abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 12 december 2007 @ 14:26:43 #201
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55217352
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:24 schreef gronk het volgende:

[..]

Ik dacht dat je even hierboven nog zei dat het niet uitmaakt van welke grondstof wodka was gemaakt; wodka was toch neutraal, en mensen die verschillen proevden tussen merken wisten niet waar ze 't over hadden
Ga jij nog maar even goed terug lezen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 12 december 2007 @ 14:40:55 #202
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55217685
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:26 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Ga jij nog maar even goed terug lezen.

Ah, een beroepstroll.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 12 december 2007 @ 14:57:32 #203
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55218016
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:40 schreef gronk het volgende:

[..]

Ah, een beroepstroll.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 12 december 2007 @ 15:03:40 #204
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55218148
quote:
Op woensdag 12 december 2007 14:57 schreef Curiosity het volgende:

[..]

Had je verder nog iets te melden, buiten dat je het heeeel goed weet en dat we dat zelf maar na moeten zoeken?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 12 december 2007 @ 15:18:32 #205
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55218467
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:03 schreef gronk het volgende:

[..]

Had je verder nog iets te melden, buiten dat je het heeeel goed weet en dat we dat zelf maar na moeten zoeken?
Wat is jouw probleem eigenlijk?.

Als je nog vragen hebt stel ze gerust maar doe niet alsof ik hier de betweter uithang want dat doe ik niet.
Maar duik anders zelf even de boeken in.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 12 december 2007 @ 16:28:32 #206
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55220304
quote:
Op woensdag 12 december 2007 15:18 schreef Curiosity het volgende:

Als je nog vragen hebt stel ze gerust maar doe niet alsof ik hier de betweter uithang want dat doe ik niet.
Tsja....
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 11:34 schreef Curiosity het volgende:

En sinds wanneer smaakt wodka ergens naar?.
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 18:33 schreef Curiosity het volgende:

Ik doe dit werk al 14 jaar en ik weet heus wel hoe een goede wodka smaakt, zo neutraal mogelijk, alle smaken en geuren die er al aan zitten komen van of een hele slechte alcohol of door alcohol verkregen door rietsuiker of druivenpulp.
quote:
Op dinsdag 11 december 2007 19:52 schreef Curiosity het volgende:

Ik zeg echt niets geks als ik zeg dat wodka zo goed als neutraal is, lees nog maar eens goed wat ik zeg, iedereen trouwens die direct met voorbeelden aankomt van verschillende merken.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 12 december 2007 @ 17:38:44 #207
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55222065
quote:
Op woensdag 12 december 2007 16:28 schreef gronk het volgende:

[..]

Tsja....
[..]


[..]


[..]
Het enige wat ik hier zeg is dat als wodka al een smaak heeft dit komt door het gebruik van "slechte"grondstoffen, wat begrijp je daar niet aan?
Een wodka die zichzelf ook volwaardig wodka mag noemen is NEUTRAAL, de rest is gewoon bagger.

Ik zal het iets genuanceerder zeggen, de meeste wodka die op de markt zijn, zijn neutraal, als er al een smaak aanzit komt dit door het filtratie proces, bijv, over houtskool, dit geeft de wodka een specifiek karakter, maar dat is nog geen smaak.
Ook kunnen er smaakstoffen alswel kleurstoffen worden toegevoegd, om de smaak en het karakter te veranderen.
Maar hoe je het ook wend of keert, de wodka hoort zo neutraal mogelijk te zijn, en oke dat zal niet altijd mogelijk zijn.
Maar als je de volgende keer een wodka met een smaakje hebt, vraag je dan maar eens af waar dat van afkomstig is.

