abonnement Unibet Coolblue
  Jubileum moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:21:23 #1
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52661120
Het peutertopic [2-4 jaar] deel 11

Peuters


17 september 2003: Daan, zoon van Quinny en Chocobo
21 september 2003: Elise, dochter van Bright (papa)
26 september 2003: Eleni, dochter van rameijer
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Pascalle Isabel, dochter van Meaghan
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
20 december 2003: Joshua, zoon van Lewis.de.boxer
24 januari 2004: Liam Francis, zoon van Belana en Kbot2000
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 februari 2004: Danielle, dochter van Catootje
25 februari 2004: Kim, dochter van Itsmylife en Days-Of
24 maart 2004: Melvin, zoon van Jambo
25 maart 2004: Jonne, zoon van Kozakken
2 april 2004: Dylan Nathan, zoon van beefcake en ShaoliN
14 mei 2004: Jenthe, dochter van Jepali
08 juni 2004: Léon, zoon van dutchie
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
***02 juli 2004: Tobias, zoon van pluisje en rickmans***
9 juli 2004: Sander, zoon van LovelyLady
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
***13 juli 2004: Glenn William, zoon van Elegantly Wasted en Digger***
15 juli 2004: Amber, dochter van LadyS
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi (Little-Angel)
12 augustus 2004: Thomas Gerhard Adrianus, zoon van Tinkepink
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: Maria, dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
08 oktober 2004: Kai, zoon van m@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
31 december 2004: Randy, zoon van Mammietje
4 januari 2005: Maxim Diëgo, zoon van Martineke
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
25 januari 2005: Myrthe Esmée, dochter van Ladybos
26 januari 2005: Ela, dochter van Jdee
01 februari 2005: Jordy, zoon van Githa en Spooky4u
07 februari 2005: Isis Maikina, dochter van Xanthe
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
02 mei 2005: Yoram, zoon van melonovy
10 mei 2005: Chantel Maria, dochter van lewis.de.boxer
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Jonnetje
07 juli 2005: Elize, dochter van Basset
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 09-09-2007 10:05:42 ]
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Jubileum moderator vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:22:39 #2
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52661158
Laatste post uit het vorige topic:
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 18:14 schreef senesta het volgende:
Merk je verder ook aan haar dat haar ogen misschien niet helemaal goed zijn, LB?

Ik hoor overgens van een hoop kindjes dat ze weer ongelukjes hebben, vooral nu met het mooie weer buiten spelen en niet op tijd naar binnen gaan.


Samara is bijna 4 en heeft schoenmaat 25/26 is 100 cm en weegt 14 kg.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_52661674
wat een verschil met Piet, Senesta. die is dus nu ook bijna 4, heeft schoenmaat 29/30, is 1,11m en weegt 20 kg.

LB, Jolie dus toch naar de oogarts. nou ja, beter nu dan pas over weet ik hoe lang toch? succes ermee! en wat een prachtpraatjes las ik van haar. lief.

hihi die Iris. prachtig zulke opmerkingen, he. goed onthouden!

nog 2 dagen, dan is Piet gewoon geen peuter meer! ik kan er nog niet echt bij hoor. zelf kijkt hij af en toe naar zichzelf in een spiegelende winkelruit ofzo en zegt dan "mama, ik zie nu ook dat ik echt al heel groot ben. ik zal dan maar niet meer babytaal praten he." (of een van de andere dingen die hij echt te baby-achtig vindt voor zo'n grote jongen, bijvoorbeeld baby spelen etc.). och arme, van mij mag hij nog zovaak baby spelen als hij zelf wil hoor. maar ik vind 't ook wel grappig om te zien hoe hij zichzelf ziet, en hoe dat verandert.
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:46:53 #4
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52661771
Ik dacht het al een tijdje Senesta, dat ze soms dingen niet zo goed leek te zien. Maar ik dacht soms ook dat het onhandigheid was of angst met bewegen. Dat is het misschien ook. Gedeeltelijk. Maar ja weet dan ook niet waar dat door komt.

