abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 12 november 2007 @ 16:37:33 #1
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54554258
Ik zie alleen knaagdieren, vissen en vogels in dierenwinkels. In Amerika zie je etalages vol pups en kittens en what not.

Is dit in Nederland nu helemaal niet?
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_54554292
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:37 schreef Harajuku. het volgende:
Ik zie alleen knaagdieren, vissen en vogels in dierenwinkels. In Amerika zie je etalages vol pups en kittens en what not.

Is dit in Nederland nu helemaal niet?
Ik heb het nog nergens gezien gelukkig.
  maandag 12 november 2007 @ 16:44:11 #3
152954 Mokz
De man met de snor.
pi_54554413
Hier in NL ook wel honden/katten hoor! En 's nachts gaan die naar een groter hok.
  maandag 12 november 2007 @ 16:49:04 #4
19242 yavanna
Results may vary.
pi_54554500
Helaas is dit ook in Nederland toegestaan en zijn er ook meerdere dierenwinkels die pups/ kittens hebben zitten.
~Cheer up, the worst is yet to come.~
  maandag 12 november 2007 @ 16:49:37 #5
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_54554509
Honden hoor je gewoon bij echte Fokkers te kopen of anders een asiel
A little knowledge is a dangerous thing.
  maandag 12 november 2007 @ 16:59:55 #6
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54554660
Oi, er staat nergens dat ik zo een pup of kitten wil. Mijn dieren komen bij fokkers of een asiel vandaan, dank.
pi_54554746
In Rijswijk in de Boogaard zit zo'n dierenwinkel die altijd pups heeft zitten. Echt fris zien ze er nooit uit, en er gaan ook een hoop spookverhalen de ronde over de kwaliteit van die beestjes. Toch is het vaak makkelijk verdienen voor zo'n zaak aangezien puppies zich bijna zelf wel verkopen. Helaas houden te weinig mensen rekening met het feit dat het niet zomaar een huisdier is, maar meer levenspartner
Where facts are few, experts are many.
  Moderator maandag 12 november 2007 @ 19:20:11 #8
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54556159
Er zijn inderdaad nog steeds dierenwinkels die hondjes en dergelijke verkopen.
Vaak komen die hondjes uit de oostbloklanden of bij zo'n puppyfarm vandaan.
Eigenlijk ben ik wel blij dat er niet veel winkels zijn die dit doen, van de meeste die het wel doen hoor je vaak hele slechte verhalen.
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  maandag 12 november 2007 @ 19:23:31 #9
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54556239
Ja, daarom vroeg ik het mij ook af. Ik ben tegen, en ik heb zo het idee dat Nederland een van de landen is die het meest probeert om dit soort crap tegen te gaan.

Maar nu blijkt dat ook wij ze hebben, jammer.
pi_54556358
In veel Europese landen, zoals het Verenigd Koninkrijk, is de verkoop van honden en katten dierenwinkels bij wet verboden. In België is de verkoop in dierenwinkels verboden vanaf 2009.

Veel van de honden uit 'slechte' dierenwinkels gaan vroeg of laat dood aan parvo....zou echt verboden moeten worden

http://kassa.vara.nl/portal?_li=y&_scr=kassa_artikel&number=2879030
pi_54556362
Edit: Dubbel
pi_54561431
Ja, in Belgie verkopen ze honden in de dierenwinkel.

Als je in Mechelen bent moet je eens langs zo'n dierenwinkel gaan.

Ik vind het nogal zielig gezicht.

Die pups zien er niet al te gezond uit.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_54561524
In de Boogaard in Rijswijk idd en nee het zijn geen spookverhalen, er zijn daar zoveel zieke beestjes verkocht of heel toevallig bijna dodelijk ziek geworden nadat ze daar verkocht zijn

Ook in de Weimar straat in Den Haag zijn ze te koop
pi_54561587
Die in de Boogaard krijgt trouwens echt vaak shit over zich heen, vaak ruzie of mensen die schelden naar binnen dat ie een mishandelaar is enzo
Eigenaar heeft zelfs een brief op de deur hangen die zogenaamd van de dierenbescherming is dat zij verklaren dat alles clean is daar (bij navraag bij dierenbescherming blijkt deze brief niet van hun afkomstig te zijn )
pi_54561673
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ja, in Belgie verkopen ze honden in de dierenwinkel.

Als je in Mechelen bent moet je eens langs zo'n dierenwinkel gaan.

Ik vind het nogal zielig gezicht.

