abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53080272
Hallo allemaal
Ik ben met een programma erachter gekomen wat voor moederbord ik heb het is een Acer EC516M.
Chipset ATI RC414/SB600.
Maar ik weet nog steeds niet wat de bussnelheid maximaal is of ik wel bijvoorbeeld een C2D 6750 kan hebben met bussnelheid 1333MHZ.
Dan weet ik dat ik niet zo'n processor moet kopen maar bijvoorbeeld een E6600 met bussnelheid 1066MHZ.
Weet iemand hoe ik hier achter kan komen ik heb alles afgezocht en google vind totaal niets als ik Acer EC516M intyp de naam van de moederbord dus.
:'(
Alvast bedankt
pi_53080879
Sinds wanneer maakt Acer eigen moederborden? :S
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 10 september 2007 @ 20:58:16 #3
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_53080910
quote:
Op maandag 10 september 2007 20:57 schreef teh_m0nkey het volgende:
Sinds wanneer maakt Acer eigen moederborden? :S
Zijn niet echt eigen gemaakte maar met hun label erop.
En dat doen ze al jaaaaren.
Zelfde als dat de Aldi een 7900XXL heeft....
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  maandag 10 september 2007 @ 20:58:39 #4
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_53080920
Ik heb je net in het andere topic al vermeld dat Acer geen moederborden maakt. Je informatie klopt dus niet. Vandaar dat je ook niets kan vinden op Google. Wat voor pc is het? Een kant en klare Dell/HP/ander merk? Plaats dan je merk en type ff hier.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_53083523
het is een Acer.
Maar ik heb een programma dat heet everest/ lavalys die laat zien dat dit Acer EC516M mijn moederbord is.
Maar het gaat mij alleen maar om de bussnelheid zodat ik weet welke C2D processors erop kunnnen.
pi_53084057
Ben je zeker van die RC414 als zijnde chipset van je moederbord? Ati kent die chip namelijk niet... (SB600 is de southbrigde, maar die bepaald niet welke cpu's erop kunnen)

Met wat meer info waar je dat moederbord gevonden hebt (laptop / desktop / cpu die erin zat / s775?) is het waarschijnlijk ook al mogelijk er iets over te zeggen.

Indien daar een P4 in zat, dan kan je er zo goed als zeker van zijn dat daar geen C2D in past, en indien er een C2D met een bus van 1066 in zat kan je er bijna zeker van zijn dat er geen inpast met een 1333 bus. Er wordt namelijk bijna nooit gebruik gemaakt van chipsets die "zwaarder zijn" dan wat strikt noodzakelijk is voor die processor, al zeker niet als er zoveel mogelijk op bespaar wordt (wat hier het geval is, anders werd er wel een standaard Intel chipset gebruikt). Upgrades zijn misschien mogelijk als er een biosupgrade zou uitkomen die het mogelijk maakt om een nieuwe serie cpu's te ondersteunen, maar aangezien dit uit een acer komt kan je bijna zeker zijn dat die biossen niet meer geupdate zullen worden voor dergelijke doelen.

Acer maakt inderdaad geen moederborden, maar voor dergelijke grote afnames worden er door de grote producenten vaak specifieke series uitgbracht op wens van de klant. Zo heb ik al moederborden zien passeren waar de 2de ide connector weg was, waar slechts 1 van de 4 sataconnectoren geplaatst waren, waar de fdc weg was... allemaal om ook maar de laatste centjes te besparen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_53097532
Oke bedankt ik heb deze PC zo gekocht met 19 inch scherm.
Het is een Acer T660 pentium D 820 2.8GHz socket 775.
Bij deze pc die ik bij dynabyte gekocht heb zaten er geen boekjes bij voor de PC zelf alleen voor de monitor heel raar eigelijk, op internet kan ik ook weinig vinden over deze pc.
Als ik op het moederbord kijk zie ik geen naam alleen 3 of 4 stickertjes met allemaal ongeveer het zelfde erop.
Is er misschien een andere manier om hier achter te komen of weet iemand wat voor moederbord in deze pc zit?
pi_53098174
als er een P4 D in zat zal daar wel geen C2D in passen hoor, dat kan je vergeten. Ze gaan daar gewoon de goedkoopste moederborden in steken, en in de intel chipsets die de C2D ondersteunen zijn nu eenmaal niet van de goedkoopste, iets wat acer altijd opzoekt. Een chipset kan je nl veel op besparen zonder dat je het ziet in de specs op het boekje...
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:04:23 #9
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53099729
Gaat niet werken, hooguit een Pentium D met een hogere kloksnelheid.
So we just called him Fred
pi_53100811
jammer..
Maar wat bedoel je athmozz precies met een P4 D?
Is dat hetzelfde als een dual core D?
In een ander topic kreeg ik te horen dat er wel een C2D op mijn moederbord kon.
Daarom ging het mij alleen om de bussnelheid.
pi_53101063
de 800 serie is een dual core, die nog volledig op de pentium 4 voortgaat wat betreft opbouw, in principe noemt het inderdaad een pentium D.

