abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 09:57:00 #151
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56660242
Knap joh, al 4,5 kilo

Ik weet niet of je te hoge glucose invloed heeft op je herstel. Wat ik wel weet is dat bij veel mensen de glucose na de operatie al snel normale waarden aanneemt. Je kunt het denk ik het beste even met je arts bespreken.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56664233
Dank je Rewimo Wel 'grappig', Ik zit nu op een gewicht wat ik nog vóór de zwangerschap van mijn jongste had Ik kan niet wachten om straks nog veel meer kilo's te zien verdwijnen! Het heerlijke weer vandaag doet mij steeds denken dat ik in de zomer waarschijnlijk al behoorlijk wat gewicht kwijt zal zijn
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 11 februari 2008 @ 14:21:11 #153
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56665053
Ik vind het heerlijk dat ik niet meer bij het minste of geringste loop te transpireren Vroeger stroomde bij 20 graden het water aan alle kanten van me af Gisteren stond ik grind te scheppen in de tuin zonder één zweetdruppeltje Dat soort dingen maakt echt een enorm verschil
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_56667629
Dat was ook een van de redenen voor mij om echt gericht iets te doen aan mijn overgewicht, dat eeuwige
transpireren Ik loop best veel op een dag en met die warme dagen sta ik dan ook meerdere keren onder de douche om daarna weer iets schoons uit de kast te trekken. Zucht.. ik verlang gewoon zo enorm naar mijn normale lijf van vroeger en de dingen die ik toen allemaal als vanzelfsprekend zag.
pi_56811888
WAarin verschilt iemand die een maagverkleining of band heeft met een "gewoon" iemand?
Ik bedoel te zeggen, hoe komt het dat de maag van degene groter is dan nodig is voor zijn/haar lichaam? (heeft het met meer dan de grootte van de maag van doen?)
Is dat door jaren van meer eten ? Genetische predispositie?

En als degene bv een paar dagen niets eet en drinkt, krimpt dan de maag maar voor even?

Als de maag eenmaal is uitgerekt, kan deze dan niet meer in oorspronkelijke staat terugkeren?
pi_56819396
quote:
Op maandag 18 februari 2008 12:14 schreef liesell het volgende:
knip
Ik weet niet wat je concrete vraag is maar bij een maagverkleining word je maag niet teruggebracht tot normale grootte ofzo maar veel kleiner gemaakt..
  maandag 18 februari 2008 @ 18:55:35 #157
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_56819873
De maag van een obesitas patiënt hoeft ook niet groter te zijn als voor een normaal iemand.
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 18 februari 2008 @ 20:57:36 #158
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_56823296
Mijn maag was in elk geval wel groter dan normaal. Hij is verkleind naar 300cc maar na een poosje wordt hij vanzelf weer wat groter. Maar niet meer zo groot als voorheen uiteraard. Ik kan nu vrij normale porties eten. De ene keer meer dan de andere.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 18 februari 2008 @ 21:47:10 #159
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_56824704
De mijne niet mijn maag was wel te groot gelaten na de eerste operatie en nu is ie een stuk kleiner weer gemaakt.
pi_56840197
Gisteren weer een hevige koliekaanval gehad van drie kwartier En toen we op het punt stonden om naar het ziekenhuis te vertrekken verdween de pijn als sneeuw voor de zon. Moet er niet aan denken dat ik dit direct na de operatie krijg, dus ik hoop maar dat die galblaas er eerdaags of anders tijdens de operatie uitgehaald wordt. Beter tijdens de wls-operatie natuurlijk, maar Dokter Ceulemans kon me helaas geen zekerheid geven dat de galblaas ook daadwerkelijk weggehaald gaat worden.
Verder gaat het nog steeds lekker met afvallen, inmiddels ben ik 6 kilo lichter! En Ik heb vorige week nog een crosstrainer aangeschaft voor de nodige beweging na de operatie. En ik wil straks ook weer gaan zwemmen! Aan motivatie ontbreekt het iig niet
pi_56840543
is dit een topic voor mensen die te lui zijn om zelf af te vallen?
errrrrrrrrr.....?
pi_56842069
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 17:40 schreef mercurial3 het volgende:
is dit een topic voor mensen die te lui zijn om zelf af te vallen?
ben jij iemand die mensen al veroordeeld heeft zonder 1 woord met ze gewisselt te hebben
pi_57437601
Ik meld me maar weer eens hier De operatie is inmiddels achter de rug en gelukkig is alles spoedig verlopen. Ik ben vorige week woensdag geopereerd en mocht zaterdag al naar huis en wat was ik daar blij mee.. Daháaag België! Zoiets ingrijpends doormaken ver van huis, je man en kinderen moeten missen is behoorlijk pittig, maar gelukkig mocht ik vrij snel weer vertrekken. Mijn galblaas is uiteindelijk toch weggehaald en ik heb de galstenen als souvenir voor thuis meegekregen Van pijn heb ik weinig gemerkt, pijnstilling werd dan ook rond de klok via het infuus toegediend dus dat was wel ideaal. Verder heb ik de eerste nacht op de IC gelegen en de extra aandacht en controle vond ik erg prettig. Wat me trouwens opviel was dat de verpleegsters in België een stuk vriendelijker en behulpzamer zijn dan in Nederland, maar verder miste ik Nederland enorm en die onverstaanbare Belgische madamekes van 90 jaar op de zaal maakten het niet makkelijker Het eten gaat verder ook goed zij het nog wel vloeibaar natuurlijk, maar tot nu toe kan ik het allemaal goed verdragen en heb ik nog niet hoeven overgeven.. (wanneer begonnen jullie trouwens met beschuit en zo?) Ik ben verder ook helemaal niet misselijk geweest, voor mijn overbuurvrouw met maagbandje was dat helaas wel even anders. Zij kwam trouwens ook uit Nederland, maar ging, helaas voor mij, weer naar huis op het moment dat ik naar de operatiekamer werd gebracht. Al met al is het me zeker meegevallen en vanmorgen op de weegschaal was ik ook nog eens 4 kilo lichter en daar doen we het uiteindelijk allemaal voor Oh ja, ik ben van mijn diabetes medicijnen af want mijn waardes in het ziekenhuis waren goed dus dat is ook super!
pi_57437729
Hoi Meaghan,

