abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54242934
Hoe verwijder ik dwm.exe en wat is het precies? het vraagt veel geheugen van mijn laptop en het loopt er echt trager door.

-Tim
Voorheen Prep2Fight
pi_54243182
Het is de Desktop Window Manager voor de Aero interface.
pi_54243355
Ziet ernaar uit dat je dat dus moet laten staan

Jammer.

Voorheen Prep2Fight
pi_54243461
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:38 schreef Sergeant_Prepper het volgende:

Jammer.

Geen Aero interface nemen maar een andere theme.
pi_54243507
Hij gebruikt bij mij overigens slechts 13 mb geheugen?
  maandag 29 oktober 2007 @ 13:45:48 #6
121890 M42
I Love Techno!
pi_54243516
XP installeren

Overigens als je het echt wilt verwijderen: unlocker downloaden. Echter denk ik dat je daarna wel wat problemen zal hebben met Vista... maar agh die waren er toch al in overvloed
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_54243548
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:45 schreef M42 het volgende:
XP installeren

Overigens als je het echt wilt verwijderen: unlocker downloaden. Echter denk ik dat je daarna wel wat problemen zal hebben met Vista... maar agh die waren er toch al in overvloed
onzin. vista werkt prima op pc's en laptops die ervoor bedoeld zijn.
pi_54243730
Ik overweeg ook om XP te installeren, meer omdat ik veel opneem en ik heb nog geen een opneemprogramma voor vista gevonden. Cubase en Nuendo schijnen het slecht te doen en pro tools start geeneens op met vista, fuckzooi.

Maar vista heb ik legaal en XP niet.

In ieder geval bedankt voor de tips.
Voorheen Prep2Fight
pi_54244130
is dit mijn goede vrind Timmah.
M.v.g
Kev
'Das Bier mit der Goldenen Krone'
Baron Bils!
pi_54244556
yeah thats me.
Voorheen Prep2Fight
pi_54244563
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:47 schreef erikkll het volgende:

[..]

Ja, met een opstarttijd van een half uur en traaaaaaaaaaggg.

En nee, dat valt helemaal niet mee. Tenzij je dubbele quadcore hebt met 16gb DDR7 geheugen waarvan 8gb swap, dan wil het nog wel eens meevallen. Maar tot die tijd: XP & Linux .
quote:
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, hmm.
pi_54245457
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 14:37 schreef SharQueDo het volgende:

[..]

Ja, met een opstarttijd van een half uur en traaaaaaaaaaggg.

En nee, dat valt helemaal niet mee. Tenzij je dubbele quadcore hebt met 16gb DDR7 geheugen waarvan 8gb swap, dan wil het nog wel eens meevallen. Maar tot die tijd: XP & Linux .
[..]
bij mij op 1.8 ghz en 1278 mb ram werkt het prima. Merk geen snelheidsverlies tov windows xp. Opstarten is geen issue, daarvoor is de slaapstand, die in vista helemaal de computer afsluit. kortom. prima OS.
  maandag 29 oktober 2007 @ 16:14:06 #13
121890 M42
I Love Techno!
pi_54246220
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:47 schreef erikkll het volgende:

[..]

Onzin? en hardware wat ervoor bedoeld is?

Het is een feit dat Vista sinds de lancering kut draait op de meeste hardware, dat het onnodig resources verbruikt voor wat onzinnige eye candy wat overigens niet handig werkt. De gebruiker heeft minder controle waardoor het voor kundigen zoals ik een ramp is om dit soort besturingssystemen te gebruiken, het levert geen prestatiewinst op maar nog steeds in bijna alle gevallen een flinke daling in de performance.

Er is absoluut geen zinnig argument om over te stappen naar Vista als jouw XP SP2 lekker stabiel draait met weinig security holes. Ook is DX10 op dit moment nog geen reden om over te stappen en voor bedrijven is het al helemaal onzinnig om over te stappen als ze pas geleden migraties hebben gehad naar XP.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  maandag 29 oktober 2007 @ 19:32:19 #14
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_54249903
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:57 schreef Sergeant_Prepper het volgende:
Als je Vista legaal hebt, mag je een vergelijkbare versie van XP als "downgrade" installeren. (e.g. als je "Vista Home Basic" hebt mag je XP Home Edtion installeren, en als je "Home Premium" hebt mag je XP Home of XP Media Center installeren.

Hoe werkt dit?

Je installeert Windows XP tot het moment dat je je key moet ingeven. Hier geef je een bestaande key in, mag in principe een key zijn van een heel andere computer. Deze key zal - uiteraard - niet goed activeren, want de key is al gebruikt. (Soms activeert ie ook wel zonder problemen trouwens). Op dat moment bel je je Microsoft op de activatie lijn, en leg je uit dat je een downgrade doet van Vista naar XP. Je geeft dan je Vista key, zij verifieren dat de key echt is, en vervolgens wordt de "leen" key die je ergens anders vandaan hebt geplukt zonder problemen geactiveerd door Microsoft.

