abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:44:30 #1
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_53746285
Hallo allemaal,

ik ben 17 jaar en zit in 6 gymnasium. Ik heb veel talen in mijn pakket (nederlands, engels, frans, duits, spaans, latijn) en wil daar later ook graag iets mee doen. Een ideale baan zou iets zijn met veel reizen. Dat ik bijv 4 jaar in een of ander land mag werken en dan weer naar een ander land moet, of dat ik bijv 9 maanden word uitgezonden ergens heen. Alleen heb ik geen flauw idee hoe of wat. Ik ben er dan ook nog niet uit wat ik wil studeren, laat staan wat voor werk ik wil doen.

Heeft iemand enig idee wat voor werk ik zou kunnen doen? Let wel, ik heb geen economie. Ik heb ook geen scheikunde, natuurkunde en wiskunde B. Wel wiskunde a12.

Groetjes,
Eva

[ Bericht 4% gewijzigd door Eva4Evah op 06-10-2007 18:54:01 ]
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:50:49 #2
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_53746378
Je bent nog zo jong . Als ik jou was ging ik eerst lekker een jaar reizen of studeren in het buitenland.

Je zou (heel afgezaagd) aan de reiswereld kunnen denken. Bijvoorbeeld als inkoper van reizen ben je erg veel in het buitenland. En economie is bij mijn weten geen verplicht vak voor HBO toerisme (was het tenminste in mijn tijd niet).

Het leger kent ook veel uitzendingen naar het buitenland tegenwoordig .
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:54:15 #3
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_53746439
Ik ga ook eerst een jaar door Zuid-Amerika reizen Althans, dat is nu het plan. Ik ga het met een vriend doen maar hij houdt me een beetje aan het lijntje ivm zijn financiele situatie. Maar mocht hij niet meegaan, dan ga ik alsnog zelf een jaar reizen, alleen dan misschien niet door Zuid-Amerika. In ieder geval ga ik er zeker weten eerst een jaartje tussenuit.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 17:57:49 #4
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_53746516
Engineer ofzo?
Iets in de techniek op uitbestedingsbasis?
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:02:17 #5
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_53746597
Niet zo lang in het buitenland, maar superafwisselend met erg leuke reizen en ervaringen: de congres-wereld!
Hogere Hotel school en dan de reichting 'congres/conference management' kiezen.
Zorgen dat je bij een bedrijf komt te werken met internationale congressen en dan heb je echt een superleuke baan!
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:03:59 #6
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_53746622
4 jaar uitgezonden worden kan leuk zijn, houd er rekening mee dat je je 'leven' wel achterlaat in NL (Vrienden, familie).

Veel moeten reizen voor je werk is helemaal niet leuk. Je ziet in de praktijk namelijk veel vliegvelden, en veel vergaderruimten. En het land zie je uit het raam van de taxi. s'Avonds ben je meestal moe van de vlucht, heb je nie altijd de fut om te gaan rondkijken. Het is vaak niet mogelijk om er een paar dagen freewheelen aan te plakken. Een enkele keer wel, maar als je het elke keer probeert, heeft je baas niet zoveel trek in.

Op een bepaald moment gaat leven uit de koffer en hotels behoorlijk vervelen. Hotels zijn wel luxe, goed eten, roomservice, payperview films, maar het is niet 'thuis'.

Dat was iig mijn ervaring, mss dat't voor jou niet zo werkt
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:10:42 #7
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_53746762
@ Damzkieee: dat zit er helaas voor mij niet in, ben een rasechte alfa...

@ Brighteyes: lijkt me leuk, maar ik wil toch echt voor een langere tijd in het buitenland zitten.

@ Extec: ja dan is de eerste optie toch heel wat aantrekkelijker..
pi_53746898
Naar mijn idee zou je met een technische studie (en juist niet al je talen) verder komen. Veel multinationals hebben jonge engineers (op velerlei gebied) in dienst, die uitgezonden kunnen worden en dan enkele jaren in diverse landen kunnen wonen en werken.

Misschien kun je eens kijken op de sites van multinationals bij hun vacatures, wat voor banen ze aanbieden en wat daarvoor de vereisten zijn.

Verder inderdaad het toerisme. Daar hoef je echter niet zo nodig een hoge opleiding voor te doen. Veel hostesses (?) zijn enkele jaren gestationeerd in een land. Afhankelijk van het soort reisorganisatie kun je dan iedere keer reisgezelschappen begeleiden op rondreizen of zit je in een bepaalde plaats waar je iedere keer de nieuwe gasten verwelkomt, klachten en dergelijke aanneemt en oplost en excursies en dergelijke regelt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:19:42 #9
61556 klappernoot2000
ik heb hele mooie kokosnoten..
pi_53746940

Weet niet veel, maar geef toch kommentaar... hier hoef ik niet te zwijgen.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:24:48 #10
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_53747043
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:10 schreef Eva4Evah het volgende:

@ Extec: ja dan is de eerste optie toch heel wat aantrekkelijker..

Als je het wil, moet je iets op de Uni gaan doen. Maak eigenlijk niet eens gek veel uit wat. Maar als je bv wiskunde zou studeren, dan mag jij kiezen waar je gaat werken voor hoeveel geld

En dan moet je bij een fortune 500 gaan werken. De 500 grootste corps ter wereld, hebben vestigingen over de hele wereld, en die gaan je ook echt uitzenden. Dat hoort altijd bij het interne carrierepad dat ze voor je 'uitstippelen'. En dat lukt goed als je een uni titel hebt. Hoop van die corps hebben zelfs een "uni titels only" beleid, tov nieuw personeel.
&lt;signature here&gt;.
pi_53747114
Ik zou het ook zoeken in de techniek.
Op het moment kijk ik ook rond naar een nieuwe baan in de techniek, en er zijn beste veel banen waarbij je veel naar het buitenland moet. Let wel dat bij deze gevallen de uitzendingsduur kan varieren van 3 weken tot 2 maanden (MTS). Op HTS nivo word je vaker langer ergens gestationeerd, wat ik zo hoor.
Existing in dimensions of addictive obsession
Your script will run short of ideas
The story will soon end itself
People to trust come short in number
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:34:47 #12
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_53747220
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:03 schreef ExTec het volgende:

(verhaal)

Inderdaad.. In de praktijk is t helemaal niet zo leuk en spannend.. Ik heb erg veel gepraat met personen in dergelijke functies en meestal zie je in de praktijk inderdaad maar bar weinig van het land.. Als je voor langere tijd echt in het buitenland moet vestigen is het misschien iets anders en kun je daar beginnen een sociaal leven op te bouwen, maar eigenlijk telt zoiets natuurlijk niet als baan met veel reizen.. Dat is meer een baan in het buitenland

Het feit dat je eigenlijk gewoon geen leven kunt opbouwen bij dergelijke banen heeft voor mij dan ook de doorslag gegeven om de studie te gaan doen waar ik nu bijna klaar mee ben. De optie voor reizen zit daar namelijk wel in, maar is vooral afhankelijk van welke bedrijf en welke functie ik uiteindelijk bekleed.
Reizen vind ik namelijk erg leuk, en het lijkt me prima eens in het buitenland te zitten voor een opdracht.. Maar het lijkt me daarentegen vreselijk om op je 35e erachter te komen dat je eigenlijk nog totaal niets op hebt kunnen bouwen in je leven door al dat reizen..

Zou dus wel eerst even goed nadenken wat je verder nog van je leven verwacht en of dat allemaal eigenlijk wel zo goed uit zo komen met dat werk/die studie...
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:36:11 #13
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_53747252
Is Culturele antropologie wat?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_53747262
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:44 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand enig idee wat voor werk ik zou kunnen doen? Let wel, ik heb geen economie.

Het maakt helemaal niets uit wat voor werk je gaat doen, voor de meeste banen die in Nederland bestaan bestaat ook wel een variant in vrijwel alle andere landen, een enkele uitzondering daargelaten. Studeer gewoon iets, om het even wat, verhuis naar een land naar keuze, en zoek daar een baan dat al dan niet bij je studie past. En na een paar jaar verhuis je naar het volgende land.
You are not a beautiful and unique snowflake. You are the same decaying organic material as everyone else.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing game shows, stuffing fucking junk food into your mouth.
pi_53747272
Als je veel talen spreekt, zou je het kunnen proberen bij het ministerie van Buitenlandse Zaken, in de diplomatie dus. Daar zal vast een stevige selectieprocedure aan vast zitten, en opleidingen enzo, maar dat schiet mij als eerste te binnen als ik je verhaal lees.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:37:59 #16
5428 crew  miss_sly
pi_53747279
of www.vso.nl
Kun je in ieder geval proeven van het wonen en werken in het buitenland en ze hebben best veel mogelijkheden. Je kunt daarna dan bekijken of je dat is wat je wilt, of toch liever in Nederland blijven. Het is in ieder geval een eindig project.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:53:17 #17
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_53747542
Bedankt voor alle reacties!

Helaas zie ik mijn heil niet in de techniek, want ik heb geen N&G of N&T profiel. Dus ook geen wiskunde B, scheikunde en natuurkunde, wat je daar dus allemaal voor nodig hebt.

Zal het wel ff in de eerste post editen.
pi_53747550
Ga de olie in. Wordt ingenieur of hoe dat ook mag heten. Dan zit je steeds op andere projecten, al heb ik wel het idee dat je vestigingsplaats zich dan toch vooral concentreert rond het midden-oosten, of eventueel Amerika. Maar ik weet 't niet precies...
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:55:54 #19
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_53747593
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:34 schreef tummeke het volgende:

Het feit dat je eigenlijk gewoon geen leven kunt opbouwen bij dergelijke banen heeft voor mij dan ook de doorslag gegeven om de studie te gaan doen waar ik nu bijna klaar mee ben.

Het is een ander leven Want je leert op allerhande exotische locaties mensen kennen, die je bv 8 jaar later op een andere post weer ziet, etc. En meestal helpen ze zoeken naar een baan voor je partner, dus dat is het niet.
&lt;signature here&gt;.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 18:59:26 #20
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_53747663
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:53 schreef Beauregard het volgende:
Ga de olie in. Wordt ingenieur of hoe dat ook mag heten. Dan zit je steeds op andere projecten, al heb ik wel het idee dat je vestigingsplaats zich dan toch vooral concentreert rond het midden-oosten, of eventueel Amerika. Maar ik weet 't niet precies...

Nee, all over the world. Da's de tak van sport waar'k ervaring mee heb

En eigenaardig dat iedereen hier met techniek komt Niks ten nadele van de mannen en vrouwen die echt iets kunnen, ik heb respect voor jullie, maar we leven in een kromme wereld waar slap ouwehoeren beter betaalt dan iets produceren.

Een "manager" pakt echt meer dan een "Ingenieur" hoor.
&lt;signature here&gt;.
  Moderator zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:19:00 #21
5428 crew  miss_sly
pi_53748007
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:36 schreef 700MB het volgende:

[..]

Het maakt helemaal niets uit wat voor werk je gaat doen, voor de meeste banen die in Nederland bestaan bestaat ook wel een variant in vrijwel alle andere landen, een enkele uitzondering daargelaten. Studeer gewoon iets, om het even wat, verhuis naar een land naar keuze, en zoek daar een baan dat al dan niet bij je studie past. En na een paar jaar verhuis je naar het volgende land.

Ik denk dat dat wat simpel gedacht is. Het wordt in veel landen steeds moeilijker om je zomaar te vestigen en te werken. Verder dan een toeristenvisum kom je in veel landen niet.
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:29:49 #22
19431 Dwan
Likken als lassie
pi_53748287
het leger?
Een juichtoon da-vre langs de velden
Voor ons dierbaar rood en wit &gt; ajax.nl
  zaterdag 6 oktober 2007 @ 19:42:59 #24
31087 tummeke
(place disclaimer here)
pi_53748519
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 18:55 schreef ExTec het volgende:

Het is een ander leven Want je leert op allerhande exotische locaties mensen kennen, die je bv 8 jaar later op een andere post weer ziet, etc. En meestal helpen ze zoeken naar een baan voor je partner, dus dat is het niet.

Het is idd een ander leven.. Maar dat neemt niet weg dat je telkens weer (praktisch) van 0 af aan moet beginnen.. Plus dat je in een dergelijke omgeving natuurlijk wel uberhaupt de gelegenheid moet hebben om een fatsoenlijke relatie aan te gaan. Dat los van het feit of je uberhaupt wel mensen tegen komt die als partner door zouden kunnen gaan Je kunt moeilijk ontkennen dat een gezond gezinsleven aangaan niet bepaald eenvoudig zal zijn onder dergelijke omstandigheden
Vandaar dat een opleiding met mogelijkheid tot verblijf in het buitenland, afhankelijk van de functie, een prima oplossing voor mij was.. Ik ben zo iemand die graag zoveel mogelijk deuren open houdt enzo

Ik ben overigens al eens compleet opnieuw begonnen in het buitenland voor een half jaar stage.. Dat beviel prima en ik mis alle vrienden en kennissen daar ook enorm.. Maar door je opleiding gedwongen zijn om telkens maar weer te verkassen brengt veel bijkomstigheden met zich mee waardoor ik nog maar moet zien hoe lang het zo leuk blijft
pi_53748565
quote:
Op zaterdag 6 oktober 2007 17:44 schreef Eva4Evah het volgende:
Heeft iemand enig idee wat voor werk ik zou kunnen doen?

Meld je aan voor de landmacht, dan kom je nog eens in Afghanistan en Irak.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')