Wat fijn voor je dat het zo voorspoedig is verlopen! Ik hoop voor je dat de kilo's eraf vliegen!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 10:23:50 #165
35189 Troel
scherp en bot
pi_57448309
Meaghan, wat klink je superheerlijk positief! Ik hoop voor je dat je de komende tijd net zo positief blijft gaan

Op je vraag van de beschuit kan ik geen antwoord geven, wij mochten meteen weer "normaal eten" (overigens moesten we de eerste tijd oud wit brood eten).
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 18 maart 2008 @ 10:30:26 #166
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_57448418
Ik mocht de eerste keer al vast eten toen ik in het ziekenhuis lag. DE tweede keer ene week vloeibaar maar omdat het maagje zijn werk niet wilde doen mocht ik na een paar dagen al een beschuitje.

Je klinkt idd heerlijk positief dat het zo maar mag blijven gaan.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 10:34:30 #167
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_57448506
Ik moet 15 april een slikfoto laten maken en aansluitend die dag op consult bij dr. Janssen.
Half vloeibaar eten is toch niks hoor en die pijn is niet prettig . Misschien spreek ik hem zaterdag wel op het wls congres.

Maar ja of dit echt wls gerelateerd is geen idee heb er niks over kunnen vinden.
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 maart 2008 @ 20:11:32 #168
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57460494
Meaghan, super dat je het achter de rug hebt en dat het is meegevallen! En meteen ook die snertgalblaas kwijt

Ik was vandaag naar Delft voor mijn ijzerinfuus. Mocht eerst even 9 buisjes bloed laten tappen Daarna het infuus, verliep goed allemaal en ik kreeg nog een broodmaaltijd toe

Daarna nog op consult bij Schweitzer, in Voorburg. Mijn ijzer blijft helaas niet op peil en zakt tot een te lage waarde twee maanden na het infuus; pillen slikken is daarom geen optie en voorlopig krijg ik nog 3 keer een tweemaandelijks infuus. Mocht dat niet genoeg zijn dan gaan we naar maandelijks maar dan gaat Schweitzer wel regelen dat dat hier in DLD kan

Verder moet ik toch meer eiwit binnen zien te krijgen (100 gram per dag). Omdat ik de WLS-eiwitten niet wegkrijg, stelde Schweitzer voor om Modifast te nemen. Morgen maar eens op zoek tussen de middag.

En er was ook nog goed nieuws: mijn schildklierwaardes zijn goed
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 21:15:52 #169
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_57462157
Hopelijk komt het snel goed met je ijzer. En fijn dat je schildklier waarden goed zijn!!
pi_57463889
Bubsel wat vervelend dat je nog steeds die pijn hebt met eten. Hopelijk kan de arts je verder helpen.

En wat fijn dat je schildklierwaardes weer goed zijn Rewimo!