Er schijnt zelfs een bar te zijn die alleen maar neutrale wokda's schenkt, waar maar iets van een smaakje aanzit worden niet geschonken.
Hoe verklaar je het feit dat de meeste producenten veel investeren in de verpakking van de vodka, omdat ze het niet van de smaak moeten hebben misschien

[ Bericht 46% gewijzigd door Curiosity op 12-12-2007 18:01:01 ]
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 12 december 2007 @ 18:16:58 #208
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55223013
stelletje puristen

maar curio heeft ergens wel gelijk; er zijn 3 dranken waar je mijns inziens zo weinig mogelijk mee moet kloten..wodka, whisk(e)y en rum.
Maar beweren dat het nergens naar moet smaken is natuurlijk een ander uiterste. Je hebt gelijk in die zin dat het geen eau de vie is en je natuurlijk geen zilte peer of zoete pruim wilt proeven. En natuurlijk al helemaal geen chemische nasmaakjes.
Maarrrr; wodka is niet helemaal smaakloos; dat is gewoon pertinente onzin.
Ja, het is de meest gefilterde drank die er te krijgen is en van een goede fabrikant zo zuiver als water, maar smaakloos?
Zelfs water is niet smaakloos en een beetje water-kenner weet dat er een keur aan watersmaken zijn, net zoals die bij wodka voorkomen.
  woensdag 12 december 2007 @ 18:19:11 #209
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55223065
oh ja en de houtskool geeft de wodka geen karakter hoor; sterker nog de houtskool wordt juist gebruikt om alle bijsmaken te filteren!
  woensdag 12 december 2007 @ 18:40:59 #210
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55223634
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 12 december 2007 @ 18:49:24 #211
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55223870
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:16 schreef SHE het volgende:
maar curio heeft ergens wel gelijk; er zijn 3 dranken waar je mijns inziens zo weinig mogelijk mee moet kloten..wodka, whisk(e)y en rum.
Ow, dat hoor je mij ook niet zeggen. Kijk maar even pagina terug in dit topic
quote:
Maarrrr; wodka is niet helemaal smaakloos; dat is gewoon pertinente onzin.
Ja, het is de meest gefilterde drank die er te krijgen is en van een goede fabrikant zo zuiver als water, maar smaakloos?
Zelfs water is niet smaakloos en een beetje water-kenner weet dat er een keur aan watersmaken zijn, net zoals die bij wodka voorkomen.
Precies. En het is net zo'n onzin om te zeggen dat 'water gewoon H2O is en 'dus' smaakloos, en als je wel wat proeft dan drink je piswater' , maar da's een argumentatie die als kut op dirk slaat.

Zoals ik eerder in dit topic al schreef, wodka's die 'neutraal' zijn vind ik aan de saaie kant; doe mij maar een goede wodka waar wel iets van een smaakje aan zit. En als dat voor sommige mensen een 'baggerwodka' is, dan zij het maar zo
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:03:40 #212
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55224335
Tuurlijk moet je wodka ergens naar smaken; anders kun je net zo goed ethanol drinken.
Er is zoveel te ontdekken aan wodka..ik zou het persoonlijk een doodzonde vinden als men zich niet waagt aan de keur aan smaken/geuren die er te krijgen zijn.
er zijn wodka's waar je best mee kan koken, wodka's die lekker zijn als aperitief, wodka's die heel goed mixen...

Ah well, over smaak valt niet te twisten. Er is nog geen wodka-wet aangenomen gelukkig!
  woensdag 12 december 2007 @ 19:15:05 #213
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55224677
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:03 schreef SHE het volgende:
Tuurlijk moet je wodka ergens naar smaken; anders kun je net zo goed ethanol drinken.
Been there, done that. Wodka is lekkerder

(vroeger, op de uni, hadden we wel eens last van russen. Die de retedure maar accijnsvrije 96% p.a. alcohol die we gebruikten voor schoonmaken van siliciumwafers verdunden, opzopen, en de lege fles daarna vulden met demiwater )
quote:
Ah well, over smaak valt niet te twisten. Er is nog geen wodka-wet aangenomen gelukkig!
Nah, over smaak valt prima te twisten, zolang 't binnen 't redelijke valt.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55224704
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 20:17 schreef Vandaag... het volgende:
met cranberrysap
Met tomatensap.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
  woensdag 12 december 2007 @ 19:16:21 #215
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55224719
quote:
Op woensdag 12 december 2007 18:49 schreef gronk het volgende:

[..]

Ow, dat hoor je mij ook niet zeggen. Kijk maar even pagina terug in dit topic
[..]

Precies. En het is net zo'n onzin om te zeggen dat 'water gewoon H2O is en 'dus' smaakloos, en als je wel wat proeft dan drink je piswater' , maar da's een argumentatie die als kut op dirk slaat.

Zoals ik eerder in dit topic al schreef, wodka's die 'neutraal' zijn vind ik aan de saaie kant; doe mij maar een goede wodka waar wel iets van een smaakje aan zit. En als dat voor sommige mensen een 'baggerwodka' is, dan zij het maar zo
Kijk, dat bedoel ik nu, bij de "kenners" wordt onder een goede wodka geen wodka met een smaakje verstaan.
Het gaat om het karakter.
Zeg dan, doe mij maar een wodka met een "bij"smaakje.
En ik hoef jullie niet te vertellen dat het proeven van welke drank dan ook voor het grootste deel met de neus gebeurt, het karakter, is dus geen smaak.

Maar ik denk dat het moeilijk is om in geschreven tekst te zeggen wat ik nu precies wil zeggen.
Ik had het graag aan de hand van een proefsessie willen verduidelijken,.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 12 december 2007 @ 19:19:09 #216
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55224804
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:16 schreef Curiosity het volgende:

Kijk, dat bedoel ik nu, bij de "kenners" wordt onder een goede wodka geen wodka met een smaakje verstaan.
Joh, dan maar geen 'kenner'.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  woensdag 12 december 2007 @ 19:59:10 #217
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55225902
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:19 schreef gronk het volgende:

[..]

Joh, dan maar geen 'kenner'.
Voel je toch niet steeds zo aangevallen.
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
  woensdag 12 december 2007 @ 22:16:25 #218
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_55230132
Een echt goede wodka in MIJN ogen smaakt vrijwel nergens naar in de eerste seconde, en deelt daarna een enorma knal uit, qua smaak, beleving...Eigenlijk vind ik pas dat ik wodka drink, als ik direct na het in 1 keer naar binnen gooien van het glas (ijskoude) drank, meteen een stuk brood, of vlees, of worst in mijn mond moet steken, omdat anders het even teveel wordt....
Ik ben voor het eerst echt wodka gaan drinken iin Rusland, bij de famnilie en vrienden van mijn vrouw. Ik drink het ook zelden los, voor mij is het een drank waarvan de voornaamste functie is om de smaken in het voedsel dat op tafel staat te complementeren en op te zwepen!

Als anderen graag wodka mixen met jus, of andere enge dingen ermee willen doen zolas allerlei smaakjes doorheen mengen, ga je gang...als ik maar niet hoef.

She en Curiosity, Ik drink op julie gezondheid!
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
pi_55230285
quote:
Op woensdag 12 december 2007 19:15 schreef gronk het volgende:

[..]

Been there, done that. Wodka is lekkerder

(vroeger, op de uni, hadden we wel eens last van russen. Die de retedure maar accijnsvrije 96% p.a. alcohol die we gebruikten voor schoonmaken van siliciumwafers verdunden, opzopen, en de lege fles daarna vulden met demiwater )
[..]

Nah, over smaak valt prima te twisten, zolang 't binnen 't redelijke valt.
Echt.. van alle domme opmerkingen die ik gelezen heb, is die laatste dus echt de meest domme die er bestaat
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  woensdag 12 december 2007 @ 22:26:26 #220
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_55230449
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:21 schreef theKiD het volgende:

[..]

Echt.. van alle domme opmerkingen die ik gelezen heb, is die laatste dus echt de meest domme die er bestaat
Jij bent ook liev
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_55237898
quote:
[b]Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1098569/1/350#55225902]woensdag 12 december 2007 19:59
Wel informatief allemaal Curiosity, dank je.

Vreemd trouwens dat zo'n saaie drank als wodka zoveel losmaakt. Zal waarschijnlijk met met macho-gehalte te maken hebben.
anonieme razernist
  donderdag 13 december 2007 @ 10:36:58 #222
139677 Curiosity
In the devil's playground
pi_55238790
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een echt goede wodka in MIJN ogen smaakt vrijwel nergens naar in de eerste seconde, en deelt daarna een enorma knal uit, qua smaak, beleving...Eigenlijk vind ik pas dat ik wodka drink, als ik direct na het in 1 keer naar binnen gooien van het glas (ijskoude) drank, meteen een stuk brood, of vlees, of worst in mijn mond moet steken, omdat anders het even teveel wordt....
Ik ben voor het eerst echt wodka gaan drinken iin Rusland, bij de famnilie en vrienden van mijn vrouw. Ik drink het ook zelden los, voor mij is het een drank waarvan de voornaamste functie is om de smaken in het voedsel dat op tafel staat te complementeren en op te zwepen!

Als anderen graag wodka mixen met jus, of andere enge dingen ermee willen doen zolas allerlei smaakjes doorheen mengen, ga je gang...als ik maar niet hoef.

She en Curiosity, Ik drink op julie gezondheid!
Proost
“Gentlemen, you had my curiosity… but now you have my attention.”
pi_55248885
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:26 schreef gronk het volgende:

[..]

Jij bent ook liev
I know

Ik ook van jou hoor
*** Nul Dertien ***
Rap... just a "C" away from "Crap"
R&P / Hoe voel je je nu? #827
  donderdag 13 december 2007 @ 17:49:35 #224
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_55250032
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:16 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Een echt goede wodka in MIJN ogen smaakt vrijwel nergens naar in de eerste seconde, en deelt daarna een enorma knal uit, qua smaak, beleving...Eigenlijk vind ik pas dat ik wodka drink, als ik direct na het in 1 keer naar binnen gooien van het glas (ijskoude) drank, meteen een stuk brood, of vlees, of worst in mijn mond moet steken, omdat anders het even teveel wordt....
Ik ben voor het eerst echt wodka gaan drinken iin Rusland, bij de famnilie en vrienden van mijn vrouw. Ik drink het ook zelden los, voor mij is het een drank waarvan de voornaamste functie is om de smaken in het voedsel dat op tafel staat te complementeren en op te zwepen!

Als anderen graag wodka mixen met jus, of andere enge dingen ermee willen doen zolas allerlei smaakjes doorheen mengen, ga je gang...als ik maar niet hoef.

She en Curiosity, Ik drink op julie gezondheid!
Met mijn Roemeense pappie en Hongaarse mammie mag ik mezelf toch wel expert in de heldere dranken noemen en hoe jij het beschrijft; zo is het gewoon.
Sowieso is er niets zo'n complimentje op een heerlijke maaltijd als wodka. Sterker nog; zelfs iets truttigs als kaviaar is alleen maar echt lekker met wodka.
Een stimulans voor de eetlust, eetervaring en absolute sfeermaker.
maar dat gaat voor mij ook op in het segment eau de vie, palinka , slivovic en tuika !

Ik adoreer ze allemaal
pi_55250055
Helaas is er nu een zekere gewenning ontstaan, omdat ik bijna dagelijks een glaasje drink. Maar ik weet nog heel goed dat ik een zomer zo'n 3 jaar geleden tegen een uur of zes 's avonds in het zonnetje ging zitten, in zo'n kiepstoel en dat ik toen een grote slok van m'n wodka nam (toen nog met lime). Ik zweer het je: ik voelde me volmaakt gelukkig. ik kreeg echt een soort flash, alsof het een drug was! Ik heb daar nog zeker een uur gezeten met een big smile op m'n bek!!

[ Bericht 0% gewijzigd door conleche op 13-12-2007 18:05:43 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')