Het kost dus wat moeite, en als je telefoonangst hebt heb je een probleem

Maar je kunt dus 100% legaal downgraden van Vista naar XP. Uiteraard mag je die Vista licentie dan niet meer gebruiken totdat je die XP installatie weer verwijderd.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_54252913
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 15:29 schreef erikkll het volgende:

[..]

bij mij op 1.8 ghz en 1278 mb ram werkt het prima. Merk geen snelheidsverlies tov windows xp. Opstarten is geen issue, daarvoor is de slaapstand, die in vista helemaal de computer afsluit. kortom. prima OS.
En zeker ook compatible met 100% van de XP spellen/apps/drivers/etc? Ik dacht het niet. Ze hebben een overgrote deel van de kernel en de OS zelf herschreven. Reden genoeg voor mij om XP te blijven gebruiken.

Plus het mag dan wel 'net zo snel zijn' (wat ik betwijfel overigens), het vreet wel meer resources. Van die relatief lage hardware van jou draai ik sowieso liever XP dan Vista, dan hou ik meer van me hardware over.
pi_62109901
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 13:38 schreef Sergeant_Prepper het volgende:

Jammer.

Je kan het simpel uitzetten.

Ga naar start en dan uitvoeren (of druk op je toetsenbord op het windows logo + R)

Tik in: Services.msc

Zoek "Desktop Window Manager Session Manager"

Dubbelklik erop.

klik op stoppen en zet hem op handmatig (anders komt die weer terug bij een reboot)

Zo wat een heerlijke grote schop zo voor het weekend

Vista ziet der nu een stuk meer basic uit, soort XP gevoel.
Op donderdag 13 november 2008 15:34 schreef De_Ananas het volgende:
Één ding beloof ik jullie mijn lieve fokkertjes, als er vettax komt dan ga ik mij aan het hek van het binnenhof vastketenen met een frituur naast me, dit mogen jullie quoten :W
  vrijdag 3 oktober 2008 @ 19:22:49 #17
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62112112
Kut kick
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 23:17:55 #18
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66143100
quote:
Op vrijdag 3 oktober 2008 17:27 schreef raulbouli het volgende:

[..]

Je kan het simpel uitzetten.

Ga naar start en dan uitvoeren (of druk op je toetsenbord op het windows logo + R)

Tik in: Services.msc

Zoek "Desktop Window Manager Session Manager"

Dubbelklik erop.

klik op stoppen en zet hem op handmatig (anders komt die weer terug bij een reboot)

Zo wat een heerlijke grote schop zo voor het weekend

Vista ziet der nu een stuk meer basic uit, soort XP gevoel.
Dus het is gewoon de theme die alles doodslurpt?
(Tering wat een schop)
70mb is gewoon wel keiveul....
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_66143283
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 19:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Als je Vista legaal hebt, mag je een vergelijkbare versie van XP als "downgrade" installeren. (e.g. als je "Vista Home Basic" hebt mag je XP Home Edtion installeren, en als je "Home Premium" hebt mag je XP Home of XP Media Center installeren.

Hoe werkt dit?

Je installeert Windows XP tot het moment dat je je key moet ingeven. Hier geef je een bestaande key in, mag in principe een key zijn van een heel andere computer. Deze key zal - uiteraard - niet goed activeren, want de key is al gebruikt. (Soms activeert ie ook wel zonder problemen trouwens). Op dat moment bel je je Microsoft op de activatie lijn, en leg je uit dat je een downgrade doet van Vista naar XP. Je geeft dan je Vista key, zij verifieren dat de key echt is, en vervolgens wordt de "leen" key die je ergens anders vandaan hebt geplukt zonder problemen geactiveerd door Microsoft.

Het kost dus wat moeite, en als je telefoonangst hebt heb je een probleem

Maar je kunt dus 100% legaal downgraden van Vista naar XP. Uiteraard mag je die Vista licentie dan niet meer gebruiken totdat je die XP installatie weer verwijderd.
die downgrade geldt voor slechts enkele versies
  Moderator maandag 16 februari 2009 @ 23:30:10 #20
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_66143568
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:22 schreef mschol het volgende:

[..]

die downgrade geldt voor slechts enkele versies
Het betreft een schop !
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_66143603
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:30 schreef Renesite het volgende:

[..]

Het betreft een schop !
idd , snel sluiten die hap..
  maandag 16 februari 2009 @ 23:43:57 #22
78309 WurM
Minder dan 1% vet
pi_66144091
Wilde ik toch bijna tegen SharQueDo posten dat Vista bij mij perfect draait op 1 gig DDR2 en 2,2 GHz (single core) en dat-ie alleen een heel klein beetje problemen heeft met multi-tasken, maar tegen de tijd dat SharQueDo Vista zo afbrandde, had ik deze laptop nog niet eens
Ladidadida: Trusten WurMpie!
fraubitch: truste WurM :*
yvonne: Trusten WurM
Meer van dit
pi_88821295
Ik heb het nu ook, best raawr.
pi_88830057
quote:
11s.gif Op maandag 16 februari 2009 23:43 schreef WurM het volgende:
Wilde ik toch bijna tegen SharQueDo posten dat Vista bij mij perfect draait op 1 gig DDR2 en 2,2 GHz (single core) en dat-ie alleen een heel klein beetje problemen heeft met multi-tasken, maar tegen de tijd dat SharQueDo Vista zo afbrandde, had ik deze laptop nog niet eens :')
Vista is nog steeds bagger inderdaad, Windows 7 is daarintegen wel weer goed. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')