abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53291617
Goedemorgen allemaal....

Gisteravond op de radio hoorde ik dat de hypotheekrente van Amerika 0,5% naar beneden gaat...
Hoeveel impact zal dit hebben op de Nederlandse hypotheekrentebodem???

Met de beurs viel het een aantal geleden ook nog wel mee. Kunnen we dan nu juist ook een daling verwachten of, gezien het spaarbeleid van Wouter Bos gisteren, kunnen we een stijging verwachten??

Of zal het allemaal totaal geen impact hebben op onze samenleving en blijven we gewoon fors teveel voor onze hypotheek betalen!!!????

zo en nu eerst even een
" Werkend brein! "
pi_53291692
de htente in NL zit al weer 2 jaar in het 25-jarig opwaarts trendkanaal, dus de komende 23 jaar gaat ie omhoog....
pi_53291943
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:30 schreef Rubend het volgende:
Of zal het allemaal totaal geen impact hebben op onze samenleving en blijven we gewoon fors teveel voor onze hypotheek betalen!!!????
Fors teveel? De overheid financiert een fors deel van je hypotheek, wat nou teveel
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_53291983
Het heeft geen impact op de rente hier, denk ik.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2007 08:57:49 ]
pi_53292075
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:55 schreef FJD het volgende:

[..]

Fors teveel? De overheid financiert een fors deel van je hypotheek, wat nou teveel
Overheid financieert niets... ok een klein deel!
Je krijgt wel belasting terug maar dat is minimaal... als je als alleenstaande al iets teveel verdient en teveel spaargeld hebt kun je alles weer inleven...
Dus voor mij geldt inderdaad fors teveel!

Maar dit zal per persoon ofwel per familie anders zijn!!
" Werkend brein! "
pi_53292088
Je hoeft niet alles! met ! uitroep! tekens! te zetten! want ! dat ! leest ! best ! irritant!!!
  woensdag 19 september 2007 @ 09:05:50 #7
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53292114
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:03 schreef Rubend het volgende:

[..]

Overheid financieert niets... ok een klein deel!
Je krijgt wel belasting terug maar dat is minimaal... als je als alleenstaande al iets teveel verdient en teveel spaargeld hebt kun je alles weer inleven...
Dus voor mij geldt inderdaad fors teveel!

Maar dit zal per persoon ofwel per familie anders zijn!!
Niet persoonlijk bedoeld, maar je laat in 2 posts zien dat je geen idee hebt waar je het over hebt.

1) De FED heeft een van haar rente tarieven verlaagd, dat zegt nog niets over de hypotheek markt
2) Ik vind 30 a 50 van de rente wel iets meer dan ' een klein deel'

en zo zijn er nog heel wat punten.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_53292791
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:05 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Niet persoonlijk bedoeld, maar je laat in 2 posts zien dat je geen idee hebt waar je het over hebt.
Je doet je quote boven je usericon eer aan!

Sorry Scorpie voor de uitroeptekens!!!!!! Soms kan ik daar weleens iets te enthousiast mee uit de hoek komen

1) daarom maak ik ook deze post
2) ik krijg dus echt geen 30 a 50% van de rente terug...
Maar goed... nogmaals dat is per persoon (naar wat je verdient!) volgens mij anders!!
" Werkend brein! "
pi_53292826
Vergelijk de huizenprijzen eens man, waar je hier een appartement voor koopt heb je daar een lapgrond niet normaal.
En dat is uiteraard niet in manhattan.
  woensdag 19 september 2007 @ 09:43:18 #10
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_53292902
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:38 schreef Rubend het volgende:

[..]

Je doet je quote boven je usericon eer aan!

