Het kan nog wel eens goedkoper zijn om een heel nieuw ticket te kopen.quote:Op zondag 13 januari 2008 11:25 schreef Professional het volgende:
Is dat nu verhoogd naar 100 euro?
Heb zelf nog niet gekeken, maar ik moet binnenkort ook een wijziging aanbrengen.
We gaan met 16 man naar London, en 1 persoon heeft zich afgemeld, maar een vervanger is gevonden. Dus moet ik ff een naam wijzigen.
En dat gaat helemaal op als je naar London Stansted vliegt.quote:Op zondag 13 januari 2008 16:37 schreef MCH het volgende:
[..]
Het kan nog wel eens goedkoper zijn om een heel nieuw ticket te kopen.
Het verschil met een ticket van 0,01 euro en 25 euro aan taxes is (relatief gezien) nog groter .quote:Op maandag 14 januari 2008 21:45 schreef Jaguarized het volgende:
M'n pa en broertje hebben net 2 tickets met Ryanair naar Barcelona geboekt. Nu is de basisprijs van de ticket 40 euro incl tax. Vervolgens blijkt dat de eindprijs dus incl alle toeslagen en grapjes 100 euro is! Wat een verschrikkelijk groot verschil is dat als je kijkt dat je 40 euro kwijt bent voor alleen de tickets en dat er gewoon nog 60 euro bijkomt.
Op de welbekende duidelijke wijze geformuleerd .quote:Ryanair Roept KLM op om te Stoppen met Schandalige Brandstoftoeslag
ALLEEN RYANAIR GARANDEERT GEEN BRANDSTOFTOESLAG
Ryanair, Europa’s grootste low fares airline heeft vandaag (10 jan.) ter gelegenheid van KLM’s schandalige verhoging van haar brandstoftoeslag tot ¤88 per vlucht, haar “geen branstoftoeslag ooit” garantie hernieuwd.
De zoveelste stijging van KLM’s brandstoftoeslag is niet te verantwoorden aangezien KLM bevestigt dat 78% van haar brandstofvoorraad voor 2007/2008 “gehedged” is aan $65 per barrel, hetgeen $30 minder is dan de huidige marktprijs.
David Gering, Ryanair’s commercieel directeur Benelux zei hierover vandaag:
“Ryanair blijft de enig luchtvaartmaatschappij die garandeert dat ze geen brandstoftoeslag ooit zal heffen. Zelf als de olieprijs stijgt tot $200 per barrel! KLM klopt passagiers op een schandalige manier geld uit hun zak door hun brandstoftoeslag op te drijven ondanks het feit dat ze hun kerosine $30 per barrel goedkoper dan de huidige marktprijs gekocht hebben.
Passagiers die deze brandstoftoeslag-afpersing willen voorkomen moeten zo snel mogelijk naar www.ryanair.com surfen, waar Ryanair 2 miljoen vluchten in de aanbieding heeft voor ¤10 (inclusief belasting). Passagiers die voor a.s. maandag middernacht een vlucht van Ryanair boeken, krijgen een 2e vlucht GRATIS! Dat betekent dat hierop ook geen belasting, kosten of brandstoftoeslag betaald hoeft te worden.”
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Het verschil met een ticket van 0,01 euro en 25 euro aan taxes is (relatief gezien) nog groter .
Maar idd, dat is ook groot . Wat zit er in godsnaam nog in die 60 euro als de taxes al in 40 euro ticketprijs zitten???? Bagage?
Yup, heel slim (van Ryanair)... zelfde als destijds toen ze ook geld gingen vragen voor het eerste bagagestuk. Toen werd gezegd dat tickets met 3,50 euro in prijs werden verlaagd... Tsja, dat geldt natuurlijk niet voor de 0,01 euro-tickets... Daar knalt de winstmarge van Ryanair ineens omhoog! gewoon slim. En als klant gewoon goed opletten als je wil boeken .quote:Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.
Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96
Totaal: 112.00
Klopt. Maar aan de andere kant: bij andere maatschappijen betaal je al standaard voor extra service als bagage meenemen etc. Bij Ryanair betaal je ervoor als je ervoor kiest... Drie tassen meenemen betekent dokken... Dat heb ik eik liever dan betalen voor dingen die je toch niet gebruikt. Maar goed, dan krijg je wel dit soort grote (maar dus wel verklaarbare) verschillen tussen ticketprijs en de uiteindelijk te betalen prijs...quote:Op maandag 14 januari 2008 22:38 schreef Jaguarized het volgende:
Als je het bekijkt dat je 56 euro pp kwijt bent is het natuurlijk nog niet veel maar als je dus 3 tassen inchecked moet je er wel op rekenen dat je de prijs van je ticket incl tax nog bijna moet verdrievoudigen om het eindbedrag te krijgen. Het gaat mij meer om al die hoge toeslagen dan de eindprijs per persoon.
Het enige punt waar ik nog een voor mij geldende verklaring voor zoek is die 12 eu credit card kosten. Voor de rest slim aangepakt met een leuke onderbouwing.quote:Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:
[..]
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.
Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96
Totaal: 112.00
Maar sta je dan niet in Spanje (in ons geval dan) te koekeloeren als ze het daar niet door de vingers zien ? Bedankt voor je reactie overigens.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:08 schreef Helly het volgende:
Ik heb een keer hetzelfde gehad en toen zag degene aan de balie het door de vingers.
Het is 3 euro per vlucht. Dat is inderdaad best hoog, maar dat is relatief... je kan er bij Ryanair voor kiezen om een Ryanair creditcard te nemen om die kosten te vermijden. Via d-reizen kun je ook op andere manieren betalen.quote:Op maandag 14 januari 2008 23:52 schreef Jaguarized het volgende:
De credit card kosten zijn ook wel eens iets van 7 euro geweest. Volgens mij zijn de kosten helemaal niet zo hoog voor een bedrijf als Ryanair als je zoveel transacties op jaarbasis hebt. Maar het geld moet ergens vandaan komen. Tis wel afgrijselijk veel imo.
quote:Op maandag 14 januari 2008 22:11 schreef Jaguarized het volgende:
Het zit hem voornamelijk in de bagage inderdaad. Dat is een enorme inkomstenbron met een vrij bijzondere constructie. Zo krijg je korting om het tweede en derde bagagestuk. Dit is de specificatie voor 2 personen dus.
Ticket: 0.04 euro
Airport checkin: 12.00
Credit card toeslag: 12.00
Web bagage fee: 48.00 (18+24+12-6)
Tax: 39.96
Totaal: 112.00
Gelukkig neem IK de bagage niet mee. Dat je bagage overigens weer mee TERUG neemt lijkt me vrij logisch. Er gaan drie stuks bagage mee idd. Wat er allemaal in zit weet ik niet want ik ga dus niet mee.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:30 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Waarom neem je dan ook zoveel bagage mee
1 stuk bagage inchecken met airport check-in kost 6 euro... uit deze opgave begrijp ik dus dat ieder 2 stuks bagage meeneemt heen én terug. En dat terwijl het maar 15 kilo mag zijn.... dan stop je alles toch in 1 tas
Die schandalige schijnveilige kulmaatregel is nog steeds even streng.quote:Op woensdag 16 januari 2008 20:16 schreef Dizzee het volgende:
zijn ze nog een beetje streng met vloeistoffen in je handbagage?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |