abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 september 2007 @ 03:40:44 #1
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53423520
Tot m'n verbazing kon ik geen topic vinden ( lees: vinden, misschien is dat het probleem ) over deze fantastische film. Afgelopen vrijdag heb ik 'm kunnen aanschouwen en ik was zeer onder de indruk.

Het verhaal speelt zich af 1983 en gaat over een 12 jarig Engelse jongen (Shuan) die met zichzelf in de knoop zit. Per toeval loopt hij een groep ( veel oudere ) Skinheads tegen het lijf, deze nemen hem op in de groep en een hechte vriendschap - en meer - ontstaat.

Thomas Turgoose die Shaun speelt, zet een ongelofelijk knappe acteerprestatie neer. De laatste keer dat een karakter in een film mij zo raakte was misschien wel Natalie Portman's Mathilda. Shaun kan het ene moment aandoenlijk en hilarisch grappig zijn, het andere moment is het weer het kind wat hij toch echt blijkt te zijn, onroert hij tot op het bot en beangstigt hij zelfs.

Het verhaal is vrij recht-toe-recht-aan, maar zit knap in elkaar en de film is erg fraai gefilmd. Na 1 minuutje introductie waan je je al helemaal in de jaren 80, ook door de camera ( of filterwerk, weet ik veel ) die een typisch beeld van jaren 80 kwaliteit laat zien. De -overigens schitterend gekozen- muziek uit die tijd maakt de trip down memory lane helemaal compleet ( al ben ik wellicht nog wat te jong en zal het voor wat ouderen helemaal een melangolische trip zijn ).

Na The Fountain -en eerder Inland Empire- had ik niet een film verwacht die beter zou zijn, maar het jaar was nog lang niet voorbij en Aronofsky had te vroeg gejuicht, want deze ontroerende, schokkende en vaak hilarische film overtreft alles wat ik de afgelopen jaren gezien heb.

Ik heb nog niets over Nederlandse release-data gevonden, maar ik kan me niet voorstellen dat de Nederlandse Cinema 1 van de beste films van het decennium aan zich voorbij laten schieten.

[ Bericht 0% gewijzigd door pfaf op 24-09-2007 05:49:29 ]
pi_53423852
erg aangrijpende film.
zag hem een half jaar geleden en verbaas me er ook over dat hij nog niet in de nederlandse bioscopen is.

eerdere film van Shane Meadows, Dead Man's Shoes is ook erg goed.
maar This Is England is zijn beste film tot nu toe.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_53423894
Deze is mij ook door een aantal personen aangeraden, binnenkort eens kijken.
'Expand my brain, learning juice!'
<a href="http://www.last.fm/user/crossover1" rel="nofollow" target="_blank">Last.fm</a>
pi_53424043
Heb hem toevallig van het weekend gezien. Echt een aanrader inderdaad. Is deze film nou gebasseerd op de jeugd van Shane Meadows zelf?
  maandag 24 september 2007 @ 08:13:19 #5
41606 Misanthroopia
Consequences Schmonsequences!
pi_53424081
Leuke film

Was erg bang dat het een slap aftreksel van American History X zou worden, maar die zwaar Engelse accenten (subtitles zijn een must!) maken de film helemaal zichzelf.

Fuck you! you Packi-bastard!
"Do you like apples? I SAID: DO YOU LIKE APPLES?? HOW D'YA LIKE_THEM_APPLES!!"
  maandag 24 september 2007 @ 08:17:14 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_53424109
quote:
Op maandag 24 september 2007 08:13 schreef Misanthroopia het volgende:

Was erg bang dat het een slap aftreksel van American History X zou worden, maar die zwaar Engelse accenten (subtitles zijn een must!) maken de film helemaal zichzelf.
Moah vind ik eerlijk gezegd niet, in de bios hier in Australie hadden ze uiteraard geen ondertitels eb na een paar zinnetjes went het wel. En dan is een film zonder ondertitels natuurlijk altijd beter dan met.
  maandag 24 september 2007 @ 08:33:21 #7
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_53424203
Ik hoop dat hij beter is dan Dead Man's Shoes, want na alle positieve verhalen viel die me nogal tegen, een
wel erg standaard wraakfilmpje vond ik dat.

Bij die film was het ook af en toe moeilijk om te begrijpen wat ze zeiden zonder ondertitels. Uiteindelijk went het en kan je 't wel afleiden uit de context, maar toch vind ik dat irritant.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_53424281
quote:
Op maandag 24 september 2007 08:17 schreef pfaf het volgende:

[..]

Moah vind ik eerlijk gezegd niet, in de bios hier in Australie hadden ze uiteraard geen ondertitels eb na een paar zinnetjes went het wel. En dan is een film zonder ondertitels natuurlijk altijd beter dan met.
Idd, zó erg zijn de accenten niet. Mij werd de film een tijdje geleden aangeraden en toen hem ik hem, eh, via het internet, eh, "aangeschaft". Goed te kijken zonder ondertiteling vind ik. (Kan me herinneren dat ik Trainspotting niet zo lekker kijken vond, anyway...)

Een mooie film, goed gespeeld en inderdaad een aanrader om eens te kijken.

Minpunt vind ik dat je toch een beetje zit af te wachten waar het allemaal heengaat, en dat dat toch een beetje ambigue blijft, van de andere kant is dat ook wel een beetje het mooie aan de film. (Ik hoef geen happy end hoor.) Het feit dat ik graag wil weten "hoe het verder gaat" met de hoofdrolspelers zegt wel wat over de film.

Voor mensen die hopen op een skinheadfilm in het genre van "Romper Stomper" is het misschien ineens tóch iets anders, maar niet minder bijzonder, denk ik.
[KNE]-Mod
pi_53424530
Even voor de duidelijkheid gaat het voornamelijk om de tweestrijd die zich ook tussen de "ska-"skinheads en de punkskinheads voordeed. De wel en neit rechtse
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_53424853
Idd een goede film.
  maandag 24 september 2007 @ 12:53:25 #11
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_53429874
Beter dan The Fountain? Dat geloof ik niet. Maar als je het zo stelt moet ik hem blijkbaar wel gaan zien. Vreemd dat ik er nog helemaal niets over heb gehoord.
pi_53431599
Ik vond de muziek ook goed passen bij de film
Dwalen kan iedereen, maar alleen dwazen volharden in hun dwaling.
pi_53432309
denk niet dat aranofsky juicht om de mening van een fokker, maar oké

film klinkt goed, binnenkort eens kijken.
pi_53432320
oeps....
pi_53435656
van het weekend gezien.
Maar erg goede film had een slap aftreksel van andere skinhead filsm verwacht.
Maar gelukkig was dat niet zo en ie muziek was ook super paste echt bij de film.
echt een topper.
pi_53904808
De sfeer, setting en muziek klinken geweldig. Zeker weten dat deze bekeken gaat worden.
º¤ø„¸Hardcore ¸„ø¤º°
„ø¤º°¨UNITED!!``°º¤
from albania.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 16:53:16 #17
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_53909227
Iemand ook "Made in Britain" gezien?
[KNE]-Mod
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:21:53 #18
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_60721499
ook zojuist gezien damm wat een goede film
  maandag 11 augustus 2008 @ 05:01:58 #19
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60724165
Fuck American History X(onrealistische kutfilm IMHO). Dit is The Real Deal.
De film is overigens al maanden op DVD te krijgen(heb hem ook al maanden in huis). Bizar dat het zo lang heeft geduurd voor ie hier in de bios kwam.

[ Bericht 25% gewijzigd door Zeitgeist op 11-08-2008 05:16:53 ]
The Light Is Leaving Us All
pi_60784056
Ik vond hem super. Heerlijk Engels. Ik ga hem nog maar een keer kijken denk ik. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')