Het was trouwens het eerste oog, dus het was geen verveling of niet meer mee willen doen. Want met het tweede oog deed ze weer enthousiast mee en dat ging echt beter. Daarna hebben we het eerste oog nog een keer geprobeerd maar het lukte d'r niet. Gelukkig was het een hele lieve mevrouw, die mij ook even rustig met Jolie liet door te zeggen dat Jolie ook aan mij kon vertellen wat er aan de hand was. Dat was wel fijn. Ik maak me wel een beetje zorgen soms maar ja maandag maar bellen om een afspraak te maken.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:49:36 #5
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52661831
Lb, beter nu naar de oogarts, misschien is het maar een kleinigheid. En als het verholpen is, heeft Jolie een stuk meer zelfvertrouwen. En mocht het nu meer dan een kleinigheid zijn, ook dan is het even minder leuk maar uiteindelijk positief

Kleine meisjes worden zo snel groot...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:52:16 #6
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52661904
Ja Sjeen, weet ik ook. Ik vind het ook wel fijn hoor, dat ze gewoon duidelijk was. Doorverwijzen en klaar. Het was een fijne mevrouw, echt. Sowieso een goed gesprek was het, over Jolie en wie ze is.

Oh en kom je nog even vertellen, hoe is Isa op Jolie lijkt?

Bix, ik vind het wel schattig van Piet. Ook een beetje sneu natuurlijk. Maar misschien is het iets dat nu even hoort ofzo, bij die stap maken met naar school gaan en dat hij daarna weer gewoon alles gaat spelen. Hoe is jouw gevoel bij de school inmiddels?
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 21:58:42 #7
24188 Belana
kloon van belana
pi_52662150
quote:
Op vrijdag 24 augustus 2007 17:16 schreef Luchtbel het volgende:
Suzanna, ze droeg maat 26 en ik dacht ruim. Dacht ook eerst dat het niet waar was

Dat van die ogen vind ik wel echt erg overigens. D'r ene oog kwam niet verder dan het tweede rijtje van boven. Sneu vind ik en ze moest bijna huilen 'ik weet niet wat het plaatje is.' D'r tweede oog ging wel beter maar ja. Echt goed is het niet natuurlijk.

Zit je d'r nou uit te lachen Belana ik zat me ook al af te vragen waarom ze zo vaak valt. Zijn het die ogen? Of die voeten?
uitlachen nee joh! ik vind die verschillen gewoon grappig. Liam is echt een ukkie, terwijl ik hem zo groot vind. vanmiddag was ie bij de kapper, zit ie daar heel lief in die stoel stil te zitten (das uniek voor Liam) met die natte haartjes zat ie te kletsen en ineens zag ik wat voor ukkeltje het nog maar is.
hij lijkt zo groot en wijs omdat ie zo goed kan praten, maar hij is nog maar 3,5 jr.
we vermoeden wel steeds meer adhd bij hem. steeds meer mensen gaan het zeggen ook. hij is echt hyper hyper actief. gaat de hele dag door, zit werkelijk geen seconde stil, kletst de oren van je hoofd, wil alles tegelijk, heeft nergens geduld voor. ik ga het iig bespreken op school als ik een kennis makings gesprek heb, toch in de gaten houden. het is niet vreemd. Nick heeft het ook en Nick zijn vader ook en Ian heeft PDD NOS, dus ach. ik maak me er niet erg druk om trouwens, hij is zo lief verder. echt ee schatje. enorme knuffelkont. "ik vind jou zo lief mama" mijn hompie

rot van Jolie d'r ogen / oog zeg! sterkte daarmee
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:14:28 #8
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52662679
Ik vond Liam wel geinig op de meet, met z'n broek afgezakt, leuk En verder ja gewoon in de gaten houden en verder genieten van hem. Hij klinkt inderdaad heel lief.

En de mijn peutermeisje, op eigen verzoek, op de foto met nieuwe schoenen erg creatief met schoenen kiezen zijn we niet 'Dat hoort he,' zei ze.

pi_52663440
Lief Luchtbel
Jammer dat ze toch naar de oogarts moet nu.. misschien handig om bij 't maken v/e afspraak te vragen of ze oogdruppels gebruiken bij het meten van haar ogen? Dan kun je Jolie daar evt op voorbereiden.
Fijn dat het zo goed gaat met haar.
Myrthe heeft deze week ook haar 3-jaars-bezoek gehad, moest idd ook ogen testen (een-na-onderste rij ging niet goed maar de onderste weer wel iig goedgekeurd), vormen in vormenstoof doen, torentje bouwen met 8 blokken, streep en cirkel natekenen voor in 't dossier. Ze vond de spelletjes erg leuk en had ook veel zin om naar het cb te gaan. Voor de statistieken hier 101 cm en 17.3 kilo, dus nog steeds boven het gemiddelde maar wel dalend.. geen enkel commentaar op gehad.