Sorry Scorpie voor de uitroeptekens!!!!!! Soms kan ik daar weleens iets te enthousiast mee uit de hoek komen

1) daarom maak ik ook deze post
2) ik krijg dus echt geen 30 a 50% van de rente terug...
Maar goed... nogmaals dat is per persoon (naar wat je verdient!) volgens mij anders!!
1) Dat de FED een rentetarief verlaagt, zegt ook nog niets over de hypotheek rente in de VS, laat staan over die in NL.
2) Je kunt alle hypotheek rente aftrekken van je inkomen, en dus betaalt de belastingdienst netto 30 a 50% van je hypotheekrente.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_53293295
quote:
Op woensdag 19 september 2007 08:30 schreef Rubend het volgende:
Onze hypotheken zijn helemaal niet zo duur. De rente is nog altijd laag, het is ooit 12% geweest.
We betalen teveel voor voor onze woningen. En dat zal nog wel even zo blijven aangezien de huurmarkt helemaal vast zit.
pi_53302610
Rente daalt ook weer een beetje in NL
pi_53302709
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:05 schreef Slasher het volgende:
Rente daalt ook weer een beetje in NL
bron?
" Werkend brein! "
pi_53302901
quote:
Op woensdag 19 september 2007 16:08 schreef Rubend het volgende:

[..]

bron?
Bron
  donderdag 20 september 2007 @ 03:42:43 #15
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53318209
Mooi *heel binnenkort hypotheek afsluit in de VS*
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_53318237
quote:
Op donderdag 20 september 2007 03:42 schreef wonderer het volgende:
Mooi *heel binnenkort hypotheek afsluit in de VS*
De huizen in de USA schijnen tot 30 % waardevermindering te krijgen.
En dan nog het bericht van
"Euro could replace dollar as top currency"

aldus voormalig Chairman van de Federal Reserve in de USA, Alan Greenspan

Of zijn waarschuwing voor Europese inflatie van 5 %...

Biedt kansen, zo'n crash .
  donderdag 20 september 2007 @ 03:53:42 #17
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53318245
Ik onderzoek dit al een tijdje doordat ik een kennis heb in mijn omgeving die één van de meest succesvolle beleggers is in Nederland. We hebben geregeld gesprekken hierover.

Reken maar dat dit (sowieso op termijn) wat voor Nederland gaat betekenen mbt de hypotheek / huizenmarkt.

Eén tip: ga huren en koop niets meer vanaf vandaag, de prijzen-top is reeds bereikt.

Voor de serieus geinteresseerden:

Bush & de Huizenmarkt...
Life is what happens to you, while you're busy making other plans...
  donderdag 20 september 2007 @ 03:55:21 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_53318250
quote:
Op donderdag 20 september 2007 03:52 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

De huizen in de USA schijnen tot 30 % waardevermindering te krijgen.
En dan nog het bericht van
"Euro could replace dollar as top currency"

aldus voormalig Chairman van de Federal Reserve in de USA, Alan Greenspan

Of zijn waarschuwing voor Europese inflatie van 5 %...

Biedt kansen, zo'n crash .
Er zijn een hoop mensen die de afgelopen jaren een hypotheek met variabele rente of zo hebben genomen. De eerste vijf jaar geen rente betalen. En nu kunnen ze het ineens niet meer opbrengen en moeten ze enorm verkopen. Niet zo handig.

Gelukkig hebben wij daar niet zo'n last van, we hebben een mooi huis gekocht en de hypotheek is bijna rond, we wachten alleen nog op het juiste moment om de rente vast te zetten, dus als ie binnen nu en twee weken nog even een procent daalt, vind ik het wel best
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 20 september 2007 @ 03:58:23 #19
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53318262
quote:
Op donderdag 20 september 2007 03:55 schreef wonderer het volgende:

[..]

Er zijn een hoop mensen die de afgelopen jaren een hypotheek met variabele rente of zo hebben genomen. De eerste vijf jaar geen rente betalen. En nu kunnen ze het ineens niet meer opbrengen en moeten ze enorm verkopen. Niet zo handig.

