abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_53984803
Er gaan ook vaak genoeg een hoop broodje aap verhalen rond wat betreft studentenverenigingen, maar dieren die daarvoor gebruikt worden Ik vind het zo schokkend om te bedenken dat die mensen straks top-posities beheren in Nederland, onbegrijpelijk. Dit soort acties gaan simpelweg niet samen met intelligentie, degene die dit verzint en degenen die gehersenspoeld worden dit soort acties uit te voeren hebben echt psychische problemen.
pi_53985148
Ten eerste zijn er hele strenge regels wat betreft ontgroeningen, en wordt bij de geringste overtreding al de subsidie van de universiteit aan een vereniging stopgezet, wat per direcht het bestaan van zo'n vereniging in gevaar brengt. De grenzen van het toelaatbare worden heus wel opgezocht, maar dit gaat zo ver dat geen enkele vereniging het in zijn hoofd zou halen om op dergelijke manier zichzelf in gevaar te brengen.
Ten tweede als het om een vereniging van Nyenrode gaat is het geen studenten, maar een studievereniging. Toch een belanrijk verschil.

Mijn theorie is dat er alleen gedreigd is dat de eerstejaars dit moesten doen, en dat dat verhaal uit de hand gelopen is. Er zijn genoeg mensen die zoveel vooroordelen over verenigingen hebben terwijl ze geen idee hebben hoe het er aan toe gaat. Pure onwetendheid, want ik weet zeker dat als ze er zelf eens zouden komen, ze het er ontzettend naar hun zin zouden hebben.
pi_53986446
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:10 schreef Freeling het volgende:
Ten eerste zijn er hele strenge regels wat betreft ontgroeningen, en wordt bij de geringste overtreding al de subsidie van de universiteit aan een vereniging stopgezet, wat per direcht het bestaan van zo'n vereniging in gevaar brengt. De grenzen van het toelaatbare worden heus wel opgezocht, maar dit gaat zo ver dat geen enkele vereniging het in zijn hoofd zou halen om op dergelijke manier zichzelf in gevaar te brengen.
Ten tweede als het om een vereniging van Nyenrode gaat is het geen studenten, maar een studievereniging. Toch een belanrijk verschil.

Mijn theorie is dat er alleen gedreigd is dat de eerstejaars dit moesten doen, en dat dat verhaal uit de hand gelopen is. Er zijn genoeg mensen die zoveel vooroordelen over verenigingen hebben terwijl ze geen idee hebben hoe het er aan toe gaat. Pure onwetendheid, want ik weet zeker dat als ze er zelf eens zouden komen, ze het er ontzettend naar hun zin zouden hebben.
Tuurlijk, het geldt ook niet voor iedere studentevereniging, maar feit is dat er studentenverenigingen zijn waarbij dieren zijn 'gebruikt'. Daar zijn al eerdere incidenten over gepubliceerd. Daar mag best even op gekankerd worden IMO. Maar goed, het over een kam scheren van alle studentenverenigingen en denken dat het er overal zo aan toe gaat is inderdaad pure onwetendheid, maar dat kun je mensen ook niet kwalijk nemen. Juist door die geheimhouding is het natuurlijk niet interessant als er 'gezelligheid' uitlekt, juist de 'narigheid' is leuk om te lezen. En dat doen die studentenverenigingen helemaal zelf (een slechte naam opbouwen). Iets wat ik niet bewonderingswaardig vind.
pi_53993817
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:55 schreef Taurus het volgende:
Er gaan ook vaak genoeg een hoop broodje aap verhalen rond wat betreft studentenverenigingen, maar dieren die daarvoor gebruikt worden Ik vind het zo schokkend om te bedenken dat die mensen straks top-posities beheren in Nederland, onbegrijpelijk. Dit soort acties gaan simpelweg niet samen met intelligentie, degene die dit verzint en degenen die gehersenspoeld worden dit soort acties uit te voeren hebben echt psychische problemen.
Eensch

Al die kuddedieren die zo graag ergens bij willen horen
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_54002062
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 10:55 schreef Taurus het volgende:
Er gaan ook vaak genoeg een hoop broodje aap verhalen rond wat betreft studentenverenigingen, maar dieren die daarvoor gebruikt worden Ik vind het zo schokkend om te bedenken dat die mensen straks top-posities beheren in Nederland, onbegrijpelijk. Dit soort acties gaan simpelweg niet samen met intelligentie, degene die dit verzint en degenen die gehersenspoeld worden dit soort acties uit te voeren hebben echt psychische problemen.
er is maar 1 duidelijke reden voor wat er gedaan wordt op dopen waar je achteraf van denkt van WTF, waarom doen die gasten dat: drank. Voer iemand genoeg, en ze doen wat je zegt, hoe erg het ook gaat.

* Athmozz is juist terug van een doop (niet om zelf gedoopt te worden)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54003586
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:52 schreef Athmozz het volgende:

[..]

er is maar 1 duidelijke reden voor wat er gedaan wordt op dopen waar je achteraf van denkt van WTF, waarom doen die gasten dat: drank. Voer iemand genoeg, en ze doen wat je zegt, hoe erg het ook gaat.

* Athmozz is juist terug van een doop (niet om zelf gedoopt te worden)
Tijdens ontgroeningen mogen de eerstejaars geen alcohol drinken. Onzin wat je zeg dus.
pi_54004752
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 04:12 schreef Freeling het volgende:

[..]

Tijdens ontgroeningen mogen de eerstejaars geen alcohol drinken. Onzin wat je zeg dus.
en ze komen allemaal nuchter toe zeker

Het grootste deel heeft al redelijk wat op als ze toekomen, ik zie gewoon niet in waarom je anders zou meegaan in sommige van die opdrachten (keuze om ontgroent te worden staat zelfs volledig los van het al dan niet in de studentenclub gaan, als je niet ontgroent wil worden is dat geen belemmering om geen lid te worden).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:27:07 #33
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54004836
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:21 schreef Athmozz het volgende:

[..]

en ze komen allemaal nuchter toe zeker

Het grootste deel heeft al redelijk wat op als ze toekomen, ik zie gewoon niet in waarom je anders zou meegaan in sommige van die opdrachten (keuze om ontgroent te worden staat zelfs volledig los van het al dan niet in de studentenclub gaan, als je niet ontgroent wil worden is dat geen belemmering om geen lid te worden).
Athmozz, in België ligt dat anders. Bij de Nederlandse verenigingsontgroeningen komt er sinds een aantal incidenten echt geen druppel alcohol meer aan te pas. Dit ligt eventueel wel anders bij de dispuutsontgroeningen, maar bij de verenigingsontgroeningen is alcohol taboe. Maar er zijn wel andere manieren dan alcohol om mensen onder zware psychische druk te plaatsen hoor.

En bij de meeste verenigingen is de ontgroening trouwens wél verplicht. Ik weet dat ook dat in België anders ligt.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:28:13 #34
12302 Principessa
zoekt haar kikker
pi_54004853
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:21 schreef Athmozz het volgende:

[..]

en ze komen allemaal nuchter toe zeker

Het grootste deel heeft al redelijk wat op als ze toekomen, ik zie gewoon niet in waarom je anders zou meegaan in sommige van die opdrachten (keuze om ontgroent te worden staat zelfs volledig los van het al dan niet in de studentenclub gaan, als je niet ontgroent wil worden is dat geen belemmering om geen lid te worden).
Heb je dit helemaal zelf bedacht?

edit: Belgie...
En ze leefden nog lang en gelukkig
pi_54004955
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:27 schreef Pool het volgende:
Athmozz, in België ligt dat anders. Bij de Nederlandse verenigingsontgroeningen komt er sinds een aantal incidenten echt geen druppel alcohol meer aan te pas. Dit ligt eventueel wel anders bij de dispuutsontgroeningen, maar bij de verenigingsontgroeningen is alcohol taboe. Maar er zijn wel andere manieren dan alcohol om mensen onder zware psychische druk te plaatsen hoor.
Hier krijgen ze (deze club dan) ook geen druppel alcohol op de ontgroening, maar veel kunnen wij er ook niet aan doen dat ze al wat binnen hebben voor de ontgroening begint. Zeker niet als de plaats van samenkomst een café is...

echt psychische druk wordt er hier niet uitgeoefend (toch niet naar mijn aanvoelen), ik denk dat die gasten dat gewoon doen om daarna beter samen te horen oid, anders zie ik er het "nut" ook niet van in. Niet dat het erg is wat ze moeten doen, maar als ik kan kiezen zou ik die opdrachten toch ook niet doen
quote:
En bij de meeste verenigingen is de ontgroening trouwens wél verplicht. Ik weet dat ook dat in België anders ligt.
Hangt van club tot club af, er zijn er waar het verplicht is, er zijn er waar het niet verplicht is maar wel een vereiste om ooit in het praesidium te komen en er zijn er waar je totaal geen "dwang" hebt om je te laten ontgroenen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  donderdag 18 oktober 2007 @ 09:48:19 #36
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_54005185
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:35 schreef Athmozz het volgende:

[..]

Hier krijgen ze (deze club dan) ook geen druppel alcohol op de ontgroening, maar veel kunnen wij er ook niet aan doen dat ze al wat binnen hebben voor de ontgroening begint. Zeker niet als de plaats van samenkomst een café is...
Bij de corpora en andere verenigingen met een zware ontgroening weten studenten wel beter dan dat ze dronken aankomen. Dan ben je meteen 'zuur'. Mensen worden psychisch aangepakt, doordat ze worden uitgescholden en ze worden verteld dat ze niks voorstellen. Soms zijn het helemaal geen uitdagende opdrachten, maar moeten de eerstejaars gewoon een paar in kleermakerszit stilzitten, waarbij ze geen geluid mogen maken of waarbij ze juist massaal moeten zoemen. Zo'n ontgroening kan soms wel twee weken duren, waarbij er dan één week is waarin de eerstejaars moeten werken om geld te verdienen voor de vereniging, zoals bomen kappen of fruit oogsten. De andere week bestaat uit kloteopdrachten, vieze kleren, weinig slaap, weinig eten en vernederingen. Tussendoor komende eerstejaars niet of nauwelijks thuis.
pi_54006837
Sommige jongens gaan wel héél ver om te kunnen zeggen dat ze een chick hebben genaaid...

Behoorlijk ziekelijk, dit soort praktijken. Hopelijk kunnen de bedenkers worden opgespoord en strafrechterlijk worden vervolgd. Aangezien ze zo graag met kippenvlees bezig zijn, mogen ze wat mij betreft een jaartje te werk worden gesteld in een slachterij...
  FOK!fotograaf donderdag 18 oktober 2007 @ 11:20:37 #38
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54006909
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:16 schreef Elfletterig het volgende:
Sommige jongens gaan wel héél ver om te kunnen zeggen dat ze een chick hebben genaaid...

Behoorlijk ziekelijk, dit soort praktijken. Hopelijk kunnen de bedenkers worden opgespoord en strafrechterlijk worden vervolgd. Aangezien ze zo graag met kippenvlees bezig zijn, mogen ze wat mij betreft een jaartje te werk worden gesteld in een slachterij...
Ziekelijk, jeps. En ik hoor ook niemand over de eventuele eieren die het gevolg zijn van deze daad.
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54006912
Het is toch helemaal niet het punt of er alcohol aan te pas komt? De ontgroening an sich zal me een zorg zijn: je weet waar je aan begint, er gaan genoeg onzinverhalen rond om je een beeld te kunnen schetsen van zo'n ontgroening en die jongens en meisjes kiezen er zelf voor. Laat ze lekker.