Leuk dat Piet zichzelf al zo groot vindt worden Ziet hij zichzelf ook echt als grote broer, en Anna als 't kleine zusje? (Myrthe noemt Juliette vaak 'kleine zus' ipv Juliette )
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 22:42:58 #10
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52663637
Ha, jullie ook! Jolie vond het trouwens ook heel leuk. Ze gaf ook overal zelf antwoord op
'Kan ze zich al zelf aan en uitkleden?'
'Ja alleen niet mijn truien.'
'Is ze al zindelijk?'
'Ja maar niet s nachts dan mag ik in een luier plassen.'
'Nou de volgende vraag: kan ze al dingen navertellen, kunnen we wel overslaan.'

Fijn trouwens, geen commentaar meer op het gewicht
pi_52663736
Myrthe precies zo De wijkverpleegkundige zei al dat ik ook wel thuis had kunnen blijven, maar ze mag nog niet zelf er naar toe fietsen
pi_52665399
haha stelletje eigenwijsjes.
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:04:16 #13
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_52666128
Dan zijn Jolie en Zoë samen opgegaan alleen zit er bij Zoë een paar kilo extra aan.

Mooie schoenen hoor Jolie en toch naar de oogarts hopelijk valt het allemaal mee.

Piet alweer bijna 4 waar blijft de tijd.

Heerlijke bijdehandjes
  Licht Ontvlambaar zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:24:21 #14
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52672596
Mijn troeltje



Isa heeft ook van die uitspraken als Jolie, vanmorgen slaat ze ineens haar armpjes om me heen en zegt 'Mama, jij bent mijn kanjer!' *smelt*

En Jolie en Isa hebben uiterlijk best wat overeenkomsten, alhoewel ze beiden een heel eigen gezichtje hebben. Maar die blonde krullen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Jubileum moderator zaterdag 25 augustus 2007 @ 12:56:09 #15
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52673168
Piet ook al bijna naar school, wat spannend allemaal Bix!
Iris loopt hier trots als een pauw rond met haar nieuwe K3 schooltas, haar K3 broodtrommeltje met bijpassende K3 beker. Ze is er klaar voor!

Jolie heeft weer mooie schoenen Luchtbel, heel schattig. Lastig van dat oogje maar inderdaad maar beter om het even goed uit te laten zoeken.

Sjeen ik herken heel veel van jou in Isa! Wat een snoetje
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 25 augustus 2007 @ 13:37:28 #16
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_52673906
Zou ik eens wat vertellen? Eén van de schoenen bleek zwart te zijn ipv donkerblauw Vanmorgen mee terug geweest, gek genoeg waren de schoenen er niet meer in haar maat Of ze hebben verkeerd in de doos gezeten of een ander kindje heeft ook twee verschillende schoentjes. Wel goede service, ze krijgt dinsdag een heel nieuw paar.

Isa ziet er lief uit en klinkt ook zo
pi_52684650
haha nu je 't zegt is het ook wel te zien op die foto Luchtbel. maar wel erg schattige schoentjes! fijn dat je zo snel een nieuw paar krijgt.

lieve foto van Isa!

Lois, begint Iris ook 3 september? of nee, wacht ik zie nu dat ze van 9 september is, dus een weekje later neem ik aan. spannend he. leuk dat ze er zo klaar voor is. Piet zei vandaag voor 't eerst dat ie er zin in heeft om naar de basisschool te gaan. en hij krijgt morgen ook een heuse school-broodtrommel & beker, van Cars want daar is ie momenteel helemaal weg van.
pi_52701537
Ach Jolietje, toch iets niet helemaal goed met d'r oogjes.. Hopelijk valt 't allemaal mee LB. Fijn dat je een lieve mevrouw had op het CB, d'r zitten wat mutsen bij daar
  zondag 26 augustus 2007 @ 18:05:55 #19
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_52703566
LB, wat rot dat het toch niet helemaal goed lijkt te zijn met haar oogjes Nu maar hopen dat het allemaal wel meevalt

Isa, mooie foto!

Ik kreeg zaterdag een schok: Een brief van de basisschool waar Amber naar toe gaat. Vanaf mei (MEI!!) 2008 mag ze komen wennen. Het komt zo ontzettend dichtbij allemaal. Ik was echt beduusd dat het al in mei was, dat klinkt zo snel
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  Jubileum moderator zondag 26 augustus 2007 @ 20:12:40 #20
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_52706641
Gaat hard he LadyS?