Gelukkig hebben wij daar niet zo'n last van, we hebben een mooi huis gekocht en de hypotheek is bijna rond, we wachten alleen nog op het juiste moment om de rente vast te zetten, dus als ie binnen nu en twee weken nog even een procent daalt, vind ik het wel best
Ik zou hem niet langer vastzetten als 3 tot 5 jaar als ik jou was.

Succes.
pi_53318267
Prepare for prolonged turmoil, says US Treasury Secretary
pi_53318286
Persoonlijk heb ik zo mijn vraagtekens bij al deze berichtgeving.
Greenspan doet er alles aan om het publieke vertrouwen in de economie om zeep te helpen, terwijl het de geprivatiseerde banken als de Federal Reserve, J.P. Morgan Chase en Bank of America zijn die de markt overvloeden met honderden miljarden euro's/dollars & yens...

Het lijkt mij alsof ze een harde crash willen veroorzaken zodat de bankiers alle eigendommen en bedrijven kunnen overnemen voor sloeberprijzen.
  donderdag 20 september 2007 @ 04:12:12 #22
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53318300
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:43 schreef Xtreem het volgende:

[..]

1) Dat de FED een rentetarief verlaagt, zegt ook nog niets over de hypotheek rente in de VS, laat staan over die in NL.

Denk je?

2) Je kunt alle hypotheek rente aftrekken van je inkomen, en dus betaalt de belastingdienst netto 30 a 50% van je hypotheekrente.
Ja, da's fijn he die 35% die je dan "wint".... nu nog die aflossing.
quote:
Op woensdag 19 september 2007 09:59 schreef HarryP het volgende:

[..]

Onze hypotheken zijn helemaal niet zo duur. De rente is nog altijd laag, het is ooit 12% geweest.
We betalen teveel voor voor onze woningen. En dat zal nog wel even zo blijven aangezien de huurmarkt helemaal vast zit.
Huurmarkt loopt harder dan ooit, steeds meer mensen zijn op zoek naar een "betaalbare" woning. En die rente die jij zo laag vindt, gaat nog veel lager worden. En een dalende rente in combinatie met een gemiddelde huizenprijs die zakt.. wat vertelt dat jou? Of denk je echt dat de huizenprijzen voor altijd blijven stijgen? Mensen rekenen zich rijk terwijl ze een schuld hebben die afgelost moet worden in 30 jaar.

En dan al die stumperds die een beleggingshypotheek hebben genomen ... ik heb medelijden met ze. Niemand lost meer af, de gedwongen verkopen nemen toe. ( 2006 - toename 23% ).

Nee, ik zie het heel anders, maar ja, daar hebben we fora voor toch?
pi_53318303
lachen ook hoe de NIKKEI raast.

donderdag 20 september 2007 @ 04:15:18 #24
161041 DaantjeF
Tijdelijk aanwezig.
pi_53318308
quote:
Op donderdag 20 september 2007 04:06 schreef Salvad0R het volgende:
Persoonlijk heb ik zo mijn vraagtekens bij al deze berichtgeving.
Greenspan doet er alles aan om het publieke vertrouwen in de economie om zeep te helpen, terwijl het de geprivatiseerde banken als de Federal Reserve, J.P. Morgan Chase en Bank of America zijn die de markt overvloeden met honderden miljarden euro's/dollars & yens...

Het lijkt mij alsof ze een harde crash willen veroorzaken zodat de bankiers alle eigendommen en bedrijven kunnen overnemen voor sloeberprijzen.
Die crash gaat er inderdaad komen, de kredietmarkt ligt totaal op z'n gat, het zijn spannende tijden.

Wat zegt dat precies? Wanneer de goudwaarde als een gek het grafiekje afschiet en abnormaal snel toeneemt? Ja, dat heeft te maken met "vertrouwen" in een economie of munt.

Sad, but true.
pi_53318315
Of natuurlijk China, waarvan wordt gesuggereerd dat ze de dollar gaan dumpen als ze Taiwan niet mogen aanvallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')