Waar het hier om draait is het gebruik van dieren voor zo'n ontgroening, dat vind ik onvoorstelbaar. De mensen die dat verzinnen zijn hele enge mensen.
pi_54007055
Wellicht een beetje te veel geïnspireerd door de gebeurtenis in Hoofstuk 1: De achtste plaag van Jan Wolkers' boek De hond met de blauwe tong
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 11:31:49 #41
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54007129
dus omdat ze dreigden met het neuken van een kip, is er gemeenschap geweest? vreemde tt.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_54067832
Seks met een kip.
pi_54071460
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 10:42 schreef Brechtje het volgende:
Seks met een kip.
Valt in dezelfde categorie als ontucht plegen met een kikker
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:05:45 #44
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54072748
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 09:48 schreef Pool het volgende:
Bij de corpora en andere verenigingen met een zware ontgroening weten studenten wel beter dan dat ze dronken aankomen. Dan ben je meteen 'zuur'. Mensen worden psychisch aangepakt, doordat ze worden uitgescholden en ze worden verteld dat ze niks voorstellen. Soms zijn het helemaal geen uitdagende opdrachten, maar moeten de eerstejaars gewoon een paar in kleermakerszit stilzitten, waarbij ze geen geluid mogen maken of waarbij ze juist massaal moeten zoemen. Zo'n ontgroening kan soms wel twee weken duren, waarbij er dan één week is waarin de eerstejaars moeten werken om geld te verdienen voor de vereniging, zoals bomen kappen of fruit oogsten. De andere week bestaat uit kloteopdrachten, vieze kleren, weinig slaap, weinig eten en vernederingen. Tussendoor komende eerstejaars niet of nauwelijks thuis.
Dat alleen al is een bewijs dat die mensen geen eigen persoon zijn.
Of je gaat gewoon studeren en laat je die kankerballen elkaar maar lekker.
Kut volk.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 21 oktober 2007 @ 17:06:32 #45
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_54072766
Overigens, waarom verbieden ze sowieso niet ontgroening bij corpsen, disputen, verenigingen etc?
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
  zondag 21 oktober 2007 @ 19:45:34 #46
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54075574
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:06 schreef OFfSprngr het volgende:
Overigens, waarom verbieden ze sowieso niet ontgroening bij corpsen, disputen, verenigingen etc?
Omdat een met een kip sex hebbende student onder invloed van drank zich nog niet van een brug geworpen heeft. Dan zou het CDA -met z'n uitmuntende logica- wel de verkoop van pepermunt verbieden. Zodat sex met kippen niet meer voorkomt, bijvoorbeeld.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_54076489
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 20:30 schreef Nee het volgende:
En dat worden dan de dokters, advocaten en psychologen, hehehe [ afbeelding ]!!!!!!!!!
Neehoor, dit zijn natuurlijk die omhoog gevallen HBO-ers uit Wageningen.
pi_54078249
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 17:05 schreef OFfSprngr het volgende:

[..]

Dat alleen al is een bewijs dat die mensen geen eigen persoon zijn.
Of je gaat gewoon studeren en laat je die kankerballen elkaar maar lekker.
Kut volk.
Nounou..
  zondag 21 oktober 2007 @ 22:48:11 #49
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_54079004
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:33 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Neehoor, dit zijn natuurlijk die omhoog gevallen HBO-ers uit Wageningen.
waarschijnlijk waren het idd een paar knorren die corporaal wilden doen. anyhow zielig om de tt zo te stellen en zielige reacties over dierenmishandeling...

dit moeten écht knorren zijn. de mensen die later net niet aan de top komen en daardoor blousen met korte mouwen dragen, centreparks leuk vinden en depressief raken, denk ik humble als ik ben.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 12:00:28 #50
33376 TMoose
waiting for concert...
pi_54107071
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 20:33 schreef Diederik_Duck het volgende:


Neehoor, dit zijn natuurlijk die omhoog gevallen HBO-ers uit Wageningen.
Hmm.. Ik dacht toch dat Wageningen in Gelderland lag. En was hiervoor al niet vermeld dat het waarschijnlijk een aan Nyenrode gelieerde club was?


Verder moeten zoals al genoemd, studenten of scholieren zelf besluiten of ze al dan niet deelnemen aan een ontgroening. Dierenmisbruik mag gewoon niet. Verder zijn er alleen maar beschuldigingen. Eerst maar eens kijken wat ervan waar blijkt te zijn.
There are 24 hours in a day, and 24 beers in a case. Coincidence?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')