abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54691686
Ik heb vandaag een paar nieuwe schoenen gekocht en er is niks mis mee. Maar als ik er op loop doet het verschrikkelijk pijn aan de achterkant van mijn rechterhiel. Mijn vel ligt er daar gewoon van af .
Nu zal ik ze wel in moeten lopen/leer zal soepel moeten worden. Iemand enig idee hoelang dit duurt en of er iets is om dit proces te versnellen ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_54691719
Pleister op je hiel plakken ofzo.

En tis toch geen koopzondag hier, ben je naar bels geweest? .

Bij de schoenmaker kan je ze trouwens ook wat laten oprekken.

[ Bericht 18% gewijzigd door snarfbreda op 18-11-2007 13:10:11 ]
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
pi_54691788
dubbele sok of even panty sok aan dan schuurt dat over de andere sok en de sok niet over je hiel.
Ik zwaai naar dieren.
pi_54691799
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:04 schreef snarfbreda het volgende:
Pleister op je hiel plakken ofzo.

En tis toch geen koopzondag hier, ben je naar bels geweest? .

Bij de schoenmaker kan je ze trouwens ook wat laten oprekken.
Belgie
  zondag 18 november 2007 @ 13:46:09 #5
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_54692501
Inlopen kan een langdurig proces zijn, hangt zeker af van de soepelheid van het leer. Zelf draag ik ze de eerste dag 1-2 uur en iedere keer daarna een uurtje langer. Tussen het dragen door natuurlijk spanners erin.
pi_54693024
Ik vindt schoenen uitlopen zo'n onzin,ze moeten gewoon gelijk lekker zitten/lopen anders hoef ik ze niet.Heb ik me al vaker in vegist,zeggen ze dat ze uitgelopen moeten worden,nou die schoenen zijn bij mij nooit lekker gaan zitten.Dus voor mij alleen schoenen die gelijk goed zitten.
01-08-2008
pi_54693221
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:15 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik vindt schoenen uitlopen zo'n onzin,ze moeten gewoon gelijk lekker zitten/lopen anders hoef ik ze niet.Heb ik me al vaker in vegist,zeggen ze dat ze uitgelopen moeten worden,nou die schoenen zijn bij mij nooit lekker gaan zitten.Dus voor mij alleen schoenen die gelijk goed zitten.
Nou...ik heb in mijn hele leven maar 1 paar schoenen gehad dat gelijk goed zat (en dat waren ecco's). De rest zit de eerste week behoorlijk vervelend, en daarna geweldig. Zo gek is dat inlopen niet. Maar ik heb nooit blaren gehad op mijn hiel, volgens mij is je schoen dan gewoon te groot, als het kan schuiven. Ze hebben er speciale 'pleisters' voor, die je in de binnenkant van de schoen kunt plakken, zodat het niet meer schuift.
In the end, all you can hope for is for the love you’ve felt to equal the pain you’ve gone through.
pi_54693307
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:24 schreef Alcarin het volgende:

[..]

Nou...ik heb in mijn hele leven maar 1 paar schoenen gehad dat gelijk goed zat (en dat waren ecco's). De rest zit de eerste week behoorlijk vervelend, en daarna geweldig. Zo gek is dat inlopen niet. Maar ik heb nooit blaren gehad op mijn hiel, volgens mij is je schoen dan gewoon te groot, als het kan schuiven. Ze hebben er speciale 'pleisters' voor, die je in de binnenkant van de schoen kunt plakken, zodat het niet meer schuift.
Klopt,na eventjes dragen zitten ze als het goed is helemaal oke.Maar ik bedoel dan ook blaren en kapotte voeten enzo,als je dat hebt zijn de schoenen gewoon niet goed voor je.
01-08-2008
  zondag 18 november 2007 @ 14:29:05 #9
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_54693335
ik had ook pas nieuwe schoenen en ze deden na 1 dag zo veel pijn
een week met dubbele sokken en pleisters verder lopen ze nu heerlijk
an urge to help mankind overcomes me
pi_54693406
quote:
Ik koop altijd lederen schoenen en zeker als het leer nog stug is loopt dat gewoon niet lekker.
pi_54693665
Je moet er even een fohn op los laten, dan wordt het leer wat soepeler
  zondag 18 november 2007 @ 14:44:49 #12
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_54693723
Heb ik ook weleens met nieuwe schoenen. Ik knip dan altijd het achterstukje een beetje weg(lipje) Helpt goed
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_54693790
quote:
Op zondag 18 november 2007 14:44 schreef Alessandro het volgende:
Heb ik ook weleens met nieuwe schoenen. Ik knip dan altijd het achterstukje een beetje weg(lipje) Helpt goed
Ik ga niet in mijn schoenen lopen knippen, zijn ze iets te duur voor
  zondag 18 november 2007 @ 15:21:13 #14
83139 Alessandro
Vivere ora dare
pi_54694465
Naja die van mij waren toen 30 euro en alleen bij mijn hak een stukje weggeknipt. Je broek gaat er toch overheen dus niemand die het ziet
Geloof in jezus. Dan zal hij je belonen
pi_54740387
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:46 schreef QCC het volgende:
Inlopen kan een langdurig proces zijn, hangt zeker af van de soepelheid van het leer. Zelf draag ik ze de eerste dag 1-2 uur en iedere keer daarna een uurtje langer. Tussen het dragen door natuurlijk spanners erin.
Ik ga altijd uit van een inwijdings/ontgroeningsperiode van 6-9 maanden (bij 3-5x per maand 1 werkdag dragen). Goede schoenen die meteen lekker zitten zijn te ruim, zeker in de breedte, want leer loopt uit.... bovendien versterken enige blaren en pijn de band tussen de drager en de schoen, die daarna nog 15-30 jaar liefdevol voort zal duren....
pi_54741501
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 16:00 schreef Solitarias het volgende:

[..]

Ik ga altijd uit van een inwijdings/ontgroeningsperiode van 6-9 maanden (bij 3-5x per maand 1 werkdag dragen). Goede schoenen die meteen lekker zitten zijn te ruim, zeker in de breedte, want leer loopt uit.... bovendien versterken enige blaren en pijn de band tussen de drager en de schoen, die daarna nog 15-30 jaar liefdevol voort zal duren....
Nadeel is dat mijn blaar ging bloeden en dat ik meteen het bloed uit mijn schoen kon gaan poetsen
pi_54741630
ik koop ook wel eens schoenen die niet meteen helemaal perfect zitten maar meestal wordt het dan ook nooit echt perfect...

ik heb laatst schoenen gekocht die meteen goed zaten, na een volle dag stadten had ik 1 klein pijnlijk stukje en dat was het en dat was na een paar uur al over.. verder nooit meer last van gehad... ze lopen geweldig.

voortaan ga ik dus beter opletten; of ze eigenlijk gewoon goed zitten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_54742508
inlopen is w.m.b. gelul, ik ga alleen nog maar voor schoenen die meteen goed zitten
ik heb een hele tas schoenen waarvan ik dacht 'ach, ff inlopen, dan zitten ze prima'

nou, mooi niet
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  dinsdag 20 november 2007 @ 18:32:14 #19
163063 QCC
I shot the sheriff
pi_54743347
quote:

[..]

Jouw collectie zal waarschijnlijk iets groter zijn dan de mijne waardoor je het inwijden van een nieuw paar rustig aan kan doen..
pi_54745501
Gewoon even een paar dagen andere schoenen aan en dan telkens wat langer erop lopen. Ze lopen vanzelf lekker.

Verder de schoenen niet elke dag dragen en altijd schoenspanners erin natuurlijk
pi_54745530
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 17:10 schreef znarch het volgende:

[..]

Nadeel is dat mijn blaar ging bloeden en dat ik meteen het bloed uit mijn schoen kon gaan poetsen
Herkenbaar, is zo pijnlijk als je nog een paar honderd meter naar huis moet lopen
pi_54746485
quote:
Op dinsdag 20 november 2007 20:06 schreef Fastmatti het volgende:

[..]

Herkenbaar, is zo pijnlijk als je nog een paar honderd meter naar huis moet lopen
Schoenspanners zitten erin, en de pijn is niet zo erg, vond het bloed in mijn schoen erger
  zondag 25 november 2007 @ 11:05:10 #23
78918 SeLang
Black swans matter
pi_54820166
Ik heb altijd het probleem dat die knokkel (of hoe zeg je dat) aan de zijkant precies op de rand van de schoen valt. Dat los je niet makkelijk op met dubbele sokken of een pleister omdat die rand bij elke stap als een mes in die knokkel snijdt.

Iemand tips?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_54820643
Ja, lage schoenen kopen
"The sunshine bores the daylights outta me!"
pi_54959112
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:10 schreef Geerd het volgende:
dubbele sok of even panty sok aan dan schuurt dat over de andere sok en de sok niet over je hiel.
pi_54959360
quote:
Op zondag 18 november 2007 13:10 schreef Geerd het volgende:
dubbele sok is een slecht plan omdat door de dikkere voet het leer dan te veel uitrekt. Pantykousje: kom op, de TS is een kerel
pi_54965147
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 23:32 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

dubbele sok is een slecht plan omdat door de dikkere voet het leer dan te veel uitrekt. Pantykousje: kom op, de TS is een kerel
Zal best, mijn voet lag tot bloedens toe open.
pi_54967673
quote:

Ik dacht dat ík een schoenenfreak was, maar het kan dus nog erger.
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:52:51 #29
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_54967743
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:05 schreef SeLang het volgende:
Ik heb altijd het probleem dat die knokkel (of hoe zeg je dat) aan de zijkant precies op de rand van de schoen valt. Dat los je niet makkelijk op met dubbele sokken of een pleister omdat die rand bij elke stap als een mes in die knokkel snijdt.

Iemand tips?
Die heb ik ook en daar doe je weinig aan als brede schoenen zoeken, bepaalde merken zijn altijd breder dan anderen.
Vooral met voetbalschoenen was het kut, moest altijd Patricks hebben, Nike's ofzo kon ik nooit in.
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
pi_54967776
quote:
Ik heb ooit schoenen gehad waar ik op het punt stond om ze in de hoek te zetten omdat ze zoooo vervelend zaten...Na een tijdje lopen waren dat juist de fijnste schoenen die ik ook heb gehad...
Ik doe niet meer aan een signature
pi_54971309
quote:
Op vrijdag 30 november 2007 23:32 schreef W1ZZ het volgende:

[..]

Ik ook, maar 2/3 weken met blaren en bebloede sokken nee das fijn.
Ik zwaai naar dieren.
pi_54972328
Nee okee, maar nieuwe leren schoenen moet je ook niet meteen een volle dag willen dragen. Ik begin altijd met ze alleen een uurtje thuis te dragen, dan 'ns wanneer ik weet dat ik maar een paar uurtjes van huis ben en pas na een paar weken een hele dag. Ze zijn sowieso niet gemaakt om elke dag te dragen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')