abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 22:46:51 #151
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53108234
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

1. waar zie jij "heel wat mensen" pleiten voor de Zuiderzeelijn?
2. Wat is intercity+ en waarom is dat het beste?
3. kosten-baten? Realistisch? Kom op met die cijfers
1. Met heel veel mensen bedoel ik met name politici uit Groningen die boter op hun hoofd hebben met Alders voorop.
2. Bij intercity+ rijden de intercitys met 160 km/h ipv 140 km/h
3. Daarvoor moet ik het archief van de Leeuwarder Courant eens uitspitten, iets waar ik geen tijd/zin in heb. Maar ik weet nog wel dat dit een van de uitkomsten was.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 22:47:43 #152
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53108260
Kan ook ja, daar is idd net genoeg ruimte voor een klein boogje
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53108362
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kan ook ja, daar is idd net genoeg ruimte voor een klein boogje
Mja, met baanvaksnelheid 40 misschien... ze hebben dat wel maximaal kut gedaan daar zie ik net.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53108559
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil weleens proberen of het mogelijk is (op een betaalbare manier uiteraard) om in 1 dag naar Denemarken te komen en weer terug. En het liefst nog een paar haltes verder dan Padborg. Dat zou tof zijn
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz ) in 16 uur en 25 minuten.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 22:58:55 #155
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53108658
De betuweroute ligt daar net wel wat hoger, dus met een klein beetje graafwerk om er onder door te komen, zou het waarschijnlijk net moeten lukken. De baanvaksnelheid schat ik dan op 60 tot 80 km/h
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53108750
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
De betuweroute ligt daar net wel wat hoger, dus met een klein beetje graafwerk om er onder door te komen, zou het waarschijnlijk net moeten lukken. De baanvaksnelheid schat ik dan op 60 tot 80 km/h
Doel je dan op de gele, de rode of de blauwe variant?

Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 23:07:18 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53108941
De rode, maar met een kleine aanpassing, zodat ie net genoeg ruimte heeft om aan te takken
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53108951
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz ) in 16 uur en 25 minuten.
Ja, kut is dat, als je met "nur Nahverkehr" gaat zoeken om die ICE tussen Bremen en Neumünster eruit te halen, krijg je ineens ook stoppertjes Utrecht-Zwolle en dan naar Groningen etc ook allemaal kutzooi. Morgen maar eens naar kijken.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53108986
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
De rode, maar met een kleine aanpassing, zodat ie net genoeg ruimte heeft om aan te takken
Ietsje verder naar het oosten/noorden? Of gewoon een driewegwissel joh, lachen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 11 september 2007 @ 23:10:49 #160
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_53109047
Nog voor het kruisen met de betuweroute ietsje noordelijker, zodat ie mooier aan kan takken. Wel jammer dat daar nog een boerderij staat, hoewel, dan hebben die ook iets leuks door de achtertuin lopen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_53109087
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef Socios het volgende:

[..]

Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz ) in 16 uur en 25 minuten.
Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53109103
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Wel jammer dat daar nog een boerderij staat, hoewel, dan hebben die ook iets leuks door de achtertuin lopen
Ja, die nimby's kwam ik op de gele route ook tegen
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53109851
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet?
Nee, helaas niet, omdat die vroege trein uit Groningen dan niet gaat. Je komt die dag niet verder dan Padborg, hehe, waar je dan ruim een half uur kunt vertoeven.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:36:31 #164
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_53109865
Misschien een stomme vraag, maar heeft er iemand ook een highres spoorkaart van Nederland?
Bij voorkeur in zwart wit?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_53109955
Zoiets?