Die pups zien er niet al te gezond uit.
Idd! Mijn vriend komt uit Mechelen en in het centrum heb je zo een dierenwinkel die puppy's verkocht...vond het echt heel erg! Die beestjes zagen er zo ongezond uit...en de verkoper ook
pi_54561812
Misschien een goed punt voor een volgend initiatiefvoorstel van de PvdD?
pi_54562899
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:27 schreef admiraal_anaal het volgende:
Die in de Boogaard krijgt trouwens echt vaak shit over zich heen, vaak ruzie of mensen die schelden naar binnen dat ie een mishandelaar is enzo
Ja raar he:

Volgens hem treft hem geen blaam, want hij houdt zich aan de wet. “Als wij iets fout doen, dan moet de Dierenbescherming maar ingrijpen” aldus Entius
  maandag 12 november 2007 @ 23:03:38 #18
93499 Nonneke
-= People Are Strange =-
pi_54562912
In Rijswijk worden er puppies verkocht, en in een plek in de buurt van Amsterdam ook (ik vergeet steeds de naam) die man heeft al een paar keer een boete gehad. Maar helaas is er geen wet tegen.
Puppies koop je idd bij een fokker, en niet bij een dierenwinkel in een opwelling. Ik zou trouwens het liefste zien dat er helemaal geen dieren zouden worden verkocht in winkels, probeer zelf ook zo min mogelijk in dierenzaken te komen waar ze dieren verkopen. en voor de geitenwollensokken-roepers beginnen, ik vind het gewoon dood zielig dieren in die veels te kleine glazen bakjes met vaak teveel dieren in 1 hok, of 16 parkieten (die zogenaamd een paar weken zijn, maar wel al alle stippen hebben) in een klein hokje gepropt waar ze niet eens kunnen vliegen etc en daarbij worden ze heel vaak verkocht zonder goede adviezen en vooral goede hokken erbij
-= Een ongeluk zit in een klein hoekje... =-
;)
Lekker motor rijjuuuuhh
pi_54562933
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:02 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ja raar he:

Volgens hem treft hem geen blaam, want hij houdt zich aan de wet. “Als wij iets fout doen, dan moet de Dierenbescherming maar ingrijpen” aldus Entius [afbeelding]

Raar niet wel begrijpelijk ik ga zelf ook wel eens naar binnen en als ik iets geks zie of denk te zien dan bel ik buiten de dierenbescherming met wat ik gezien heb alleen om een melding te maken
pi_54562961
quote:
Op maandag 12 november 2007 23:04 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Raar niet wel begrijpelijk ik ga zelf ook wel eens naar binnen en als ik iets geks zie of denk te zien dan bel ik buiten de dierenbescherming met wat ik gezien heb alleen om een melding te maken
Bedoelde het ook sarcastisch. Ik zou precies hetzelfde doen
pi_54564288
quote:
Op maandag 12 november 2007 22:30 schreef Mejoon het volgende:

[..]

Idd! Mijn vriend komt uit Mechelen en in het centrum heb je zo een dierenwinkel die puppy's verkocht...vond het echt heel erg! Die beestjes zagen er zo ongezond uit...en de verkoper ook
Ehh, ja hij ziet er een beetje apart uit

Er stond ook een groot bord in de dierenwinkel dat er boven nog veel meer puppy's waren...
Vond het beneden al stinken, dus hoe de stank boven dan wel niet moet zijn..
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_54568414
De dierenwinkel in Rijswijk ken ik wel. Ik heb altijd vreselijk medelij met de beestjes. Ze zitten de hele dag in een hokje, en zien er viezig uit.

Het liefst zal ik ze allemaal meenemen... maar goed dan heeft ie de volgende dag de hokken wel weer vol zitten met nieuwe zielige pupjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_54574692
Ik vind het regelrecht schandalig.
Z'n beestje zit daar de hele dag in een glazenkooi.

Hier moet echt een wet voor uitgevonden worden hoor. Dit mag gewoon niet mogen
Ik wilde een heel verhaal hier neerzetten, maar nu komt er niets meer uit mijn vingers. Kan hier gewoon niet tegen. Heb 't gelukkig ook nog nooit gezien zelf. Want ik zou dan al die puppy's kopen, omdat ik 't zielig vind.
pi_54574721
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 13:56 schreef ymme het volgende:
Ik vind het regelrecht schandalig.
Z'n beestje zit daar de hele dag in een glazenkooi.

Hier moet echt een wet voor uitgevonden worden hoor. Dit mag gewoon niet mogen
Ik wilde een heel verhaal hier neerzetten, maar nu komt er niets meer uit mijn vingers. Kan hier gewoon niet tegen. Heb 't gelukkig ook nog nooit gezien zelf. Want ik zou dan al die puppy's kopen, omdat ik 't zielig vind.
En daar schiet je juist niets mee op.

Hoogstens dat jij met een ziek zielig pupje zit en dat de kooi weer wordt gevuld met nieuwe pupjes.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_54574983
Dat weet ik. Maar ik kan een hopeloos beestje niet laten zitten. Dat zit nu eenmaal in mij.
Daarom ga ik ooit naar van die winkels, als ik weet dat ze er zijn, en naar van die puppyboederijen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')