abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53789289
even een vraagje mbt de accu: sinds een tijdje is mn accu steeds leeg. met startkabels, anwb of aanduwen krijg ik hem telkens wel weer aan de praat, waarna ik ff 45+ minuten ga rijden om hem weer helemaal op te laden. Daarna werkt alles weer prima voor een paar daagjes maar daarna gaat het weer mis.. Dus dat schiet niet echt op

de oorzaak hiervan is vermoed ik dat ik nog maar weinig rij (kan sinds tijdje met het OV naar mn werk). Voorheen moest ik minstens elke dag 40km enkele reis per dag rijden naar mn werk, maar nu dus niet meer. Ik rij eigenlijk alleen sochtends met mn auto naar het station (rotstukkie van ca 5 minuten) en in het weekend wel langere stukken. Het is dus een veredelde boodschappenauto geworden Ook steekt dit probleem de kop op nu het weer weer wat kouder is geworden. Mijn vraag: klopt het dat vaak korte stukjes rijden funest is voor je accu ?
ik zit me namelijk af te vragen of ik er een nieuwe accu moet gooien, maar als die na een maand weer dezelfde kuren gaat geven (omdat ik dagelijks korte trips maak) dan schiet het niet echt op natuurlijk.. Maar kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die met slecht weer geen zin heeft om naar het station te fietsen, dus je zou zeggen dat een accu er wel enigsinds bestand tegen moet zijn?

Graag wat advies, want ik ben nogal een auto-leek
I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:29:07 #2
158394 Draganta
Kansas Ranger
pi_53789405
Met een nieuwe accu hoef je niet bang te zijn voor korte stukken. De vorige eigenaar van mijn auto had de auto 2 maanden stil staan, en startte dus niet meer. Toen hebben we hem met startkabels gestart, half uurtje laten lopen, en sinds toen heeft hij het altijd gedaan. Dat is nu inmiddels al iets meer dan een half jaar geleden. Ik rijd soms ook korte stukken, niks mis mee.

Je accu is gewoon dood, zet een nieuwe erin en je bent van het gezeik af.
Who cares if one more light goes out?
In a sky of a million stars
pi_53789436
Waarschijnlijk is je accu gewoon kapot. Je moet tegenwoordig al erg blij zijn als hij 2 jaar meegaat.
Rij ff langs een automaterialenzaak en laat je accu testen, en er eventueel een nieuwe inzetten.

Een dealer is veeeeeel te duur.
Te audire no possum. Musa sapientum fixa est in aure.
pi_53789511
ff nog een korte vraag over accu's wat kosten die gemiddeld?? Vriendin van mij heeft er wellicht 1 nodig
pi_53789614
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:34 schreef TJDoornbos het volgende:
ff nog een korte vraag over accu's wat kosten die gemiddeld?? Vriendin van mij heeft er wellicht 1 nodig
Wat voor een auto?
  maandag 8 oktober 2007 @ 13:45:02 #6
163252 Noway666
Nee weg nr666
pi_53789738
Afhankelijk van je auto kost een start gemiddeld 30 procent van je accu capaciteit.

Maar ook als je wegrijdt met een koude dieselmotor moet de accu nog veel werk verrichten om de voorgloei spiralen van prik te voorzien. Dat is niet bij elk type maar wel bij modernere.

Koudere weer en vocht wil ook nog wel eens helpen in het vergroten van een lekstroom vandaar dat je accu sneller leeg kan zijn dan anders.
Als je komende winter met mogelijk vorst ( who knows ) geen problemen wil dan zou ik hem nu alvast vervangen.
pi_53789809
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:39 schreef ClintOosthout het volgende:

[..]

Wat voor een auto?
Corsa, maar ze weet niet of de accu leeg is of verrot is.........vrouwen hé
pi_53789886
Reken op een Euro of 50/80 voor een nieuwe accu.

Ik zou hem wel nu vervangen, en niet over een paar weken, want het wordt steeds kouder 'snachts.
burnin marijuana pon di corna
it keep mi calma it mek mi smarta
burnin on di highway its di highest grade gettin
to ma head
pi_53789938
quote:
Op maandag 8 oktober 2007 13:47 schreef TJDoornbos het volgende:

[..]

Corsa, maar ze weet niet of de accu leeg is of verrot is.........vrouwen hé
ff afhankelijk van het type en het bouwjaar tussen de ¤ 65,- en ¤ 100,- en als je een beetje zoekt denk dat je ze wel kunt vinden voor een ¤ 50,-
pi_53790410
thnx!! Zal het doorbellen
  maandag 8 oktober 2007 @ 14:18:18 #11
173605 fransbreda
NACBREDA ® ©
pi_53790506
Ik haat lege accu´s!
pi_53871482
beetje late reactie, maar nog bedankt voor jullie hulp ! heb een nieuwe accu gehaald, en deze er zelf ingezet (bleek fluitje van cent). Nu gaat alles weer naar behoren, en hopelijk blijft dat voorlopig ook zo
I pity the fool who goes out tryin' a' take over da world, then runs home cryin' to his momma!
pi_53872667
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 21:09 schreef shutupfool het volgende:
beetje late reactie, maar nog bedankt voor jullie hulp ! heb een nieuwe accu gehaald, en deze er zelf ingezet (bleek fluitje van cent). Nu gaat alles weer naar behoren, en hopelijk blijft dat voorlopig ook zo
Mosterd na de maaltijd melding:

Altijd eerst de min-pool eraf halen.
pi_53872984
2e mosterd na de maaltijd bericht.
En dan er achter komen dat het gewoon een lekstroom was van bijvoorbeeld een kofferbakverlichting die blijft branden en dat de accu gewoon goed was.
Als je laat remt, rij je langer hard.
pi_53878534
Poosje geleden dachten mn broer en ik onze opa blij te maken met een oude autoradio... een radio die alleen maar cd-r kan lezen is voor ons niet meer van de tijd, maar je kan je 80-jarige opa er veel plezier mee doen... broer en ik aan het sleutelen, adapterkabeltje gekocht (JVC-radio in een Opel Kadett uit 1991) en het werkt! Goed geluid, goede ontvangst etc.

Na een poosje komt onze opa een paar keer met een lege accu te staan, auto wil niet meer starten. Nieuwe accu in opa's auto, deed het weer een poosje. Maar later weer plat! Bleek dat onze autoradio slecht was en iets van 10 ampereuur of zoiets vrat, en dan is een 44 ampereuur-accu natuurlijk in een paar uurtjes leeg... maar nu is de accu goed, is de radio niet meer aangesloten (zit er nog wel in om het gat te vullen) en rijdt het Kadettje weer als een tierelier...

Wijze les: iets aan de electriciteit veranderd en opeens een platte accu? Dan kan er wel eens iets mankeren aan de gebruiker...
pi_53935072
Simon,

Het idee is leuk, echt.
Maar gaan jullie het probleem ook nog proberen op te lossen of laten jullie opa rondrijden met een radio als decoratie en een nieuwe accu die eigenlijk niet nodig was?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')