abonnement Unibet Coolblue
pi_54165401
Ik heb alleen mijn Havo diploma en wil nu aan de gang in de ICT, ik heb HBO opleiding geprobeerd, maar daarmee gestopt in het eerste jaar. Nu heb ik wel wat ict kennis, maar totaal geen papieren.
Ik heb verschillende topics over peak-it en call2 gezien, maar daar krijg ik de indruk van dat die bedrijven niet echt geweldig zijn. Nu vroeg ik me af waar ik verder moet kijken, want er is zoveel, dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen.
pi_54165531
Tja, ik zou zeggen begin bij een bedrijf op de ServiceDesk. Denk inderdaad aan bedrijven als Peak-IT, Call2, Qmagic, Centric, etc. Laatstgenoemde zal ik zelf nooit meer voor gaan werken, hier zal ik ook geen woorden meer over vuilmaken...

iSense is een redelijk 'nieuw' detacheringsbedrijf, in overleg kun je er volgens mij een compleet studietraject van te voren afspreken. Je kunt hiermee richting MCSA/MCSE gaan als je wilt. Hangt er net vanaf hoe gemotiveerd je bent natuurlijk

Na een of twee jaartjes Servicedesk kun je al aardig wat papiertjes binnen hebben, en terwijl je aan het 'leren' bent verdien je er ook nog eens geld bij!
  donderdag 25 oktober 2007 @ 19:12:27 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_54165546
Probeer het via een detacheringsbedrijf. Sommige bieden opleidingstrajecten, maar het ideale bedrijf heb ik zelf ook nog niet gevonden.

Zelf studeren naast je werk bij de Mac.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_54165759
Trouwens, TS, is welke regio woon je ongeveer? Misschien is dat voor ons ook wat handiger om wat in de buurt te bedenken...
pi_54165886
De kanker van de ICT.
pi_54166052
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:21 schreef Sm0keZ het volgende:
Trouwens, TS, is welke regio woon je ongeveer? Misschien is dat voor ons ook wat handiger om wat in de buurt te bedenken...
Ik woon in de omgeving Leiden


trouwens, stel dat je dus aan de slag gaat, en je werkt fulltime en studeert daarnaast voor je certificaten, is dit een beetje vol te houden? En kun je in eigen tempo doorleren, want ik leer gemakkelijk..
pi_54166157
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:35 schreef Timmai het volgende:

[..]

Ik woon in de omgeving Leiden


trouwens, stel dat je dus aan de slag gaat, en je werkt fulltime en studeert daarnaast voor je certificaten, is dit een beetje vol te houden? En kun je in eigen tempo doorleren, want ik leer gemakkelijk..
Volgens mij krijg je bij elke detacheerder de boeken, wellicht nog wat testkings of zo, en mag je examen doen wanneer je wilt. Op deze manier kun je 2 certificaten per jaar halen, of elke 2 weken een examen doen. Eigen tijd. Wil je klassikale studie... tja, dan moet je naar de grote jongens als een CMG, Getronics, Cap, etc.....
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_54166165
Ik vergeet Atos.
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_54166214
Maar daar kom je niet binnen met enkel Havo ...
pi_54166340
Klopt, die willen academici zonder ervaring en zonder relevante studiericthing. Maar die worden dan ook meteen manager!!! (Daarom gaan de meeste ICT projecten zo goed)
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_54166424
Je moet vaak wel minimaal MBO ICT niveau 3 hebben.
pi_54167294
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:35 schreef Timmai het volgende:

[..]

Ik woon in de omgeving Leiden


trouwens, stel dat je dus aan de slag gaat, en je werkt fulltime en studeert daarnaast voor je certificaten, is dit een beetje vol te houden? En kun je in eigen tempo doorleren, want ik leer gemakkelijk..
Nouja, in de buurt van Leiden valt genoeg te vinden. Neem even contact op met iSense (heb daar zelf zeer goede ervaringen mee. 8 maanden servicedesk gedaan, daarna bij netwerkbeheer aan de slag gegaan). Wellicht vinden ze HBO genoeg om mee te beginnen.

Desnoods doe je in 1 of 2 jaar een MBO ICT opleiding. Stelt echt niets voor, huiswerk hoeft haast niet, en misschien kun je dat ook nog wel als zelfstudie doen.
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:38:37 #13
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54167377
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:40 schreef Lucky8 het volgende:

[..]

Volgens mij krijg je bij elke detacheerder de boeken, wellicht nog wat testkings of zo, en mag je examen doen wanneer je wilt. Op deze manier kun je 2 certificaten per jaar halen, of elke 2 weken een examen doen. Eigen tijd. Wil je klassikale studie... tja, dan moet je naar de grote jongens als een CMG, Getronics, Cap, etc.....
Bij LogicaCMG, Getronics, Cap, etc kom je niet binnen met alleen je HAVO papiertje.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:39:15 #14
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54167390
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:53 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Je moet vaak wel minimaal MBO ICT niveau 3 hebben.
Om aanslag te komen bij Peak-it achtige bedrijven ja.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54167529
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 19:49 schreef Lucky8 het volgende:

Klopt, die willen academici zonder ervaring en zonder relevante studiericthing. Maar die worden dan ook meteen manager!!! (Daarom gaan de meeste ICT projecten zo goed)
Wat voor een triest opmerking is dit nu weer?
  donderdag 25 oktober 2007 @ 20:53:08 #16
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_54167716
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:46 schreef GirlyGirl het volgende:

[..]

Wat voor een triest opmerking is dit nu weer?
Schijnbaar ergens afgewezen of zijn baantje kwijt geraakt omdat zijn werk is vervangen door een computer.

la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_54168285
ik heb mijn cv naar centric, isense en call2 gestuurd, even kijken wat die mij kunnen bieden.
pi_54168677
Succes iig
pi_54168696
Vergeet het niet te vermelden in dit topic, ben zelf ook wel benieuwd wat je met enkel het HAVO diploma kunt bereiken
pi_54171103
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 21:33 schreef Sm0keZ het volgende:
Vergeet het niet te vermelden in dit topic, ben zelf ook wel benieuwd wat je met enkel het HAVO diploma kunt bereiken
uiteraard ben zelf ook benieuwd.
pi_54176853
Ook mijn CV naar InWork gestuurd, maar die hebben de vacatures op onhold staan
  vrijdag 26 oktober 2007 @ 10:04:50 #22
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_54176922
tvp, ben benieuwd
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_54176935
quote:
Op donderdag 25 oktober 2007 20:39 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Om aanslag te komen bij Peak-it achtige bedrijven ja.
Met zo'n bomgordel?
pi_54198011
Ik mag op gesprek komen bij Call2
pi_54201336
quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 10:51 schreef Timmai het volgende:
Ik mag op gesprek komen bij Call2
Goed bezig!
Zeg nou niet meteen ja, maar wacht ook de andere bedrijven nog even af... Wellicht krijg je ergens anders meer betaald, of kun je ze lekker tegen elkaar op laten bieden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')