1. Met heel veel mensen bedoel ik met name politici uit Groningen die boter op hun hoofd hebben met Alders voorop.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
1. waar zie jij "heel wat mensen" pleiten voor de Zuiderzeelijn?
2. Wat is intercity+ en waarom is dat het beste?
3. kosten-baten? Realistisch? Kom op met die cijfers
Mja, met baanvaksnelheid 40 misschien... ze hebben dat wel maximaal kut gedaan daar zie ik net.quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:47 schreef Peterselieman het volgende:
Kan ook ja, daar is idd net genoeg ruimte voor een klein boogje
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.czquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:28 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik wil weleens proberen of het mogelijk is (op een betaalbare manier uiteraard) om in 1 dag naar Denemarken te komen en weer terug. En het liefst nog een paar haltes verder dan Padborg. Dat zou tof zijn
Doel je dan op de gele, de rode of de blauwe variant?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:58 schreef Peterselieman het volgende:
De betuweroute ligt daar net wel wat hoger, dus met een klein beetje graafwerk om er onder door te komen, zou het waarschijnlijk net moeten lukken. De baanvaksnelheid schat ik dan op 60 tot 80 km/h
Ja, kut is dat, als je met "nur Nahverkehr" gaat zoeken om die ICE tussen Bremen en Neumünster eruit te halen, krijg je ineens ook stoppertjes Utrecht-Zwolle en dan naar Groningen etc ook allemaalquote:Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz) in 16 uur en 25 minuten.
Ietsje verder naar het oosten/noorden? Of gewoon een driewegwissel joh, lachenquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:07 schreef Peterselieman het volgende:
De rode, maar met een kleine aanpassing, zodat ie net genoeg ruimte heeft om aan te takken
Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet?quote:Op dinsdag 11 september 2007 22:56 schreef Socios het volgende:
[..]
Vanaf Utrecht nog geen mogelijkheid kunnen vinden. Vanaf Groningen kun je nog in Denemarken komen tot Kolding. Al ben je daar dan wel slechts 2 minuten. 05.20u vertrek Groningen, 12:45u aankomst Kolding, 12:47u vertrek Kolding, 21:45u weer in Groningen. Dat is 1.184 kilometer, (met dank aan www.jizdenka.cz) in 16 uur en 25 minuten.
Ja, die nimby's kwam ik op de gele route ook tegenquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:10 schreef Peterselieman het volgende:
Wel jammer dat daar nog een boerderij staat, hoewel, dan hebben die ook iets leuks door de achtertuin lopen
Nee, helaas niet, omdat die vroege trein uit Groningen dan niet gaat. Je komt die dag niet verder dan Padborg, hehe, waar je dan ruim een half uur kunt vertoeven.quote:Op dinsdag 11 september 2007 23:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Overigens zou dat best een reden zijn om eens een keer in Gn te overnachten of zo. Werkt dit ook op zaterdag dat je weet?
Ga voor de gein eens in België kijkenquote:Op woensdag 12 september 2007 08:45 schreef ghizzer het volgende:
wat trouwens ook een leuk station is, is Wien Westbahnhof. Wien Südbahnhof is ook wel stijlvol. Rees-Empel is uiteraard wel grappig en Emmerich heeft ook wel wat.
Om even in het binnenland te blijven.. Vind dat Bijlmer wel een behoorlijk leip station begint te worden. Ziet er erg mooi uit!
Opnieuw niet in zwart-wit, maar qua high res is dit zo'n beetje wel het beste wat ik tegengekomen benquote:Op dinsdag 11 september 2007 23:36 schreef GizartFRL het volgende:
Misschien een stomme vraag, maar heeft er iemand ook een highres spoorkaart van Nederland?
Bij voorkeur in zwart wit?
Antwerpen Centraal ken ik. Dat is wel een prachtige kathedraal ja, maar toch heb ik meer een zwak voor wat Duits is dan het Belgische. Essen ziet er ook wel mooi uit ja. Liege Guillemins begint er inderdaad tof uit te zien. Jammer dat Luik zelf zo lelijk als de nacht is. Op zich heeft die golving van het dak wel een heeeeel klein beetje weg van Bijlmer station.quote:Op woensdag 12 september 2007 08:56 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ga voor de gein eens in België kijkenDaar hebben veel stations nog een prachtig oud (veel te groot inmiddels) gebouw. Essen bijvoorbeeld al, meteen bij ROosendaal over de grens. Anders is het nieuwe Antwerpen Centraal ook zeer de moeite waard. Ook Liège Guillemins gaat erg vet worden, maar daar zit nog wel een jaartje werk in..
hehe, ik wist dat er tiussen zuidbroek en delfzijl ooit een trein heeft gereden: je kunt de spoorbank nog zien als je uit zuidbroek rijdt, richting winschoten. Voor de spoorbrug zie je dan ineens een vertakking (met een onderbreking voor een sloot oid, waar vroeger een bruggetje heeft gelegen. de fundering daarvan ligt er nog) en die loopt tot ongeveer in het bos na de spoorbrug. Trouwens, is de route tussen scheemda en zuidbroek ooit dubbelspoors geweest, of is het zo aangelegd dat er rekening mee gehouden is? (aangezien de spoorbrug en de bank extra ruimte heeft.. Op de spoorbrug ligt zelfs een stuk rails)quote:Op woensdag 12 september 2007 00:02 schreef the_disheaver het volgende:
Nee, zwartwit. zoiets
grappig dat het driehoek lw-gn-zl vroeg de enige echte spoorvrijgebied was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |