Gisteren hebben we tijdens het eten een flinke aanvaring gehad over de opvoeding van onze kinderen met mijn schoonouders.
Hanne (bijna 2,5) zei tijdens het eten zomaar "Sukkel" tegen haar opa. Ik ben daar niet van gediend en zei tegen haar dat ik dat niet leuk vind en dat ze even sorry moest zeggen tegen opa. Madam weigerde en ik telde tot drie ondertussen nog een paar keer zeggend dat ze sorry moest zeggen.. Ondertussen mompelde opa
"dat hoeft niet" Bij drie had ze nog steeds geen sorry gezegd dus dat betekent bij ons naar de gang.
Daar bleef ze niet zitten en ik zette haar weer terug. Nou was ze al heel erg moe dus raakte ze behoorlijk over de zeik. Ik hoorde opa in kwestie al weer heel bokkig zeggen
"hou daar maar mee op." en
"laat dat kind nou".
Ik weer naar Hanne toe en madammetje stemde toe om sorry te zeggen. Bij opa aangekomen zei ze weer niks en ik zei dat ze net gezegd had dat ze sorry zou zeggen.
Opa weer:
"Nee hoeft niet" Dus ik werd pissig omdat hij nu al een paar keer mijn opvoeding liep te ondermijnen,
"ja dat moet ze wel.
Zo voeden WIJ haar op."Opa:
"Niet in mijn huis!"Dit schoot mij en mijn

totaal in het verkeerde keelgat!
Een flinke woordenwisseling tussen mij,

en schoonvader/opa volgde..
![]()
Volgens hem kan een kind van twee geen sorry zeggen, zij "deden dat" vroeger ook niet en we moesten er maar over op huoden want hij wou het in zijn huis niet hebben.
Husbie en ik waren in staat om op dat moment op te staan en te vertrekken maar onze oudste (4,5) zat helemaal wit weg getrokken op zijn stoel. Om Wilyan zijn we even blijven zitten zodat hij nog even 'rustig'zijn eten kon opeten. Hij was behoorlijk aangeslagen en gaf me steeds kusjes
Wilyan probeerde het zelfs nog even zelf aan opa uit te leggen:
"Hanne heeft Sukkel gezegd en dat mag niet, dan moet Hanne sorry zeggen. ![]()
"
Wij voeden onze kinderen op naar ons eigen gevoel, ideeën, normen en waarden.. Moet ik dat allemaal dan maar aan de kant gooien elke keer als ik bij iemand thuis ben die onze opvoeding (schijnbaar) niet kan waarderen?
Volgende week moeten we daar Sinterklaas vieren maar we moeten nog maar zien wat dat word. Zijn wij zo raar dat wij onze kinderen leren sorry te zeggen?
Wat vinden jullie hier nu van? Hebben jullie eens zoiets meegemaakt en wat deden jullie toen?
[ Bericht 0% gewijzigd door Noli. op 25-11-2007 12:07:06 ]
Maxi,
Midi &
Mini(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!