Belgiequote:Op zondag 18 november 2007 13:04 schreef snarfbreda het volgende:
Pleister op je hiel plakken ofzo.
En tis toch geen koopzondag hier, ben je naar bels geweest? .![]()
Bij de schoenmaker kan je ze trouwens ook wat laten oprekken.
Nou...ik heb in mijn hele leven maar 1 paar schoenen gehad dat gelijk goed zat (en dat waren ecco's). De rest zit de eerste week behoorlijk vervelend, en daarna geweldig. Zo gek is dat inlopen niet. Maar ik heb nooit blaren gehad op mijn hiel, volgens mij is je schoen dan gewoon te groot, als het kan schuiven. Ze hebben er speciale 'pleisters' voor, die je in de binnenkant van de schoen kunt plakken, zodat het niet meer schuift.quote:Op zondag 18 november 2007 14:15 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik vindt schoenen uitlopen zo'n onzin,ze moeten gewoon gelijk lekker zitten/lopen anders hoef ik ze niet.Heb ik me al vaker in vegist,zeggen ze dat ze uitgelopen moeten worden,nou die schoenen zijn bij mij nooit lekker gaan zitten.Dus voor mij alleen schoenen die gelijk goed zitten.
Klopt,na eventjes dragen zitten ze als het goed is helemaal oke.Maar ik bedoel dan ook blaren en kapotte voeten enzo,als je dat hebt zijn de schoenen gewoon niet goed voor je.quote:Op zondag 18 november 2007 14:24 schreef Alcarin het volgende:
[..]
Nou...ik heb in mijn hele leven maar 1 paar schoenen gehad dat gelijk goed zat (en dat waren ecco's). De rest zit de eerste week behoorlijk vervelend, en daarna geweldig. Zo gek is dat inlopen niet. Maar ik heb nooit blaren gehad op mijn hiel, volgens mij is je schoen dan gewoon te groot, als het kan schuiven. Ze hebben er speciale 'pleisters' voor, die je in de binnenkant van de schoen kunt plakken, zodat het niet meer schuift.
Ik koop altijd lederen schoenen en zeker als het leer nog stug is loopt dat gewoon niet lekker.quote:Op zondag 18 november 2007 14:15 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik vindt schoenen uitlopen zo'n onzin,ze moeten gewoon gelijk lekker zitten/lopen anders hoef ik ze niet.Heb ik me al vaker in vegist,zeggen ze dat ze uitgelopen moeten worden,nou die schoenen zijn bij mij nooit lekker gaan zitten.Dus voor mij alleen schoenen die gelijk goed zitten.
Ik ga niet in mijn schoenen lopen knippen, zijn ze iets te duur voorquote:Op zondag 18 november 2007 14:44 schreef Alessandro het volgende:
Heb ik ook weleens met nieuwe schoenen. Ik knip dan altijd het achterstukje een beetje weg(lipje) Helpt goed
Ik ga altijd uit van een inwijdings/ontgroeningsperiode van 6-9 maanden (bij 3-5x per maand 1 werkdag dragen). Goede schoenen die meteen lekker zitten zijn te ruim, zeker in de breedte, want leer loopt uit.... bovendien versterken enige blaren en pijn de band tussen de drager en de schoen, die daarna nog 15-30 jaar liefdevol voort zal duren....quote:Op zondag 18 november 2007 13:46 schreef QCC het volgende:
Inlopen kan een langdurig proces zijn, hangt zeker af van de soepelheid van het leer. Zelf draag ik ze de eerste dag 1-2 uur en iedere keer daarna een uurtje langer. Tussen het dragen door natuurlijk spanners erin.
Nadeel is dat mijn blaar ging bloeden en dat ik meteen het bloed uit mijn schoen kon gaan poetsenquote:Op dinsdag 20 november 2007 16:00 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van een inwijdings/ontgroeningsperiode van 6-9 maanden (bij 3-5x per maand 1 werkdag dragen). Goede schoenen die meteen lekker zitten zijn te ruim, zeker in de breedte, want leer loopt uit.... bovendien versterken enige blaren en pijn de band tussen de drager en de schoen, die daarna nog 15-30 jaar liefdevol voort zal duren....![]()
![]()
Jouw collectie zal waarschijnlijk iets groter zijn dan de mijne waardoor je het inwijden van een nieuw paar rustig aan kan doen..quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:00 schreef Solitarias het volgende:
[..]
Ik ga altijd uit van een inwijdings/ontgroeningsperiode van 6-9 maanden (bij 3-5x per maand 1 werkdag dragen). Goede schoenen die meteen lekker zitten zijn te ruim, zeker in de breedte, want leer loopt uit.... bovendien versterken enige blaren en pijn de band tussen de drager en de schoen, die daarna nog 15-30 jaar liefdevol voort zal duren....![]()
![]()
Herkenbaar, is zo pijnlijk als je nog een paar honderd meter naar huis moet lopenquote:Op dinsdag 20 november 2007 17:10 schreef znarch het volgende:
[..]
Nadeel is dat mijn blaar ging bloeden en dat ik meteen het bloed uit mijn schoen kon gaan poetsen![]()
Schoenspanners zitten erin, en de pijn is niet zo erg, vond het bloed in mijn schoen ergerquote:Op dinsdag 20 november 2007 20:06 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Herkenbaar, is zo pijnlijk als je nog een paar honderd meter naar huis moet lopen![]()
quote:Op zondag 18 november 2007 13:10 schreef Geerd het volgende:
dubbele sok of even panty sok aan dan schuurt dat over de andere sok en de sok niet over je hiel.
dubbele sok is een slecht plan omdat door de dikkere voet het leer dan te veel uitrekt. Pantykousje: kom op, de TS is een kerelquote:Op zondag 18 november 2007 13:10 schreef Geerd het volgende:
dubbele sok of even panty sok aan dan schuurt dat over de andere sok en de sok niet over je hiel.
Zal best, mijn voet lag tot bloedens toe open.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:32 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
dubbele sok is een slecht plan omdat door de dikkere voet het leer dan te veel uitrekt. Pantykousje: kom op, de TS is een kerel
Ik dacht dat ík een schoenenfreak was, maar het kan dus nog erger.quote:Op dinsdag 20 november 2007 16:00 schreef Solitarias het volgende:
![]()
Die heb ik ook en daar doe je weinig aan als brede schoenen zoeken, bepaalde merken zijn altijd breder dan anderen.quote:Op zondag 25 november 2007 11:05 schreef SeLang het volgende:
Ik heb altijd het probleem dat die knokkel (of hoe zeg je dat) aan de zijkant precies op de rand van de schoen valt. Dat los je niet makkelijk op met dubbele sokken of een pleister omdat die rand bij elke stap als een mes in die knokkel snijdt.
Iemand tips?
Ik heb ooit schoenen gehad waar ik op het punt stond om ze in de hoek te zetten omdat ze zoooo vervelend zaten...Na een tijdje lopen waren dat juist de fijnste schoenen die ik ook heb gehad...quote:Op zondag 18 november 2007 14:15 schreef Pure-Poison het volgende:
Ik ook, maar 2/3 weken met blaren en bebloede sokken nee das fijn.quote:Op vrijdag 30 november 2007 23:32 schreef W1ZZ het volgende:
[..]
dubbele sok is een slecht plan omdat door de dikkere voet het leer dan te veel uitrekt. Pantykousje: kom op, de TS is een kerel
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |