 het volgende:

[..]

Gewoon benieuwd naar wat het IQ nu is. Na ongeveer 5 jaar wil ik wel weten of me iq wel gestegen is.
Bij de vorige test heb ik niks geoefend, en was ik half ziek met een knallende hoofdpijn.

Nu wil ik het een stuk beter gaan doen, met goed geoefende hersenen, veel water drinken, en fit zijn de test doen bij onze lokale GGZ.

Alleen zit ik met één probleem. Waar kan ik iq testen oefenen, waarbij ik nog intensief kan trainen op mijn zwakke plekken?
Half ziek zijn schiet natuurlijk niet op. Oefen een paar van die dingen zodat je de strekking snapt en zorg dat je lekker uitgerust bent. Om te trainen kom je denk ik al wel een stukje verder met de berg online testen die er zijn.
pi_54881491
WAIS lenen?

Serieus: oefen wat online iq-testen. Probeer bijvoorbeeld de BNN-test eens, zodat je gewend raakt aan het oplossen van vragen onder tijdsdruk. Veel meer kun en zou je niet moeten doen. Het is niet de bedoeling dat je vooraf weet welke subtests de WAIS precies bevat en hoe de opgaven van die subtests er uit zien.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_54881750
quote:
Op dinsdag 27 november 2007 22:51 schreef Isdatzo het volgende:
het oefenen voor een iq test is misschien slim, intelligenter wordt je er niet van

intelligentie is het vermogen tot leren van nieuwe dingen, het verbeteren van jezelf

misschien kijken julie daar anders tegen aan
Iq-testen zijn geconstrueerd om intelligentie te meten. Onder de gangbare definitie van intelligentie betekent een verbetering in de vaardigheden die benodigd zijn om de opgaven van een intelligentietest succesvol op te lossen dus wel degelijk dat je intelligentie toeneemt.

In de praktijk vormen de vaardigheden die een iq-test meet echter een suboptimale subset van alle vaardigheden waarin intelligentie zich uit. De intelligentie gemeten in een iq test (uitgedrukt in iq-punten) is dus een benadering van het theoretische concept intelligentie (dat bekend staat als g). Als je derhalve enkel de vaardigheden van een specifieke iq-test traint, dan neemt je iq-score meer toe dan je g-score. Of, in andere woorden: je intelligentie neemt wel toe, maar de toename in je iq-score geeft een geflatteerd beeld van deze toename in intelligentie.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_54881782
quote:
Op woensdag 28 november 2007 00:22 schreef Petertje81 het volgende:

[..]

Iq-testen zijn geconstrueerd om intelligentie te meten. Onder de gangbare definitie van intelligentie betekent een verbetering in de vaardigheden die benodigd zijn om de opgaven van een intelligentietest succesvol op te lossen dus wel degelijk dat je intelligentie toeneemt.

In de praktijk vormen de vaardigheden die een iq-test meet echter een suboptimale subset van alle vaardigheden waarin intelligentie zich uit. De intelligentie gemeten in een iq test (uitgedrukt in iq-punten) is dus een benadering van het theoretische concept intelligentie (dat bekend staat als g). Als je derhalve enkel de vaardigheden van een specifieke iq-test traint, dan neemt je iq-score meer toe dan je g-score. Of, in andere woorden: je intelligentie neemt wel toe, maar de stijging van je iq-score geeft een geflatteerd beeld van deze toename in intelligentie.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_54881801
Oeps. Dat was niet de wijzig-knop.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_54881842
Psychometrie.

Dát lijkt me nu een interessant vakgebied.
Schoenentellend ziekpubliek.
  woensdag 28 november 2007 @ 00:31:49 #47
154136 Stammies
We can save this world.
pi_54881988
Toen ik een IQ test moest doen (connector c heette die geloof ik), had ik van tevoren een boek geleend in de bibliotheek van 1000 pagina's met daarin extreem veel voorbeeldvragen in alle mogelijke categorieën Ik heb deze doorgenomen, en hierdoor wist ik wat ik kon verwachten, en kon ik wennen aan de manier van vragen.
Hierdoor had ik tijd over om na te denken over de vraagstelling, en ik weet zeker dat ik hierdoor de test beter gemaakt heb.
Veel succes!!
You people don't understand. I'm not locked in here with you, you're locked in here with me!
pi_54882290
Wat was je score de vorige keer dan, dat je je dusdanig veel zorgen maakt om er een topic over te openen?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
  woensdag 28 november 2007 @ 00:45:48 #49
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54882325
98, lezen jij
Huilen dan.
pi_54882340
quote:
Op woensdag 28 november 2007 00:45 schreef Isdatzo het volgende:
98, lezen jij
Ik had te snel gelezen en dacht dat dat een jaartal was.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')