even een vraagje mbt de accu: sinds een tijdje is mn accu steeds leeg. met startkabels, anwb of aanduwen krijg ik hem telkens wel weer aan de praat, waarna ik ff 45+ minuten ga rijden om hem weer helemaal op te laden. Daarna werkt alles weer prima voor een paar daagjes maar daarna gaat het weer mis.. Dus dat schiet niet echt op
de oorzaak hiervan is vermoed ik dat ik nog maar weinig rij (kan sinds tijdje met het OV naar mn werk). Voorheen moest ik minstens elke dag 40km enkele reis per dag rijden naar mn werk, maar nu dus niet meer. Ik rij eigenlijk alleen sochtends met mn auto naar het station (rotstukkie van ca 5 minuten) en in het weekend wel langere stukken. Het is dus een veredelde boodschappenauto geworden
![]()
Ook steekt dit probleem de kop op nu het weer weer wat kouder is geworden. Mijn vraag: klopt het dat vaak korte stukjes rijden funest is voor je accu ?
ik zit me namelijk af te vragen of ik er een nieuwe accu moet gooien, maar als die na een maand weer dezelfde kuren gaat geven (omdat ik dagelijks korte trips maak) dan schiet het niet echt op natuurlijk.. Maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die met slecht weer geen zin heeft om naar het station te fietsen, dus je zou zeggen dat een accu er wel enigsinds bestand tegen moet zijn?
Graag wat advies, want ik ben nogal een auto-leek
I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!