Maar niet in zwart-wit.
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:43:16 #166
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_53110008
Eerder zoiets
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_53110466
Nee, zwartwit. zoiets

grappig dat het driehoek lw-gn-zl vroeg de enige echte spoorvrijgebied was.
  woensdag 12 september 2007 @ 00:44:17 #168
164283 Luco
Buongiorno!
pi_53111255
Heeft er ooit een trein door Leek gereden? Volgens dat kaartje van Disheaver namelijk wel...
Ma come piove bene su'gli <a href="http://www.youtube.com/watch?v=Tj9IIfOuYt0" rel="nofollow" target="_blank">impermeabili</a>
pi_53113156
Ja, de 3212 (wadloper) is er een keer geweest.

Die kutserver van Somda doet het weer eens niet zoals gewoonlijk
pi_53113397
Was dat in leek niet een trambaan richting Roden?
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_53113937
wat trouwens ook een leuk station is, is Wien Westbahnhof. Wien Südbahnhof is ook wel stijlvol. Rees-Empel is uiteraard wel grappig en Emmerich heeft ook wel wat.

Om even in het binnenland te blijven.. Vind dat Bijlmer wel een behoorlijk leip station begint te worden. Ziet er erg mooi uit!
pi_53114080
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:45 schreef ghizzer het volgende:
wat trouwens ook een leuk station is, is Wien Westbahnhof. Wien Südbahnhof is ook wel stijlvol. Rees-Empel is uiteraard wel grappig en Emmerich heeft ook wel wat.

Om even in het binnenland te blijven.. Vind dat Bijlmer wel een behoorlijk leip station begint te worden. Ziet er erg mooi uit!
Ga voor de gein eens in België kijken Daar hebben veel stations nog een prachtig oud (veel te groot inmiddels) gebouw. Essen bijvoorbeeld al, meteen bij ROosendaal over de grens. Anders is het nieuwe Antwerpen Centraal ook zeer de moeite waard. Ook Liège Guillemins gaat erg vet worden, maar daar zit nog wel een jaartje werk in..
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53114143
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:36 schreef GizartFRL het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar heeft er iemand ook een highres spoorkaart van Nederland?
Bij voorkeur in zwart wit?
Opnieuw niet in zwart-wit, maar qua high res is dit zo'n beetje wel het beste wat ik tegengekomen ben
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_53114363
quote:
Op woensdag 12 september 2007 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ga voor de gein eens in België kijken Daar hebben veel stations nog een prachtig oud (veel te groot inmiddels) gebouw. Essen bijvoorbeeld al, meteen bij ROosendaal over de grens. Anders is het nieuwe Antwerpen Centraal ook zeer de moeite waard. Ook Liège Guillemins gaat erg vet worden, maar daar zit nog wel een jaartje werk in..
Antwerpen Centraal ken ik. Dat is wel een prachtige kathedraal ja, maar toch heb ik meer een zwak voor wat Duits is dan het Belgische. Essen ziet er ook wel mooi uit ja. Liege Guillemins begint er inderdaad tof uit te zien. Jammer dat Luik zelf zo lelijk als de nacht is. Op zich heeft die golving van het dak wel een heeeeel klein beetje weg van Bijlmer station.
pi_53114531
quote:
Op woensdag 12 september 2007 00:02 schreef the_disheaver het volgende:
Nee, zwartwit. zoiets

grappig dat het driehoek lw-gn-zl vroeg de enige echte spoorvrijgebied was.
hehe, ik wist dat er tiussen zuidbroek en delfzijl ooit een trein heeft gereden: je kunt de spoorbank nog zien als je uit zuidbroek rijdt, richting winschoten. Voor de spoorbrug zie je dan ineens een vertakking (met een onderbreking voor een sloot oid, waar vroeger een bruggetje heeft gelegen. de fundering daarvan ligt er nog) en die loopt tot ongeveer in het bos na de spoorbrug. Trouwens, is de route tussen scheemda en zuidbroek ooit dubbelspoors geweest, of is het zo aangelegd dat er rekening mee gehouden is? (aangezien de spoorbrug en de bank extra ruimte heeft.. Op de spoorbrug ligt zelfs een stuk rails)

Het ios te zien dat er vroeger veel meer lijnen in groningen en drenthe zijn geweest..
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')