Je chipset moet sowieso de C2D's ondersteunen, het is niet omdat je een s775 zitten hebt dat daar een C2D op kan. Aangezien je een oude processor heb (2 generaties voor de C2D), zit in jou pc nog een oude chipset (waarover zelfs eigenlijk geen info te vinden valt) die geen C2D's gaat ondersteunen. De 975 is de eerste die uitgekomen is en ook C2D's ondersteunde, en was toen het paradepaardje van Intel, zoiets vind je nooit in een acer want die willen maar 1 ding; besparen. De daarna komende chipsets (965) zijn uitgekomen op een moment dat een 900 serie al spotgoedkoop was & dat de C2D er al was (en die chipset is ook niet de goedkoopste), dus die zullen ze niet plaatsen als daar een cpu op komt die het toch niet nodig heeft.

Ter verduidelijking; een moederbordje waar je een Pentium D op krijgt kan je al probleemloos voor rond de 45¤ kopen, eentje met een chipset waar een C2D op werkt ga je toch rap richting de 80à90¤ moeten gaan denken. Als ze bij Acer 35¤ kunnen besparen op hun pc zonder dat het ook maar te zien is bij de specs die ze opgeven in het boekje, dan zullen ze dat zeker niet nalaten.
pi_53107497
Athmozz :Je chipset moet sowieso de C2D's ondersteunen, het is niet omdat je een s775 zitten hebt dat daar een C2D op kan.

Dus jij denkt dat ik een Duo core 2 processor op mijn moederbord kan plaatsen?
Als dit niet kan kan ik dan geen BIOS upgrade doen zodat mijn moederbord wel C2D of quad core ondersteunt?
pi_53110853
neen, jouw chipset zal dat niet ondersteunen. Een pentium D960 zal het zwaarste zijn dat in jouw pc past.

Als je al een bios zou vinden voor dat moederbord (wat héél onwaarschijnlijk is) moet het al eentje zijn die de support voor die cpu's toevoegt, en aangezien niemand de cpu uit zijn acer zal gaan vervangen, ga je ook geen biossen vinden met support voor die nieuwe cpu's. Als je dus een C2D wilt zal je het moederbord mee moeten vervangen.
pi_53121475
uumh.. oke bedankt!;)
pi_53122082
Op mijn moederbord zit een stickertje met Ati radeon Xpress 1100 chipset erop.
Weet iemand hoe ik erachter kom of deze chipset ook C2D ondersteunt?
pi_53122470
quote:
Op woensdag 12 september 2007 14:54 schreef nigel2 het volgende:
Op mijn moederbord zit een stickertje met Ati radeon Xpress 1100 chipset erop.
Weet iemand hoe ik erachter kom of deze chipset ook C2D ondersteunt?
ik denk dat dat je onboard graphics chip is
pi_53123829
een ATI RC415 kan in principe een FSB aan van 1066MHz
er zijn moederborden op de markt met deze chipset die kunnen werken met Core2 cpu's (dit wil niet zeggen dat het jouwe dat ook kan)

vergeet even Athmozz zijn mooie marketing praat, intel doet dergelijke dingen net om klanten verplicht te laten upgraden, dit is altijd al zo geweest
dit is een Ati chipset, welke samen met VIA en nVidia veel meer compatible zijn
onderschat ook niet de grote resellers zoals Acer, HP of Dell
zij gebruiken graag zoveel mogelijk dezelfde onderdelen, waardoor het best kan zijn dat er bios updates zijn voor jouw mobo
indien je geen bios kan vinden dat nieuwer is dat de releasedate van de Core2 (ongeveer zomer vorig jaar), hoef je niet verder te zoeken vrees ik

btw, een E6600 zal misschien lukken, een cpu op 1333MHz FSB gaat NOOIT lukken
maar een E6600 is al een wereld van verschil met een P4D800, dus waarom niet

ik denk dat je gewoon moet testen
ikzelf draai bv een AthlonXP op een mobo dat officieel alleen Athlons ondersteund
(maar heb deze cpu maar gekocht toen ik op een forum las dat het ging werken)
pi_53125272
Bedankt
Ik wil over een tijdje een nieuwe videokaart(8800GTS) maar ik heb dus een pentium D 2.8 processor dus het gaan nooit lukken om alles uit je videokaart te halen en om nou nog eens een nieuw moederbord te gaan kopen vind ik wel ver gaan ( mijn moederbord gelukkig vista capable ).
Ik hoop dan dat de E6600 het goed gaat doen in mijn susteem .
Als ik het goed begrijp is de E6600 het hoogst haalbare C2D met bussnelheid 1066Mhz voor mijn moederbord.
Maar hoe komt het dat het zo lastig is om te kunnen zien wat je moederbord allemaal aankan.
Ik ga nu in ieder geval kijken naar een bios update.
pi_53125897
quote:
Op woensdag 12 september 2007 17:11 schreef nigel2 het volgende:
Bedankt
Ik wil over een tijdje een nieuwe videokaart(8800GTS) maar ik heb dus een pentium D 2.8 processor dus het gaan nooit lukken om alles uit je videokaart te halen en om nou nog eens een nieuw moederbord te gaan kopen vind ik wel ver gaan ( mijn moederbord gelukkig vista capable ).
Ik hoop dan dat de E6600 het goed gaat doen in mijn susteem .
Als ik het goed begrijp is de E6600 het hoogst haalbare C2D met bussnelheid 1066Mhz voor mijn moederbord.
Maar hoe komt het dat het zo lastig is om te kunnen zien wat je moederbord allemaal aankan.
Ik ga nu in ieder geval kijken naar een bios update.
je kunt er iig vergif op innemen dat je ook een nieuwe voeding nodig gaat hebben. en volgens mij heeft je moederbord onboard graphics. zit er wel een PCIe slot op om een videokaart in te prikken?
pi_53128649
ja tuurlijk dit ding komt niet uit 1804 .
Kijk mijn PC: intel pentium D 2.8GHz 2gb ram 7600GTxxx 500 watt voeding 400GB.
voeding zit wel goed .
pi_53129168
Met het programma lavalys(everest)staat er bij moederbord ID - ATI RS400.
Maar een op een stickertje in mijn moederbord staat ATI RC415/ SB600.
wat moet ik hiermee is dit ongeveer hetzelfde?
Kan iemand het me uitleggen?
pi_53177413
Met het programma lavalys(everest)staat er bij moederbord ID - ATI RS400.
Maar een op een stickertje in mijn moederbord staat ATI RC415/ SB600.
wat moet ik hiermee is dit ongeveer hetzelfde?
Kan iemand het me uitleggen?
Alvast bedankt .
pi_53184748
als je er echt nog een 8800GTS in wil prikken, dump dan jouw systeem in 2dehands en begin direct goed. Je voeding staat misschien 500W op, maar kijk eens naar hoeveel ampere ze kan leveren op de 12V rail en of ze effectief een PCI-e voedingsadapter heeft? Zo niet mag die ook al vervangen worden (en dan kan je hopen dat het een standaardformaat is, soms steken ze daar andere in, dus de kans bestaat dat ook je case aan vervanging toe is dan)

wat die getalletjes betreffen; de SB600 is een southbridge, en die andere gok ik op de northbridge, maar ik ken die chip niet en ik vind er geen info over
.
pi_53186956
oke bedankt.
Ik heb van mijn PC de acer T660 het geheugen van 1gb naar 2 gb verhoogt en de voeding van 250 watt vervangen met een 500watt voeding.
Denk niet dat ik mijn pc zomaar weg ga doen. PC kostte een klein half jaar geleden bijna 1000 inclusief videokaart 7600GTxxx.
Eigenlijk is de processor niet best en de videokaart.
Blijft toch erg vervelend dat er weinig info over deze pc is.
pi_53187277
dan ben je er gigantisch opgelegd, een half jaar geleden was een Pentium D al antiek, en een 7600GT al de lagere middenklasse. Systeempje mocht dan zeker geen 750¤ kosten, laat staan 1000

(cpu is er eentje die uitgekomen is in mei 2005, dan kwam de 900 serie in januari 2006, en sinds juli 2006 is de C2D eerste generatie al gereleased. Je zat dus op moment van aankoop al 2 type'tjes achter)

[ Bericht 19% gewijzigd door Athmozz op 15-09-2007 00:09:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')