Ik heb vandaag mijn eerste beschuitje op en dat ging verder zonder problemen. Na wat dagen vloeibaar had ik toch wel behoefte aan wat anders en dan is een beschuitje een welkome afwisseling Maar wel vreemd dat er zoveel verschillende adviezen gegeven worden wat betreft voeding voor de eerste weken na de operatie.
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:38:13 #171
35189 Troel
scherp en bot
pi_57464330
Rewimo, zorg dat je voor de Modifast een verwijzing hebt! Scheelt grandioos in de kosten.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 18 maart 2008 @ 22:40:42 #172
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57464394
Goeie tip. Moet je die Modifast dan via een apotheek bestellen of zo? Ik kan van Schweitzer vast wel een verwijzing krijgen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 18 maart 2008 @ 22:51:24 #173
35189 Troel
scherp en bot
pi_57464644
Ik heb mijn Ensini toen via Medinogwat gekregen, dat was een dieetkundige dienst en die regelden alles met de verzekering

Grappig dat er trouwens zo'n verschil is. Mijn ijzer en eiwitten zijn gelukkig prima in orde Het enige wat ik nog echt gebruik zijn de vitamine B en D injecties
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 maart 2008 @ 09:44:07 #174
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57470452
Tja, elk lichaam is anders Ik heb dan weer geen vitamine D-problemen. Wel de B12, die moet ik nu elke twee maanden. Maar die was altijd al aan de lage kant bij mij.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 19 maart 2008 @ 12:54:19 #175
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_57474263
WLS-congres komend weekend (uit de Telegraaf)
quote:
152 kilo en doodongelukkig
Een ingrijpende maagoperatie als laatste redmiddel?
door Harrie Nijen Twilhaar

AMSTERDAM - Ze willen alles over hun eigen dikke lijf weten, de vrouwen die op de medische drempel staan om een ingrijpende maagoperatie te ondergaan.

Tijdens het eerste Weight Loss Surgery (WLS) congres in het Arnhemse Rijnstate ziekenhuis op 22 maart, geven medici daarom een minicollege aan dikkerds die soms de 170 kilo al zijn gepasseerd.

Streng regime

Hennie Massink (54) kon twee jaar geleden nog geen 500 meter lopen. "Ik woog 152 kilo. Niet alleen mijn lijf was op, ook psychisch was ik gesloopt. Ik was mezelf helemaal kwijt." Na twee operaties, een flinke dosis doorzettingsvermogen en een streng regime is haar leven een stuk aangenamer geworden.

Nu weegt ze 92 kilo. "Ik ben een andere vrouw geworden." Ze voelt zich 'elastischer', beschikt over veel conditie en is opnieuw gaan leven. "Had ik dit 30 jaar geleden maar gedaan", zegt ze. Hennie is een van de deelnemers aan het congres.

Heel blij

Vrouwen die kampen met extreem overgewicht kunnen in Arnhem de laatste ontwikkelingen op het gebied van zogeheten bariatrische (vermagerings)operaties opdoen. "De beslissing om jezelf te laten opereren om gewicht te verliezen, neem je niet zomaar. Het is een zeer ingrijpend besluit, wat invloed zal hebben op de rest van je leven. Maar ik ben er héél blij mee", zegt Hennie.

Binnen de WLS, zoals de vermageringschirurgie wordt genoemd, zijn er verschillende mogelijkheden, afhankelijk van het eetgedrag en gewicht. Sommige dikkerds zitten in een cycloon van angst en verdriet.

Extreem overgewicht

Volgens congresorganisator en hoofdredacteur Hilde Kreuze van [d]ik, het lijfblad voor dikke mensen, zoeken steeds meer mensen - waarvan 90 procent vrouwen - met extreem overgewicht hun laatste toevlucht in een operatieve ingreep.

"Met dit congres op zaterdag 22 maart, willen we niet alleen operatieve voorlichting geven, maar ook aangeven welke mogelijkheden er op dit moment in Nederland zijn." Vaak zijn volgens deskundigen de resultaten van WLS zeer goed, maar de risico's op complicaties mogen niet genegeerd worden.

Maagbandje

De meest populaire operatie voor gewichtverlies is het maagbandje. Een dergelijke operatie is ten opzichte van andere ingrepen de minst risicovolle. "Aan elke operatie kleven risico's", zegt bariatrisch chirurg Ignace Janssen van het Rijnstate ziekenhuis, een van de congressprekers.

"Een maagverkleining, maagband of combinatie (gastric bypass) kan dé oplossing zijn als er geen alternatief is. De ontwikkelingen op dit vlak gaan in Nederland intussen razendsnel."

In het Arnhemse ziekenhuis vinden jaarlijks zo'n 550 operaties plaats. Plastische chirurgie wordt tegenwoordig bij hoge uitzondering en op medische indicatie vergoed door de zorgverzekeraars.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')