Bix Iris gaat dinsdag en donderdag as. al wennen, de week erop 3 ochtenden en 10 september gaat het ze voor het echie. Gelijk de dag erna heeft ze alweer studiedag dus ze kan rustig wennen.
Ik spreek het nu elke avond even door, het schoolgebeuren en we hebben ook een goed boekje erbij gekregen 'ik ga naar groep 1" zodat Iris goed voorbereid is. Ze is zo verlegen dat ik bang ben dat ze straks helemaal niets durft te zeggen in de klas en ik hoop met mijn voorbereiding te bereiken dat ze dingen durft te zeggen en vragen en dingen herkent uit de boekjes.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Licht Ontvlambaar zondag 26 augustus 2007 @ 20:52:16 #21
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52707774
quote:
Op zondag 26 augustus 2007 18:05 schreef LadyS het volgende:
LB, wat rot dat het toch niet helemaal goed lijkt te zijn met haar oogjes Nu maar hopen dat het allemaal wel meevalt

Isa, mooie foto!

Ik kreeg zaterdag een schok: Een brief van de basisschool waar Amber naar toe gaat. Vanaf mei (MEI!!) 2008 mag ze komen wennen. Het komt zo ontzettend dichtbij allemaal. Ik was echt beduusd dat het al in mei was, dat klinkt zo snel
In mei al Geen idee of dat hier ook zo is...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_52709245
sjeen, hihi je weet toch wel wanneer Isa jarig is? [edit: oh sorry, je had 't over het wennen! [/edit]

wat voor boekje is dat Lois? Piet kan ook nog best wat extra voorbereiding/ondersteuning gebruiken denk ik. hij heeft helemaal geen gelegenheid tot oefenen, op 3 september beginnen de scholen hier pas weer en dan is dus direct z'n eerste schooldag.

z'n verjaardag vandaag was hartstikke leuk, hij heeft er zelf ook echt van genoten. vanmorgen wilde hij eerst liever niet jarig zijn (hij schrok wat van ons gezang. ). maar na een tijdje vond ie 't toch wel heel bijzonder allemaal. "ben ik nu ECHT 4 jaar? mag ik even in de spiegel kijken dan? hé, ik zie er niks van! en m'n stem klinkt ook nog precies hetzelfde eigenlijk!" naarmate de dag vorderde werd ie steeds 'jariger' en het was daarom goed dat 't echte feestje pas 's middags begon, toen hij er helemaal klaar voor was. de kado's vond hij stuk voor stuk geweldig en hij is ook echt verschrikkelijk verwend. hij verzuchtte vanavond: "ik weet echt niet waar ik morgen het eerst mee zal gaan spelen..." hij had dan ook wel geluk dat al z'n ooms in NL (en hier) waren. een kleine greep uit de 'buit': een enorme op afstand bestuurbare terreinwagen, een mooie treinbaan met bijna alle treinen, bussen, trams en wagons van Thomas, een kinder-accordeon, de vuilniswagen van Playmobiel, de Cars-vrachtwagen, een Cars broodtrommel & beker, en nog veel meer véél te gekke dingen.

dusss, tijd om afscheid te nemen van de peuters voor wat betreft Piet... we verhuizen naar de kleuterklas eh het kleutertopic. dag!
  Licht Ontvlambaar zondag 26 augustus 2007 @ 21:37:16 #23
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_52709376
Ja Bix, twee dagen voor Amber Vandaar mijn verbaasde reactie. Ik was er eigenlijk gewoon vanuit gegaan dat ze op 15 augustus (ook direct na de vakantie dus) naar school zou gaan... Helemaal niet aan het fenomeen oefenen gedacht

Dag Piet Heel veel succes op school!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  zondag 26 augustus 2007 @ 22:03:49 #24
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_52710336
nichtje hier is op 2 augustus jarig, en heeft ook niet gewend. Die is ook na de vakantie 'gewoon' naar school gegaan

De brief waarin staat dat Saskia welkom is op school heb ik nog even ver weg gestopt Mijn meissie gaat nog lang niet naar school
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_52719919
Hoi allemaal!
Sara's verjaardag was geweldig, ze is onwijs verwend met leuke dingen, dus de komende tijd weer genoeg te spelen en knutselen
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')